abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 januari 2007 @ 14:36:13 #26
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_45579265
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:24 schreef dark80 het volgende:
Tuurlijk heb je elkaar meer te vertellen naarmate je elkaar minder spreekt.
Alleen het lijkt, sinds ze dit aan mij gevraagd heeft, dat er een bepaalde
koelte vanuit haar is gekomen als ik haar spreek..

Weg lieve woordjes, weg dat gevoel wat onze relatie zo bijzonder maakt

En dat doet mij vrij veel pijn neemt niet weg dat ik helemaal aan haar wensen zal voldoen
dude je klinkt nogal geobsedeerd
bel je haar op vaste tijden, of heeft ze het gevoel dat je haar elk moment van de dag zou kunnen bellen om te vragen wat ze aan het doen is? ongeacht wat ze aan het doen is of met wie?
dat tweede is namelijk inderdaad extreem claimend gedrag, en misschien moet je dan gewoon afspreken dat je elkaar elke dag voor het slapen gaan belt om de dag door te nemen o.i.d.
heb ik ook een hele tijd gedaan met mijn relatie, werkt perfect. tis niet té lang zodat de dingen nog steeds vers in je geheugen liggen, en het nog leuk is om er over te praten. het is ook niet meerdere malen per dag. en het is niet onverwacht, dus zij kan zich er ook 'op voorbereiden', want ik kan me voorstellen dat je niet altijd op zo'n gesprek zit te wachten.
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  maandag 22 januari 2007 @ 14:36:51 #27
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_45579281
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:31 schreef MUUS het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hmmmm, ik zie, ik zie wat jij niet ziet.
obsessiesssss
  maandag 22 januari 2007 @ 14:38:35 #28
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_45579333
nog een vraagje: belt/smst zij jóu ook wel eens? en zo ja: hoe vaak?
pi_45579388
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:35 schreef dark80 het volgende:

[..]

Over-enthousaisme? Is dat een woord?:)
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_45579432
We bellen standaard 1 keer per dag, in de avond en geen vast patroon of ze mij belt of ik haar.
De inhoud van mijn smsjes of belletjes overdag (en dit komt niet eens over de 5) waren altijd positieve berichtjes met geen claimende inhoud. Want zo wil ik niet zijn..
pi_45579476
Ik woon ook een eindje bij mn vriendin vandaan. En zo elke dag wel contact en door de dag door ook by SMS contact. Geen probleem verder. Altijd ff vervelend als je elkaar dus echt niet kan spreken of maar heel kort of laat, maar dan bel ik altijd effies. Net zo handig en wel zo relaxed en een stuk persoonlijker.

Per februari ook ff overstappen op Skype telefoons (draadloze) zodat dat nog easier wordt. It's a small world after all.
JOHNNY HEITINGA
  maandag 22 januari 2007 @ 14:43:49 #32
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_45579490
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:41 schreef dark80 het volgende:
We bellen standaard 1 keer per dag, in de avond en geen vast patroon of ze mij belt of ik haar.
De inhoud van mijn smsjes of belletjes overdag (en dit komt niet eens over de 5) waren altijd positieve berichtjes met geen claimende inhoud. Want zo wil ik niet zijn..
misschien moet je eens met haar gaan praten dan?
  maandag 22 januari 2007 @ 14:45:22 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45579544
Niet zo onzeker zijn, ik heb ook weleens een lange afstands relatie gehad en na het initïele hevige contact ( alles is nieuw ladieda) was dat snel verwaterd. Niet erg want ik sprak haar dan nog 1 of 2 keer inde week en 4 a 5 smsjes per week. Soms zag ik haar een paar weken niet omdat ze moest dansen maar zodra ik bij haar was ging alles helemaal goed. Lekker ruimte geven dus. telefoneren/smsen is toch geen goed alternatief voor menselijk contact. Ik heb er altijd al een hekel aan gehad.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_45579550
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:43 schreef MadMarine het volgende:

[..]

misschien moet je eens met haar gaan praten dan?
Ja dat heb ik zo ongeveer het hele weekend gedaan en heeft ze aangegeven dat
ze het fijn zou vinden om minder contact hebben. :S Moeilijk
pi_45579582
quote:
Het zal ook niet zozeer de inhoud van deze berichtjes zijn waardoor ze zich geclaimd voelt.
Wij zijn billen brandt, moet blij zijn dat ie niet andersom stond.....
  maandag 22 januari 2007 @ 15:22:43 #36
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45580648
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:45 schreef jogy het volgende:
Niet zo onzeker zijn, ik heb ook weleens een lange afstands relatie gehad en na het initïele hevige contact ( alles is nieuw ladieda) was dat snel verwaterd. Niet erg want ik sprak haar dan nog 1 of 2 keer inde week en 4 a 5 smsjes per week. Soms zag ik haar een paar weken niet omdat ze moest dansen maar zodra ik bij haar was ging alles helemaal goed. Lekker ruimte geven dus. telefoneren/smsen is toch geen goed alternatief voor menselijk contact. Ik heb er altijd al een hekel aan gehad.
Mwoh..dit klinkt meer als een beetje een puber/middelbare school relaltie, (nofi).
Bij een volwassen relatie lijkt me dit niet de normale gang van zaken hoor.

Maar Ts, volgens mij is ze de hele relatie gewoon zat. Klinkt bot, sorry daarvoor, maar dat is het enige wat ik eruit "proef".

Als ik jou was zou ik zeer veel afstand gaan nemen, en zeker niet proberen bevestiging te krijgen door lieve dingen te zeggen oid, in de hoop dat ze dat dan ook (weer) gaat terug zeggen.

Dat werkt alleen maar averechts..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 22 januari 2007 @ 15:27:07 #37
154880 Bolter
Awesomeness
pi_45580798
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:46 schreef LeoLoopneus het volgende:

[..]

Het zal ook niet zozeer de inhoud van deze berichtjes zijn waardoor ze zich geclaimd voelt.
Nee idd.
Heb ook een tijd een vriendin gehad die mij erg claimde. Zo erg dat ik het uiteindelijk beu was en het heb uitgemaakt. Door elke keer al die smsjes en telefoongesprekken raak je op een gegeven moment al in een sleur. Dat er bv. van je wordt verwacht dat je nog even een smsje stuurt voor het slapen gaan. Dat er wordt verwacht dat je die avond even belt. Enz enz. Dit gaat op een gegeven moment irriteren omdat de spontaniteit er compleet uitraakt.
TS, hoe claimerig ben jij eigelijk tijdens die weekenden? Ik had namelijk dat mn toenmalige vriendin mij in die weekend enook claimde. Kijk, hartstikke leuk om samen te zijn, maar aangezien ik dus ook een drukke studie heb is het ook weleens fijn om wat tijd voor mezelf te hebben, iets wat mij toen totaal niet werd gegund.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  maandag 22 januari 2007 @ 15:29:52 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45580890
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:22 schreef Vivi het volgende:

[..]

Mwoh..dit klinkt meer als een beetje een puber/middelbare school relaltie, (nofi).
Bij een volwassen relatie lijkt me dit niet de normale gang van zaken hoor.
Wat is een 'normale' gang van zaken in jouw ogen dan? Dat is voor iedereen verschillend. Kijk, de afstand is er nou eenmaal, doe je op het moment helemaal geen ene reet aan. Waarom dan moeilijk doen erover. Je weet het voordat je eraan begint. Zo zie ik het tenminste. Ik maak me nergens druk over en zodra ik bij haar was, was alles ok. Dát is hetgeen wat in mijn ogen belangrijk is. Mocht het goed blijven gaan dan kan je later altijd nog iets regelen met dichterbij/samen gaan wonen. Gewoon lekker rustig aan doen. Elk persoon heeft weer een andere behoefte/wens wat betreft relaties. Natuurlijk zou het anders zijn als ze dichterbij had gewoond maar dat is niet zo dus kan je wel gaan jammeren over de afstand enzo maar daar heb je niets aan. Als je niet tegen verminderd contact kan moet je er niet aan beginnen.
Vrijheid
pi_45581553
5 sms op een dag + bellen,.. das echt fokop veel.
ik zou gek worden!

Zelfs als me vriendin op 50 m afstand zou wonen zou ik er niet echt zin in hebben om elkaar zo veel te spreken op een dag!! je hebt ook een eigen leven?
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  maandag 22 januari 2007 @ 16:00:47 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45581840
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:51 schreef het.ismij het volgende:
je hebt ook een eigen leven?
Vrijheid
pi_45582499
Het gaat er niet om of 5x of voor mijn part 100x per dag bellen 'normaal' is, het gaat er om dat de vriendin van dark80 zich er niet lekker bij voelt. Kan best zijn dat sommige mensen 1 keer per week bellen genoeg vinden.
Dus, dark80, het is niet per se 'gezond' om elkaar elke dag te spreken. Het is gezond om te doen waar jullie allebei blij van worden.
* Alcarin krijgt het cliche zinnetje in haar hoofd van 'if you love something, let it go' blabla.
Het mag dan een cliche zijn, maar het is wel waar.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_45582804
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:21 schreef Alcarin het volgende:
Het gaat er niet om of 5x of voor mijn part 100x per dag bellen 'normaal' is, het gaat er om dat de vriendin van dark80 zich er niet lekker bij voelt. Kan best zijn dat sommige mensen 1 keer per week bellen genoeg vinden.
Dus, dark80, het is niet per se 'gezond' om elkaar elke dag te spreken. Het is gezond om te doen waar jullie allebei blij van worden.
* Alcarin krijgt het cliche zinnetje in haar hoofd van 'if you love something, let it go' blabla.
Sluit me toch aan bij deze reactie.
O+ 11-06-2009 O+
pi_45583592
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:21 schreef Alcarin het volgende:

Het leven is 1 groot cliche..
Thnx Alcarin, je hebt me hiermee een goed en zeker gevoel gegeven
pi_45584491
Ik ken het lange afstandsrelatiegedoe en dit punt is bij ons ook aan de orde gekomen. We bleken elkaar gewoon té vaak te spreken en dat is niet goed voor een relatie. In het begin is het inderdaad leuk om elke zucht en scheet te delen, maar na een tijdje raken de verhalen gewoon op. Ik ben iemand die ook nog 's urenlang kan bellen met mensen, m'n vriend heeft daarentegen een hekel aan bellen. Dat was wennen en een voor mij vooral afwachten en initiatief van zijn kant af laten komen. Zo wist ik zeker dat hij me ook echt wilde spreken als hij belde, en zich er prettig bij voelde. Ik zou dus in jouw geval je vriendin zeker wat ademruimte geven. De kans is aanwezig dat ze je dan gewoon zelf gaat benaderen wanneer zij dat wil en dat dat veel leuker is dan geforceerde bellen-om-het-bellen-gesprekken. Elkaar minder spreken betekent niet dat je relatie niet gezond is. Das een les die ik moest leren in ieder geval.
pi_45584609
quote:
We bellen standaard 1 keer per dag,
Dat zou mij ook opbreken. Als dat standaard moet, een verplichting wordt, als hij erop rekent en als ik een keer geen zin of tijd heb om te bellen direct denkt dat er iets aan de hand is. Het gevoel verantwoording af te moeten leggen.

Ik heb ook een relatie op afstand en we zijn gelukkig beide geen bellers. Alleen als ik echt iets te melden heb, wat ik graag met hem wil delen bel ik hem op en dan is het spontaan en leuk. We smsen wel regelmatig.

Als jullie elkaar al die tijd wel iedere dag belden en ze het nu ineens benauwend vindt, kan ik me wel voorstellen dat je dat onzeker maakt overigens
pi_45594422
Iets als dit verschilt gewoon enorm per relatie, dus het maakt helemaal niets uit hoe vaak andere mensen in hun relatie elkaar spreken. Elke relatie is gewoon anders: het ene stel besluit na een half jaar te gaan samenwonen, voor anderen komt dat punt pas na 5 jaar of nooit, idem voor trouwen of kinderen krijgen. Sommige stellen moeten elkaar gewoon iedere dag even zien, voor anderen is het weekend meer dan voldoende. Het heeft geen zin om je relatie te veel te spiegelen aan die van anderen.
Zelf woon ik min of meer samen met mijn vriend, maar als hij overdag op zijn werk zit gaan er toch vaak wel wat sms'jes over en weer. Hoe ik geslapen heb, en vice versa? Hoe ik me voel (als er dag ervoor iets vervelends gebeurd is), wat ik ga doen vandaag, hoe het op zijn werk is. Soms een belletje als ik ff moet weten welke boodschappen hij nog graag in huis zou willen halen. Ik verwacht op mijn sms'jes ook nooit een direct antwoord, en als hij een drukke dag heeft dan zal hij alleen in zijn pauze wat terugsturen, ook goed. Ik ben gewoon iemand die elk klein dingetje waar ik even sip van word of elk klein dingetje wat mij even intens gelukkig maakt, meteen wil delen.
Maar dat ik dat zo voel (en jij misschien ook een beetje) betekent op geen enkele manier dat jouw vriendin dat ook zou moeten voelen. Het is jammer dat jullie op dat gebied niet zo bij elkaar passen, maar er zullen genoeg andere gebieden zijn waarop jullie juist wel perfect bij elkaar passen. Niemand matcht voor de volle 100%.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_45597814
Een paar keer per dag is ook wel veel ja Misschien kan je dat één keer per dag doen, dat lijkt me vrij normaal Als ze dat al claimend vindt, dan is er denk ik iets anders! Ik weet niet hoelang je dan belt ofzow Maar praat er met haar over
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:00:37 #48
154880 Bolter
Awesomeness
pi_45599247
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:23 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Maar praat er met haar over
Da's juist het probleem
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_45606897
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:51 schreef dark80 het volgende:

Maar, vraag ik me af, wat is dan claimend gedrag? Is het niet gezond om elkaar
een paar keer op een dag te spreken, rekening houdende met de afstand?
Nou ik zou dat idd teveel vinden ja... Ook al woon je dicht bij elkaar, dan zie je elkaar toch ook niet meerdere keren per dag?? Doordeweeks 1 a 2 x bellen of af en toe was smsen en dan het weekend lekker samen doorbrengen en bijpraten is toch net zo leuk... Heb je elkaar tenminste nog wat te melden...
pi_45608468
Ik zie nu alleen maar wat mensen persoonlijk vinden, je weet nu nog steeds niet hoe jouw vriendin zelf is, maar ik kan me er wel een beetje in vinden.

Vanuit mijn opzicht lijkt het me het beste om het hierover duidelijk te hebben met je vriendin,
Ook weet ik uit eigen ervaringen maar dan korte afstand relatie van 15 minuten reizen, dat het super irritant is als ze je elke dag meerdere keren belt en meestal gaat het dan nergens over :/ Om gek van te worden. Het is dan wel leuk hoor zo'n gesprek, maar als je net bezig bent met je vrienden of misschien zelfs tv kijken stoort het, Andere mensen ergerden zich er ook aan in mijn omgeving.

Zelf ergerde ik me er ook aan dat het altijd half 11 bellen was, als je belt wil je het liefst alleen zijn en in sommige situaties heb je dit liever niet. Zelf herken je dit misschien ook wel een beetje.

Probeer jezelf een beetje in haar te herkennen en te begrijpen

Hierdoor is mijn relatie toendertijd stuk gelopen. Ze claimde me teveel, ze luisterde niet naar me toen ik zei dat ze het minder moest doen en ze bleef me controleren. Vrijheid is blijheid =)

Luister maar naar haar, je ziet vanzelf wel hoe ut loopt
When you have a lifestyle to maintain, health is a secondary consideration.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')