abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 08:49:58 #26
81992 Githa
pi_45686808
Ik vind hetz elf ook wel heel veel Beef. Ik werk zelf 3 dagen en soms nog een dag in het weekend. A) wordt het met 3x p.w. een probleem met mijn werk, i.v.m. halen en brengen en B) Ik wil hem eigenlijk niet zomaar 3 dagen missen
Maar ik denk wel dat hij er aan toe is. Het zal nog wel even duren gezien de wachtlijst, maar goed het is zo voorjaar natuurlijk

We shall see
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:40:23 #27
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45688842
Kai gaat al 2 dagen p/w naar het kdv. Ik vraag me af wat voor meerwaarde een psz dan heeft? Kan iemand mij dat toevallig uitleggen? Ik had het ook al bij het kdv en het consultatiebureau nagevraagd maar krijg eigenlijk nergens antwoord.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45688927
Goeie vraag M@x, laatste hoorde ik ook al iemand die het kindje extra naar psz brengt en ook al 2 dagen naar kdv gaat.
Eik wil ik Benthe daar niet naar toe brengen omdat ze al naar kdv gaat.....
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:45:46 #29
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45688980
De enige meerwaarde die ik dan zou kunnen bedenken is dat het een psz is die bij een basisschool hoort en dat ze dan al meestromen met hun (grotendeels) 'toekomstige klasgenootjes'.

De groep waar Suus nu in zit gaan ook allemaal als ze 4 zijn letterlijk 5 meter verderop naar de kleuters. Het is dan bekend terrein zeg maar. Verder zou ik geen meerwaarde kunnen bedenken als ze ook al op een kdv zitten.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_45689204
ik vind 2 dagen kdv per week ook voldoende om ervaring met andere kinderen enzo op te doen hoor m@x en stiekemerd. de dagen dat ik thuis ben wil ik ze ook helemaal niet wegbrengen.

iris, beterschap met die eh vlekken!
pi_45689420
Wij hebben ouders die de psz tijd gebruiken (2 uur) om de weekboodschappen rustig en snel te kunnen doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:04:15 #32
3142 m@x
pi_45689475
Ik vind 2 dagen kdv eigenlijk ook wel genoeg. Ik vraag me altijd af wat ze op een psz anders doen dan op een kdv? Okay, op het kdv doen ze ook hun middagslaapje en eten ze tussen de middag een boterham maar verder zullen de activiteiten toch een beetje op hetzelfde neerkomen? Buitenspelen, knutselen, met auto's op elkaars hoofd slaan , etc.

Bij dat van die weekboodschappen kan ik me overigens ook wel wat voorstellen hoor. Kai haat winkelen dus we nemen hem bij voorkeur niet mee naar de supermarkt. Ik heb echt in geen maanden een winkel van binnen gezien zonder er doorheen te moeten rennen. Lijkt me heerlijk om op je gemak even rond te kunnen kijken.
pi_45689563
In een kring zitten, samen zingen, verhaaltje luisteren, samen werkjes maken, dat soort dingen nog. Hangt van jou af of je dat belangrijk vindt, en van je kdv of ze dat daar ook doen, kdv is meestal wat losser en wat minder 'schools' van opzet. Sommige kdv's hebben voor de 3-jarigen een speciaal 'clubje' om ze voor te bereiden op de basisschool.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:09:13 #34
3142 m@x
pi_45689618
Als ik het zo lees wijkt dat niet veel af van wat Kai's kdv al doet. Ze hebben daar best veel activiteiten voor de kinderen (peutergym, dansgroepjes, voorleesmiddagen en werkjes maken samen met de andere kindjes van dezelfde leeftijd).
pi_45689662
Ja idd Poemojn dat is bij ons ook. Als Benthe 3 wordt gaat ze naar de kleutergroep van het KDV. Ik denk trouwens ook niet dat Benthe het "nodig" heeft om naar een psz te gaan. Maar omdat ik het laatst dus ook al hoorde en M@x met die vraag kwam, wilde ik het ook wel graag weten
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:19:28 #36
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45689926
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:02 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben ouders die de psz tijd gebruiken (2 uur) om de weekboodschappen rustig en snel te kunnen doen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:30:16 #37
3142 m@x
pi_45690217
even heel ot hoor Stiekemurd, maar stopt bus 37 toevallig ergens bij jullie in de buurt?
pi_45690322
haha bij ons toevallig wel m@x. maar da's vast een andere bus 37
pi_45690812
Djulian gaat niet naar een KDV, dus voor hem is het erg lekker om naar de PSZ te gaan. Het is 1 ochtend van 3 uurtjes en 1 middag van 2uurtjes.
pi_45690817
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:30 schreef m@x het volgende:
even heel ot hoor Stiekemurd, maar stopt bus 37 toevallig ergens bij jullie in de buurt?
ik weet niet hoe die bus rijdt M@X, maar moet je bij mij in de buurt zijn?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:59:54 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45692804
Die bus 37 van jou zit ik bijna dagelijks in, Bix. Of zitten, zeg maar liever staan
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:03:00 #42
3142 m@x
pi_45692883
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:59 schreef livelink het volgende:
Die bus 37 van jou zit ik bijna dagelijks in, Bix. Of zitten, zeg maar liever staan
Dan is dat vast een andere bus 37. Deze is bijna altijd zo goed als leeg
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:48:50 #43
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45694322
Stiekemurd, hier ook vanaf 3 jaar naar een speciaal groepje. Dat groepje gaat dan weer eens naar de opa's en oma's van het bejaardentehuis en dan weer de psz en verder spelen ze op de gang samen. Alleen 's ochtends trouwens, 's middags is de groep weer samen. Knutselen doen ze nu al erg veel. Hoe vaak ik wel niet iets meekrijg wat Léon nu weer in elkaar heeft geflanst. Ben echt blij met dit kdv.
Ik zou ook niet weten wanneer hij naar de psz zou moeten. Op de dagen dat ik vrij ben zeker, dat vind ik gewoon jammer.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:54:22 #44
3142 m@x
pi_45694490
Wij krijgen bijna nooit iets mee wat Kai heeft gemaakt. Eigenlijk alleen met speciale dagen zoals bijv. kerst, moederdag, vaderdag. De andere werkjes hangen in het lokaal en worden op gegeven moment in een boek geplakt. In dat boek wordt ook Kai's ontwikkeling bijgehouden. Als Kai vier is krijgen we dat boek. Ik heb nu al zin om het door te gaan bladeren
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:59:11 #45
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45694622
We gingen net boodschappen doen, dus had ze een luierbroekje aan. Sta ik op mijn gemak een pond spruiten te scheppen, ineens paniek!

"Mama ik moet een plasje!!" Gelukkig doen ze daar bij mijn vaste supermarkt helemaal niet moeilijk over dus rende ik direct met haar naar de personeelsplee, broek naar benee, luierbroek naar benee en hoppa! Een hele grote plas!!

Het kassameisje werd door Suus naderhand uitgebreid op de hoogte gebracht door haar en ook de slager en de bakker moesten haar aanhoren. Het leverde haar nog een krentenbol en 2 plakjes worst op!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:00:11 #46
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45694647
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:59 schreef livelink het volgende:
Diezelfde bus 37 reed mij daarstraks bijna omver
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:01:39 #47
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45694687
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:48 schreef dutchie het volgende:
Stiekemurd, hier ook vanaf 3 jaar naar een speciaal groepje. Dat groepje gaat dan weer eens naar de opa's en oma's van het bejaardentehuis en dan weer de psz en verder spelen ze op de gang samen. Alleen 's ochtends trouwens, 's middags is de groep weer samen. Knutselen doen ze nu al erg veel. Hoe vaak ik wel niet iets meekrijg wat Léon nu weer in elkaar heeft geflanst. Ben echt blij met dit kdv.
Ik zou ook niet weten wanneer hij naar de psz zou moeten. Op de dagen dat ik vrij ben zeker, dat vind ik gewoon jammer.
Aahh!! Wat lief!!
pi_45694895
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:54 schreef m@x het volgende:
Wij krijgen bijna nooit iets mee wat Kai heeft gemaakt. Eigenlijk alleen met speciale dagen zoals bijv. kerst, moederdag, vaderdag. De andere werkjes hangen in het lokaal en worden op gegeven moment in een boek geplakt. In dat boek wordt ook Kai's ontwikkeling bijgehouden. Als Kai vier is krijgen we dat boek. Ik heb nu al zin om het door te gaan bladeren
Ja dat is bij ons ook! Ook met foto's erbij.

Benthe gaat sinds een klein jaartje op de vrijdag naar KDV. Dan is het heel rustig en doen ze echt allerlei leuke dingen. Zoals naar een speeltuin in de wijk, naar de C1000 om knakworstjes te halen, dan weer zelf worstenbroodjes maken. Kinderboerderij doen ze ook Overigens hebben wij ook voor moeten tekenen dat wij het goed vinden dat ze naar een bejaardenhuis oid gaat.
Hier hebben ze een atelier en wordt er standaar 1 keer per 2 weken daar geknutseld. Daar is zelfs een speciaal iemand voor die met de kinderen daar bezig is.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:14:18 #49
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45695075
Hebben jullie dat nou ook, dat je gewoon eens stiekum eens mee wil kijken daar?
Ik kan me nog een verhaal herinneren van E.T. die Saskia tegenkwam toen ze met een groepje van het kdv aan het wandelen waren. Dat klonk zo lief.
Gewoon eens meespieken hoe je kind daar meedraait. Volgens mij zou ik alleen maar staan te glunderen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_45695127
Ja absoluut. Zet me maar in een hoekje en niemand heeft last van me
Dat van ET staat mij ook nog bij.
Ik sta heel vaak van een afstandje te kijken als Benthe nog niet door heeft dat ik er ben. De leidsters laten haar dan ook doorrommelen zonder te zeggen dat ik er ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')