abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 januari 2002 @ 14:15:24 #1
17205 Profesor
I have a dream!
pi_2874417
Ik heb een aantal relaties en one night stands gehad met vrouwen van wie ik wist dat ze een vriend hadden.
Zelf heb ik dit nooit een probleem gevonden we zagen elkaar kort maar krachtig.
Ik geloof dat deze meiden en vriendinnen dit ook deed vanwege de seksuele verveling binnen hun vaste relatie. Is ook nooit mijn idee geweest in alle gevallen wilden zij iets

Alleen 50% van mijn vrienden vinden dit oke en de andere helft vindt dat ik dit niet kan maken.
Ik moet toegeven ik zou het ook niet leuk vinden als mijn relatie vreemd zou gaan, maar meestal is de relatie toch al aan diggelen, want anders doen ze het niet lijkt mij

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  zondag 20 januari 2002 @ 14:17:05 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_2874434
Daar zit wat in, daarentegen zijn niet alle relaties bij een mindere periode aan diggelen. Vooralsnog weiger ik te rommelen in relaties, het zou je zelf maar overkomen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_2874440
Tsja en wat wil je nou horen? Goed van je dat je sex hebt met vrouwen die overspel plegen met je? Of wat een hufter ben je?.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_2874461
Eerst zeg je dat het zelf ook niet leuk zou vinden, als iemand anders het jou zou aandoen.

Daarna zeg je dat je het gewoon doet.

Ik vind je een beetje dom. Als je hetzelf niet leuk vind, als het jouw aangedaan wordt, waarom doe je het anderen dan wel aan ?

Wees een consequent, doe het niet, of doe het wel, en ga zelf dan niet zeuren als het jouw aan gedaan wordt.
Maar als je netjes in elkaar zit, kies je voor het eerste.

I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
pi_2874463
Ik op mensen als jij....
en aan bakboord zwemmen haaien......
pi_2874469
je hebt het recht niet om relaties te verneuken.. en vind jezelf het idee trouwens wel leuk om toch 2e keus of sexspeeltje te zijn voor deze vrouwen?
pi_2874484
quote:
Op zondag 20 januari 2002 14:15 schreef Profesor het volgende:
Ik heb een aantal relaties en one night stands gehad met vrouwen van wie ik wist dat ze een vriend hadden.
Ik geloof dat deze meiden en vriendinnen dit ook deed vanwege de seksuele verveling binnen hun vaste relatie. Is ook nooit mijn idee geweest in alle gevallen wilden zij iets

Alleen 50% van mijn vrienden vinden dit oke en de andere helft vindt dat ik dit niet kan maken.
Ik moet toegeven ik zou het ook niet leuk vinden als mijn relatie vreemd zou gaan, maar meestal is de relatie toch al aan diggelen, want anders doen ze het niet lijkt mij

Dat zij een relatie hebben lijtk me niet jouw probleem, zij maken de keuze door met jou te sexen.. daar hoef jij je niet druk om te maken..

Doe ik tenslotte ook niet

pi_2874556
d'r zitten idd 2 kanten aan...

als jij geen pogingen hebt gedaan hun te versieren... hmmm

dat zij niet het fatsoen en respect op kunnen brengen door met hun tengels van anderen af te kunnen blijven... argh.

nouja, ik weiger om in andermans relatie de boel op stelten te zetten...

en ik vind dat mensen die vreemdgaan eigenlijk wel terplekke dood mogen vallen...('t kon hier wel een stil worden) en ik zal nooit nooit, zeggen, maar ik vind het wel enorm fout.

pi_2874570
quote:
Ik vind dat je hier echt te makkelijk over doet. Je vergeet namelijk de emoties van degene met wiens vriendin je vreemdgaat. Dat jij hebt gekozen hebt voor een lifestyle met veel wisselende contacten, daar heb je alle recht op, want dat is jouw beslissing. Maar zodra je anderen gaat belazeren ben je verkeerd bezig.

That said, it takes two to tango. Dus de vrouwen die met jou vreemdgaan kiezen er zelf voor en zijn dus even schuldig als jij. Maar het is nog steeds fout. Sterker nog: het slachtoffer wordt zo zelfs door twee mensen genaaid (figuurlijk).

Er zijn mensen die een relatie hebben en het tegelijkertijd ook met anderen doen. Zolang alle partijen ervan op de hoogte zijn en het goed vinden, is er niets aan de hand. Maar dat is iets heel anders dan jouw situatie.

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 20-01-2002 14:33]

Ars longa, vita brevis
  zondag 20 januari 2002 @ 14:33:19 #10
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2874584
Komop die vrouwen die het initiatief nemen zijn de schuldige, niet hij...

Die vrouwen zijn de schuldige, want zij hebben een relatie.
Alleen een kenmerk dat hun relatie allesbehalve okay is en 'voorbij' is. Of zij nuw el of niet met hem vreemd gaan doet er niet toe.

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_2874599
Totdat je eigen zogenaamde wereldrelatie stuk loopt door vreemdgaan begrijp je pas tot in hoeverre diegene die met je vriendin vreemdgaat medeverantwoordelijk is en hoezeer je hem in feite zijn nek wil omdraaien als je weet wie het is.

M.a.w. wat een gelul dat het niks uitmaakt. Dat verbergen achter dat zij het zelf wil en dat jij die vriend toch niet kent of dat het toch vroeg of laat fout loopt vind ik echt van de domme. Je speelt een beetje rechter maar zo te zien heb je daar totaal niet de capaciteiten voor.

Ik maak dan ook graag even gebruik van mijn recht in dit topic te kotsen:
Als het mijn vriendin was en ik zou weten wie je was, was ik zo klaar met je. Bah, wat een normvervaging weer.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_2874608
quote:
Op zondag 20 januari 2002 14:33 schreef KingShakur het volgende:
Komop die vrouwen die het initiatief nemen zijn de schuldige, niet hij...

Die vrouwen zijn de schuldige, want zij hebben een relatie.
Alleen een kenmerk dat hun relatie allesbehalve okay is en 'voorbij' is. Of zij nuw el of niet met hem vreemd gaan doet er niet toe.

Als jij bewust bent van het feit dat zo'n vrouw een relatie heeft, dan ben jij even fout bezig.
Ars longa, vita brevis
pi_2874612
quote:
Op zondag 20 januari 2002 14:35 schreef motown het volgende:

[..]

Als jij bewust bent van het feit dat zo'n vrouw een relatie heeft, dan ben jij even fout bezig.

Idd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 20 januari 2002 @ 14:36:49 #14
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_2874622
quote:
Op zondag 20 januari 2002 14:30 schreef xobelix het volgende:

als jij geen pogingen hebt gedaan hun te versieren... hmmm

En waarom mag ik geen vrouwen proberen te versieren die al bezet zijn...

Zij maken toch de keuze

quote:
en ik vind dat mensen die vreemdgaan eigenlijk wel terplekke dood mogen vallen...
  zondag 20 januari 2002 @ 14:37:02 #15
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2874626
quote:

[..]

Nee hoor, zij is verantwoordelijk voor haar gedrag en jij als vrijgezel voor je eigen gedrag. gaat ze met jou niet vreemd dan wel met een ander.
En als je er zin in hebt en zij heeft er zin in, dan moet je het gewoon kunnen doen zonder over een relatie na te denken.
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  zondag 20 januari 2002 @ 14:37:36 #16
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_2874632
quote:

[..]

waarom dan.. de beste wint.. Hoeveel mensen zitten niet een een relatie waarmee ze niet helemaal gelukkig zijn..
pi_2874648
Wat een meningen heeft men al weer klaar bij een onderwerp als dit zeg.
Je hoeft zelf niet vreemd te gaan, maar daarom is het nog wel voor te stellen dat er mensen zijn die dit wel doen. En ipv daar over te oordelen, zou je het ook gewoon in zijn waarde kunnen laten en er niet over oordelen. Je weet bij zo'n verhaal ook niet de achtergronden en details, hebt dus ook niet de info om te oordelen.

Als een jongen een relatie krijgt met een meisje die al een vriend heeft, vind ik persoonlijk de verantwoording bij dat meisje liggen. Zij is degene die gebonden is en het is haar geweten waarmee ze haar vriend recht in de ogen aan moet kijken. Zij is degene die zich uiteindelijk in zo'n situatie moet zien te handhaven en dat lijkt me op zich al moeilijk zat.

Live & Let Live!

Freestyle
  zondag 20 januari 2002 @ 14:39:28 #18
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_2874655
quote:
Op zondag 20 januari 2002 14:38 schreef ALTER-EGO het volgende:
Als een jongen een relatie krijgt met een meisje die al een vriend heeft, vind ik persoonlijk de verantwoording bij dat meisje liggen. Zij is degene die gebonden is en het is haar geweten waarmee ze haar vriend recht in de ogen aan moet kijken. Zij is degene die zich uiteindelijk in zo'n situatie moet zien te handhaven en dat lijkt me op zich al moeilijk zat.

Live & Let Live!

Compleet mee eens..
pi_2874719
Het ligt eraan, denk ik. Als het voor de derde persoon slechts tijdverdrijf is, terwijl het voor de 'overspelige' serieuzer is, moet je het misschien niet doen.
Is het voor de 'overspelige' niet serieus en voor de derde wel, dan raad ik de derde persoon aan er zo snel mogelijk een punt achter te zetten, voordat je te verstrikt raakt in je gevoelens en je misschien de stok wordt waarmee de 'overspelige' de partner wilt slaan.
Is het voor de derde én de overspelige niet serieus en kortstondig, dan is het misschien niet 'netjes' maar hoeft het niet ten koste te gaan van de lopende relatie, maar soms is het voor de 'overspelige' toch een teken dat er iets schort aan de lopende relatie.
Is het voor beide serieus, dan vind ik het gerechtvaardigd, mits je ófwel zo snel mogelijk eerlijk bent erover, ófwel discreet als er uit de lopende relatie om wat voor reden dan ook geen of niet direct een uitweg is.
Liefde kun je niet dwingen, soms kun je zelfs van twee houden om verschillende redenen en op verschillende manieren.
Heel moeilijk te (ver)oordelen als je het zelf nog nooit hebt ondervonden.

Zo denk ik er dus over

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 20-01-2002 14:47]

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 20 januari 2002 @ 14:47:26 #20
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_2874729
quote:
Op zondag 20 januari 2002 14:46 schreef milagro het volgende:

Heel sterk!
pi_2874783
quote:
Het ligt eraan, denk ik. Als het voor de derde persoon slechts tijdverdrijf is, terwijl het voor de 'overspelige' serieuzer is, moet je het misschien niet doen.
Is het voor de 'overspelige' niet serieus en voor de derde wel, dan raad ik de derde persoon aan er zo snel mogelijk een punt achter te zetten, voordat je te verstrikt raakt in je gevoelens en je misschien de stok wordt waarmee de 'overspelige' de partner wilt slaan.
Is het voor de derde én de overspelige niet serieus en kortstondig, dan is het misschien niet 'netjes' maar hoeft het niet ten koste te gaan van de lopende relatie, maar soms is het voor de 'overspelige' toch een teken dat er iets schort aan de lopende relatie.
Is het voor beide serieus, dan vind ik het gerechtvaardigd, mits je ófwel zo snel mogelijk eerlijk bent erover, ófwel discreet als er uit de lopende relatie om wat voor reden dan ook geen of niet direct een uitweg is.
Liefde kun je niet dwingen, soms kun je zelfs van twee houden om verschillende redenen en op verschillende manieren.

Zo denk ik er dus over

Heel mooi gezegd milagro!
Ik kan me daar helemaal bij aansluiten.
Freestyle
  zondag 20 januari 2002 @ 15:00:05 #22
17205 Profesor
I have a dream!
pi_2874830
quote:
Op zondag 20 januari 2002 14:20 schreef MegA het volgende:
A je hebt het recht niet om relaties te verneuken.. B en vind jezelf het idee trouwens wel leuk om toch 2e keus of sexspeeltje te zijn voor deze vrouwen?
A) Ik denk niet dat ik deze relaties verneuk, want er is niemand dronken gevoerd of gedwongen, zij wil het gebeuren.
Dus de relatie is al verneukt, ik geloof namelijk dat ik geen verantwoording hoef af te legen aan die vriend, want het is haar keuze geweest.

B) Klopt en soms is heel juist leuk en spannend, elkaar ontmoeten in cafes of ergens uit eten te gaan of te feesten bij haar thuis. Deze vrouwen beseffen heel goed dat ook zij 2e keus zijn, maar ik moet toegeven dat ik het wel een keer heb meegemaakt dat ze weer terug ging naar haar relatie terwijl eigelijk ik meer voelde..dat was niet echt leuk.

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  zondag 20 januari 2002 @ 15:08:12 #23
12208 SoNoS
Vaoclan 92
pi_2874891
quote:
En waarom mag ik geen vrouwen proberen te versieren die al bezet zijn... <http://213.239.154.15/fokforum/i/s/confused.gif>

Zij maken toch de keuze <http://213.239.154.15/fokforum/i/s/confused.gif>

Versieren is niks mis mee, dat moet wel kunnen, maar om nou gelijk een stap verder de gaan, vind ik gewoon asociaal.

Je kan ook nog een stap verder denken, en gewoon tegen haar zeggen, als het toch al beroerd gaat met je relatie, maak het dan uit, en bel me de volgende dag maar. Klaar.

Wilt ze dat niet, weet je eigelijk al genoeg, dan is de relatie toch niet zo beroerd die ze heeft.

Maarja, als je gelijk met haar gaat, kom je daar nooit achter, en loop jij, net zoals zij, een relatie te verkloten en er voor te zorgen dat andere persoon zich beroerd voelt.

Dus neem eens wat verantwoordelijkheid voor je akties, en schuif het niet elke keer maar op een ander af, dat is namelijk in mijn ogen een teken van zwakte.

[tikfoutje ]

[Dit bericht is gewijzigd door SoNoS op 20-01-2002 15:10]

I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
pi_2874897
Hij weet er toch vanaf dat ze een relatie heeft. Dan zit hij in hetzelfde schuitje als haar en is hij net zo fout. Medeplichtig heet dat wat zwaarder gezegd. Als ie dat niet wist is er niks aan de hand maar dat is niet het geval.

Wees een vent/vrouw en kap dan helemaal met je relatie of begin er gewoon niet aan. Er valt niks te chargeren hier doe je dat wel ben je menselijk gezien laag bezig vind ik.

Ik wed dat diegene die het goed praten zelf iets dergelijks op hun kerfstok hebben. Zo niet snappen ze naar mijn idee niks over normen en waarden in relaties en vooral naar die andere betrokken mensen toe. Je naait toch die echte vriend omdat jij zonodig even je lustgevoelens niet in bedwang kan houden, het is even niet van belang hoe slecht het tussen die 2 gaat.

Als het echte liefde zou zijn heb dan het fatsoen dat die geliefde van je het eerst uitmaakt zodat je dan volledig met schone lei kan beginnen. Maar het gaat vaak puur om de sex in dit soort gevallen.

Ik heb ook sterk het idee dat een hoop dit doen omdat het 'niet mag' en spannend is, dergelijke beweegredenen slaan al sowieso nergens op. Het feit dat die meid eraan meedoet zegt uiteraard wel ook al over de relatie zelf maar dat kan nooit een excuus zijn voor hem. Dat is haar probleem waarin ze zelf een keuze moet maken. Van 2 walletjes eten met instemming van beide partijen zou weer wel kunnen maar dat is denk ik zelden het geval.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  zondag 20 januari 2002 @ 15:14:03 #25
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_2874935
quote:

Een quote om nogmaals te herhalen...
pi_2874952
quote:
Op zondag 20 januari 2002 15:00 schreef Profesor het volgende:
B) Klopt en soms is heel juist leuk en spannend, elkaar ontmoeten in cafes of ergens uit eten te gaan of te feesten bij haar thuis. Deze vrouwen beseffen heel goed dat ook zij 2e keus zijn, maar ik moet toegeven dat ik het wel een keer heb meegemaakt dat ze weer terug ging naar haar relatie terwijl eigelijk ik meer voelde..dat was niet echt leuk.
Tja, poetic justice... Ik ga er echter vanuit dat die vriendin alles vervolgens wel heeft obgebiecht aan die jongen, anders verdient hij nog steeds beter.
Ars longa, vita brevis
  zondag 20 januari 2002 @ 15:19:43 #27
17205 Profesor
I have a dream!
pi_2874970
quote:
Op zondag 20 januari 2002 15:08 schreef michelos het volgende:
..... Maar het gaat vaak puur om de sex in dit soort gevallen.....
Uitsluitend...
Het is werkelijk opvallend hoeveel mooie meiden van hun vriend geen aandacht krijgen zodra ze met elkaar een relatie zijn aangegaan, dan moeten ze ook niet lopen huilen of hun frustratie op mij uiten wanneer hun vriendin deze aandacht bij een ander gaan zoeken.
pi_2874988
Ik denk dat je er nu te gemakkelijk over denkt , stel jezelf eens in die situatie voor .
Je hebt een relatie met een meisje , zij ontmoet een ander , die ander weet ook dat je een relatie hebt en maakt er vervolgens toch werk van , dan weet ik zowieso al dat je toch ook dubbelop bedonderd voelt .
Voor mij geld gewoon de reden wat je niet wil dat ze jou niet aandoen , doe dat ook niet een ander aan .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_2875040
quote:
Op zondag 20 januari 2002 15:19 schreef Profesor het volgende:

Uitsluitend...
Het is werkelijk opvallend hoeveel mooie meiden van hun vriend geen aandacht krijgen zodra ze met elkaar een relatie zijn aangegaan, dan moeten ze ook niet lopen huilen of hun frustratie op mij uiten wanneer hun vriendin deze aandacht bij een ander gaan zoeken.

Sja. Nogmaals, je zit er waarschijnlijk niet ver naast als je zegt dat die relatie van haar op de klippen loopt.

Voordat dat is gebeurt heb je naar mijn idee niet te rotzooien met iemand. In het uiterste geval uit wraak omdat ie het bij jou deed, wat op zich ook al een heel erg twijfelachtige beweegreden is die ik zelf niet snel zou bewandelen.

Jij doet het puur uit eigenbelang en hebt schijt aan de eventuele gevoelens van die ander. Je weet niet eens tot in hoeverre hij nog verbonden is aan haar. Misschien is zij wel alleen uitgekeken op hem maar niet andersom en dus doe je met een dergelijke actie hem wel ontzettend veel pijn als ie erachter komt. In die zin ben je medeverantwoordelijk. Zij is een zwak persoon dat ze niet het fatsoen heeft dit op een volwassen manier op te lossen met haar vriend en jij een idemdito dat je aan dit spel meewerkt. Bad Karma, doe wat je wil maar zeur strax niet als het jou overkomt.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 20-01-2002 15:31]

pi_2875046
quote:
Op zondag 20 januari 2002 15:08 schreef michelos het volgende:
[..]
Wees een vent/vrouw en kap dan helemaal met je relatie of begin er gewoon niet aan. Er valt niks te chargeren hier doe je dat wel ben je menselijk gezien laag bezig vind ik.
Soms word je pas wakker ómdat die ander je leven komt binnenwandelen. En besef je dán pas dat je relatie niet zo veel meer voorstelde. Je had geen recent vergelijkingsmateriaal, dus was je misschien wat afgestompt op dat vlak.
[..]
Als het echte liefde zou zijn heb dan het fatsoen dat die geliefde van je het eerst uitmaakt zodat je dan volledig met schone lei kan beginnen. Maar het gaat vaak puur om de sex in dit soort gevallen.
Sex is wel een belangrijk deel van een relatie en meestal het eerste wat er bij inschiet als een relatie niet meer is wat het geweest is. Sex of het gemis of tekort daaraan blijkt vaak toch belangrijk genoeg te zijn om een relatie voor op het spel te zetten. De sex wordt gezien als het ultieme verraad aan de partner, terwijl de ontrouw ook al in de gesprekken met, verlangen naar het gezelschap van, het steeds denken aan, kan zitten. Dat sex vaak het meeste emotie oproept zodra dit met een ander gedaan is, is toch zeer tegenstrijdig met de opmerking "het was maar sex. voor de rest stelde het niets voor"

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 20-01-2002 15:43]

pi_2875143
quote:
Soms word je pas wakker ómdat die ander je leven komt binnenwandelen. En besef je dán pas dat je relatie niet zo veel meer voorstelde. Je had geen recent vergelijkingsmateriaal, dus was je misschien wat afgestompt op dat vlak.
Yep, dat zou zomaar kunnen. Dat doet echter niks af aan het feit dat je je nog niet meteen hoeft te vergrijpen aan die nieuwe ontstane liefde. First things first, in dat geval laat diegene die nog een relatie heeft eerst orde op zaken stellen.

En laten we niet eromheen draaien, dat is hier toch niet van toepassing. Dit gaat puur over de lust en sex en geen prille nieuwe liefde.

quote:
Sex is wel een belangrijk deel van een relatie en meestal het eerste wat er bij inschiet als een relatie niet meer is wat het geweest is
Mee eens. En dus ook een mooi teken om je relatie kritisch onder de loep te nemen als dat het geval is of het nog wel zin heeft om door te gaan i.p.v. even rond te proeven wat er weer allemaal te koop is om vervolgens toch maar weer terug te komen. Uitpraten en kappen of uitpraten en doorgaan zijn de opties naar mijn idee. En niet 'niet-uitpraten en rondrotzooien, frustraties door laten woekeren en halfslachtig elkaar niet meer recht in de ogen kunnen kijken'. Dat is spelletjes spelen.
pi_2875279
Ik ben met je eens dat het op tafel moet en uitgepraat moet worden. Maar dat daar soms enige tijd overheen gaat voordat dat gebeurt, vind ik niet meteen een misdaad. Het is wat te simpel om iemand daarop te veroordelen.Er kunnen zoveel factoren meespelen waarom een situatie eerst doorsuddert voordat je het laat overkoken.

En vaak wilt de bedrogene zelf ook om de verkeerde redenen vasthouden aan de relatie. Dat zie ik te vaak gebeuren.
Het heeft te vaak te maken met gekrenkte trots (hoe durft hij/zij!!), angst voor het alleen zijn etc.
Better the devil you know, than the devil you don't.
Vooral als je de haat na het verbreken van de relatie ziet, vraag je je af of de bedrogene (en de bedrieger) ooit écht van elkaar gehouden hebben of dat het meer gewenning en gemak en gebrek aan beter was.

Niet alle ontrouwen zijn over één kam te scheren en sex is niet de enige manier om ontrouw te zijn. Vaak wel de manier die het zwaarst weegt, wat meer tot de conclusie kan leiden dat sex zo onbelangrijk niet is.

pi_2875580
quote:
Op zondag 20 januari 2002 15:56 schreef milagro het volgende:
Ik ben met je eens dat het op tafel moet en uitgepraat moet worden. Maar dat daar soms enige tijd overheen gaat voordat dat gebeurt, vind ik niet meteen een misdaad. Het is wat te simpel om iemand daarop te veroordelen.Er kunnen zoveel factoren meespelen waarom een situatie eerst doorsuddert voordat je het laat overkoken.
Oh maar ik zeg ook niet dat dit van de een op de andere dag moet. Dit is een proces dat iedereen in zijn eigen tempo doormaakt. Blijft toch nog steeds overeind dat je je niet hoeft te vergrijpen in die tussenperiode aan die persoon.
quote:
En vaak wilt de bedrogene zelf ook om de verkeerde redenen vasthouden aan de relatie. Dat zie ik te vaak gebeuren.
Het heeft te vaak te maken met gekrenkte trots (hoe durft hij/zij!!), angst voor het alleen zijn etc.
Better the devil you know, than the devil you don't.
Vooral als je de haat na het verbreken van de relatie ziet, vraag je je af of de bedrogene (en de bedrieger) ooit écht van elkaar gehouden hebben of dat het meer gewenning en gemak en gebrek aan beter was.
Je ziet dat vaak inderdaad. Maar de angst voor de haat van die ander en het daardoor uitstellen van de juiste beslissingen middels heldere duidelijke gesprekken zorg juist voor meer van die haat.
Het is een kenmerk van een goede relatie dat je elkaar vertrouwd en alles toevertrouwd. Dan merk je ook vrij snel als er iets an de hand is en als diegene dingen achter voor je houdt. Het is juist dat liegen en de zaken die achter de rug om spelen die achteraf die haat doen opkomen. Als ze namelijk nix te verbergen hebben en dus open en vrij elkaar recht en de ogen kunnen kijken en men met elkaar concludeert dat het niet meer werkt dan kun je juist zonder problemen uit elkaar gaan. Het zijn diegene die achteraf komen met " ik ging al een jaartje vreemd met hem" die meestal in de problemen komen met hun ex'en. Terecht en eigen schuld. Hadden ze maar meteen eerlijk moeten zijn en open kaart moeten spelen. Ga maar bij je eigen na hoe je dat zou vinden.
quote:
Er is niet één soort ontrouw en sex is niet de enige manier om ontrouw te zijn. Vaak wel de manier die het zwaarst weegt, wat meer tot de conclusie kan leiden dat sex zo onbelangrijk niet is.
Wat is er dan nog meer? Het zoenen of sex hebben zijn de meest intieme zaken voor een man is eens onderzocht. Voor een vrouw is vaak de intiemere band hebben met iemand anders dan haar zelf erger dan sexueel overspel.

Hoe het ook zij, ik zie niet in waarom men de opbouw van een nieuwe liefde niet enigzins kan temperen zolang men de zaken met de huidige relatie niet onder de voeten uit heeft. Alsof praten met elkaar niet genoeg is. Ik vind dat toch wel een morele verplichting waar je maar geduld en begrip voor moet opbrengen tot het licht groen is.

pi_2875830
Een goede relatie nodigt niet uit tot overspel. Dus een goede relatie waarin meteen eerlijk op tafel komt dat er een ander is of dreigt te komen, was dus geen goede relatie, om het simpele feit dat er blijkbaar ruimte voor een ander was of dreigde te komen.

Je hoort bedrogen vrouwen vaak zeggen dat de verhouding van de echtgenoot niets voorstelde, want 'het was slechts sex, hij hield niet van die ander'.
Dan denk ik : vreemd dat die echtgenoot voor 'slechts sex' met die ander, een relatie met een vrouw waar hij echt van houdt op het spel zet. Dus waarom dan vasthouden aan een man die voor iets onbelangrijks als sex, bereidt is het risico te lopen alles wat wél belangrijk is, kwijt te raken.

Vanwege het gemak, de gewenning, geld, de hypotheek, kinderen, een heleboel redenen behalve liefde vaak.

En hij weet dat de echtgenote hem toch terugneemt (andersom zie ik vaak dat mannen resoluter reageren)

Met het nadeel dat die misstap hem de rest van zijn huwelijk nagedragen wordt voor hem en voor haar dat ze hem nooit meer helemaal zal vertrouwen. Ze vergeeft (zogenaamd) wel, maar vergeet nooit.

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 20-01-2002 16:55]

zondag 20 januari 2002 @ 17:16:34 #35
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_2876057
quote:
Op zondag 20 januari 2002 16:24 schreef michelos het volgende:

Hoe het ook zij, ik zie niet in waarom men de opbouw van een nieuwe liefde niet enigzins kan temperen zolang men de zaken met de huidige relatie niet onder de voeten uit heeft. Alsof praten met elkaar niet genoeg is. Ik vind dat toch wel een morele verplichting waar je maar geduld en begrip voor moet opbrengen tot het licht groen is.

Gooi je oude schoenen niet weg voordat je nieuwe hebt. Ik denk dat dat spreekwoord soms toepassing is. Zeker wanneer je met je nieuwe vlam een relatie wilt beginnen (en het dus niet om een ONS gaat). Dan wil je eerst kijken of het iets kan worden, voordat je je huidige relatie aan de kant schuift.

[Dit bericht is gewijzigd door IntroV op 20-01-2002 17:23]

pi_2876262
kom op zeg, en dat is dan de reden dat je gaat proberen of je mischien toekomstige partner mischien iets meer aan je leven kan toevoegen dan je huidige partner?

sorry, maar vreemdgaan is heel fout begin van een relatie in mijn ogen.

en frenkie, dat meen ik echt, ik vind het zo achterbaks.

maar oke, het zit allemaal iets dieper denk ik, en dat heeft te maken met de huidige maatschappij en mijn kijk daarop, ik heb geen zin om dat hier allemaal te gaan posten.

ik hoop iig dat het mij nooit overkomt.(van beide kanten)

R.

zondag 20 januari 2002 @ 17:53:07 #37
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_2876402
quote:
Op zondag 20 januari 2002 17:39 schreef xobelix het volgende:
kom op zeg, en dat is dan de reden dat je gaat proberen of je mischien toekomstige partner mischien iets meer aan je leven kan toevoegen dan je huidige partner?
Jep.
Stel je voor dat je direct als je een relatie hebt oogkleppen opdoet, en niet verder kijkt dan je huidige relatie. Dan denk je misschien dat het normaal is dat je niet verliefd bent op je partner, omdat je dat gevoel niet kent. Of je denkt dat het normaal is dat je partner nooit de afwas doet, terwijl je daar een hekel aan hebt. Of je blijft opgescheept zitten met een vent die alleen maar recht op en neer wil in bed, terwijl jij ook wel eens zijn harde pik in je kontje wil voelen.
Als je niet verder kijkt dan je neus lang is, blijf je misschien wel voor een eeuwigheid in een relatie die niet helemaal je verlangens vervuld. Misschien kan je wel veel meer plezier en goede gevoelens krijgen als je je vastgeroeste relatie op het spel durft te zetten en een nieuwe uitdaging aan durft te gaan.

En dat een heleboel mensen ervoor kiezen om eerst die nieuwe optie eens uit te proberen voordat ze hun huidige aan de kant zetten, vind ik eigenlijk wel verstandig. Alhoewel ik het ook met je eens ben dat het wel lullig over komt t.o.v. de partner die denkt dat alles koek en ei is, en niet doorheeft dat de ander toe is aan iets nieuws of wel eens iets anders wil.

maandag 21 januari 2002 @ 04:38:24 #38
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_2882365
Waarom zou jij je meer zorgen maken om de relaties van die vrouwen dan dat zij zelf doen? Neuken die hap.

Casey

pi_2882524
quote:
Persoonlijk vind ik een korte relatie en een one night stand een wereld van verschil. Het is beide niet goed te praten, maar ik ben van mening dat een one night stand in deze context toch anders is... je weet of verwacht beide dat het heel kortstondig is, terwijl je met een relatie bewust meer schade doet.

Als je daarnaast in zo'n korte relatie hoopt dat het meisje in kwestie met jou verder gaat in plaats van met haar huidige vriend, vind ik dat je het in beginsel anders had moeten aanpakken...

pi_2903789
Als je 't mij vraagt ligt het er maar aan wat je voor zo'n meisje voelt. Ik heb het ook gedaan, maar ik was zó ongelooflijk gek op die jongen. Uiteindelijk is het uitgegaan (niet door mij), en is het wel wat tussen ons geworden.. al anderhalf jaar nu!!
  woensdag 23 januari 2002 @ 00:44:02 #41
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_2905527
Door gasten zoals jou ben ik mijn vriendin verloren.

Ik hecht nog belang aan een relatie; en je gaat niet rommelen zolang er iets is, ook niet als het minder gaat.

Doordat dit wel is gedaan door een zeker iemand is in een mindere periode alles verneukt; als ik ooit die gast tegen kom kan hij het bezuren.

En zolang er gasten zoals jou blijven, blijven net iets minder gaande relaties stuklopen.

Dus ik zou zeggen, doe wat je niet laten kan, als jij denkt dat het wel kan.....maar als je mij ooit in je pad kruist kan je maar beter uit m'n buurt blijven.....

Zulke gasten als jou.......dat je jezelf nog goed voelt na zoiets ook...

If someone comes at you with a knife, you take a gun, if someone puts one of your men in the hospital, you put one of his in the morgue. That's the chicago way.&lt;P&gt;
  woensdag 23 januari 2002 @ 01:11:15 #42
17205 Profesor
I have a dream!
pi_2905844
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:44 schreef Maf het volgende:
A Door gasten zoals jou ben ik mijn vriendin verloren.

B Ik hecht nog belang aan een relatie; en je gaat niet rommelen zolang er iets is, ook niet als het minder gaat.

C Doordat dit wel is gedaan door een zeker iemand is in een mindere periode alles verneukt; als ik ooit die gast tegen kom kan hij het bezuren.

D En zolang er gasten zoals jou blijven, blijven net iets minder gaande relaties stuklopen.

E Dus ik zou zeggen, doe wat je niet laten kan, als jij denkt dat het wel kan.....maar als je mij ooit in je pad kruist kan je maar beter uit m'n buurt blijven.....

F Zulke gasten als jou.......dat je jezelf nog goed voelt na zoiets ook...

A) oprecht kut voor je, ik zou ook balen. Ga er van uit dat het echt niet jouw schuld was.
B) Ik ook, ik ben ook nooit vreemd gegaan wanneer ik een relatie had.
C) Dus je vriendin is de onschuld zelf, en HIJ is schuld..(wakeup call)
D) De vraag is waarom gaan die relaties slecht (er is vraag dus ook aanbod)
E) Waarom zou ik? Ik vind je nu al een sympathieke Gast
F) Voelt goed als je iemand 1 nacht de hemel laat zien als ze weken hel heeft gehad bij haar duffe vriend.

tja

[Dit bericht is gewijzigd door Profesor op 23-01-2002 01:20]

pi_2906601
Als ik een vriendin heb en ze gaat vreemd dan neem ik dat de vent waarmee ze vreemdgaat niet kwalijk. Het is a fact of life dat mannen proberen vrouwen in bed te krijgen. Bovendien heb ik met die vent geen relatie dus ik verwacht van hem geen loyaliteit naar mij toe (tenzij het een vriend van me is, dan is het een compleet ander verhaal).

Mijn vriendin neem ik het echter wel heel erg kwalijk, van haar verwacht ik loyaliteit en ze heeft er maar gewoon weerstand aan te bieden als onze relatie voor haar enige waarde heeft. Ze krijgt hooguit 24 uur om haar spullen te pakken.

btw: alleen zoenen is ook vreemdgaan, dus ook exit.

pi_2906620
Ze maakt het maar eerst uit met die andere gast voor ze aanmij komt! -dfr0st
x
pi_2915302
Leven we nog in de middeleeuwen ofzo?? Ik ben nu ook aan het prutsen met een meisje die gewoon een vriend heeft. Blijkbaar zal hij wel iets verkeerds doen, anders komt ze toch niet naar mij?? Ik ken heel die gast niet, dan ga ik me er toch ook niet druk om maken?? Als ik hem zou kennen dan was het een heel ander verhaal, dan zou ik het nooit doen.

Dit is 100% de schuld van degene die vreemd gaat en dus niet van jou. Kerel, geniet ervan.

[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
  maandag 11 maart 2002 @ 20:44:10 #46
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_3459481
Iets wat ik nooit zou doen is vreemdgaan binnen een relatie.
Wanneer het wat minder zou zijn zou ik er iets aan geaan doen, of uit de relatie stappen.
Maar mijn relatie met iemand doorzetten, waarvan ik dit dan duidelijker door het denken aan vreemdgaan zou laten blijken, dat het dus niets meer waard is, is niet de moeite om door te zetten.

Wat jezelf doet als vrijgezel bij een meisje met een relatie moet je zelf weten.
Sommige relaties zijn erbij gebaat, maar velen ook niet.
Open relaties is hier dus duidelijk geen issue, aangezien dan beiden partners hiervoor kiezen.
Maar wat als de een het vertier gaat zoeken buiten de relatie ? Eerlijk is het zeker niet.
Maar het is nog minder eerlijk om dit de schuld te geven aan de minnaar/minnares die zich graag aanbiedt
Blijkbaar is er al eerder iets mis in de relatie, anders gaat iemand het niet "buiten de deur" zoeken.

Profesor, wat jij doet, moet je helemaal zelf weten.
Denk er wel over na dat er meer dan jij en die ander bij betrokken zijn

To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  dinsdag 12 maart 2002 @ 14:09:38 #47
13543 GuaRRand
 BAWK BAWK
pi_3464789
In plaats van met ze te het bed in te duiken en te denken Ach het maakt toch niks uit, ze hebben waarschijnlijk toch problemen kan je ook eens vragen waarom ze dit doen en of het nou wel zo verstandig is. Of je zou zelfs kunnen weigeren en ze vertellen om maar eens terug te komen als het daadwerkelijk uit is.

Maar volgens mij maakt het jou geen reet uit met wie je het doet en waarom, het is alleen maar om de sex en wie je daarmee pijn/leed aan doet zal je worst zijn.

Weinig principes...
De quote van moeilijk te veroordelen als je het zelf niet hebt meegemaakt vindt ik laf in die contex.
Hij zou beter passen bij de omgekeerde situatie:
Als je aan de andere kant zou staan zou je misschien wel blij zijn met iemand die je vriendin zou afwijzen en haar zou vertellen om maar eerst eens met je te gaan praten.

Maar ja, mensen met principes zijn tegenwoordig dun bezaaid.

-END-

Dan maar niks
  zaterdag 23 maart 2002 @ 20:47:42 #48
20739 debbie_19
The freaks are rising up
pi_3591512
Okay ik vind dit allemaal veels te serieus....ga dat lekker ergens anders bespreken en vergal mijn lol niet
So you think you got an evil mind? Well i'll tell ya honey...
  zondag 24 maart 2002 @ 11:29:02 #49
20439 Tyler_Durden
Mischief. Mayhem. Soap.
pi_3595727
ff semi-off topic, ik was wel benieuwd of je al in mekaar bent getimmerd door de vriendjes van die meisjes waarmee je bent vreemdgegaan ?? en was het dat pak rammel waard ?
It's only after you've lost everything that you're free to do anything..
  zondag 24 maart 2002 @ 11:47:21 #50
20255 Mimic
Out of Control?!
pi_3595786
Als iemand al vreemd gaat over er al over na denkt vindt ik de relatie gewoon niet kloppen.. als zij vreemd gaat is het haar keuze.. dan blijkt er toch een fout te zijn gemaakt in de relatie.. of haar vriend behandeld haar gewoon niet met respect of juist teveel

Zit nu zelf in zon positie.. tis nog maar even zien

smile :D
  zondag 24 maart 2002 @ 12:00:04 #51
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_3595849
OK. Dit gaat te ver.

U (degenen die allemaal zo uitgesproken tegen de topicstarter's gedrag zijn) heeft schijnbaar geen idee?

U zijt ook mensen die, wanneer uw partner vreemdgaat, niet eerst bij uzelf te rade gaat, doch zonder pardon de schuld bij hem legt?
Dit misplaatst correctiegedrag van deze jongen's (zelfverkozen) levensstijl maakt mij knap geirriteerd.

Wanneer men in de relatie tot de ontdekking komt dat de ander is vreemdgegaan, niet een maal, maar geregeld vreemd is gegaan, dan is dat niet alleen een klap in het gezicht, vooral is het een waarschuwing. En ga dan bij uzelf zoeken naar fouten.

In geval u allen bang bent dat uw partner u verlaat voor betere sex elders, ja, daar kan ik u niet bij helpen...

Hier had nog een afrondende zin moeten staan maar die is mij helaas ontschoten...

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_3595879
Ik denk niet dat je je bewust tussen een stel in moet wringen. Soms kan het gewoon even hel slecht tussen een stel zijn en kan een derde persoon alles stukmaken en zelf met de scherven blijven zitten.

Ik denk inderdaad dat je de fout bij jezelf ook moet zoeken, maar wat nu als je ex-partner zegt dat het allemaal niet aan jou ligt en je niet eens kan uitleggen waarom het nu werkelijk uit is? Alleen omdat ze op een ander viel? Dat geloof ik dus niet, dat is het gevolg niet de oorzaak.

zondag 24 maart 2002 @ 12:17:29 #53
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_3595921
quote:
Op zondag 24 maart 2002 12:06 schreef Tranceptor het volgende:

(...) maar wat nu als je ex-partner zegt dat het allemaal niet aan jou ligt en je niet eens kan uitleggen waarom het nu werkelijk uit is? Alleen omdat ze op een ander viel? Dat geloof ik dus niet, dat is het gevolg niet de oorzaak.

Exact. Dus waarom dan de schuld te leggen bij de derde persoon?
Hij heeft niets met de relatie te maken. Het enige wat hij ermee te maken zou kunnen hebben is het spelen van een zondebok. Omdat zij bij hem het gevolg heeft getoond. De oorzaak ligt niet bij de derde.

Het is een andere zaak, dat moet ik ter volledigheid vermelden, wanneer deze derde een serieuze (LIEFDES!!!!)verhouding met de in relatie zijnde dame in questie wil. Immers, dan gaat het om het gevoel, EN om het verpesten van de relatie. In dat geval is het volledig oneerbaar om een (mogelijk goede) relatie van een dierbare te verpesten voor zijn eigen plezier (om haar te krijgen).

Zolang als het voor beiden een zaak van vermaak is, pleegt alleen de dame overspel.
En zet het idee uit uw hoofd dat hij "medeplichtig" zou zijn: een relatie is geen wettelijk bindende overeenkomst.

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_3595965
quote:
Op zondag 24 maart 2002 12:17 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Exact. Dus waarom dan de schuld te leggen bij de derde persoon?
Hij heeft niets met de relatie te maken. Het enige wat hij ermee te maken zou kunnen hebben is het spelen van een zondebok. Omdat zij bij hem het gevolg heeft getoond. De oorzaak ligt niet bij de derde.

Het is een andere zaak, dat moet ik ter volledigheid vermelden, wanneer deze derde een serieuze (LIEFDES!!!!)verhouding met de in relatie zijnde dame in questie wil. Immers, dan gaat het om het gevoel, EN om het verpesten van de relatie. In dat geval is het volledig oneerbaar om een (mogelijk goede) relatie van een dierbare te verpesten voor zijn eigen plezier (om haar te krijgen).

Zolang als het voor beiden een zaak van vermaak is, pleegt alleen de dame overspel.
En zet het idee uit uw hoofd dat hij "medeplichtig" zou zijn: een relatie is geen wettelijk bindende overeenkomst.

Hij hoort tot de verpest categorie kun je wel stellen
pi_3595968
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 14:09 schreef GuaRRand het volgende:
In plaats van met ze te het bed in te duiken en te denken Ach het maakt toch niks uit, ze hebben waarschijnlijk toch problemen kan je ook eens vragen waarom ze dit doen en of het nou wel zo verstandig is. Of je zou zelfs kunnen weigeren en ze vertellen om maar eens terug te komen als het daadwerkelijk uit is.

Maar volgens mij maakt het jou geen reet uit met wie je het doet en waarom, het is alleen maar om de sex en wie je daarmee pijn/leed aan doet zal je worst zijn.

Weinig principes...
De quote van moeilijk te veroordelen als je het zelf niet hebt meegemaakt vindt ik laf in die contex.
Hij zou beter passen bij de omgekeerde situatie:
Als je aan de andere kant zou staan zou je misschien wel blij zijn met iemand die je vriendin zou afwijzen en haar zou vertellen om maar eerst eens met je te gaan praten.

Maar ja, mensen met principes zijn tegenwoordig dun bezaaid.

* Nee hoor ik ben er ook nog, en en al principe. Weg met die vreemdgangers. Mijn moeder is in de 50 en is nog nooit vreemd geweest in haar leven en ze heeft genoeg mannen gehad. Wie respect heeft voor zichzelf uit dat ook naar anderen toe. Ach laat ze maar lullen ook joh, zulke figuren worden toch niet vrolijk op den lange duur. Want wat jij niet wille dat geschied, en boontje...

-END-

zondag 24 maart 2002 @ 12:31:21 #56
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3595999
Het zijn de vrouwen die vreemdgaan, jij niet.
Het is niet jouw verantwoordelijkheid vind ik.

Ik ben trouwens op die manier aan mn huidige vriendin gekomen.

Eigenlijk hebben al mijn lange relaties een begin gevonden doordat ik de dame in kwestie afpakte als het ware.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 24 maart 2002 @ 12:33:01 #57
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_3596010
quote:
Op zondag 24 maart 2002 12:26 schreef leave het volgende:

[..]

Ja, ga d'r maar gewoon vanuit dat ik alles neuk wat ik kan krijgen. JA ik ben toch een vent?

Hello!
Het feit dat ik het er principieel niet mee eens ben deze personen die dit overspel bedrijven klakkeloos te veroordelen wil nog niet zeggen dat ik me er persoonlijk in zal laten gaan...

Wat mij misselijk maakt is die alcohol van gisteren.
En ook die achterlijke kortzichtigheid: "Mijn partner is vreemdgegaan en dat vind ik heel erg en het is zijn schuld".

Dat is net zoiets als "Ze heeft het uitgemaakt. Zomaar, als donderslag bij heldere hemel!".

Zorg er gewoon voor dat je relatie zo is dat het niet gebeurt. Gebeurt het wel, zorg er dan voor dat je het niet weet. Weet je het wel, zorg er dan voor dat je er over nadenkt en over PRAAT.
Bah... Het lijkt wel alsof je voor niks staat te brullen... Of tegen een muur ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door mvdlubbe op 24-03-2002 12:41]

pi_3596297
En toch ging mijn relatie er als donderslag bij heldere hemel aan en weet ik nog steeds niet echt waar de fout in onze relatie.
Het kan ook met leeftijd te maken hebben, soms weten jonge(re) meisjes gewoon niet wat ze hebben en/of weggooien.
  zondag 24 maart 2002 @ 14:07:25 #59
11682 Moonah
Jolie femme
pi_3596617
quote:
Op zondag 24 maart 2002 12:33 schreef mvdlubbe het volgende:
Bah... Het lijkt wel alsof je voor niks staat te brullen... Of tegen een muur ofzo.
Nee hoor, je staat niet voor niets te brullen, ik hoor je wel .
En ik ben het nog volledig met je eens ook .
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_3596711
Poeh,...

Ik heb het met een jongen gedaan die al een vriendin had, so sue me, Ik voelde me er NIET schuldig over.

Ik vind dat het geheel aan de persoon ligt die vreemd gaat.

Mijn mening: Er mist iets in je relatie wil je vreemdgaan, er is iets niet goed. Dus degene waarmee ze vreemdgaat treft geen blaam, maar aan de 2 personen die met elkaar een relatie hebben/hadden.

Wat vaak een reden is, is dat de sex in de relatie saai is geworden, en men zoekt meer spanning. Toch had dit ook binnen de relatie opgelost kunnen worden, als de partners dit tegen elkaar eerlijk hadden gezegt. En hadden dit soort dingen niet hoeven te gebeuren.

Ik heb genoten van de sex die ik met die jongen had. So sue me!. Ik heb er geen schuldgevoelens aan overgehouden. Ik heb niet het idee dat ik HUN relatie heb verpest, daar waren ze zelf mee bezig...

For the record: De jongen is nu weer dolgelukkig met het meisje samen

Ik ga zelf niet vreemd, ik heb alles binnen mijn relatie. Als we iets zouden missen zeggen we dat tegen elkaar en kunnen we eraan werken.

The captain of your brainship is drunk.
pi_3596944
quote:
Op zondag 24 maart 2002 14:23 schreef Swatkat het volgende:

Ik ga zelf niet vreemd, ik heb alles binnen mijn relatie. Als we iets zouden missen zeggen we dat tegen elkaar en kunnen we eraan werken.

Thats the spirit!
pi_3596979
quote:
Op zondag 24 maart 2002 14:23 schreef Swatkat het volgende:
Poeh,...

stoute meid
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_3597344
quote:
Op zondag 24 maart 2002 14:59 schreef Berserker het volgende:

[..]

stoute meid

Nietuz!

The captain of your brainship is drunk.
  zondag 24 maart 2002 @ 16:13:27 #64
17205 Profesor
I have a dream!
pi_3597457
quote:
Op zondag 24 maart 2002 11:29 schreef Tyler_Durden het volgende:
ff semi-off topic, ik was wel benieuwd of je al in mekaar bent getimmerd door de vriendjes van die meisjes waarmee je bent vreemdgegaan ?? en was het dat pak rammel waard ?
Nee hoor, al heeft er 1tje radeloos door de stad gereden omdat hij mij wilde "pakken".
Zijn vriendin had hem gewoon verteld dat ze vreemd ging een uur voordat wij elkaar zouden treffen

Maar de "meeste" vrouwen gaan niet vreemd met een lelijk klein slap mager ventje dus reken deze som maar zelf uit

pi_3597502
quote:
Op zondag 24 maart 2002 16:13 schreef Profesor het volgende:
Maar de "meeste" vrouwen gaan niet vreemd met een lelijk klein slap mager ventje dus reken deze som maar zelf uit
ow DAAR zit het um in ?
  maandag 10 juni 2002 @ 22:18:26 #66
20411 -IDivinity-
Engeltjes roeleren O+
pi_4534420
quote:

[..]

Nee hoor, al heeft er 1tje radeloos door de stad gereden omdat hij mij wilde "pakken".
Zijn vriendin had hem gewoon verteld dat ze vreemd ging een uur voordat wij elkaar zouden treffen

Hehehe.. 1e keer dat ik geen zelfophemeling zie van jouw kant Ben je gewoon een charmeur of gebruik je rohypnol.. yea that's it Cheater!

Tja ik denk dat het voor mannen wel basic instinct is om die gozer (Profesor in this case) op z'n bek te timmeren, anagezien in het dierenrijk het ook zo gaat (2 mannetjes vechten om een vrouwtje, sterkste wint), maar goed, je schiet er nix mee op. Denk dat ik dat als ik een vriendin had en die vreemd was gegaan ik er uitgetrapt had, en daarna een boksbal naar de tering getimmert had. Enigste geval wanneer ik zo'n gozer wel voor z'n raap timmer is wanneer ie voor m'n gezicht gaat dansen hoe hard m'n vriendinnetje kreunde..
Zelf zou ik denk wel een beetje kijken over wat voor relatie we het hebben, een 2 weken vriendje noem ik nix, als diegene trouwplannen hebben en ze is net in een depri bui vind ik het flauw om m'n positie als teddybeer te misbruiken

Yea, for each spilling of your seed, I will smite a kitten even as kittens are upon [br] the face of the earth. Hear Me oh Israel, I Am [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=20411]The Lord Thy God.[/url] [br] [u](Philistines 5:12-14)[/u]
  maandag 10 juni 2002 @ 22:29:59 #67
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_4534721
De Profesor vermaakt zich altijd wel geloof ik....
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  maandag 10 juni 2002 @ 22:32:34 #68
22944 Breetai
....Relax....
pi_4534783
quote:
Op zondag 20 januari 2002 14:31 schreef motown het volgende:
That said, it takes two to tango. Dus de vrouwen die met jou vreemdgaan kiezen er zelf voor en zijn dus even schuldig als jij. Maar het is nog steeds fout. Sterker nog: het slachtoffer wordt zo zelfs door twee mensen genaaid (figuurlijk).
Ik ga d'r tegenwoordig maar van uit dat als ik ze niet met mij gaat dan gaat ze wel met een ander. Niet de eerste keer dat ik dat meemaak.

De keuze ligt echt bij haar om vreemd te gaan. Verder zal de relatie toch niet meer zo heel erg goed gaan op het moment dat ze dan met mij vreemdgaan.

"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  maandag 10 juni 2002 @ 22:35:28 #69
20411 -IDivinity-
Engeltjes roeleren O+
pi_4534842
quote:
Op maandag 10 juni 2002 22:32 schreef Breetai het volgende:

[..]

Ik ga d'r tegenwoordig maar van uit dat als ik ze niet met mij gaat dan gaat ze wel met een ander. Niet de eerste keer dat ik dat meemaak.

De keuze ligt echt bij haar om vreemd te gaan. Verder zal de relatie toch niet meer zo heel erg goed gaan op het moment dat ze dan met mij vreemdgaan.

Dat is idd ook een beetje de gedachte die ik erover heb. En ook, stel jij hebt een mooie lieve vriendin, en die gozer (wiens vriendin je bent vreemdgegaan) zou met vreemd kunnen gaan, zou hij dan ook nee zeggen? Denk het niet eigenlijk, je kan het ze dus eigenlijk niet echt kwalijk nemen omdat het anders iemand anders was. Tenzij het wraak sex is ofzo maar dat zie je alleen in slechte soapseries (jaloerse halfbroers die vrouwen afpakken ofzoiets)
Yea, for each spilling of your seed, I will smite a kitten even as kittens are upon [br] the face of the earth. Hear Me oh Israel, I Am [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=20411]The Lord Thy God.[/url] [br] [u](Philistines 5:12-14)[/u]
pi_4536619
Buiten het feit dat je gelijk hebt (de relatie stelt al niet bijster veel meer voor als je vriend(in) vreemd gaat):
quote:
maar meestal is de relatie toch al aan diggelen, want anders doen ze het niet lijkt
In ieder geval zou jij ook goed aan diggelen liggen als je aan mijn vriendin kwam..

En natuurlijk kan ze onmiddelijk oprotten.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_4537739
quote:

[..]

Mee eens, en als ik erachter zou komen dat me vriendin iets met een gozer heeft gedaan, dan dump ik me vriendin en pak ik zeker weten die gozer... waarom? omdat die gozer vast met een vette grijns op ze bek gestaan heeft toen ie me vriendin pakte..
I have decided to live forever, or die in the attempt...
pi_4537745
quote:

[..]

Al zou je 3x groter zijn dan ik, als ik erachter kom dan gaat er iets kapot in me hoofd en dan intresseert het me echt niet hoe groot/stoer/sterk je bent...
  dinsdag 11 juni 2002 @ 09:43:03 #73
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4538411
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 08:06 schreef SideWind het volgende:

[..]

Al zou je 3x groter zijn dan ik, als ik erachter kom dan gaat er iets kapot in me hoofd en dan intresseert het me echt niet hoe groot/stoer/sterk je bent...

hohoho... en wat lost dat op... stel je slaat zo iemand in elkaar, wordt dar je relatie weer goed van.. nee...

dinsdag 11 juni 2002 @ 09:52:30 #74
17075 extreme
-wannahave-
pi_4538529
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 08:02 schreef SideWind het volgende:

[..]

Mee eens, en als ik erachter zou komen dat me vriendin iets met een gozer heeft gedaan, dan dump ik me vriendin en pak ik zeker weten die gozer... waarom? omdat die gozer vast met een vette grijns op ze bek gestaan heeft toen ie me vriendin pakte..

het kan in mijn mening drie dingen zijn als je vriendin vreemdgaat:
1) het is niet tegen haar principes om vreemd te gaan, en ze zit niet heel erg met jouw bezwaren daartegen, dan moet je je afvragen of je wel het juiste meisje hebt voor de relatie die jij wilt.
of
2) jullie sexleven is een sleur, en ze zoekt de spanning ergens anders, in dat geval kan je het ook aan jezelf verwijten.
3) ze vind de persoon waar ze mee vreemd gaat leuker dan jou, in dat geval is het eigenlijk geen vreemdgaan maar einde relatie, en zou ze zichzelf te kort doen als ze bij je blijft.

dus stel dat jouw vriendin vreemd gaat met mij, waarom zou je mij dan in elkaar willen slaan? het probleem ligt bij haar of bij jou (of beide) het enige wat je me zou kunnen verwijten in zo'n geval is dat ik leuker ben in haar ogen dan jij,
ik ben trouwens redelijk principeloos, ik zal geen vriendinnen van vrienden doen, maar voor de rest maakt het me geen reet uit of een meisje een vriend heeft of niet, ik ken zo'n gast niet, en als 'ie naderhand stennis komt maken leg ik 'm dat gevoegelijk uit ook

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  dinsdag 11 juni 2002 @ 13:15:13 #75
5673 heijx
Qui que boue
pi_4541319
Voegt misschien weinig toe, maar goed.

Ik was altijd heel voorzichtig met deze situaties. Als ik van een meisje wist dat ze een relatie had, liep ik bij wijze van spreken in een enorme boog om haar heen, om haar niet het minste idee te geven dat ik tussen haar en haar vriendje zou willen komen.
Zo ook bij mijn nieuwe werk, 4,5 jaar geleden. Leuk meisje als collega, maar had (net) een vriend. Ik ging wel collegiaal met haar om, maar krampachtig afstand bewarend. Inmiddels werken we beiden elders en houden we contact, samen met een groepje van 10 ex-collega's.
Nu is die relatie sinds november op een nare manier aan scherven (hij is meerdere keren vreemdgegaan) en ziet ze mij nog steeds als die afstandelijke jongen die ik toen was, terwijl ik eigenlijk smoorverliefd op haar ben. Dat weet ze inmiddels ook maar ze is nu door al die sores met haar laatste vriendje nog lang niet toe aan een nieuwe relatie.

Moraal van het verhaal is denk ik> Had ik 4 jaar geleden wat meer toenadering gezocht, dan was ze misschien toen al bij hem weggegaan en hadden we nu niet beiden 4 jaar verloren...
Enne topicstarter, als een meisje met een relatie toch iets met jou begint, dan is er meestal iets mis met haar relatie... Of ze jou als alternatief, surrogaat, uitlaatklep of middel ziet, moet je helemaal zelf ontdekken.

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_4553544
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 09:43 schreef Frenkie het volgende:

[..]

hohoho... en wat lost dat op... stel je slaat zo iemand in elkaar, wordt dar je relatie weer goed van.. nee...

Klopt, ik ben het 100% met je eens dat ik er niets aan heb en dat de relatie zowieso niet goed zou komen dan, de enige reden waarom ik dat zou doen (en dat ik het doe is zeker) is voor me eigen gevoel, ik heb dan voldoening gehad...
pi_4553557
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 09:52 schreef extreme het volgende:

[..]

dus stel dat jouw vriendin vreemd gaat met mij, waarom zou je mij dan in elkaar willen slaan? het probleem ligt bij haar of bij jou (of beide) het enige wat je me zou kunnen verwijten in zo'n geval is dat ik leuker ben in haar ogen dan jij, ik ben trouwens redelijk principeloos, ik zal geen vriendinnen van vrienden doen, maar voor de rest maakt het me geen reet uit of een meisje een vriend heeft of niet, ik ken zo'n gast niet, en als 'ie naderhand stennis komt maken leg ik 'm dat gevoegelijk uit ook

Tja de redenen die je geeft zijn inderdaad waar, maar ondanks dat ik weet dat ik (ook) fout zit kom ik toch voor je... De enige reden waarom ik dat doe is omdat het mezelf dan een beter gevoel geeft (en het zowieso positief meewerkt in het verwerkingsproces van dat ik me vriendin kwijt ben op dat moment)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')