abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:20:16 #51
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45695236
Ik zit in de schoolkrantredactie en loop dus vrij vaak door de school heen als Suus op de psz is, kan het dan ook niet laten om even stil te staan en te gluren
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:22:07 #52
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45695306
Als ik Kai op ga halen gluur ik altijd stiekem vanuit het gangetje naar binnen om te kijken wat hij aan het doen is. Van de zomer kwamen de kindjes van Kai's groep bij ons voor op het plantsoen spelen. Het was mijn vrije dag dus ik was samen met Kai thuis. Hij was echt helemaal in de war omdat hij het zo raar vond dat ik er was en de juffies ook en dan ook nog al die kindjes die helemaal niet op 'zijn' schommel mochten en ook niet in 'zijn' speelhuisje mogen spelen. Hij is trouwens vreselijk bezitterig de laatste tijd. Alles is 'mijn'. Af en toe heb ik het idee of ik middenin "Finding Nemo" zit. Mine, mine, mine, mine
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:45:03 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45698224
Vanwege de oudercommissie was ik een tijdje geleden ook regelmatig overdag even op het kdv (zwangerschapsverlof) op de dagen dat Saskia er gewoon was. Zo leuk om dan even om het hoekje te gluren

Hier trouwens ook een plakboek wat we mee krijgen als ze weggaat. Vanaf de eerste dag worden er dingen in bijgehouden. Lijkt me zo leuk om als aandenken te hebben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_45699539
Woensdag ging ik Anna ophalen en ze was nog aan het drinken. Ik heb bijna een half uur naar de grotere kindjes staan kijken (ze mocht me niet zien, dan drinkt ze niet). Echt leuk hoe ze daar mee bezig zijn. Nog twee jaar, dan kan Anna dat ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:02:04 #55
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45707824
*komt even binnen vallen*

Fleur is verliefd. Tot over d'r oren. Een jongen bij d'r op de psz. En het is al vanaf voor de kerst. En nog steeds niet over. En het mooie is....het is wederzijds. Zodra ze elkaar zien zijn ze samen. Samen spelen, samen eten en samen naar buiten. Vanmiddag met het naar huis lopen ging het als volgt:

mama, J en ik gaan trouwen.
oh?
Ja dan gaan we samen op vakantie
ok
En J. komt dan ook bij mij logeren
in mijn onderbed
Dat mag toch wel he mama?

Ja, hoor schat, maar eerst komt J maar een keertje bij ons spelen, lijkt je dat geen goed idee?
Ja, is goed mama..
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:02:01 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45709898
Lief he
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 22:25:16 #57
81992 Githa
pi_45710704
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:40 schreef m@x het volgende:
Kai gaat al 2 dagen p/w naar het kdv. Ik vraag me af wat voor meerwaarde een psz dan heeft? Kan iemand mij dat toevallig uitleggen? Ik had het ook al bij het kdv en het consultatiebureau nagevraagd maar krijg eigenlijk nergens antwoord.
Ik wil Jordy naar de psz doen ivm het contact met andere kinderen. Hij gaat niet naar een kdv dus vandaar leek het me een goed idee, maar 3 dagen vind ik dan weer veel.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:32:34 #58
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_45710980
Ik heb hetzelfde Githa. Juul gaat ook niet naar een kdv, dus ik wil echt dat ie zo snel mogelijk naar een psz kan, het liefst heb ik wel drie dagen eerlijk gezegd. Het zijn alleen de ochtenden, toch? Ik geloof alleen dat de kindjes pas met een jaar en drie maanden mogen, of is dat bij jullie anders? Best jammer, vind ik, want dan wordt het voor ons pas na de zomer en dat vind ik erg laat. Ik geloof dat Juul er op z'n tweede echt al wel aan toe is.

Ik moest trouwens vandaag ineens aan iets denken. Hoe is het met de tandjes van Jordy? Misschien heb je er laatst nog over gepost hoor, maar het was hier weer even gekkenhuis qua werk, dus ik heb niet alles gevolgd lately...
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 22:35:55 #59
81992 Githa
pi_45711094
Hier gewoon vanaf 2 jaar hoor Renzell.
Jordy zou dus al gelijk kunnen beginnen, maarja de wachtlijst loopt zeker tot het voorjaar dus zullen we moeten wachten.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:38:51 #60
105888 renzell
pi_45711196
Hmmm, ik ga dat toch maar eens navragen dan. Ik geloof dat het hier2 jr en 3 mnd is, maar misschien valt er wel te praten over eerder gaan. Zou volgens mij echt heel goed zijn voor d'n Juul.
pi_45711275
Ik denk dat het per psz verschilt of je kind alleen ochtenden gaat of ook middagen. Hier is het in principe zo dat je kind twee dagdelen gaat en dat is dan een ochtend en een middag. Ik zou als ik jou was even navragen in de buurt. Hier in het dorp bijvoorbeeld zit een stichting peuterspeelzalen, waar je je kindje opgeeft. Je krijgt dan vanzelf bericht wanneer hij terecht kan en bij welke vestiging (meestal degene die het dichtst bij je in de buurt is).
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:45:57 #62
105888 renzell
pi_45711473
Dank je Beef, maar ik heb meal (heel lang geleden... ) ingeschreven bij een heel specifieke. De vrije school hier in Eindhoven heeft ook een peutergroep en ik wil heel graag dat Juul daarheen gaat. Dus ik zal ergens de komende tijd wel eens informeren hoe het zit, ook met die twee dagdelen. Een ochtend plus middag zou ook wel fijn zijn namelijk.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:54:11 #63
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45711785
M@x, mij is eens verteld dat de peuterspeelzaal meer voorbereidend op de basisschool zou zijn dan het KDV. Voor mij niet de argumentatie om haar buiten de 1,5 dag KDV ook nog naar de peuterspeelzaal te brengen. En dan krijg ik weer buikpijn want denk ik aan de basisschool. Ik MOET me gaan orienteren maar ik weet niks van de scholen in onze wijk. Ik kies perse niet automatisch de dichtst bijgelegen school. Dat stelde de buurvrouw voor. Ik wil graag een bewuste keuze maken en het type onderwijs kiezen wat bij Luuk en ons past. Maar vind het heel moeilijk er wegwijs in te worden. Er zit zoveel bij ons. katholiek, christelijk, iederwijs (die valt af), Dalton, en weetikveel wat nog meer. Ik krijg er echt buikpjin van. Want er wonen zoveel kinderen in de wijk dat er enorme wachtlijsten zijn. (Nouja, 2 jaar geloof ik.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_45711901
Lishe, toen Morris 2 werd kregen we automatisch een gids met alle scholen van onze woonplaats met informatie. Dat is wel handig.
En op het KDV van Morris is er een speciale peuterplus groep die peuters voorbereiden op de basisschool. Is dat bij jullie niet?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:00:16 #65
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45712003
Nee, ze zit op een verticale groep. Maar als ze 3,5 is mag ze wel af en toe een middag met de kinderen van de BSO meespelen. Dus ik vind dat eigenlijk al voldoende. Zelf bereid ik haar wel voor op de echte overgang.
Die gids, ik ga eens bellen met de gemeente of ze die ook hebben. Verder wou ik de onderwijstypen eens precies gaan opzoeken op internet. En de open dagen in de gaten houden, die zijn ook bijna volgens mij.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:43:51 #66
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45713531
Nadat ik gister nog schreef over een wachtlijst en nog lang niet aan de beurt kwam er dan toch een schok deze ochtend, telefoon Zoë kan per februari naar school daar had ik niet op gerekend Wel erg leuk voor haar en denk ook wel dat ze er aan toe is. Meer contact met kindertjes en eens weg van der mammie aangezien Zoë dus ook niet naar een kdv gaat.

Bij deze psz gaat ze 3 dagdelen, de woensdagochtend, vrijdagochtend en nog een middag maar dat heb ik in mijn enthousiasme niet meegekregen Krijg er binnenkort dus bericht van hoe ze het gaan aanpakken van juffrouw Ina.

Mijn moppie wordt groot en ik zit nu al te denken wat moet ik toch eens gaan doen in die tijd
  zaterdag 27 januari 2007 @ 08:32:45 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45719480
Rottdog spannend. Hier zit het KDV en de peuterspeelzaal in 1 gebouw. Alle dagen is er psz behalve op de woensndagochtend. Veel KDV-kindjes gaan eerst hun niet-thuis ochtend naar de psz en lopen dan door naar het KDV. Zo hebben ze toch de psz ervaring maar geen mindere mama-dag.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 08:55:31 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_45719570
wow rottdog! wat lekker! en wel 3 dagdelen! lekker voor Zoë

vandaag vieren wij Liam's verjaardag Hij heeft net van ons een Dora "pjoeter" gekregen en de slingers vind ie geweldig. Zometeen gaat Nick de taart halen
Ik vind dit echt de eerste leuke verjaardag omdat hij het nu zelf bewust meemaakt
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 27 januari 2007 @ 08:56:38 #69
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45719575
Belana gefeliciteerd met de verjaardag van Liam. Heerlijk he, dat ze het nu echt beseffen. Zo mooi
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:46:34 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45719819
Oeh, verjaardagsfoto's!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:51:54 #71
3142 m@x
pi_45719861
Ik heb het er thuis nog eens over gehad maar wij slaan de psz lekker over. Twee dagen kdv is mooi en druk genoeg voor Kai. Dat van die voorbereiding op school is mij trouwens ook wel eens verteld. Wat ik alleen niet zo goed snap is hoe ze dat dan doen. Op het kdv mogen ze welliswaar heel vaak doen waar ze zin in hebben maar er zit wel degelijk structuur in de dag. Op vaste tijden met z'n alleen eten, op vaste tijden slapen, samen opdrachtjes maken. Ik kan het verschil dus nog steeds niet zo goed terugvinden. Het zal er ongetwijfeld zijn hoor anders zouden veel kdv inderdaad niet van de voorbereidende groepen hebben. Kai gaat trouwens naar de Montessorischool hier om de hoek. We hebben hem al een hele tijd geleden in moeten schrijven omdat ze gigantische wachtlijsten hebben (die heeft vanwege de grote vraag en het geringe aanbod trouwens elke school hier in de buurt).

Belaan, foto's en nog gefeliciteerd met je grote,kleine knul
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:03:22 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_45719965
heej wat leuk, Liam gaat ook naar de montessori geen wachtlijsten hier gelukkig!
Ik heb Liam nu naar PSZ omdat we oppas thuis hebben, als hij naar het kdv zou gaan zou ik het ook niet doen hoor.
stormy waters...
sailin'
pi_45720147
Lishe, je kan Luuke ook alvast inschrijven op meerdere scholen. Mijn zus vertelde dat veel scholen je zelfs pas uitnodigen als je je kind al hebt ingeschreven. Ik heb tijdje geleden naar 3 scholen bij ons in de buurt gemaild met paar vragen, o.a. over open dagen. Ik heb maar van één school iets terug gehoord. (Okay bellen is misschien beter dan mailen, maar ik vond mailen makkelijker, en als zij dat niet vinden moeten ze geen mail adres op de site zetten!)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:25:22 #74
3142 m@x
pi_45720186
Ons werd juist verteld dat je je kind maar op één school in mag schrijven. Hier in de buurt worden de wachtlijsten van de diverse scholen met elkaar vergeleken en als je je bij meerdere scholen hebt ingeschreven kan je een flinke boete krijgen. Ik zou dus wel even van tevoren informeren of het echt geen problemen kan opleveren wanneer je je kindje bij meerdere scholen inschrijft.
pi_45720867
Hee dat wist ik niet M@x Ik wilde Morris op meerdere scholen inschrijven omdat we gaan verhuizen. Ik heb hem al hier om de hoek ingeschreven voor het geval er iets geks gebeurd met het nieuwe huis. En als hij 2 jaar en 9 maanden is kunnen we hem inschrijven voor de school die bijna naast ons nieuwe huis staat.

Oh ja en ik zat me te bedenken waarom kinderen tegenwoordig voorbereid moeten worden op de basisschool. Vroeger ging je vaak niet naar een psz of kdv en was de kleuterschool (nu groep 1 en 2) voorbereiding op de basisschool. En daat ging toch ook goed?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')