abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45574514
Wie weet kunnen jullie mij helpen met advies. Mijn ouders hebben een eigen woning. Het betreft een rijtjes huis. In de achtertuin staat een grote van stenen gemetselde schuur. In de aangrenzende achtertuin van de buren staat ook zo'n schuur. De schuur van mijn ouders staat tegen de tuingrens en die van de buren ook en wel zo dat de schuren tegen elkaar aangemetseld zijn. Deze situatie was al zo toen mijn ouders hun huis kochten.

Door der storm van een paar dagen geleden is de schuur van de buren beschadigd. Zo erg zelfs, dat de buurman besloten heeft de schuur af te breken. Als ze dit doen, hebben mijn ouders het probleem dat de binnenmuur (je weet wel zo'n witte muur) die hun schuur scheidde met die van de buurman als buitenmuur dienst moet gaan doen. Wanneer mijn oudres hun schuur willen behouden, moeten ze hun schuru dus verbouwen wanneer de buurman zijn schuur afbreekt. Mijn vraga nu? Draaien mijn ouders nu voor die kosten op, of is er verzekeringstechnisch wat te regelen?
pi_45574544
Kunnen ze dat niet met de buren en hun verzekeringsmaatschappij overleggen?
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 22 januari 2007 @ 12:12:51 #3
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_45574821
Lijkt me een duidelijk gevalletje : samen betalen.
Als je ouders niet in onmin met buren leven komen ze hier toch wel uit.
Verder kan je die binnenmuur ook dichtsmeren en hem zo weer bestand maken tegen weer en wind en waarschijnlijk bouwt de buurman er vast weer een nieuwe schuur tegenaan.
  maandag 22 januari 2007 @ 12:13:13 #4
152383 DeToXiC
Ik Heersch..!!!
pi_45574833
schuurtjess zijn toch meestal enkelsteens gebouwd? ik zie het probleem niet.
Stop!......Heerschertime!
PSN id: DeToXiC
  maandag 22 januari 2007 @ 12:49:39 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45576016
ik zou de buurman eens vragen waar de nieuwe schuur komt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_45576289
Schuurtjes hebben toch geen spouwmuur nodig?
  maandag 22 januari 2007 @ 13:51:11 #7
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_45577952
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:13 schreef DeToXiC het volgende:
schuurtjess zijn toch meestal enkelsteens gebouwd? ik zie het probleem niet.
Stel je voor dat dit de schuur is van de TS met daarnaast de schuur van de buurman.

De buitenmuren zijn gemaakt van bakstenen.
De binnenmuur, die de beide schuurtjes van elkaar scheidt, is gemaakt van een soort steen dat niet waterdicht is. Maakt ook niet uit, want er komt nu geen water bij.
Maar nu gaat de buurman zijn schuurtje weghalen, waardoor dus de binnenmuur een buitenmuur wordt. Gevolg: water in het schuurtje.

Ik zie het probleem wel
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  maandag 22 januari 2007 @ 14:51:56 #8
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45579748
Ja.. ik vind dat inderdaad een leuke.
Het lijkt me dat als de buren geld krijgen voor het opknappen, maar besluiten het te slopen, ze een deel van premie moeten besteden aan het opmetsen van de muur van de schuur.
En wat te denken van het dak... als dat zo'n mooi plat dak is, moet je daar ook nog wel eea aan knutselen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 22 januari 2007 @ 15:26:21 #9
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45580767
Tja, als ik een dragende muur in mijn hui sloop, en daardoor verzakkingen veroorzaak bij mij buren, kunnen ze in elk geval schadevergoedingf eisen en krijgten. (kenissen hebbben dat eens gehad, opeens scheuren in je muren omdat buurman geen verstand van klussen had, en een dragende muur sloopte...)
Op wiens grondgebied staat die tussenmuur, is denk ik ook de vraag. Als de muur op de grond van ouders van TS staat, en de buren hun schuurgedeelte zo slopen dat ze niets beschadigen van het schuurtje van de oudesr van TS, is het denk ik niet hun zorg wat er met die tussenmuur gebeurt, zelfs al zouden de ouders dus een nieuwe tussenmuur moeten maken omdat de oude niet tegen het weer kan.

Maar hoe dit precies zit, hum, mischien is met de buurman af te spreken dat hij een éénsteens muurtje laat metselen tegen die witte wand aan? Als j dit in de mine kan regel is het altijd beter...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_45592260
zeg, die schuurtjes, die stonden exact op de erfgrens ?
Stel dat de ouders van TS een extra muurtje ertegen aanzettenom als buitenmuur te gaan dienst doen. Staat dat deel dan niet op het erf van de buren ??
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_45592524
Ik weet even niet hoe dat zit met een sloopvergunning (die je hiervoor nodig hebt), want daarin zul je ook moeten aangeven wat er allemaal gebeurt, denk ik.

Hebben je buren naast aangeven dat ze willen slopen ook aangegeven wat ze denken te doen aan jullie probleem?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')