gewoon een vette Randall kopen en niet meer zeuren.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:59 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
versterkers (ook buizen versterkers) zijn helemaal niet zo goed in oversturing. ze zijn goed in overstuurt [i]worden[/in].
daarnaast is voortrap vervorming vaak helemaal niet zo mooi. je kunt de gain wel opendraaien, maar daar word je geluid niet beter van.
je kunt beter een single channel amp hebben met een master volume. dan kun je precies het "breekpunt" van de eindtrap of voortrap opzoeken (afhankelijk van de sound die je wilt) en daarbij het gewenste volume door de andere trap af te stellen. gooi er dan een goed tubescreamer pedaal voor (dus geen overdrive/distortion pedaal!) en DAN heb je pas een goed geluid!
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:59 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
versterkers (ook buizen versterkers) zijn helemaal niet zo goed in oversturing. ze zijn goed in overstuurt [i]worden[/in].
daarnaast is voortrap vervorming vaak helemaal niet zo mooi. je kunt de gain wel opendraaien, maar daar word je geluid niet beter van.
je kunt beter een single channel amp hebben met een master volume. dan kun je precies het "breekpunt" van de eindtrap of voortrap opzoeken (afhankelijk van de sound die je wilt) en daarbij het gewenste volume door de andere trap af te stellen. gooi er dan een goed tubescreamer pedaal voor (dus geen overdrive/distortion pedaal!) en DAN heb je pas een goed geluid!
mwoa. geen slechte verserkers, maar doe mij maar een ouwe marshall plexi.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
gewoon een vette Randall kopen en niet meer zeuren.
nee, het zit er tussen in. de meeste pedalen die tegenwoordig overdrive genoemd worden, zijn eigenlijk distortions. ze simuleren het geluid van een overstuurde versterker. deze pedalen kun je dus ook gebruiken op een pure cleane amp op laag volume: de "oversturing" komt immers puur uit het pedaal.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat een Tubescreamer gewoon een overdrive was, maar niet dus? Wat doet 'ie dan, alleen je signaal boosten?
Aha, interessant! Thanks.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:40 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
nee, het zit er tussen in. de meeste pedalen die tegenwoordig overdrive genoemd worden, zijn eigenlijk distortions. ze simuleren het geluid van een overstuurde versterker. deze pedalen kun je dus ook gebruiken op een pure cleane amp op laag volume: de "oversturing" komt immers puur uit het pedaal.
het andere uiterste is een cleanboost. dit soort pedalen versterken alleen het signaal op bepaalde spectra, waardoor je een dikker, vetter geluid krijgt.
daartussenin vind je de "tubescreamer-achtigen" dit zijn eigenlijk de echte overdrives. ze boosten het signaal (meestal vooral in het midhoog) en voegen een relatief kleine hoeveelheid gain toe. hierdoor wordt een buizenversterker die toch al op het randje staat, flink overstuurd.
een distortion gebruik je dus op het cleane kanaal. het pedaal "maakt" dan dus het geluid.
een overdrive gebruik je op een buizenamp die op het puntje van oversturing (of net eroverheen) staat afgesteld. je krijgt dan dus een vette rock lead.
een cleanboost gebruik je op het cleane kanaal om je cleane solo's meer body te geven, of op een licht overstuurt kanaal om een bijna-maar-niet-helemaal-cleane solo te spelen.
veel mensen kopen een overdrive (bijv een tubesdcreamer-achtige) en willen deze als distortion gebruiken. ze zijn dan vaak ontevreden omdat ze te weinig gain tot hun beschikking hebben, maar eigenlijk gebruiken ze het pedaal dan gewoon verkeerd.
ach, het is allemaal relatief natuurlijk. afhankelijk van je speelstijl, gitaar, voorkeuren, etc.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Aha, interessant! Thanks.![]()
Het is wel duidelijk waar jouw voorkeur ligt. Toch ben ik bij sommige amps zeer goed te spreken over de on-board overdrivekanalen.
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
gewoon een vette Randall kopen en niet meer zeuren.
Ik was me eerst aan het rukken op een afbeelding van een fenderquote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:59 schreef imported_sphinx het volgende:
waarom ga je aan het eind van het topic pas gitaren? ik gitaar de hele tijd.
bij fenders duurt dat lang jah.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik was me eerst aan het rukken op een afbeelding van een fender
vind je het gek dat het zo lang duurde![]()
neuh, is ook niet bepaald een schoonheid. maar lijkt me wel een rete vette scheurgitaarquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Daar krijg ik m'n pik niet mee overeind hoor
alexi dinges.. lelijke schele stink V ... die andere is veel mooierderquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:02 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nieuwe sig van die COB gast!
Ja dit is de betaalbare versie voor werkschuw tuigquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
alexi dinges.. lelijke schele stink V ... die andere is veel mooierder
dit werkschuw tuig vindt em tóch lelijk.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:42 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja dit is de betaalbare versie voor werkschuw tuig![]()
Wat men niet kan betalen...quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:46 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dit werkschuw tuig vindt em tóch lelijk.
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:50 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Wat men niet kan betalen...![]()
Ik vind em wel wat hebbenMaarja bassist he.
Trouwens pas geleden op een LTD ocasion gespeeld bij feedback, wat een rukding was dat zeg.
ej da's geen nette brian opmerking!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Daar krijg ik m'n pik niet mee overeind hoor
idd, het is een vieze brian opmerkingquote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:03 schreef Maaark het volgende:
[..]
ej da's geen nette brian opmerking!![]()
Een mod.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:53 schreef Cynic het volgende:
oi, wie heeft hier reacties lopen verwijderen?
Is er nou een snaar aan de onderkant of aan de bovenkant bijgeplaatst ten opzichte van 7-snaar?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:56 schreef Cynic het volgende:
[afbeelding]
De 8-snaar van Ibanez dus...
Nog een extra lage snaarquote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:39 schreef SNArky het volgende:
[..]
Is er nou een snaar aan de onderkant of aan de bovenkant bijgeplaatst ten opzichte van 7-snaar?
Het lef.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:59 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Een mod.
Iemand vond het leuk om 10 posts achter elkaar te plaatsen om een nieuw topic te openen
Wat moet je dan als bassist nog vraag ik me af...quote:
Discriminatie zeg ik jequote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wat moet je dan als bassist nog vraag ik me af...
Het werk van de gitarist iets verlichten.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wat moet je dan als bassist nog vraag ik me af...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |