abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45583355
hoi,

wij hebben 1,5 jaar geleden al getekend voor onze nieuwbouwwoning en dit jaar is het dan eindelijk zover. Voor ons zal het eind mei/half juni ongeveer worden voordat we de sleutel krijgen.
Over de indeling van de 1e en 2e verdieping zijn we nog niet uit. We zijn nu nog met z'n tweeen dus een slaapkamer en computerkamer is nu voldoende. In de toekomst moet er wel plek zijn voor 2 kinderen. Nu vinden we het moeilijk wat we waar moeten plaatsen. Kast op de slaapkamer, kastenkamer? Slapen op de ouderslaapkamer of op de zolder zodat de kinderen beneden kunnen incl kastenkamer. Wat is nu handig, slim en mooi???
Dit zijn de tekeningen van ons huis. De slaapkamers boven zijn 15,5m2, 9,4m2 en 7m2. De zolder is 23m2 vanaf 1,5meter hoogte en de wasmachine en droger wordt verplaatst op de plek waar het bureau in de tekening staat afgebeeld op de zolder.

oh ja, de badkamer vergroten we iets naar de slaapkamer ernaast van 9,4m2. Op de plek waar de wc staat afgebeeld komt bij ons een douche en die komt voor de helft in de slaapkamer te vallen
Alvast bedankt

groetjes kleine83
in zomer 2007 eindelijk ons nieuwbouwhuis klaar (hopen we)
pi_45583578
Je hebt nog geen kinderen, dus waarom zou je op zolder gaan slapen terwijl je ruimte zat hebt? Ik ben 19 en heb er niet zo veel verstand van maar het lijkt me dat als je kinderen krijgt dat het vervelend is als je 's nachts steeds trap af en weer op moet. Gebruik de zolder als mooie ruime studeerkamer.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45587858
Ik zou idd ook de zolder gebruiken als ruime studeerkamer en de ouderslaapkamer als jullie slaapkamer.

Verder één kleine slaapkamer als opbergkamer gebruiken, mooie kasten tegen de wand en opbergen maar.

De andere kleine slaapkamer zou ik een strijkplank en een waslijn hangen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 09:33:06 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45588430
Ik ga met Gurb's plan mee. Mooie ruime computer/studeerzolder maken!
pi_45590161
Ik zou van de 2 kleine slaapkamers 1 grote werkkamer maken en achter de deur van de rechtse kamer een apart toilet maken met daarachter een douchecabine die je vanuit de badkamer kan betreden en dan op de plek van de douche een wastafelmeubel met dubbele wastafel en op de plek van de wastafel een bad.
Van de zolder kan je later 2 kinderkamers maken.
pi_45593102
hoi ron 321,

als meerwerk konden we ook inderdaad de badkamer laten vergroten en dan pakte ze inderdaad dat gedeelte van de slaapkamer en kreeg je 2 grote slaapkamers. Alleen ze deelde de badkamer wel anders in en toilet gewoon in de badkamer. Dit hebben wij niet gekozen omdat we dan toch 1 kamer minder hadden en we waren bang dat we daar spijt van gaan krijgen. En beide kinderen op de zolder vind ik denk ik een beetje eng als ze 's nachts de trap afkomen.Op de zolder komt waarschijnlijk ook nog een dakkapel van 4 meter dus dan wordt hij ook ruim maar dat past nu niet meer in het totaalplaatje, mischien over paar jaar.

Onze badkamer wordt nu ook helemaal anders,op de plek van de wastafel idd het bad, op de plek van de douche komt de wc en op de plek van de wc komt dan de douche en een deel in de slaapkamer en naast de douche waar niks staat komt de wastafel.

Super bedankt voor het meedenken, ik moet zeggen dat ik de aparte wc boven wel helemaal geweldig vind

alle ideeen zijn nog welkom.

De andere ideeen komen ook in de buurt van mijn 1e idee alleen mijn vriend zit echt veel achter de computer en weet niet of dat handig is 2 trappen. zo moeilijk vind ik dit, alles heeft zijn voordelen en nadelen Misschien de was op de zolder en strijkplank en de computer op een slaapkamer.

groetjes kleine83
pi_45595099
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:38 schreef kleine83 het volgende:
De andere ideeen komen ook in de buurt van mijn 1e idee alleen mijn vriend zit echt veel achter de computer en weet niet of dat handig is 2 trappen. zo moeilijk vind ik dit, alles heeft zijn voordelen en nadelen Misschien de was op de zolder en strijkplank en de computer op een slaapkamer.
Als je vriend veel achter de pc zit, zou ik hem juist de ruimte, dus de zolder geven.
En hij hoeft alleen maar zichzelf de trap op te sjouwen naar de zolder, als jij daar gaat strijken en was opvouwen enzo, moet je iedere keer die wasmand naar boven zeulen (en weer naar beneden ook)
pi_45595498
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:56 schreef Gurb het volgende:
moet je iedere keer die wasmand naar boven zeulen (en weer naar beneden ook)
Dat moet toch want daar komen de wasmachine en droger.
pi_45604278
Wat scenarioos:

zonder kinderen:
- slapen/kleding in grote slaapkamer
- vriend hobby in middelgrote slaapkamer (draadloze laptop in eetkamer is ook leuk)
- extra opbergruimte in kleine slaapkamer
- wassen/strijken (logeren, nog meer hobby/opbergen) op zolder

met 2 jonge kinderen:
- iedereen slapen op de 1e verdieping
- hobby en extra opbergruimte verhuizen naar zolder

en als de kinderen wat ouder zijn:
- ouders en kinderen elk op eigen verdieping
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_45717615
hoi,

allemaal goede ideeen. mijn vriend wil nu waarschijnlijk de computer op de zolder en daar een ruimte maken voor heel zijn spullen. dan kunnen we beneden een 'logeerkamer' en opbergkamer maken en als we dan kinderen krijgen kan de logeerkamer zo weg en dan kan daar de kinderkamer komen en dan kunnen we eventueel dakkapel laten zetten zodat logeerkamer en computerkamer zeker op zolder kan. Alleen dan hopen dat mijn vriend niet het meest daar slaapt

mee ideeen zijn altijd welkom

groetjes kleine83
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')