Randy is nu 2 jaar en 1 maand en ik moet hem ook in gaan schrijven voor een psz. Ik zie daar eerlijk gezegd best wel tegenop, want wat wordt hij dan al groot!
![]()
Bovendien vind ik het moeilijk om hem los te laten omdat ik 24-7 bij hem ben als thuisblijvende moeder.
![]()
Maar juist daarom vind ik het wel goed voor zowel hem als mezelf. Bovendien denk ik dat hij het wel heel erg leuk vindt om met andere kinderen spelen en het maakt de overgang naar de echte school wat minder groot. Nou heb ik een beetje gekeken naar een psz hier in de buurt, maar de psz die het meest voor de hand ligt, heeft een schoolplein die niet af te sluiten is?!
![]()
Dat verbaast me en boezemt me angst in. Er ligt namelijk en redelijk drukke weg vlakbij en een groot water, bijna de hele weg waar hij langs moet naar huis. Ik ben echt als de dood dat hij op een onbewaakt ogenblik wegloopt. Hoe zit dat bij jullie psz? Is dat normaal dat zo'n plein niet afsluitbaar is???
Herkenbaar Chacama! Randy wil ook regelmatig weer 'kleine baby' zijn en doet dan precies zijn babyzusje na! Het leukst vindt hij het als hij haar fopspeen te pakken heeft gekregen, hij komt dan ergens bij mij in de buurt zitten en slist door de speen heen; "Mama, mag niet kleine baby, doos pakken!", om vervolgens de doos te pakken! De bedoeling is dan dat ik zeg: "potverdikkie kleine baby, dat mag niet", hem oppak en ga kietelen of hem in de box leg!
![]()
Dat vindt hij helemaal het einde!