abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45579095

Veronica Mars??
Veronica Mars is een vernieuwende en kritisch zeer geprezen Amerikaanse mysterie/drama serie. De serie draait om het personage Veronica Mars, een studente aan Neptune High, die naast school haar vader helpt als privédective. Het is een combinatie van een moordmysterie en highschooldrama. Dit alles met onconventionele humor en het nodige sarcasme. De serie speelt zich af in de fictieve Amerikaanse stad Neptune in de staat Californië, ten noorden van San Diego.
De eerste twee seizoenen hadden elk 1 groot mysterie die de rode draad vormde. In het derde seizoen gaat Veronica naar de universiteit. Afwijkend van de voorgaande seizoenen zal er geen doorlopend mysterie zijn maar drie afzonderlijke mysteries. Daarnaast heeft elke aflevering nog steeds zijn "mysterie van de week".

Seizoen 1
Het eerste seizoen draait om Veronica's missie om de echte moordenaar van Lilly Kane te ontmaskeren. Lilly was een vriendin van Veronica en werd op een dag op mysterieuze wijze om het leven gebracht. Veronica's vader was destijds sheriff in Neptune en wees Lilly's vader (softwaregigant Jake Kane) aan als verdachte. Dit schoot bij velen in het verkeerde keelgat en Veronica's vader moest aftreden als sheriff. Veronica's moeder, die niet kon leven met het verlies van status, verliet het gezin en liet niks meer van zich horen.
Het leven van Veronica veranderde door deze gebeurtenissen voorgoed. Haar toenmalige vriend Duncan Kane (Lilly's broer en de zoon van de softwaregigant Jake Kane) dumpte haar zonder enige verklaring en de populaire Veronica werd door haar leeftijdsgenoten plots genegeerd en als een buitenbeetje beschouwd.
Veronica's vader begon een privédetectivebureau na het verliezen van zijn baan als sheriff. Terwijl Veronica nog steeds een verklaring zoekt voor de gebeurtenissen uit het verleden en vastberadener is de ware toedracht te achterhalen, helpt ze haar vader als privé-detective.

Seizoen 2
In het tweede seizoen draait het om een schoolbus die op mysterieuze wijze over een klif reed. Veronica zou eigenlijk in deze bus zitten, maar stapte tijdens een tussenstop uit en werd over het hoofd gezien door de leiding. Ze onderzoekt hoe het kon gebeuren en/of er mogelijk opzet in het spel is geweest.

De personages:

Veronica Mars Kristen Bell

Keith Mars Enrico Colantoni (Veronica's vader, privédetective en voormalig Sheriff)

Wallace Fennel Percy Daggs III (Veronica's beste vriend)

Logan Echolls Jason Dohring (Mede-student, heeft een haat-liefde verhouding met Veronica)

Eli 'Weevil' Navarro Francis Capra (Hoofd van de PCH-motorbende)

Don Lamb Michael Muhney (De lokale Sheriff, mag de familie Mars niet zo)

Dick Casablancas Ryan Hansen (Vriend van Logan)

The CW
In Amerika zijn de eerste twee seizoenen uitgezonden door UPN. Het derde seizoen van Veronica Mars zal na het samengaan van UPN en The WB door het nieuwe The CW televisie netwerk worden uitgezonden. Het derde seizoen zal in Amerika vanaf 3 oktober te zien zijn.

Kijkcijfers
Ondanks vele positieve kritieken in de media waaronder The New York Times en Time Magazine en van gerenommeerde televisie/film makers als Joss Whedon (Buffy the Vampire Slayer, Angel, Firefly), vallen de kijkcijfers tegen. Dit is vooral te wijten aan de ingewikkelde verhaallijnen in de eerste twee seizoenen. Hierdoor was de serie voor veel mensen moeilijk te volgen en was het bijna niet mogelijk midden in het seizoen binnen te vallen. Om deze reden is er dus voor het derde seizoen gekozen voor de drie losse mysteries. Dit geeft de kijker meer momenten om in te springen.

Nederland
Veronica Mars wordt in Nederland (nog) niet uitgezonden. Toch begint de serie in Nederland steeds bekender en populairder te worden. Dit heeft vooral te maken met het feit dat de serie enkele uren nadat deze is uitgezonden in Amerika te downloaden is van het Internet. Op deze manier hebben de Nederlandse kijkers toegang gekregen tot de serie. Door de buzz die is ontstaan groeit het aantal Veronica Mars fans in Nederland gestaag.

DVD
De eerste twee seizoenen zijn al op DVD verschenen in Amerika.

Links:
Officiële website (CW)
UPN
IMDb
TV.com
Veronica Mars promo (WB studios)
Nederlandse Wikipedia
Engelse Wikipedia
Neptune site (fansite)
Mars Investigations (fansite)
Veronica-mars.org (fansite)

Vorige topics:
Veronica Mars
Veronica Mars deel 2
Veronica Mars (USA) Deel 3
Veronica Mars (USA) Deel 3

De OP is hier te vinden.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_45579148
Mijn laatste post in het vorige topic:
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:30 schreef wolfrolf het volgende:
Daar haalt VM het inderdaad niet bij! Zulks een matige serie is VM als je het vergelijkt!!!

Kortom Kappen met RT bashen, Hij staat zeer waarschijnlijke gewoon onder superzware druk van The CW (wat in persberichten allemaal geromantiseerd word) en hij zal 't of moeten aanpassen of zijn baan kwijt raken (waardoor het complete team van producers en acteurs/actrices ook op straat staan..zou jij dat op je geweten willen hebben?).

Rob Thomas
pi_45579292
Morgen is het zover!!!
pi_45579564
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:37 schreef jmac het volgende:
Morgen is het zover!!!
gaan ze weer verder in de states dan met season 3? Ik heb de eerste 4 afleveringen namelijk, of is het simpelweg gewoon dat de vertaler op usenet er (tijdelijk) even tussenuit is?
pi_45579599
Gaat het morgen dan eindelijk verder met een gewone aflevering of krijgen we een samenvatting en dan volgende week de echte aflevering?

@duckes volgens mij was de laatste aflevering nr 7, met een beetje mazzel komt na de uitzending van aflevering 8 dan weer een complete dvd op usenet.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_45579872
Aflevering 9 is al in december uitgezonden, morgen komt aflevering 10.

Overigens vind ik het wel jammer dat er stand-alone afleveringen komen, maar ik wacht geduldig af. Voor hetzelfde geld worden ze wel hartstikke goed, ik kan me niet voorstellen dat de makers afdalen naar standaard CSI-niveau.
And there was much rejoicing.
pi_45580103
Ook ik kan niet wachten tot morgen. Hoewel ik het jammer vind dat er geen story arc meer zit in de laatste afleveringen ben ik ervan overtuigd dat deze dan nog altijd beter zijn dan menig andere serie.
Ik blijf toch stiekem hopen dat er een 4de seizoen bij komt. PLS CW.....

(Ik snap werkelijk niet waarom zo'n goede serie het zo slecht doet in Amerika. Zelfs mijn vader is verslaafd aan de serie terwijl hij naast House alleen maar naar de discovery channel kijk)
  maandag 22 januari 2007 @ 15:24:31 #8
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_45580713
Verdietige teuveupeu.
2000 light years from home
pi_45581147
Kut TT.
pi_45581455
Heb nou eens wat meer vertrouwen!
  maandag 22 januari 2007 @ 15:56:01 #11
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_45581695
TT is tof
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_45581707
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:56 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
TT is tof
!
  maandag 22 januari 2007 @ 15:58:37 #13
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_45581767
Vergeet niet dat Rob Thomas dit doet om meer kijkers te trekken in de laatste weken zodat The CW eerder geneigd is een 4e seizoen te kopen.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_45581948
Ik prees VM altijd omdat je een héél seizoen lang in spanning zit, hoe dat ene mysterie nou zit. Wekenlang keek je uit naar de season finale want je wist gewoon dat die geweldig zouden zijn, met alle antwoorden waar je naar zocht.
Ik heb een hekel aan stand-alone eps. De toekomst van VM ziet er toch niet rooskleurig uit. Mijns inziens moet Rob Thomas dus 5 geweldige laatste afleveringen maken mét story-arc, zodat je niet kan wachten op de season finale. Dan wordt VM maar gecancelled, dat gebeurt toch wel.
  maandag 22 januari 2007 @ 16:32:25 #15
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_45582932
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:04 schreef -Mo- het volgende:
Ik prees VM altijd omdat je een héél seizoen lang in spanning zit, hoe dat ene mysterie nou zit. Wekenlang keek je uit naar de season finale want je wist gewoon dat die geweldig zouden zijn, met alle antwoorden waar je naar zocht.
Ik heb een hekel aan stand-alone eps. De toekomst van VM ziet er toch niet rooskleurig uit. Mijns inziens moet Rob Thomas dus 5 geweldige laatste afleveringen maken mét story-arc, zodat je niet kan wachten op de season finale. Dan wordt VM maar gecancelled, dat gebeurt toch wel.
Inderdaad. Lijkt me een verschrikkelijk einde, een paar zouteloze single-episode verhaallijntjes met een duffe finale. En dat is dan het laatste van VM wat er komt .

Horrorscenario.
pi_45600262
Ik ben heel benieuwd hoe die stand alones gaan werken, onderschat RT niet hoor. Zul je net zien dat ie er een geweldig finale van maakt! *blijft hopen, want wil graag seizoen 4!*
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:20:48 #17
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_45614006
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:27 schreef annoylikethewind het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe die stand alones gaan werken, onderschat RT niet hoor. Zul je net zien dat ie er een geweldig finale van maakt! *blijft hopen, want wil graag seizoen 4!*
Hij zal z'n best wel doen, maar het zal nooit zo goed worden als bij s1 en s2 het geval was.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 24 januari 2007 @ 00:29:30 #18
160346 Mavro
Black & Red
pi_45618738
Seizoen 1, ep 1-12 gezien nu. Het zijn wel lange afleveringen maar ik verwacht over een week of twee bij te zijn Iig uitstekend materiaal voor de lange saaie zondagen.
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
  woensdag 24 januari 2007 @ 00:32:53 #19
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_45618820
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 00:29 schreef Mavro het volgende:
Seizoen 1, ep 1-12 gezien nu. Het zijn wel lange afleveringen maar ik verwacht over een week of twee bij te zijn Iig uitstekend materiaal voor de lange saaie zondagen.
Ook voor andere (niet per se) saaie dagen is Veronica Mars erg geschikt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_45619543
Balen dat CW niet meer te bekijken is via tvu
pi_45622077
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 01:10 schreef jmac het volgende:
Balen dat CW niet meer te bekijken is via tvu
tvu Ik geef de voorkeur aan bttrrnt
pi_45622108
Verkapte tvp, jammer van die laatste 5 episodes
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_45626119
Nog niemand die 'm heeft gezien? Ik check 'm nu.
Dick met die foto.
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:42:06 #24
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_45626687
Ik gaat 'm zo straks zien .
pi_45627383
Veronica en Logan weer bij elkaar.
Hard voor die Piz, wát een kneus. Ik was gestopt als V. er wat mee zou krijgen.

Een battle tussen Mars en Landry kan natuurlijk boeiend worden.

Verder was de ep niet ál te boeiend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')