Wat kozakken zegt, is zo waar Luchtbel. Ik merk het, nu ik 9 dagen alleen met Juul ben, maar al te goed. 'Normaal' gesproken zijn er zoveel momenten dat ik hem even kan 'overdragen'aan de Sander. Soms maar tien minuten, maar dat is vaak al genoeg om even op te laden en weer verder te kunnen. Ik word soms gek van hem, echt gek! Dan wil ik niets met hem, wil ik dat ie z'n bek houdt en stil gaat zitten spelen. Maar dat doet ie NOOIT! Dus ik moet! En tegelijkertijd voel ik me schuldig, omdat ik dat voel soms. Vooral dat drammerige inderdaad, op de grond gaan liggen krijsen als een speenvarken als je hem z'n jas aan wil trekken, is om dol van te worden soms. Dat je niets goed kunt doen, aaaargh!!! En meestal kan ik dat heel goed hebben, lach ik erom, trek ik hem overeind en prop hem in z'n jas. Maar soms, als ik zelf even niet lekker in m'n vel zit, kan ik wel huilen op dat soort momenten. En dan voel ik me nog goed, ik bedoel... in principe voel ik me goed en sterk, terwijl jij je juist zo rot voelt in heel veel dingen. Kortom; ik kan gewoonweg NIET vinden dat je het slecht doet. Echt, niet!!! Dat die momenten er zijn, maken jou geen slechte moeder. Hooguit een moeder die het zwaar heeft, en soms weinig geduld heeft. Maar ook een die zo graag zou willen dat het anders was. Dat moet je niet vergeten Luchtbel. Dat je het ziet, en anders wil! En jezus, zo'n peutertje kan echt het bloed onder je nagels vandaan halen. Geen mens is altijd creatief of sterk, vrolijk of geduldig, echt niet. Waarmee ik je probleem absoluut niet wil bagatelliseren, maar dat begrijp je wel. Het altijd samen zijn met een kindje betekent nu eenmaal dat er soms (of soms vaak) minder leuke momenten zijn. Momenten waarop jij geen lieve, leuke, begrijpende, geduldige, sprankelende en creatieve moeder kunt zijn omdat je dat niet kunt opbrengen. Maar die momenten heb je ook WEL. Toch? Of voel je dat je ze helemaal niet hebt? Dat het een in geen enkel opzicht opweegt tegen het ander? Dat geloof ik bijna niet. Als ik jou hoor over je meisje, dan hoor ik liefde, en vertedering, en onbegrip en frustratie ook soms, maar vooral zo veel liefde!!!
Livelink; wat klinkt ie als een heerlijk creatuur!!!
![]()
Ik herken er ook wel wat in, hoewel Juultje nog veel kleiner is natuurlijk, maar dat totaal niet opvoedbare, ja, dat herken ik nu al volgens mij.
[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 08-02-2007 23:43:00 ]