abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46106829
Mijn kind is sinds een week volledig zindelijk, ook 's nachts blijft zij droog!!!
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:02:45 #252
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46106995
Ik herken dat 'lastige' maar voor een klein deel. Maria is echt zo'n braaf meisje!
We hebben bijvoorbeeld nooit dingen weggezet voor haar (vazen, laatjes met pennen, keukenkastjes zijn gewoon open te maken). Maria doet er gewoon niks gevaarlijks mee. Dat wordt nog wat als Storm straks wat groter is, moeten we misschien ineens wél dat soort dingen weghalen.
Maar we hebben ook wel heel consequent "nee" gezegd altijd tegen dingen die niet mochten. Vanaf het begin, dus wie weet heeft dat toch ook gewoon goed uitgepakt. Maar ze ís ook gewoon een braafje.

Ze wordt soms wel kwaad, als er iets niet mag. In de supermarkt en ze mag geen karretje bijvoorbeeld (omdat het er niet is of ik geen muntje heb). Maar als ik dan uitleg hoe het zit en daarbij meteen een leuk voorstel doe, werkt het wel. (Bijvoorbeeld een voorstel dat ze zelf moet afmaken, dus: "Als we nou 'ns heel vlug samen door de winkel lopen en eerst die meneer zoeken die jou altijd iets geeft...? Wat krijg je daar dan, weet je dat nog? Een...." en Maria vult enthousiast "kaaaaaaaaaasssssje" aan.) Afleiden, oftewel meteen met iets komen wat de "nee" verzacht, dat doe ik echt heel veel. Dat werkt goed en fijn. Ik geef niet toe, maar hoef haar ook niet de hele dag alleen maar teleur te stellen. Fijn vind ik dat.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_46107038
Sugar, en toch kan het geen kwaad om op te passen met permanente markeerstiften en nieuwe eettafels...
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:05:39 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46107098
Hebben we niet.
Weet je dat ik Maria trouwens echt een beetje op Myrthe vind lijken, op die foto die je plaatste? En sowieso al eens eerder op foto's. Zie jij dat ook?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_46107203
Oh maar dat hebben we hier ook nooit gedaan, dingen wegzetten. En ik denk dat consequent corrigeren bij dat soort dingen hier ook heel goed heeft geholpen. Hij zit nooit zo maar aan boeken of andere dingen.
En afleiden vind ik ook een hele fijne. Dat helpt heel goed en kan dingen zelfs leuk maken. Ook bij het aankleden, als hij niet wil dan vraag ik bijvoorbeeld: kan je dit zelf uit- of aantrekken? laat eens zien...
En mama of papa helpen is natuurlijk helemaal geweldig. Helpen met koken of met de was. Alleen heel soms vergeet ik het wel eens dat het ook zo kan omdat ik moe ben en ongeduldig. Stom is dat, dat ik dan gewoon vergeet hoe het ook kan
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46107209
Wij hebben precies zo gedaan. 100000000 keer nee zeggen is vermoeiend, maar daar plukken we nu de vruchten van. Heb ook nooi echt dingen we hoeven halen. Toen z in de supermarkt ging liggen duurde dat maar 4 sec. (maar toch..) en toen ik anders voorstelde om te gaan halen, liep ze vrolijk door met haar karretje. Vaak leid ik haar af van het negatieve door het naar een positiefs iets te laten doen. Eik precies net als jij Sjoeg
pi_46107253
Of als ze haar kleren niet aan of uit wil, stel ik voor om het samen te doen. Helpt ook altijd goed.
pi_46107333
Hier hebben we ook nooit iets uit de weg gehaald, maar het raam op zijn kamer vind ik te gevaarlijk want ik kan niet elke 5 sec naar boven rennen en dan dus maar die kast er voor.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:20:20 #259
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46109580
Hier ook de truuk van het consequent corrigeren.
Léon is wel een donderstraal, maar hij luistert best goed. Als hij echt niet luistert dan beginnen we tot 3 te tellen. Maar tussen 2 en 3 besluit hij toch te luisteren.
En we hebben hem zover dat hij als hij iets wil, hij begint met: "Mag ik astebief...."
Goed hč?

Morgaine en Liam kleine helden
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:31:16 #260
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46110042
ik heb Maxim al zover dat hij netjes "sorry mama" zegt als hij iets fout heeft gedaan, zo ook tegen zn broertje of de poes of wat dan ook. zelfs een keer "sorry henstebank" (vensterbank).
in principe blijft Maxim overal af, heb altijd nee gezegd, maar ook van die dichthoud dingen op de keukenkastjes gedaan, was niet van plan om 20.000 x naar de keuken toe te moeten.
Maxim is wel een ontzettende klimmer, de vensterbanken zijn de laatste 2 weken erg in trek, hoe vaak ik hem daar al niet vanaf heb getrokken
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:17:12 #261
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_46113768
* m@x komt even asociaal binnenvallen

We hebben 4 losse stapjes
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:21:08 #262
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46113872
woehoeee Kai
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:51:17 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_46114824
Kai woei!!!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:57:01 #264
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46115060
K@i!!! Wat goed!!! Dit is toch wel het nieuws van de dag! M@x, ook een dikke zoen voor u, voor de opluchting!!!!!

Jeetje, wat hebben jullie keurige kinders.... Ik probeer wel consequent te zijn maar ik vind heel veel dingen gewoon niet erg. Wat ik wel erg en moeilijk vind is dat ze kindjes krabt, als ze boos, enthousiast of moe is, haalt ze soms gewoon uit naar andere kindjes. Eerst deed ze het bij haarzelf. Dat ging met negeren wel over, nu doet ze het dus bij anderen. Straffen, terugkrabben, negeren. Niks lijkt te werken. En ik vind het zo vervelend voor andere mensen. Dat ze mijn kind dan minder lief vinden ofzo. En hun kind gehavend natuurlijk.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:07:25 #265
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46115452
K@i woehoei!

Lishe, ik las laatst in de Kinderen een artikel die slaan, krabben of wat dan ook. Er stond in dat je dan je kind moest confronteren met het 'slachtoffer'. Ik zag laatst wel dat je van alles probeerde om Luuke te laten stoppen, maar had je dat ook al geprobeerd?
Blijft moeilijk hoor, een andere vriendin van mij heeft dat ook met haar dochtertje. Ik geloof dat het minder geworden is. Afgezien dat ze soms een klein katje is, is het absoluut een schatje die Luuke van jou.
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:13:26 #266
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46115694
Confronteren met het slachtoffer? Ik probeer haar altijd sorry te laten zeggen, bedoel je dat? En ik vertel ook altijd dat ze een ander kindje pijn doet en dat die daarom verdriet heeft, nu. Maar bij andere mensen wil ik haar niet graag op de gang zetten als ze dat niet doet. Met haar nichtje kan het wel, schoonzus snapt ook dat het voor mij belangrijk is dat Luuke het goed 'afsluit', ook al duurt het wat langer. Ik vind het vervelend een hoop gedoe te maken bij andere mensen. Ben bang dat Luuke zich dan niet op haar gemak voelt terwijl ik dat juist weer zo fijn aan haar vind, dat ze zich zo snel op haar gemak voelt.

Ik kan het niet zo goed uitleggen. Ik vind er vanalles van, ook een hoop niet . Kun je 's uitleggen wat er met het confronteren bedoelt werd?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:22:28 #267
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46116030
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:13 schreef Lishe het volgende:
Confronteren met het slachtoffer? Ik probeer haar altijd sorry te laten zeggen, bedoel je dat? En ik vertel ook altijd dat ze een ander kindje pijn doet en dat die daarom verdriet heeft, nu. Maar bij andere mensen wil ik haar niet graag op de gang zetten als ze dat niet doet. Met haar nichtje kan het wel, schoonzus snapt ook dat het voor mij belangrijk is dat Luuke het goed 'afsluit', ook al duurt het wat langer. Ik vind het vervelend een hoop gedoe te maken bij andere mensen. Ben bang dat Luuke zich dan niet op haar gemak voelt terwijl ik dat juist weer zo fijn aan haar vind, dat ze zich zo snel op haar gemak voelt.

Ik kan het niet zo goed uitleggen. Ik vind er vanalles van, ook een hoop niet . Kun je 's uitleggen wat er met het confronteren bedoelt werd?
Nou dus precies wat jij zegt eigenlijk. Je doet echt alles al. Mijn idee kende je dus ook al. En nu herinner ik me ook dat je dat hier ook gedaan hebt.
Blijven volhouden maar? Ik wou dat ik het wist joh.

Ik zou haar trouwens wel gewoon als je ergens anders bent haar in de gang zetten. Als ze dat thuis ook gewend is. Het is maar een gedachte hoor, maar ms weet ze dat als ze ergens anders is niet op de gang gezet wordt. Waardoor ze haar en jouw grenzen weer op zoekt. Snap je wat ik bedoel?
  † In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 19:56:34 #268
81992 Githa
pi_46117316
Jordy heb ik dinsdag nog in de bart smit in de hoek gezet
Hij was echt onmogelijk en begon als een wervelwind alles uit de rekken te trekken. Ik had hem al een paar keer gewaarschuwd, maar bij de vraag of hij nu ging luisteren kreeg ik gewoon een 'neej' Op een moment moet je de daad bij het woord zetten en dus maar even in een hoekje op de grond gaan zitten en mama stond heel 'nochelant' een paar meter verder te 'snuffelen' en dat hoeft dan nog geen minuut te duren, maar de ernst was hem wel duidelijk.
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:07:26 #269
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46117688
Jordy! Maar idd soms word je wel gedwongen om dat te doen. Het zijn kleine monsters zeg ik je!
  † In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 20:14:53 #270
81992 Githa
pi_46117957
Maar door dat ene minuutje kun je de rest van de middag wel leuk maken anders loop ik alleen de mopperen en te doen op hem en dat is zowel voor hem als voor mij niet leuk.
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:24:35 #271
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46118261
Klopt.

Nog eventjes:
Karin kom je nog even moed inspreken voor morgen (en mezelf ook een beetje). Morgen is D-day. Operation Desert Speen.
Succes op deze missie!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:40:53 #272
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46118851
Jeetje Kai, wat goed joh!!! Fijn M@x!!!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:47:52 #273
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46119058
Ja, wat een heerlijk nieuws, m@x!!!!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:52:16 #274
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_46119208
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] Ja, Kanjer Kai!! [afbeelding] [afbeelding]

grmblgrmbl ik krijg die hysterische smileys niet voor elkaar grmblgrmbl
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:54:35 #275
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46119288
Goed zo Kai!!!!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')