Dat kan denk ik wel, maar werkt dat niet averechts? Ze is er nu al zo afkerig van (niet dat ze er ook nog maar een hap van heeft gegeten). Ik heb juist de hoop dat het eten haar niet zo opvalt door het vermengen met haar reguliere brokjes.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:22 schreef Dementor het volgende:
Kun je het niet een beetje verhitten en dan laten afkoelen om de smaak en geur wat sterker te maken?
Volgens de dierenarts mag mijn kat tijdens het eliminatiedieet geen kip, rund, lam en andere vleessoorten die regelmatig in gewone voeding voorkomen (en ook geen zalm, tilapia, etc.).quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:34 schreef Salsagirl het volgende:
Ik weet wel dat onze kat..toen die eens niet lekker was..
Gekookte kipfilet met rijst wel at
Hij vind trouwens ook alle blikvoer waar kip in zit lekker
Kip mag dus niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:52 schreef Puck1 het volgende:
gekookte kip met fijngemalen beschuit
Ik ben er ook nog niet van overtuigd dat Sophietje een voedselallergie heeft. Ze woont bijna een jaar samen met twee andere (grotere) katten die ze voortdurend uitdaagt en waar ze altijd van verliest. De plekken zouden ook daarvan kunnen komen. En de plekken op haar voorpootjes hebben misschien te maken met de manier waarop ze ligt.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:52 schreef Camplo het volgende:
Onze (mijn) kat heeft een kale buiken in de buurt van de tepels en achterpoten. Dat was een hormoontekort en doe je niks aan zei dierenarts.
Ook heb ze kale plekken op achterpoten maar dat komt van het glijden over de laminaat.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Nou, ik heb thuis in de vriezer... Zo'n vleessoort... twee benen.. 65 kilogram... mail me even.
Waar hielp dat precies tegen? Ook huidproblemen?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:33 schreef Puck1 het volgende:
oke..maar dat was wel wat bij mijn kat toen hielp en wat ze ook lustte.
nee ze was toen een beetje lusteloos, beetje ziekjes,veel overgeven ineens we wisten niet wat we toen moesten doen, telefonisch advies gevraagd aan de dierenarts en toen dat gegeven.ziet er niet echt smakelijk uit vind ik maar onze kat knapte er per dag meer van op.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar hielp dat precies tegen? Ook huidproblemen?
Het kan best zijn dat ze niet allergisch is voor kip en wel voor vis ofzo, maar een eliminatiedieet moet zo strikt zijn dat het dat allemaal uitsluit. Daarna zouden we eventueel iets toe kunnen voegen.
Haha die van jullie is een hongerbeest.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:26 schreef Salsagirl het volgende:
Wat voor voer gaf je de kat dan?
Neem aan dat je ook van alles uit probeerde dus zal van alle vlees/vis soorten wel iets in voor komen
Maar wij gaven toen de kat kipfilet met rijst die we kookte omdat hij eten uitkotste en gaven we dat..
Vond hij heerlijk ,maar ja is wel vervelend een kat op allergie testen via ander voedsel..maar als die niet wilt eten is dat toch een probleem, misschien moet je dat de DA even voor leggen ..als het zo blijft teminste dat hij dat andere eten niet accepteerd
Vraatzuchtig monsterquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:29 schreef Camplo het volgende:
[..]
Haha die van jullie is een hongerbeest.
Precies. Ik probeer nu dus even geit met macaroni door te zetten. (Dat klinkt niet bepaald smakelijk, he?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:57 schreef AmiCanis het volgende:
Het is wel belangrijk dat je niet te veel blijft wisselen van voer, omdat je dan het risico loopt dat ze blijft wachten totdat er beter voer voorbij komt.
Dat is ook mijn hoop, maar het is een verdomd koppig katje. Gelukkig ben ik ook vrij koppig.quote:Als ze verder geen mogelijkheid heeft om iets anders te eten, dan zou ik dit voer een tijdje geven. Wanneer ze erg hongerig wordt gaat ze het vanzelf wel beginnen aan de macaroni.
Ik heb eigenlijk nooit meegemaakt dat ze iets niet lust. Ze heeft 1 keer urinary natvoer gehad, als onderdeel van een proefpakket. Dat vond ze maar niks, maar ik vond toen sowieso droogvoer makkelijker. Dit is de eerste keer dat ze weigert iets te eten.quote:Is ze overigens erg kieskeurig? Oftewel, geef je haar vrij direct iets anders als ze iets niet lust? Want in dat geval kan het wel ff duren voordat ze dit voer gaat eten, aangezien ze dan gewend is om te wachten op iets lekkerders.
Het is een schatje.quote:Mooie kat, btw
Bij de poelier proberen de Stuisvogel ? en anders heeft de Aldi volgens mij ingevroren struisvogelbiefstuk, maar ja hoe verwerk je dat ? ik neem niet aan dat je dat eerst kan laten ontdooien om te snijden en verdelen om vervolgens weer in te vriezenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
want ik heb nog geen struisvogelvlees kunnen vinden en paardenbiefstuk vind ik wat duur.
Dat is waar ook, de Aldi. Daar heb ik struisvogelbiefstuk gezien en dat leek me meteen zo overdreven, biefstuk. Maar het blijft een optie. Poelier is wellicht ook geen slecht idee.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:48 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Bij de poelier proberen de Stuisvogel ? en anders heeft de Aldi volgens mij ingevroren struisvogelbiefstuk, maar ja hoe verwerk je dat ? ik neem niet aan dat je dat eerst kan laten ontdooien om te snijden en verdelen om vervolgens weer in te vriezen
Struisvogelgoulash met rijst.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:04 schreef Nonneke het volgende:
Mocht je in de buurt van Tilburg wonen, daar zit een Struisvogelfarm (google is my friend) mét een winkeltje waar je vlees kunt kopen
http://www.vandestaak-struisvogelfarm.nl/
* Struisvogel superbiefstuk (filet) € 2,60 per ons
* Struisvogel biefstuk (steak) € 2,10 per ons
* Struisvogel stoofvlees € 1,20 per ons
* Struisvogel satévlees € 1,30 per ons
* Struisvogel goulash € 1,00 per ons
* Struisvogel burgers € 1,25 per stuk
Bij een struisvogelboerderij in Belgie kan je ook bestellingen plaatsen, maar geen idee of ze dat ook bezorgen, en of ze uberhaubt in Nederland bezorgen. En of je dat geld er 'voor over' hebt natuurlijk, tzal best wat kosten een doos vlees naar Nederland sturenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Struisvogelgoulash met rijst.![]()
Helaas, Amsterdam.
Je hebt ook CB voor kattenquote:Op donderdag 25 januari 2007 18:15 schreef Claudia_x het volgende:
Maar katten kunnen dat dus ook eten?
Maar jij bent Claudia_x.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ging ook nog liever dood dan dat ik zuurkool at.![]()
Vandaag heb ik hypoallergeen voer van Royal Canin gehaald. Ze heeft ervan gegeten! Ik heb goede hoop!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |