hadden ze de oorspronkelijke titel maar gebruiktquote:Datingprogramma SBS6 met verminkte mensen
SBS6 werkt aan een nieuw datingprogramma: Liefde op het tweede Gezicht (oorspronkelijke titel was Monsterlijke Liefde). De kandidaten zijn mensen met verminkte gezichten zoals zeer zware brandwonden en het missen van beide ogen.
De verminkingen moeten in ieder geval vrij erg zijn. Als onze kandidaten over straat lopen, worden ze door 80% van de mensen nagekeken. aldus een woordvoerder.
Op 20 februari is de eerste aflevering. Daarin laten we zien wie ze zijn, wat ze doen en waarom ze er zo uitzien. Ook vertellen ze hoe moeilijk het voor hen is in een café op iemand af te stappen. Hierna kunnen geïnteresseerde kijkers reageren en volgt een procedure à la Boer zoekt Vrouw. Op het moment dat je verminkte mensen de gelegenheid biedt om echt te laten zien wie ze zijn, zij er altijd kijkers die zich aangetrokken voelen.
SBS6 is niet bang dat het een freakshow wordt. De woordvoerder: Het wordt geen aapjes kijken, dit wordt integer gemaakt. Als je het format van BNN’s Over mijn Lijk op papier zou zien komt het heel cru over, maar als je het op tv ziet wordt het als heel mooi ervaren. Deze mensen hebben gewoon heel veel moeite een partner te vinden, daar gaan wij ze bij helpen. Bovendien zetten we ons hiermee in voor de acceptatie van mensen met een aandoening in het gezicht.
Het programma wordt geproduceerd door MMM (Medical Multi Media) die ook medische programma’s zoals Vinger aan de Pols maakt. SBS6-programmaleider Tina Nijkamp: MMM heeft een paar jaar geleden een Vinger aan de Pols-uitzending gemaakt over dit onderwerp en daar kwamen zo veel reacties op. Ze hoorden vaak: ‘goh, wat een interessante persoonlijkheid’. Mensen waren blij dat er eindelijk eens een keer aandacht aan werd besteed. Daarui bleek dat er wel degelijk behoeft bestaat aan zo’n programma, zegt de SBS-woordvoerder.
SBS heeft inmiddels een aantal kandidaten gevonden, maar zoekt nog verder. Wie het programma gaat presenteren is nog niet bekend. (Volkskrant/Medialog)
dat was het al jaren hoorquote:Op maandag 22 januari 2007 15:34 schreef arneaux het volgende:
SBS wordt steeds meer televisie voor alleen maar debielen.
Gaan ze dat echt testenquote:De verminkingen moeten in ieder geval vrij erg zijn. Als onze kandidaten over straat lopen, worden ze door 80% van de mensen nagekeken
quote:
Prive
do 25 jan 2007, 16:11
Maureen du Toit presenteert datingshow verminkten
door onze redactie
Maureen du Toit presenteert datingshow verminkten
AMSTERDAM - Maureen du Toit gaat het veel besproken programma Liefde op het Tweede Gezicht op SBS 6 presenteren, waarin mensen met een ernstige verminking in het gezicht aan een liefdesrelatie worden geholpen.
Volgens de 32-jarige presentatrice is ze uitgekozen omdat ze ’Een bepaalde rust en serieusheid’ uitstraalt.
"Er is zo veel om te doen geweest de afgelopen dagen dat ik zeker het gevoel heb dat we heel wat waar te maken hebben. Maar dat maakt het ook extra spannend,’’ vertelt Maureen in een interview.
,,Natuurlijk heb ik alle kritiek gehoord. We zouden over de rug van zielige mensen hoge kijkcijfers willen scoren. Het zou aapjes kijken zijn. Maar deze mensen zijn helemaal niet zielig. Ik hoop dat we hun kracht kunnen laten zien.’’
De eerste aflevering, waarin de deelnemers zich voorstelen, is op 20 februari.
Idd.. wat een smerige sensatietv zeg..quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Either way: smakeloos om op tv te brengen zeg ik in eerste instantie. En denk dat ze er zéér goed aan hebben gedaan die belachelijke eerste naam te vervangen.
Zij is niet single...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:31 schreef bloodymary het volgende:
Zou Connie Breukhoven ook mee doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |