abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 22 januari 2007 @ 15:26:12 #1
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_45580761
quote:
Datingprogramma SBS6 met verminkte mensen

SBS6 werkt aan een nieuw datingprogramma: Liefde op het tweede Gezicht (oorspronkelijke titel was Monsterlijke Liefde). De kandidaten zijn mensen met verminkte gezichten zoals zeer zware brandwonden en het missen van beide ogen.

De verminkingen moeten in ieder geval vrij erg zijn. Als onze kandidaten over straat lopen, worden ze door 80% van de mensen nagekeken. aldus een woordvoerder.
Op 20 februari is de eerste aflevering. Daarin laten we zien wie ze zijn, wat ze doen en waarom ze er zo uitzien. Ook vertellen ze hoe moeilijk het voor hen is in een café op iemand af te stappen. Hierna kunnen geïnteresseerde kijkers reageren en volgt een procedure à la Boer zoekt Vrouw. Op het moment dat je verminkte mensen de gelegenheid biedt om echt te laten zien wie ze zijn, zij er altijd kijkers die zich aangetrokken voelen.

SBS6 is niet bang dat het een freakshow wordt. De woordvoerder: Het wordt geen aapjes kijken, dit wordt integer gemaakt. Als je het format van BNN’s Over mijn Lijk op papier zou zien komt het heel cru over, maar als je het op tv ziet wordt het als heel mooi ervaren. Deze mensen hebben gewoon heel veel moeite een partner te vinden, daar gaan wij ze bij helpen. Bovendien zetten we ons hiermee in voor de acceptatie van mensen met een aandoening in het gezicht.

Het programma wordt geproduceerd door MMM (Medical Multi Media) die ook medische programma’s zoals Vinger aan de Pols maakt. SBS6-programmaleider Tina Nijkamp: MMM heeft een paar jaar geleden een Vinger aan de Pols-uitzending gemaakt over dit onderwerp en daar kwamen zo veel reacties op. Ze hoorden vaak: ‘goh, wat een interessante persoonlijkheid’. Mensen waren blij dat er eindelijk eens een keer aandacht aan werd besteed. Daarui bleek dat er wel degelijk behoeft bestaat aan zo’n programma, zegt de SBS-woordvoerder.
SBS heeft inmiddels een aantal kandidaten gevonden, maar zoekt nog verder. Wie het programma gaat presenteren is nog niet bekend. (Volkskrant/Medialog)
hadden ze de oorspronkelijke titel maar gebruikt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_45580965
Monsterlijke liefde

Pff..
Wat een titel :
pi_45581024
Loopt ook al in NWS
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  maandag 22 januari 2007 @ 15:34:53 #4
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45581044
SBS wordt steeds meer televisie voor alleen maar debielen.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_45581148
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:34 schreef arneaux het volgende:
SBS wordt steeds meer televisie voor alleen maar debielen.
dat was het al jaren hoor
pi_45582460
Aapjes kijken
pi_45582583
Dating for Shrek
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  maandag 22 januari 2007 @ 16:28:45 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45582818
Tja..ik onthoud me nog even van commentaar tot ik het programma heb gezien.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:09:35 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_45629229
quote:
De verminkingen moeten in ieder geval vrij erg zijn. Als onze kandidaten over straat lopen, worden ze door 80% van de mensen nagekeken
Gaan ze dat echt testen ? En zo ja: hoe? Gaan ze die mensen de straat opsturen en dan met een camera kijken hoeveel mensen hen nastaren...

En is het eigenlijk een datingshow [i]tussen[/] verminkte mensen of moeten niet-verminkte mensen zich opgeven voor een date met een verminkt persoon?

Either way: smakeloos om op tv te brengen zeg ik in eerste instantie. En denk dat ze er zéér goed aan hebben gedaan die belachelijke eerste naam te vervangen.
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:51:22 #11
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_45632585
nog meer van hetzelfde; eerst "all you need is love" ( is dat al 15 jaar oud?). en nu dan datingshows voor mensen met "een vlekje". eerst boeren in "boer zoekt vrouw". en nu mensen met een verminking in/aan hun gezicht in "monsterlijke liefde".
ik ben benieuwd welke "vlekjes" er nog meer bedacht worden als doelgorep voor een datingshow. er was al sprake van "boer zoekt boer", maar ik kijk al uit naar:
"mongool zoekt tweede viool",
"provinciaaltje zoekt een paaltje" of "aan een accent, raak je zo gewend",
"is er echt geeneen, voor deze schizofreen?",
"een ariër voor een vegetariër",
"ook deze doven willen trouw beloven",
"zeg maar nee, dan krijg je er twee" (voor mensen met een dissociatieve stoornis),
"een dwerg, dat vind ik niet erg".
enzovoort.

maar vanzelfsprekend ga ik wel de eerste aflevering kijken. en de deelnemers wens ik veeeeeel succes!
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
pi_45688024
quote:

Prive
do 25 jan 2007, 16:11
Maureen du Toit presenteert datingshow verminkten
door onze redactie
Maureen du Toit presenteert datingshow verminkten
AMSTERDAM - Maureen du Toit gaat het veel besproken programma Liefde op het Tweede Gezicht op SBS 6 presenteren, waarin mensen met een ernstige verminking in het gezicht aan een liefdesrelatie worden geholpen.

Volgens de 32-jarige presentatrice is ze uitgekozen omdat ze ’Een bepaalde rust en serieusheid’ uitstraalt.

"Er is zo veel om te doen geweest de afgelopen dagen dat ik zeker het gevoel heb dat we heel wat waar te maken hebben. Maar dat maakt het ook extra spannend,’’ vertelt Maureen in een interview.

,,Natuurlijk heb ik alle kritiek gehoord. We zouden over de rug van zielige mensen hoge kijkcijfers willen scoren. Het zou aapjes kijken zijn. Maar deze mensen zijn helemaal niet zielig. Ik hoop dat we hun kracht kunnen laten zien.’’

De eerste aflevering, waarin de deelnemers zich voorstelen, is op 20 februari.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 17:16:16 #13
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_45729225
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:09 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]
Either way: smakeloos om op tv te brengen zeg ik in eerste instantie. En denk dat ze er zéér goed aan hebben gedaan die belachelijke eerste naam te vervangen.
Idd.. wat een smerige sensatietv zeg.. Het word steeds erger.. Ik dacht dat Tempation Island erg was..terwijl het daar tenminste nog de bedoeling was om niet vreemd te gaan... Daarna kreeg je dat programma waarin je juist MOEST vreemdgaan en achterhouden dat je een relatie had om een prijs te winnen (weet even niet meer hoe het heet) en nu dit weer...En het is niet eens op talpa te zien... Vraag me wel af wat voor mensen daaraan mee doen...Verminkt zijn en uberhaupt de wetenschap dat je mee doet aan een datingshow die eerst "monsterlijke liefde" zou gaan heten lijkt me geen lekkere combinatie... Ze moeten wel redelijk sterk in hun schoenen staan dan.. Maar of ik nou zou zeggen "respect voor de mensen die meedoen " of " sbs kijk i ngodsnaam uit met wat voor gevalletjes borderline hier op af komen" weet ik niet..
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_45729278
Wanneer komt dit?
pi_45729459
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 17:18 schreef Isegrim het volgende:
Wanneer komt dit?
Vanaf 20 februari op SBS6.
pi_45729517
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 17:24 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Vanaf 20 februari op SBS6.
Okee. Heel fout enzo, maar ik ga wrs. wel kijken.
pi_45729624
Zou Connie Breukhoven ook mee doen?
pi_45729718
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 17:31 schreef bloodymary het volgende:
Zou Connie Breukhoven ook mee doen?
Zij is niet single...

Ik associeer SBS6 trouwens niet met integere televisie.
Daarbij, het verwordt automatisch tot een 'aapjes kijken'-programma, dat kan ook niet anders met zo'n thema...

Maar ik ga wel kijken
pi_45738713
Ik ga me opgeven
pi_45787758

[ Bericht 100% gewijzigd door kloely op 29-01-2007 13:26:33 ]
je moeder op de maan
pi_46156615
lijkt me leuk, ik ga zeker kijken

*voor opgeven zal het wel te laat zijn inmiddels*
pi_46837515
Ik heb het helemaal niet gezien! Jullie?
pi_46837544
TT gewijzigd
pi_46838092
Nee.
pi_46839425
ik heb het opgenomen... (als het goed is) maar moet het nog zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')