abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45571132
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zeg het altijd al. Sommige problemen lossen zichzelf wel op. Deze jongen met de pet heeft zijn vaderland uitstekend gediend door een landverrader op te ruimen, maar dat neemt niet weg dat hij 20 jaar mag zitten.

Laten we wel wezen, we kunnen geen moord goedkeuren natuurlijk, ook al is het uit vaderlandsliefde.
Hrant kon geen landverrader zijn want hij verdedigde zijn land juist.
als de moordenaar liefde had voor zijn land zou hij Hrant nooit vermoord hebben, omdat nu ziet turkye nog dieper in problemen.

en ja ik herken de style van turken, ze zijn niet zo slim om probleem met woorden te kunnen oplossen, dus pakken ze weer wapens,
92 jaar geleden wilden ze ook in hun land wat veranderen, en dachten dat genocide(wapens) de beste oplossing was.
-==-
pi_45571140
Er is hier al een topic(reeks) over...
pi_45571582
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:26 schreef Ichthus het volgende:

[..]

Hrant kon geen landverrader zijn want hij verdedigde zijn land juist.
als de moordenaar liefde had voor zijn land zou hij Hrant nooit vermoord hebben, omdat nu ziet turkye nog dieper in problemen.

en ja ik herken de style van turken, ze zijn niet zo slim om probleem met woorden te kunnen oplossen, dus pakken ze weer wapens,
92 jaar geleden wilden ze ook in hun land wat veranderen, en dachten dat genocide(wapens) de beste oplossing was.
Yeah right. De Armenen kwamen zelf als eerste samen met de Russen. Ze zagen hun kans schoon ook een stukje mee te pikken van Turkije en begonnen dorpen te plunderen lees: uit te moorden. Eye for an eye ... we hebben ze net zo keihard teruggepakt en verdedigd.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 22 januari 2007 @ 10:05:57 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45571734
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:56 schreef Burakius het volgende:

[..]

Yeah right. De Armenen kwamen zelf als eerste samen met de Russen. Ze zagen hun kans schoon ook een stukje mee te pikken van Turkije en begonnen dorpen te plunderen lees: uit te moorden. Eye for an eye ... we hebben ze net zo keihard teruggepakt en verdedigd.
Haha ja! Pak aan, vrouwen en kinderen! Dat zal jullie leren om met de russen te heulen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_45571767
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Haha ja! Pak aan, vrouwen en kinderen! Dat zal jullie leren om met de russen te heulen.
Of pak aan! dat zal jullie leren onze vrouwen en kinderen te doden
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 22 januari 2007 @ 10:11:30 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_45571843
ONZ
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 22 januari 2007 @ 10:14:34 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45571913
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:07 schreef Burakius het volgende:

[..]

Yup... jullie vermoorden onze vrouwen en kinderen dus wij vermoorden die van jullie.

Ik zag laatst een sketch uit slovenie van 2 mannen die met hun vriendin aan het wandelen waren in het bos. De 2 stelletjes kwamen elkaar tegen en de mannen liepen per ongeluk tegen elkaar aan. Dit ontaarde in een ruzie... waarbij ze omstebeurd elkaars vriendin in elkaar aan het meppen waren.

Weet je waarom die sketch hilarisch is? Omdat het zo ontiegelijk absurd is. 3 keer raden waarom ik een referentie plaats naar die sketch.
pi_45572007
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Yup... jullie vermoorden onze vrouwen en kinderen dus wij vermoorden die van jullie.

Ik zag laatst een sketch uit slovenie van 2 mannen die met hun vriendin aan het wandelen waren in het bos. De 2 stelletjes kwamen elkaar tegen en de mannen liepen per ongeluk tegen elkaar aan. Dit ontaarde in een ruzie... waarbij ze omstebeurd elkaars vriendin in elkaar aan het meppen waren.

Weet je waarom die sketch hilarisch is? Omdat het zo ontiegelijk absurd is. 3 keer raden waarom ik een referentie plaats naar die sketch.
Ja moorden is wel ff wat anders. Als iemand een heel dorp komt uitmoorden dan moet je je verdedigen. Wil jij dat eens zien. Een heel dorp uitgemoord. Verdediging totdat de vijand is uitgeschakeld.
pi_45572718
quote:

[..]

alle grote landen(behalfe V.S.) hebben genocide van turken op armenier herkend, dus ik neem aan dat dat wel gebeurd zal zijn, maar tot nu toe heeft niemand genocide van armeniers op turken herkend.
het gaat niet erom waar jij in wilt gelofen maar wat er echt gebeurd is!!!
-==-
  maandag 22 januari 2007 @ 10:57:48 #10
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_45572880
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:50 schreef Ichthus het volgende:

[..]

alle grote landen(behalfe V.S.) hebben genocide van turken op armenier herkend, dus ik neem aan dat dat wel gebeurd zal zijn, maar tot nu toe heeft niemand genocide van armeniers op turken herkend.
het gaat niet erom waar jij in wilt gelofen maar wat er echt gebeurd is!!!
Geschiendenis wordt geschreven door de overwinnaars he, dus wat er echt gebeurd kom je nooit te weten. Ik als turk ontken niet dat er in die periode veel turkse armeniers om zijn gekomen. Ik ontken ook niet dat dat gedeeltelijk door nalatigheid of slechte communicatie van turkse leger is gebeurd. Ik ben alleen niet van mening dat 1,5 miljoen (getal veranderd ook elke dag) armeniers met op zet zijn vermoord door het leger.
pi_45573086
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:57 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Geschiendenis wordt geschreven door de overwinnaars he, dus wat er echt gebeurd kom je nooit te weten. Ik als turk ontken niet dat er in die periode veel turkse armeniers om zijn gekomen. Ik ontken ook niet dat dat gedeeltelijk door nalatigheid of slechte communicatie van turkse leger is gebeurd. Ik ben alleen niet van mening dat 1,5 miljoen (getal veranderd ook elke dag) armeniers met op zet zijn vermoord door het leger.
Ja inderdaad. De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars. en turkye was de overwinnaar, want tot 1993 hadden Armeniërs geen eigen land. en dat grote landen genocide erkend hebben is dankzij al de Armeniërs(zoals Charles Aznavour) die in 1915 uit hun leefgebied verdreven werden.
-==-
  maandag 22 januari 2007 @ 11:11:12 #12
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_45573205
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:05 schreef Ichthus het volgende:

[..]

Ja inderdaad. De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars. en turkye was de overwinnaar, want tot 1993 hadden Armeniërs geen eigen land. en dat grote landen genocide erkend hebben is dankzij al de Armeniërs(zoals Charles Aznavour) die in 1915 uit hun leefgebied verdreven werden.
mwah, ik zie turkije niet direct als overwinnaars in die oorlog nee. Misschien dat wat kennis van die periode niet zo misstaan. Het feit dat er zoveel stemmen in het westen zeggen dat er wel genocide is geweest, zegt al genoeg over wie de overnwinnaars waren.
pi_45573409
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:11 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

mwah, ik zie turkije niet direct als overwinnaars in die oorlog nee. Misschien dat wat kennis van die periode niet zo misstaan. Het feit dat er zoveel stemmen in het westen zeggen dat er wel genocide is geweest, zegt al genoeg over wie de overnwinnaars waren.
Ik zag nogmaals, geloof waar je in wilt geloven in je eigen wereldje, maar er zijn feiten.
Nog een ding.
Turken zijn goed in ontkennen van feiten, en er is weinig kans dat ze het feit van Armeense genocide ooit erkennen.
Denk nou eens, zouden ze fout uit het verleden erkennen, als ze het feit van het bestaan van het land Cyprus niet eens erkennen.
Zo zijn ze, in hun eigen wereldje, alles wat ze niet leuk vinden, erkennen ze gewoon niet.
-==-
pi_45573515
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:20 schreef Ichthus het volgende:

[..]

Ik zag nogmaals, geloof waar je in wilt geloven in je eigen wereldje, maar er zijn feiten.
Nog een ding.
Turken zijn goed in ontkennen van feiten, en er is weinig kans dat ze het feit van Armeense genocide ooit erkennen.
Denk nou eens, zouden ze fout uit het verleden erkennen, als ze het feit van het bestaan van het land Cyprus niet eens erkennen.
Zo zijn ze, in hun eigen wereldje, alles wat ze niet leuk vinden, erkennen ze gewoon niet.
Cyprus is ours. Dream on
pi_45573531
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:25 schreef Burakius het volgende:

[..]

Cyprus is ours. Dream on
dat bedoel ik nou.
-==-
pi_45573999
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:26 schreef Ichthus het volgende:

[..]

dat bedoel ik nou.
ja vandaag heb ik zin de stroom tegen in te gaan. Sorry
pi_45574165
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:25 schreef Burakius het volgende:

[..]

Cyprus is ours. Dream on
Zou Cyprus niet gewoon van de Cyprioten zijn denk je ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45574413
Erkenning
Zoals eerder is aangegeven, worden de massale moordpartijen van begin vorige eeuw door de meeste westerse historici als genocide erkend. Ton Zwaan noemt de volkerenmoord op de Armeniërs de "vergeten genocide".[17]. Daarnaast is er een grote internationale lobby die streeft voor erkenning, voornamelijk opgezet door de Armeense diaspora.

Verschillende landen en internationale organisaties erkennen de genocide: Argentinië, Armenië, België, Canada, Cyprus, Europese Unie, Frankrijk, Griekenland, Italië, Libanon, Nederland, Polen, Raad van Europa, Rusland, Uruguay, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. Hoewel president Ronald Reagan expliciet refereerde aan de Armeense genocide, is er in de VS geen resolutie aangenomen om de genocide te erkennen.

Het Belgische parlement erkende de Armeense genocide in 1997.

De Tweede Kamer nam op 21 december 2004 met algemene stemmen een motie van de ChristenUnie aan waarin het de genocide erkent en de regering verzoekt de kwestie "aan de orde te stellen" bij de Turkse regering. [18]

Op 7 maart 2000 ondertekenden 126 academici en voorzitters van verschillende holocauststudiecentra een politieke verklaring in Philadelphia, waarin zij vastlegden dat de genocide heeft plaatsgevonden. Hun aanbeveling aan Turkije is om in het reine te komen met dit feit en hun aanbeveling aan de rest van de wereld is om deze genocide te erkennen. Ondertekenaars zijn onder andere professoren Yeshuda Bauer, Ward Churchill, Jack Needle en Nobelprijswinnaar Elie Wiesel.

De Turkse Historicus Taner Akçam heeft in een reeks boeken de bewijzen van de genocide openbaar gemaakt. Hij citeert zelfs Atatürk die de genocide al in 1920 een schande noemt.

bron: wiki
-==-
pi_45574899
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:58 schreef Ichthus het volgende:
Erkenning
Zoals eerder is aangegeven, worden de massale moordpartijen van begin vorige eeuw door de meeste westerse historici als genocide erkend. Ton Zwaan noemt de volkerenmoord op de Armeniërs de "vergeten genocide".[17]. Daarnaast is er een grote internationale lobby die streeft voor erkenning, voornamelijk opgezet door de Armeense diaspora.

Verschillende landen en internationale organisaties erkennen de genocide: Argentinië, Armenië, België, Canada, Cyprus, Europese Unie, Frankrijk, Griekenland, Italië, Libanon, Nederland, Polen, Raad van Europa, Rusland, Uruguay, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. Hoewel president Ronald Reagan expliciet refereerde aan de Armeense genocide, is er in de VS geen resolutie aangenomen om de genocide te erkennen.

Het Belgische parlement erkende de Armeense genocide in 1997.

De Tweede Kamer nam op 21 december 2004 met algemene stemmen een motie van de ChristenUnie aan waarin het de genocide erkent en de regering verzoekt de kwestie "aan de orde te stellen" bij de Turkse regering. [18]

Op 7 maart 2000 ondertekenden 126 academici en voorzitters van verschillende holocauststudiecentra een politieke verklaring in Philadelphia, waarin zij vastlegden dat de genocide heeft plaatsgevonden. Hun aanbeveling aan Turkije is om in het reine te komen met dit feit en hun aanbeveling aan de rest van de wereld is om deze genocide te erkennen. Ondertekenaars zijn onder andere professoren Yeshuda Bauer, Ward Churchill, Jack Needle en Nobelprijswinnaar Elie Wiesel.

De Turkse Historicus Taner Akçam heeft in een reeks boeken de bewijzen van de genocide openbaar gemaakt. Hij citeert zelfs Atatürk die de genocide al in 1920 een schande noemt.

bron: wiki
Wat kan mij het schelen wie het accepteert. Die hebben duidelijk niet objectief gekeken. en hoe weet je wat Attatürk heb gezegd. Voor hetzelfde geld verzint hij het. Armenen vielen ons aan. wij hebben ons verdedigd. Makkelijk zat.
pi_45576072
Ja, die moordenaar van Hrant Dink kan ook zeggen dat het zelfverdediging was.
-==-
pi_45580004
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:51 schreef Ichthus het volgende:
Ja, die moordenaar van Hrant Dink kan ook zeggen dat het zelfverdediging was.
ja goed argument.
pi_45580220
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:44 schreef Burakius het volgende:

[..]

ja vandaag heb ik zin de stroom tegen in te gaan. Sorry
Het doet me deugd dat gezond verstand, menselijkheid en afkeer van emotioneel nationalisme tegenwoordig al als stroom mogen gelden. Dat verongelijkte etterbakjes die Ankara napraten, er maar gauw in mogen verzuipen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_45580304
quote:

[..]

Inderdaad! Al die smerige intellectuelen en kunstenaars die met de Russen naar Istanbul waren gekomen, kregen hun verdiende loon!
pi_45580448
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:57 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Geschiendenis wordt geschreven door de overwinnaars he, dus wat er echt gebeurd kom je nooit te weten.
Dus daarom hang je van de weeromstuit maar het verhaal van de verliezer aan? Da's tamelijk absurd, vooral aangezien er niet veel voor pleit. (Ja, heus, dat kun je te weten komen.)
pi_45580569
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:15 schreef Burakius het volgende:

[..]

Wat kan mij het schelen wie het accepteert.
Niks natuurlijk, jij weet het immers beter. Waarom ook alweer?
quote:
Die hebben duidelijk niet objectief gekeken.
Hoe weet u dat?
quote:
en hoe weet je wat Attatürk heb gezegd. Voor hetzelfde geld verzint hij het.
Zoiets kun je nagaan, beste jongen. Hebben ze je dat nooit verteld?
quote:
Armenen vielen ons aan. wij hebben ons verdedigd. Makkelijk zat.
Het woordje ''wij'' geeft gelukkig al aan dat jij wel over de broodnodige objectiviteit beschikt.
pi_45580595
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:10 schreef Apropos het volgende:

[..]

Inderdaad! Al die smerige intellectuelen en kunstenaars die met de Russen naar Istanbul waren gekomen, kregen hun verdiende loon!
moeilijke jeugd gehad apropos ?

Slaat nergens op wat je hier zet
pi_45580773
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:20 schreef Burakius het volgende:

[..]

moeilijke jeugd gehad apropos ?

Slaat nergens op wat je hier zet
O, dus in april 1915 is de Armeniers in Istanbul niets overkomen?

http://www.umd.umich.edu/dept/armenian/facts/genocide.html
  maandag 22 januari 2007 @ 16:03:54 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45581937
Offtopic:

Ik ben zeg maar erg geintereseerd in het fenomeen diaspora nationalisme en Brakius doet mij aan als een interesant exemplaar:

Je bent een jongen uit zaandam die dingen zegt vanuit het standpunt van het "Turk zijn". Voel je jezelf nou meer Nederlander of Turk? En als je jezelf meer als Turk ziet, waarom woon je dan niet in Turkije (niet bedoeld als een "flikker eens op naar je eighustuh land" opmerking maar gewoon echt een serieuze vraag).
pi_45582112
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:26 schreef Apropos het volgende:

[..]

O, dus in april 1915 is de Armeniers in Istanbul niets overkomen?

http://www.umd.umich.edu/dept/armenian/facts/genocide.html
mooi zo konden ze ook niet van binnenuit oorlog voeren
pi_45582197
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:03 schreef SpecialK het volgende:
Offtopic:

Ik ben zeg maar erg geintereseerd in het fenomeen diaspora nationalisme en Brakius doet mij aan als een interesant exemplaar:

Je bent een jongen uit zaandam die dingen zegt vanuit het standpunt van het "Turk zijn". Voel je jezelf nou meer Nederlander of Turk? En als je jezelf meer als Turk ziet, waarom woon je dan niet in Turkije (niet bedoeld als een "flikker eens op naar je eighustuh land" opmerking maar gewoon echt een serieuze vraag).
Lol Ten eerste. Ik voel me Nederlands en Turks. Als ik hier op fok zit voel ik me Turks omdat de andere naar: flikker op naar Turkije neigt. Dus het hangt net van de situatie af. Boven alles ben ik moslim en iedereen komt van Adam en Eva af. Dus
pi_45582201
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:10 schreef Burakius het volgende:

[..]

mooi zo konden ze ook niet van binnenuit oorlog voeren
pi_45582258
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:12 schreef Burakius het volgende:

[..]

en iedereen komt van Adam en Eva af.
Maar voor sommigen wijzigen we de regels een beetje, zodat we ze af kunnen slachten terwijl ze ongewapend zijn en dit '' het voorkomen van een aanval van binnenuit'' kunnen noemen.
pi_45582307
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:14 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar voor sommigen wijzigen we de regels een beetje, zodat we ze af kunnen slachten terwijl ze ongewapend zijn en dit '' het voorkomen van een aanval van binnenuit'' kunnen noemen.
Welk stukje van zelfverdediging snap je niet. Zij vermoordden eerst onze kinderen en vrouwen dus mogen wij hetzelfde terug doen. En dat ze dan als emo's gaan huilen boeit me niet. They got served.
pi_45582446
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:15 schreef Burakius het volgende:

[..]

Welk stukje van zelfverdediging snap je niet.
Het stukje over het afmaken van een heel volk als wraak voor operaties in een grensstreek.
quote:
Zij vermoordden eerst onze kinderen en vrouwen dus mogen wij hetzelfde terug doen.
En als ze dat al niet hadden gedaan, dan konden ze het wel van plan zijn, dus moesten ze ook (o.a.) uit Istanbul worden verdreven. Toch?
quote:
En dat ze dan als emo's gaan huilen boeit me niet. They got served.
Dus als de familie van Dink nu de moordenaar en diens familie afslacht, vind je dat ook niet meer dan terecht?
pi_45582518
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:19 schreef Apropos het volgende:

[..]

Het stukje over het afmaken van een heel volk als wraak voor operaties in een grensstreek.
[..]

En als ze dat al niet hadden gedaan, dan konden ze het wel van plan zijn, dus moesten ze ook (o.a.) uit Istanbul worden verdreven. Toch?
[..]

Dus als de familie van Dink nu de moordenaar en diens familie afslacht, vind je dat ook niet meer dan terecht?
Wij hebben nu goede relaties met de Armenen en vrede dus nu geld dat niet. En ik denk dat ze het ook voortaan zullen laten met ons te sollen
  maandag 22 januari 2007 @ 16:24:44 #36
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45582658
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:21 schreef Burakius het volgende:

[..]

Wij hebben nu goede relaties met de Armenen en vrede dus nu geld dat niet. En ik denk dat ze het ook voortaan zullen laten met ons te sollen
walgelijk figuur,

vind je het gek dat europa tegen de toetreding is van dat achterlijke turkije
ik ben lief :)
pi_45583153
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:24 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

walgelijk figuur,

ik reageer hier met Nederlandse normen en waarden Nederlanders zijn ook niet vies van een beetje massaslachting of niet .. alleen was het bij de Nederlanders wel gepland natuurlijk
  maandag 22 januari 2007 @ 16:50:47 #38
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_45583555
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:24 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

walgelijk figuur,

Jij snapt het nog steeds niet he?
We hebben onze thuisbasis en ons moederland niet nodig om Europa te koloniseren.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  maandag 22 januari 2007 @ 17:00:16 #39
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45583887
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:38 schreef Burakius het volgende:

[..]

ik reageer hier met Nederlandse normen en waarden Nederlanders zijn ook niet vies van een beetje massaslachting of niet .. alleen was het bij de Nederlanders wel gepland natuurlijk
ja maar je ziet niet mensen zeggen dat die indo's op moeten passen omdat ze weten wat we met hun grootouders hebben gedaan.

of als een duitser zegt dat die joden niet zo moeten zeuren omdat de duitsers wel raad met joden weten...
ik ben lief :)
pi_45584097
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:21 schreef Burakius het volgende:

[..]

Arrogante k**zak. Noem je doden van mensen omdat ze Armeen zijn vrede?? is Hrant Dink niet gedood omdat hij een Armeen was?? heeft de turkse staat Hrant Dirk niet het gevangenis in gegooid, omdat hij de gebeurtenis door turken genocide noemde?? en heeft de turkse staat de grens met Armenië niet gesloten?
Armenen bemoeien zich wel met turkye. Volgens fransen zal turkye nooit en nooit EU toetreden. Dat is voor een deel dankzij Armeen die in Frankrijk wonen. Fransen vinden jullie barbaren die 1,5 miljoen ongewapende mensen kunnen doden. Hebben jullie vrouwen niet gedood door benzine op te gooien en te verbranden, en iets doen wat zelfs Duitse officiers(jullie bondgenoten die alles gezien hadden) die nazi waren schande en schokkend vonden.
-==-
pi_45584168
He, in de Eerste Wereldoorlog waren er nog geen Nazi's!
pi_45584184
quote:
Op maandag 22 januari 2007 17:06 schreef Ichthus het volgende:

[..]

Arrogante k**zak. Noem je doden van mensen omdat ze Armeen zijn vrede?? is Hrant Dink niet gedood omdat hij een Armeen was?? heeft de turkse staat Hrant Dirk niet het gevangenis in gegooid, omdat hij de gebeurtenis door turken genocide noemde?? en heeft de turkse staat de grens met Armenië niet gesloten?
Armenen bemoeien zich wel met turkye. Volgens fransen zal turkye nooit en nooit EU toetreden. Dat is voor een deel dankzij Armeen die in Frankrijk wonen. Fransen vinden jullie barbaren die 1,5 miljoen ongewapende mensen kunnen doden. Hebben jullie vrouwen niet gedood door benzine op te gooien en te verbranden, en iets doen wat zelfs Duitse officiers(jullie bondgenoten die alles gezien hadden) die nazi waren schande en schokkend vonden.
Van mij part gebeurt het zo weer. Als zij ons weer aanvallen en ons dorpen verkrachten, dan verkrachten wij ze terug. En dat er 1 armeen is gedood betekent niet dat er geen vrede is. Al was er geen vrede dan waren we nu in oorlog en dan waren er wel ff wat meer armenen gedood En fok de EU . de Eu gaat Turkije harder nodig hebben dan Turkije de Eu
pi_45584194
quote:
Op maandag 22 januari 2007 17:08 schreef Apropos het volgende:
He, in de Eerste Wereldoorlog waren er nog geen Nazi's!
maar ze hadden wel het moraal, ze waren nog niet zo braaf als nu
-==-
  maandag 22 januari 2007 @ 17:11:05 #44
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_45584259
quote:
Op maandag 22 januari 2007 17:06 schreef Ichthus het volgende:

[..]

Zeg Fransoos, jullie hebben je eigen portie in de genocide van de Algerijnse bevolking. Bewezen genocide wel te verstaan. Dus ik zou eerst maar in je eigen achtertuin kijken, voordat je commentaar levert op de decoratie van je buurmans tuin.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_45584358
ik ben Armeen
-==-
pi_45585793
quote:
Op maandag 22 januari 2007 17:14 schreef Ichthus het volgende:
ik ben Armeen
Je zou het niet zeggen. Nou even goede vrienden hoor Ik zou zeggen kom eens Turkse pizza bij ons eten, maar dan wil ik ook wel een Armeense specialiteit hebben

[ Bericht 28% gewijzigd door Burakius op 22-01-2007 23:46:43 ]
pi_45596583
Op dit moment is er een demonstratie bezig in Den Haag (malieveld?). Op diplomatiek niveau zal Turkije denk ik nog wel een flinke uitbrander krijgen, al denk ik wel dat ze in deze moordzaak weinig te verwijten valt. Het enige wat Turkije nu kan doen is zorgen voor gerechtigheid door de zaak grondig uit te zoeken.
http://binnenland.nieuws.(...)ille_tocht_voor_Dink
pi_45627546
ik denk dat er bij deze moord belangrijke turkste instanties betroken zijn, dus turkije zal allen de dader beoordelen en niet de mensen die hierachter staan.
-==-
pi_45627690
Het is niet ongebruikelijk dat armenen achter elke boom een Turk zien. Ook nu weer niet blijkbaar.
pi_45627735
quote:
Op maandag 22 januari 2007 17:14 schreef Ichthus het volgende:
ik ben Armeen
Menq amenq Hay enq, che?*

*wij zijn allen Armeniërs, niet?

Voor de rest wacht ik nog even op wat niveau in dit topic. Iets hoger dan "en als ze ons verkrachten, dan verkrachten we ze terug".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45631010
Arrogante k**zak. Noem je doden van mensen omdat ze Armeen zijn vrede?? Is Hrant Dink niet gedood omdat hij een Armeen was??

Hrant Dink is niet vermoord omdat hij een Armeen was. Hij is vermoord voor zijn beledigende artikel waarin hij Turks bloed "vies" noemt die vervangen moet worden door "schone Armeens bloed"
Niet dat ik de moord goedkeur, maar laten we de feiten niet verdraaien.

Heeft de turkse staat Hrant Dirk niet het gevangenis in gegooid, omdat hij de gebeurtenis door turken genocide noemde??

Hrant dink is nooit de gevangenis in gegaan. Hij is veroordeeld tot 6 maanden gevangenis maar hij is niet de gevangenis ingegaan(hoger beroep).

En heeft de turkse staat de grens met Armenië niet gesloten?

De sluiting van de grens heeft niets te maken met de zogenaamde Armeense genocide.
De grens is gesloten omdat Armenie illegaal een gebied bezet dat behoort tot Azerbaijan.

Armenen bemoeien zich wel met turkye. Volgens fransen zal turkye nooit en nooit EU toetreden.
Dat is voor een deel dankzij Armeen die in Frankrijk wonen. Fransen vinden jullie barbaren die 1,5 miljoen ongewapende mensen kunnen doden. Hebben jullie vrouwen niet gedood door benzine op te gooien en te verbranden, en iets doen wat zelfs Duitse officiers(jullie bondgenoten die alles gezien hadden) die nazi waren schande en schokkend vonden.

Wat valt hier nou tegen te zeggen. Echt slim ben je niet he.

Het is trouwens Turkije, geen turkye. Je weet wel, landen moeten met een hoofdletter enzo. En niet met een y maar een ij.
pi_45631131
Zal wel een allochtoon zijn. Daarbij weet je ook niet wat die armenen voor haat krijgen opgelepeld tijdens de opvoeding. Niemand uit die tijd die het kan navertellen leeft nog, maar de jeugd weet zogenaamd wel hoe het is gegaan dankzij demente opa en oma.
pi_45631341
quote:
In October 2005, Dink was convicted of "insulting Turkishness", by writing an article in which he suggested to diaspora Armenians that it was time to rid themselves of their rage against Turks, a condition he considered himself free of, keeping himself emotionally healthy while at the same time knowing something of discrimination. His statement, "replace the poisoned blood associated with the Turk, with fresh blood associated with Armenia", used in the article by way of an Anatolian saying, resulted in a six-month suspended sentence. His appeal on the ruling that found him guilty was rejected by a Turkish court on May 2006.
Uit zijn verband gerukt dus. Hij bedoelde ermee dat de oude woede vervangen moest worden, geen etnische zuivering oid
Gelukkig zag het hooggerechtshof dat ook in. Helaas konden/kunnen een aantal ultranationalisten dit niveau niet aan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45631707
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Uit zijn verband gerukt dus. Hij bedoelde ermee dat de oude woede vervangen moest worden, geen etnische zuivering oid
Gelukkig zag het hooggerechtshof dat ook in. Helaas konden/kunnen een aantal ultranationalisten dit niveau niet aan.
Klopt, het is uit zijn verband gerukt. Maar zelfs de dochter van Hrant Dink vroeg zich af of "het bloed van Turken nu wel schoon is" na de moord. Wat eigenlijk betekend dat Turks bloed nog steeds giftig en vies is.

Als zelfs de dochter van het slachtoffer zijn artikel verkeerd interpreteerd kan je het een 16 jarige laagopgeleide jongen niet echt kwalijk nemen dat hij het ook verkeerd heeft begrepen.
pi_45631810
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:25 schreef Dreamscape het volgende:

[..]

Klopt, het is uit zijn verband gerukt. Maar zelfs de dochter van Hrant Dink vroeg zich af of "het bloed van Turken nu wel schoon is" na de moord. Wat eigenlijk betekend dat Turks bloed nog steeds giftig en vies.

Als zelfs de dochter van het slachtoffer zijn artikel verkeerd interpreteerd kan je het een 16 jarige laagopgeleid jongen niet echt kwalijk nemen dat hij het ook verkeerd begrepen heeft.
Maar degene die dit kuiken een piefpaf in zijn handen drukte wel.
Hrant Dink is trouwens vrij zware kost, ik gok dat 95% van de gillers geen letter van dat artikel zelf gelezen heeft, maar andere schreeuwertjes nagillen die hetzij met opzet hetzij uit dommigheid (Super7fighter...) deze "interpretatie" in de wereld hebben gebracht.
pi_45632088
Die interpretatie komt eigenlijk het meest door de Turkse media. De media in Turkije is een kankergezwel. Ze doen alles voor geld en kijkcijfers.
Zij zijn ook degene die deze interpretatie de wereld hebben ingeholpen in een periode waarin Hrant Dink werd terecht gesteld. Toen was het populair om nationalistisch te zijn op TV. Nu, na de moord, is het populair om liberaal te zijn dus zenden ze alleen maar berichten uit met liefde en vrede.

Ik kots echt op de Turkse media.
pi_45632645
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zal wel een allochtoon zijn. Daarbij weet je ook niet wat die armenen voor haat krijgen opgelepeld tijdens de opvoeding. Niemand uit die tijd die het kan navertellen leeft nog, maar de jeugd weet zogenaamd wel hoe het is gegaan dankzij demente opa en oma.
"Zal wel een allochtoon zijn" wat wil je hiermee zeggen? wat alleen allochtoon schrijffouten kan maken? Niet vergeten dat 10% van Nederlanders analfabeet is. hoeveel talen spreek je eigelijk? want nederlands is mij 3de taal. En ik heb het in hele korte tijd geleerd
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:04 schreef Dreamscape het volgende:
Arrogante k**zak. Noem je doden van mensen omdat ze Armeen zijn vrede?? Is Hrant Dink niet gedood omdat hij een Armeen was??

Hrant Dink is niet vermoord omdat hij een Armeen was. Hij is vermoord voor zijn beledigende artikel waarin hij Turks bloed "vies" noemt die vervangen moet worden door "schone Armeens bloed"

Heeft de turkse staat Hrant Dirk niet het gevangenis in gegooid, omdat hij de gebeurtenis door turken genocide noemde??

Hrant dink is nooit de gevangenis in gegaan. Hij is veroordeeld tot 6 maanden gevangenis maar hij is niet de gevangenis ingegaan(hoger beroep).

En heeft de turkse staat de grens met Armenië niet gesloten?

De sluiting van de grens heeft niets te maken met de zogenaamde Armeense genocide.
De grens is gesloten omdat Armenie illegaal een gebied bezet dat behoort tot Azerbaijan.

Armenen bemoeien zich wel met turkye. Volgens fransen zal turkye nooit en nooit EU toetreden.
Dat is voor een deel dankzij Armeen die in Frankrijk wonen. Fransen vinden jullie barbaren die 1,5 miljoen ongewapende mensen kunnen doden. Hebben jullie vrouwen niet gedood door benzine op te gooien en te verbranden, en iets doen wat zelfs Duitse officiers(jullie bondgenoten die alles gezien hadden) die nazi waren schande en schokkend vonden.

Wat valt hier nou tegen te zeggen. Echt slim ben je niet he.

Het is trouwens Turkije, geen turkye. Je weet wel, landen moeten met een hoofdletter enzo. En niet met een y maar een ij.
en hierop wil ik helemaal niet reageren, want hij weet niet waar hij over schrijft

[ Bericht 4% gewijzigd door Ichthus op 24-01-2007 16:11:26 ]
-==-
pi_45632900
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:52 schreef Ichthus het volgende:

[..]

"Zal wel een allochtoon zijn" wat wil je hiermee zeggen? wat alleen allochtoon schrijffouten kan maken? Niet vergeten dat 10% van Nederlanders analfabeet is.
[..]

en hierop wil ik helemaal niet reageren, want hij weet niet waar hij over schrijft
pi_45633418
quote:
[..]
"Zal wel een allochtoon zijn" wat wil je hiermee zeggen? wat alleen allochtoon schrijffouten kan maken? Niet vergeten dat 10% van Nederlanders analfabeet is.
Zoals ik het zeg, zal wel een allochtoon zijn. Nee, niet allochtonen maken schrijffouten. In dit geval betreft het wel een allochtoon die schrijffouten maakt, en niet zo weinig ook.
quote:
[..]
Niets feiten-ontwijkends is een armeen vreemd. Ook in kwesties die er toe doen. De armeen moet het hebben van het geschreeuw en het aantal vriendjes in christelijke landen. De Turk moet het helaas met enkel de feiten doen. En ja, dan is het niet meer dan logisch dat een armeen op de ontwijkende tour gaat ipv in te gaan op een prima inhoudelijke post.
pi_45633721
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zoals ik het zeg, zal wel een allochtoon zijn. Nee, niet allochtonen maken schrijffouten. In dit geval betreft het wel een allochtoon die schrijffouten maakt, en niet zo weinig ook.
[..]

Niets feiten-ontwijkends is een armeen vreemd. Ook in kwesties die er toe doen. De armeen moet het hebben van het geschreeuw en het aantal vriendjes in christelijke landen. De Turk moet het helaas met enkel de feiten doen. En ja, dan is het niet meer dan logisch dat een armeen op de ontwijkende tour gaat ipv in te gaan op een prima inhoudelijke post.
"De Turk moet het helaas met enkel de feiten doen"
iemand die zoiets zegt begrijpt heel weinig, want het feit dat Cyprus bestaat ontkennen de turken ook.
Ik ga op dit forum niet meer schrijven, want er zij hier te veel mensen die te weinig begrijpen.
En door aan jullie het tegendeel te bewijzen verandert er in deze wereld ook niks.
-==-
pi_45634049
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:20 schreef Ichthus het volgende:

[..]
blabla
Ik ga op dit forum niet meer schrijven, ... blabla
pi_45634608
Het heeft ook geen zin om te discussieren met mensen die hun vooroordelen al klaar hebben staan.
Wat je ook zegt wat je ook doet de meningen staan al vast. Het is altijd de schuld van de grote boze Turken. Alle argumenten en bewijzen van de Turken zijn gewoon propaganda materiaal, en omgekeerd is alles wat de Armeniers of Grieken naar voren schuiven 100% feiten.

Meerendeel van de fokkers hier praten ook alleen maar met one-liners en slogans als het over Turkije gaat. Een paar voorbeelden,

"De Turken moeten gewoon de Armeense genocide erkennen"
"Laat de Turken maar eerst Cyrpus terug geven voordat ze bij de EU mogen"
"Turkije moet ervoor zorgen dat Christenen en andere gelovigen niet onderdrukt worden"
"Turken moet gewoon een stuk land geven aan de Koerden"
pi_45638455
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:45 schreef Dreamscape het volgende:
Het heeft ook geen zin om te discussieren met mensen die hun vooroordelen al klaar hebben staan.
Wat je ook zegt wat je ook doet de meningen staan al vast. Het is altijd de schuld van de grote boze Turken. Alle argumenten en bewijzen van de Turken zijn gewoon propaganda materiaal, en omgekeerd is alles wat de Armeniers of Grieken naar voren schuiven 100% feiten.
Waarom maak je je ook druk om de mening van zulke untermenschen?
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_45641525
quote:

[..]

"Zal wel een allochtoon zijn" wat wil je hiermee zeggen? wat alleen allochtoon schrijffouten kan maken? Niet vergeten dat 10% van Nederlanders analfabeet is. hoeveel talen spreek je eigelijk? want nederlands is mij 3de taal. En ik heb het in hele korte tijd geleerd
[..]

lol dat zijn feiten maar dan ga je maar niet op reageren op dit stukje.
pi_45642700
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:51 schreef druide het volgende:

[..]

Waarom maak je je ook druk om de mening van zulke untermenschen?
Goh, het is dat je die smiley er nog aanhangt, anders was ik erin getrapt, die humor.
pi_45642981
quote:
Verdachte zaak-Dink bedreigt Pamuk

Na de moord op de Turks-Armeense journalist Hrant Dink heeft een van de mogelijke aanstichters van de moordaanslag, de militante nationalist Yasin Hayal, de Turkse Nobelprijswinnaar voor de literatuur Orhan Pamuk bedreigd. ,,Orhan Pamuk wees voorzichtig'', riep Hayal woensdag toen hij voor de rechter werd geleid.

Hayal zat in 2004 elf maanden vast wegens een bomaanslag op een restaurant van fastfoodketen McDonald's in Trabzon. Hij zou de 17-jarige Ogün Samast hebben aangezet tot de aanslag op Dink en de tiener ook het wapen hebben geleverd waarmee de journalist werd neergeschoten. Net als Dink is Pamuk niet populair bij Turkse nationalisten vanwege zijn opmerkingen over de massamoord in 1915 door de Turken op de Armeense bevolking.

Bron: http://www.nieuwnieuws.nl(...)ordzaak_dink_be.html
Dink was al een domme zet, Pamuk zou de nationalisten echt helemaal isoleren. Pamuk is een Turk, en een uithangbord voor Turkije.
Sjonge, het is echt in beweging daar...
pi_45644304
Kan iemand mij eens uitleggen wat Hrant nou bedoelde met Turks bloed is vies ofzo? of dit uberhaupt wel klopt?
pi_45645032
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:25 schreef Burakius het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen wat Hrant nou bedoelde met Turks bloed is vies ofzo? of dit uberhaupt wel klopt?
Mischien omdat het "Turkse bloed" 1,5 miljoen Armeniers heeft vermoord?

OT waarom ligt dit onderwerp zo gevoelig bij de Turken?
Het is bijna 100 jaar geleden!

Ik ben ook niet zo trots op de Nederlandse actieviteiten in de historie, maar ik kan het niet veranderen, laat staan schuldig over voelen.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_45645078
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:43 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Mischien omdat het "Turkse bloed" 1,5 miljoen Armeniers heeft vermoord?

OT waarom ligt dit onderwerp zo gevoelig bij de Turken?
Het is bijna 100 jaar geleden!

Ik ben ook niet zo trots op de Nederlandse actieviteiten in de historie, maar ik kan het niet veranderen, laat staan schuldig over voelen.
ja maar ik bedoel.. ontkende hij de vermeende genocide of kende hij het toe? en wat bedoelde hij er precies mee toen hij het zei. En zei hij het daadwerkelijk ook.

Het ligt gevoelig omdat de rest zegt datr we dit hadden gepland. Niets is echter waar.
pi_45645718
Hij was wel een lobbyist voor het erkennen van de genocide. Maar het artikel waarin het stukje over Turks bloed staat is niet beledigend bedoeld. Wat hij daarmee bedoelde is dat de Armeense diaspora zijn hekel aan Turkije moest vervangen met liefde voor Armenie. De haat voor Turkije was in dit geval het vieze bloed, en de liefde voor Armenie het schone Armeense bloed.
Het was dus meer kritiek op de Armeense diaspora dan op Turkije.
pi_45645754
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:02 schreef Dreamscape het volgende:
Hij was wel een lobbyist voor het erkennen van de genocide. Maar het artikel waarin het stukje over Turks bloed staat is niet beledigend bedoeld. Wat hij daarmee bedoelde is dat de Armeense diaspora zijn hekel aan Turkije moest vervangen met liefde voor Armenie. De haat voor Turkije was in dit geval het vieze bloed, en de liefde voor Armenie het schone Armeense bloed.
Het was dus meer kritiek op de Armeense diaspora dan op Turkije.
Toch vind ik het raar om dat zou te bewoorden. Dat vraagt toch om misverstanden?
pi_45645806
Hij was er zeker van dat het genocide was.

Maar ik moet bekennen dat ik, sinds een paar maanden, nog nooit van de "Armeens kwestie" gehoort had.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_45655201
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:25 schreef Burakius het volgende:
quote:
In October 2005, Dink was convicted of "insulting Turkishness", by writing an article in which he suggested to diaspora Armenians that it was time to rid themselves of their rage against Turks, a condition he considered himself free of, keeping himself emotionally healthy while at the same time knowing something of discrimination. His statement, "replace the poisoned blood associated with the Turk, with fresh blood associated with Armenia", used in the article by way of an Anatolian saying, resulted in a six-month suspended sentence. His appeal on the ruling that found him guilty was rejected by a Turkish court on May 2006.
Hij bedoelde met vergiftigd bloed dus woede en met vers bloed jezelf reinigen van die woede. Schijnt dus ook afgeleid te zijn van een Anatolisch spreekwoord. Dus helemaal niets in de trant van "roei Turken uit en zet er Armeniërs voor terug".
pi_45664594
Amaai je bent zo slim dat je alles weet ja???Russen hebben hier niks mee te maken.
Hrant dink is een held voor ons.
Hij heeft gelijk dat hij er een krant van gemaakt heeft!!!Tuurlijk zoveel mensen van onze ras zijn dood en dan willen ze het nog nie bekennen.Zoveel mensen van Armenie komen elke jaar samen bij elkaar om de doden te herdenken en denk nie dat het voor show is.Moest het met Turkije zo gebeuren massale moorden zou ik me voorstelen hoe boos dat jullie zouden zijn maar de turkse jongeren van nu weten de waarheid niet omdat ze gemanipuldeerd zijn door de regering.Maar toch zal heel de wereld de waarheid herkennen!!!Dat is de waarheid en je moet er mee leven.Kvind dat turkije totaal nie in europa mag want Europa is een nieuwe creatie en daar staat rechten van de mens op eerste plaats en als in turkije daarvoor mensen vermoord worden ,heeft turkije niks te zoeken in europa.Theo van goch leefde in zijn eigen land en zelfs daar werd hij vermoord omdat hij zijn mening gaf.Als turkije graag baas speelt heeft hij niks te zoeken in europa.Je moet je aanpassen in elke land.
Ik weet turkije gaat nu alles proberen om in Europa te geraken maar het zal nie gebeuren!!!
WE hebben turkije nooit aangevallen want wij zijn fier met ons stuk land en onze mensen maar jullie hebben nooit genoeg vroeger onze landen afpakken waar nu alle toeristen zijn en dan hebben jullie nog steeds niet genoeg jullie willen in europa.Mensen die altijd meer en meer willen zoals hitler die zullen met niks eindigen.Vergeet mijn woorden nooit!!!! HAYPOWER
pi_45664983
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:13 schreef Hayaxchik het volgende:
Amaai je bent zo slim dat je alles weet ja???Russen hebben hier niks mee te maken.
Hrant dink is een held voor ons.
Hij heeft gelijk dat hij er een krant van gemaakt heeft!!!Tuurlijk zoveel mensen van onze ras zijn dood en dan willen ze het nog nie bekennen.Zoveel mensen van Armenie komen elke jaar samen bij elkaar om de doden te herdenken en denk nie dat het voor show is.Moest het met Turkije zo gebeuren massale moorden zou ik me voorstelen hoe boos dat jullie zouden zijn maar de turkse jongeren van nu weten de waarheid niet omdat ze gemanipuldeerd zijn door de regering.Maar toch zal heel de wereld de waarheid herkennen!!!Dat is de waarheid en je moet er mee leven.Kvind dat turkije totaal nie in europa mag want Europa is een nieuwe creatie en daar staat rechten van de mens op eerste plaats en als in turkije daarvoor mensen vermoord worden ,heeft turkije niks te zoeken in europa.Theo van goch leefde in zijn eigen land en zelfs daar werd hij vermoord omdat hij zijn mening gaf.Als turkije graag baas speelt heeft hij niks te zoeken in europa.Je moet je aanpassen in elke land.
Ik weet turkije gaat nu alles proberen om in Europa te geraken maar het zal nie gebeuren!!!
WE hebben turkije nooit aangevallen want wij zijn fier met ons stuk land en onze mensen maar jullie hebben nooit genoeg vroeger onze landen afpakken waar nu alle toeristen zijn en dan hebben jullie nog steeds niet genoeg jullie willen in europa.Mensen die altijd meer en meer willen zoals hitler die zullen met niks eindigen.Vergeet mijn woorden nooit!!!! HAYPOWER
lol de Armenen zagen hun kans schoon om eens lekker te expanderen ten koste van de moslims. De russen zijn namelijk ook net als de Armenen Christelijk Orthodox. Lekker stank voor dank. Jarenlang hebben we jullie als gelijke opgenomen in ons rijk. Samen gestreden geleefd. En dan vallen jullie onze dorpen aan. Wij pakken jullie terug en jullie gaan janken dat is hoe het zit.
pi_45665061
Ligt het aan mij of hebben al die armenen nou zo'n belabberde taalbeheersing

Dat moet wel een zware domper zijn. En je hebt de feiten tegen je en je beheerst de nederlandse taal niet.
pi_45665791
misschien omdat zij maar paar jaar in NL is en jij heel je leven, en trouwens toen ik pas naar NL kwam zat ik op een taalschool waar turken zaten die heel hun leven in NL gewoond hadden. Turkse vrouwen die in NL wonen spreken na 20 jaar nog steeds de taal niet.
-==-
pi_45665909
ehum droom maar verder!!!!
Hrant dink is vermoord en dat is een schandaal voor jullie land in heel de wereld.
Dus ik vrees dat je droom dat turkije in europa binnenstapt kunt vergeten!!!!
Meer zeg ik niet!!!!
pi_45666149
Lol ten eerste ik ben niet uit holland meneertje.
En jij wil opvallen dat je heel je leven hier woont lool Turken van europa zijn geen turken van turkije en voor dat je het gaat beseffen zal de turkse cultuur helemaal verdwijnen als alle turken gaan verhuizen naar hier.Dan moeten jullie niet klagen het zijn de hollanders die ons veranderen.Pfff ik zou nooit willen dat Armenie in europa komt zelfs moesten ze willen of niet.Onze cultuur moet altijd blijven en hoe meer dat je weg gaat van je land hoe meer dat mensen veranderen.Veel turken zijn gewoon zoals hollanders geworden dusja als het zo ver is moet je niet klagen!!!
pi_45666463
Kan iemand voor mij ontcijferen wat deze armeense zegt

Onthullend, maar niet heus, om te zien hoe de armenen Turkenhaat met de paplepel krijgen ingegoten. Hebben ze in dat armzalige land niets anders te doen? Get a life, jullie hebben de oorlog verloren. Er komt geen Groot-Armenie. Ga weer werken en bouw je land eens op ipv te teren op inkomsten van de broeders in West-Europa en Amerika
pi_45666846
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kan iemand voor mij ontcijferen wat deze armeense zegt

Onthullend, maar niet heus, om te zien hoe de armenen Turkenhaat met de paplepel krijgen ingegoten. Hebben ze in dat armzalige land niets anders te doen? Get a life, jullie hebben de oorlog verloren. Er komt geen Groot-Armenie. Ga weer werken en bouw je land eens op ipv te teren op inkomsten van de broeders in West-Europa en Amerika
ja hahaha ze krijgen spontaan natte onderbroekjes bij het denken aan GRoot-Armenië, maar krijgen vervolgens een vieze poepluiertje omdat ze beseffen dat de Turken veels te sterk zijnv oor hen. Ze w88 nog steeds op Rusland
pi_45667339
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:04 schreef Dreamscape het volgende:

Hilarisch. Je begint zelf al met een leugen. Dink heeft dit namelijk nooit gezegd.
Over taalfouten gesproken: ´´die´´ bloed moet worden vervangen door ´´schone´´ bloed?
pi_45668108
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:03 schreef Burakius het volgende:

[..]

Toch vind ik het raar om dat zou te bewoorden. Dat vraagt toch om misverstanden?
Bij mensen zoals jij wel, ja.
pi_45669351
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

ja hahaha ze krijgen spontaan natte onderbroekjes bij het denken aan GRoot-Armenië, maar krijgen vervolgens een vieze poepluiertje omdat ze beseffen dat de Turken veels te sterk zijnv oor hen. Ze w88 nog steeds op Rusland
Ergens krijg ik de indruk dat er bij deze post een nat onderbroekje hoort
Ja, het Turkse leger is veel te sterk voor het Armeense. En dan? Is dat de definitie van een betere staat? Of zegt het iets meer over jouw invalshoek tov conflicten? Meteen lekker flexen met de bicepjes.
Mên laat me dan iig meegenieten en post een picca (van dat onderbroeje mag ook)
pi_45669715
Nee hoor Dink heeft dat artikel nooit geschreven. Hij is nooit veroordeeld tot 6 maanden gevangenis voor een artikel waarin dat staat.

Als je wilt beweren dat hij het niet zo bedoeld heeft, dan ben ik het met je eens.
pi_45670444
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:13 schreef Hayaxchik het volgende:

Amaai je bent zo slim dat je alles weet ja??

HAYPOWER
bedoel je misschien gaypower?

amaai? sorry maar dit is echt geen nederlands, terug naar de inburgeringscursus jij
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45672417
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:08 schreef Apropos het volgende:

[..]

Bij mensen zoals jij wel, ja.
Waarom meteen aanvallen? Ik zeg gewoon iets normaals en jij gaat er zo op in. Ben jij zo opgevoed? Is je zeker met de paplepel ingegoten he. lekker hoor die Armeense opvoeding
pi_45672449
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ergens krijg ik de indruk dat er bij deze post een nat onderbroekje hoort
Ja, het Turkse leger is veel te sterk voor het Armeense. En dan? Is dat de definitie van een betere staat? Of zegt het iets meer over jouw invalshoek tov conflicten? Meteen lekker flexen met de bicepjes.
Mên laat me dan iig meegenieten en post een picca (van dat onderbroeje mag ook)
jij bent echt grappig je maakt van iets slechts nog iets slechter.
pi_45672824
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

bedoel je misschien gaypower?

amaai? sorry maar dit is echt geen nederlands, terug naar de inburgeringscursus jij
Jweeel, is prachtig Vlaams
pi_45673063
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Elke kenner zal meteen zien dat het om oud Nederlandsch gaat. Wat nou Vlaamsch. Ga heen u!
pi_45673086
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

het klinkt heel charmant, maar het leest toch minder prettig

maar wat is hay eigenlijk?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45673206
Stelletje klein kinderen loool
wat kun jij zeggen turkkeiskopje.Denk je dat je goed geïntegreerd bent,je weet niet eens
wat er gebeurd in je land en je hebt maar scheldwoordjes van buiten geleerd lol
Gij denkt dat Turkije nog oorlog gaat voeren?
Armenie kan turkije zo aan !!!Wat denk je ons land bestaat vooral uit leger.
En zelfs zonder Rusland.!!!!
En zelfs rusland zullen jullie nooit aankunnen!!
pi_45673307
Ik woon niet in jullie hollandje!!!!
pi_45673390
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:24 schreef Hayaxchik het volgende:
wat kun jij zeggen turkkeiskopje.Denk je dat je goed geïntegreerd bent,je weet niet eens
Ik nomineer dit voor meest trieste stukje in de fok geschiedenis HHAHA ik ga dit opslaan
pi_45673427
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:24 schreef Hayaxchik het volgende:
tegen wie heb je het eigenlijk?

sorry, maar nu maak je jezelf echt belachelijk

wat is je leeftijd als ik vragen mag?
-Rabia Al-Basri
pi_45673451
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

tegen wie heb je het eigenlijk?

sorry, maar nu maak je jezelf echt belachelijk

wat is je leeftijd als ik vragen mag?
hahah vallah ik ga kapot hier jonge
pi_45673511
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:26 schreef Hayaxchik het volgende:
Ik woon niet in jullie hollandje!!!!
DUH!

weet je trouwens de quote knop te vinden?
-Rabia Al-Basri
pi_45673561
Pff Het is saai hier.
Een turk blijft een turk.
Een armenier blijft een Armenier
Er is hier niets te bespreken!
pi_45673621
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:29 schreef Burakius het volgende:

[..]

hahah vallah ik ga kapot hier jonge
ik snap niet dat deze topic nog steeds open is, het heeft er nooit over gegaan, daarnaast is er al een topic over de moord
-Rabia Al-Basri
pi_45673683
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:31 schreef Hayaxchik het volgende:
Pff Het is saai hier.
ik denk dat we hier te maken hebben met een 10 jarige ofzo...

wat doe ik hier eigenlijk?
-Rabia Al-Basri
pi_45673711
quote:
Pff Het is saai hier.
ja maar wat als ik nou met een Armeniër trouw. Wat is ons kind dan
pi_45673753
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:34 schreef Burakius het volgende:

[..]

een arme turk
-Rabia Al-Basri
pi_45673883
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik snap niet dat deze topic nog steeds open is, het heeft er nooit over gegaan, daarnaast is er al een topic over de moord
Er valt ook niet meer echt veel te discussieren over Hrant Dink's dood. De man is dood en begraven, de daders zijn gepakt, motieven zijn bekend.

Ik zou zeggen laat de topic sterven of doe er een lockje ofzo op.
pi_45673939
Bye BYe cucukhlar!!!
pi_45673988
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:39 schreef Hayaxchik het volgende:
Bye BYe cucukhlar!!!
-Rabia Al-Basri
pi_45674837
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:34 schreef Burakius het volgende:

[..]

Een Armeniër, want wij zijn allen Armeniërs. Stond op die spandoeken
pi_45674850
Wat is een cucukh?
pi_45674936
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

het klinkt heel charmant, maar het leest toch minder prettig

maar wat is hay eigenlijk?
"Armeniër"
Afgeleid van een groot leider Hayk ooit. Zo noemen ze zichzelf.
pi_45675080
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat is een cucukh?
denk dat ie cocuklar bedoelt. ook wel -->kinderen
pi_45675144
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat is een cucukh?
hij bedoelt cocuk, kind

dag kinders
-Rabia Al-Basri
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:07:13 #111
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45675158
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:39 schreef Hayaxchik het volgende:
Bye BYe cucukhlar!!!
Dit wordt een beetje een ons-kent-ons van steppenvolken, hierzo.
pi_45675196
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

"Armeniër"
Afgeleid van een groot leider Hayk ooit. Zo noemen ze zichzelf.
ok
-Rabia Al-Basri
pi_45675227
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dag kinders staat er.

Edit-ooooh!
pi_45675253
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

armeniers horen tot de bergvolken hoor
-Rabia Al-Basri
pi_45675288
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:08 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dag kinders staat er.

Edit-ooooh!
je hebt het duidelijk te druk met je party
-Rabia Al-Basri
pi_45675301
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

armenen horen niet bij volken.Armenen zijn 1 soort ze horen nergens bij .
pi_45675322
quote:
Pff Het is saai hier.
Nee hoor, we gaan allemaal knuffelen.
pi_45675331
quote:

[..]

je hebt het duidelijk te druk met je party
Is al achter de rug joh.
pi_45675362
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:10 schreef Burakius het volgende:

[..]

Slaat natuurlijk nergens op.
pi_45675366
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:10 schreef Burakius het volgende:

[..]

kweet niet, laat onze msr T maar daarop reageren
-Rabia Al-Basri
pi_45675394
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Is al achter de rug joh.
wat voor taart had je?
-Rabia Al-Basri
pi_45675405
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:11 schreef IHVK het volgende:

[..]

Slaat natuurlijk nergens op.
je heb gelijk. Ze zijn al die eeuwen platgeneukt door vele stammen uit azie en europa dus wat dat betreft geef ik u gelijk
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:13:54 #123
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45675470
quote:

[..]

Volgens mij gaan de Armeniërs dit winnen
pi_45675511
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat voor taart had je?
Mokka.
pi_45675766
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Volgens mij gaan de Armeniërs dit winnen
ow?
-Rabia Al-Basri
pi_45675790
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:14 schreef IHVK het volgende:

[..]

Mokka.
jummie

ik had laats peren vlaai
-Rabia Al-Basri
pi_45679412
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat is er mis met kersenvlaai
laatste kersenvlaai, waarvan ik mocht "genieten" was
-Rabia Al-Basri
pi_45680882
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:04 schreef Dreamscape het volgende:
Nee hoor Dink heeft dat artikel nooit geschreven. Hij is nooit veroordeeld tot 6 maanden gevangenis voor een artikel waarin dat staat.

Als je wilt beweren dat hij het niet zo bedoeld heeft, dan ben ik het met je eens.
Dan zijn we het inderdaad eens.
pi_45693102
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:12 schreef Burakius het volgende:

[..]

je heb gelijk. Ze zijn al die eeuwen platgeneukt door vele stammen uit azie en europa dus wat dat betreft geef ik u gelijk
Vandaar dat ze het zo goed kunnen Ze hebben de crème de la crème van de hele regio op auditie gehad

Afgeleid van de taalhistorie [neuzeltoontje] zijn ze de eerste afsplitsing van de Indo-Europese volkeren. Maar net als bij de rest van de regio is er flink veel vermenging opgetreden. Altaïsche volkeren hebben van oudsher bijvoorbeeld ook spleetogen, dat zie je ook niet veel Turken hebben.
Het zou zo gezellig kunnen zijn he, net als die genenpoel...
pi_45694519
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
.... Het zou zo gezellig kunnen zijn he, ....
Dat kan het ook, als die armenen het verleden eens lieten rusten en geen verzonnen koeien uit de sloot haalden.

Vraagje: Waarom erkent Armenie de Noord-Oostelijke grenzen van Turkije niet? Die grenzen zijn toch echt al bijna een eeuw geleden vastgelegd. Denken ze dat hier nog wat te halen valt voor Armenie?
pi_45714514
Walgelijk hoe dat bergvolkje uit de Gobiwoestijn deze zwarte bladzijde in hun geschiedenis durft te ontkennen, ook die ongeciviliseerde wezens die hier in de geculturaliseerde polder zijn neergestreken.
Present.
pi_45714628
Gobi?
pi_45714671
Gobi ja. Ooit verdiept in de afkomst van de Turks-Mongoolse volkeren?
Present.
pi_45714688
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:18 schreef Konlewicz het volgende:
Gobi ja. Ooit verdiept in de afkomst van de Turks-Mongoolse volkeren?
Centraal-Azië dacht ik, niet Mongolië.
pi_45714791
Quote: The battalion left Aleppo on 3 February and reached Ras al-Ain in twelve hours....some 12,000 Armenians were concentrated under the guardianship of some hundred Kurds...These Kurds were called gendarmes, but in reality mere butchers; bands of them were publicly ordered to take parties of Armenians, of both sexes, to various destinations, but had secret instructions to destroy the males, children and old women...One of these gendarmes confessed to killing 100 Armenian men himself...the empty desert cisterns and caves were also filled with corpses....No man can ever think of a woman's body except as a matter of horror, instead of attraction, after Ras al-Ain

Ottomaanse soldaat

The Turks have embarked upon the "total extermination of the Armenians in Transcaucasia...The aim of Turkish policy is, as I have reiterated, the taking of possession of Armenian districts and the extermination of the Armenians. Talaat's government wants to destroy all Armenians, not just in Turkey but also outside Turkey. On the basis of all the reports and news coming to me here in Tiflis there hardly can be any doubt that the Turks systematically are aiming at the extermination of the few hundred thousand Armenians whom they left alive until now

Generaal van Duitse Rijk, toentertijd bondgenoot Ottomanen.
Present.
pi_45714863
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Centraal-Azië dacht ik, niet Mongolië.
Nope, de Turkse volkeren zijn vanuit Mongolië naar West China(Oost-Toerkestan, Oeigoeren) Centraal Azië tot aan Adrianopol en zelfs Turkse enclaves in de Balkan doorgetrokken. Bestaat geloof ik ook nog zo'n beweging van pan-turkisme, waar men een algehelen panTurkse staat naleeft
Present.
pi_45714965
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:25 schreef Konlewicz het volgende:

[..]

Nope, de Turkse volkeren zijn vanuit Mongolië naar West China(Oost-Toerkestan, Oeigoeren) Centraal Azië tot aan Adrianopol en zelfs Turkse enclaves in de Balkan doorgetrokken. Bestaat geloof ik ook nog zo'n beweging van pan-turkisme, waar men een algehelen panTurkse staat naleeft
Dat zou goed kunnen. Maar dan vraag ik mij af waarom ze dan uit de Gobi-woestijn komen. Ze komen kennelijk ook uit Centraal-Azië en laten we aannemen dat ze niet geëvolueerd zijn in Mongolië, waarom is dan die tijd en die plaats waar ze vandaan kwamen? Ik ben er wel benieuwd naar, hoor.
pi_45715152
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen. Maar dan vraag ik mij af waarom ze dan uit de Gobi-woestijn komen. Ze komen kennelijk ook uit Centraal-Azië en laten we aannemen dat ze niet geëvolueerd zijn in Mongolië, waarom is dan die tijd en die plaats waar ze vandaan kwamen? Ik ben er wel benieuwd naar, hoor.
Je vergeet even waar de Gobi ligt, denk ik. West-China en delen van Mongolië. Zoals ik daarnet al zei, komen ze daarvandaan en zitten er klaarblijkelijk nog steeds een hoop. (Denk bij Mongolie bij het historische Mongolïe, ook binnen Mongolië dus)

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Turkic_language_map3.PNG
Present.
pi_45715208
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:36 schreef Konlewicz het volgende:

Zoals ik daarnet al zei, komen ze daarvandaan
Maar ze komen ook uit Centraal-Azië. Immers, via dat gebied trokken zij westwaarts. En zeker zullen zij toch niet zomaar door God geplaatst zijn in de Gobi-woestijn, dus waarom komen ze wel uit de Gobi-woestijn en niet uit Centraal-Azië of waar ze daarvoor waren?
pi_45715275
de Gouden Horde...(na de alliantie van Mongools-Turkse stammen)
Present.
pi_45715352
Konlewicz geeft les over de geschiedenis van de Turken, ga zo door!
pi_45715388
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:43 schreef Konlewicz het volgende:
de Gouden Horde...(na de alliantie van Mongools-Turkse stammen)
De Gouden Horde maakte hun Turken -circa 1300, geloof ik- en daarvoor waren het niet-Turkse stammen?
pi_45715627
Ik begrijp je even niet-''de Gouden Horde maakte hun Turken''. ?? Daarvoor waren de Mongools-Turkse stammen verdeeld en machteloos, pas na de alliantie , gesmeed door de grote man Genghis Khan wisten met o.a. trebuchets en boogschutters te paard zowel naar west en oost en zuid vooruitgang te boeken. Aan de vooravond van de val van het rijk strekte het rijk uit van Vietnam tot Korea en van Polen tot Turkije.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Mongol_Empire_map.gif
Present.
pi_45715664
Ja... Maar daar had ik het niet over en daar had mijn vraag ook geen betrekking op.
pi_45715733
Zoals ik zojuist al zei; ik snapte je niet en dit is het beste wat ik met je scheve vraagstelling kon doen...

stel 'm anders in andere bewoordingen.
Present.
pi_45715788
Mijn vraag is heel duidelijk. Je noemt het een bergvolg uit de Gobi-woestijn -zijn er eigenlijk veel bergvolkeren in de Gobi-woestijn?-, maar waarom is het geen volk uit Centraal-Azië, of een volk uit waar de Gobi-Turken hun oorsprong hadden?
pi_45715852
En op die vraag heb ik eigenlijk al antwoord gegeven... Het is geen volk uit Centraal Azië, omdat ze duizenden jaren op de plateaus en hellingen van de Gobi Woestijn geleefd hebben en daar mot met elkaar gemaakt hebben, voordat ze een alliantie smeden en sterk genoeg waren om andere gebieden te veroveren (900 jaar geleden).
Present.
pi_45715910
Ah. Nou ja, zie je, dat antwoord heb je, volgens mij, dus helemaal niet gegeven. Pas nu. Wat maakte hun daar toen Turken en daarvoor niet?
pi_45715980
Mongool-Turken. Een naam die wij ze gegeven hebben. Wat wil je eigenlijk met deze idiote vraagstelling bereiken?
Present.
pi_45716015
Ik vraag mij af wanneer Turken Turken werden.
pi_45719828
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 01:13 schreef Monidique het volgende:
Ik vraag mij af wanneer Turken Turken werden.
oke het begin bij een zaadlozing. spermacelletje gaat in eicel. eicel gaat nestelen in baarmoeder. etc. etc.
pi_45719971
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 09:48 schreef Burakius het volgende:

[..]

oke het begin bij een zaadlozing. spermacelletje gaat in eicel. eicel gaat nestelen in baarmoeder. etc. etc.
kijk daar heb je eindelijk antwoord!

wat ik heb begrepen (colleges van eric zurcher over geschiedenis der turken) was dat er een aantal volkeren waren in centraal azie, die dus trukstalig waren en dat deze volkeren voor het eerst rond het jaar 400 het woord Türk gebruikten om zichzelf te benoemen
quote:
Orta Asya'ya dayanan bazı kaynaklarda Türk kelimesi "gökten gelen" manasında kullanıldığı da görülmektedir.
http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_kelimesi

volgens sommige bronnen uit azie schijnt turk ook te betekenen, hij die uit de hemel komt

daarnaast is de hele gobi woestijn verhaal voor mij helemaal nieuw...
-Rabia Al-Basri
pi_45720287
jullie snappen dat Mongolië ook wel eens voor centraal-Azië wordt gezien door velen? Anyways Turken komen uit Mongolië 200%
pi_45720726
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

kijk daar heb je eindelijk antwoord!

wat ik heb begrepen (colleges van eric zurcher over geschiedenis der turken) was dat er een aantal volkeren waren in centraal azie, die dus trukstalig waren en dat deze volkeren voor het eerst rond het jaar 400 het woord Türk gebruikten om zichzelf te benoemen
[..]
quote:
The term "Türk" or "Türük" was first used as an autonym in the Orkhon inscriptions of the Göktürks (Sky Turks) of Central Asia.
De Göktürks zijn vanaf 552 relevant in de regio, dus dat klopt aardig. Wel even in het achterhoofd houden dat het woord "Turk" als overkoepelende term voor alle Turkse volkeren pas in zwang kwam ten tijde van het Pan-turkisme, dus rond 1900.
quote:
http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_kelimesi

volgens sommige bronnen uit azie schijnt turk ook te betekenen, hij die uit de hemel komt
quote:
Türk, which means "strong" in Old Turkic
quote:

daarnaast is de hele gobi woestijn verhaal voor mij helemaal nieuw...
quote:
Turks first appeared in history in the 7th century BC.[30][31] The Göktürks chose Ötüken, as a base and established khanates. The new state called the Göktürk Empire was founded at the foot of the Altay Mountains. Later they spread out and became an empire.

http://en.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6kt%C3%BCrks
De Altay-bergen liggen dus in het huidige Mongolië. Vandaaruit is de expansie begonnen naar de steppen.
pi_45720928
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:02 schreef Mwanatabu het volgende:

De Altay-bergen liggen dus in het huidige Mongolië. Vandaaruit is de expansie begonnen naar de steppen.
altai bergen inderdaad

zit de de gobi woestijn daar dan?

de altaische talen

altay is ook een voetbal club uit izmir trouwens
-Rabia Al-Basri
pi_45721014
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

altai bergen inderdaad

zit de de gobi woestijn daar dan?
Neuh, die ligt toevallig ook in de buurt van Mongolië en wordt er graag mee geassocieerd blijkbaar.
quote:
de altaische talen
Yep. Jij hebt ook een talentic? Ik wel
quote:
altay is ook een voetbal club uit izmir trouwens
Foebel
pi_45721090
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Neuh, die ligt toevallig ook in de buurt van Mongolië en wordt er graag mee geassocieerd blijkbaar.
[..]

Yep. Jij hebt ook een talentic? Ik wel
[..]

Foebel
ja ik hoor het voor het eerst..

nee man, i wish, armeens gestudeerd toch? kwam dat door je vriend of kwam je je vriend te leren door je studie?

kan wel eens leuk zijn ja
-Rabia Al-Basri
pi_45750663
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja ik hoor het voor het eerst..

nee man, i wish, armeens gestudeerd toch? kwam dat door je vriend of kwam je je vriend te leren door je studie?
Armeens waren slechts een paar bijvakjes
quote:
kan wel eens leuk zijn ja
Voetbal is bijna altijd leuk
pi_45940531
barakius

ten eerste zeg je dat de armeniers samen met de russe waren 1914-1915 om stukken van turkije in te pikken
turkije is ontstaan in 1921 dus dat klopt al niet .

, en vandaar de turkse wreedheden (genocide ) op de armeniers uit de hand is gelopen
maar zal ik je eens vertellen dat

enver pasha
en djemal pasha hadden al
in 1906 en 1907 al plannen hadden om de armeniers te vermoorden
maar ze hebben
gewachten op een juist moment , toen de 1e wereldoorlog begon waren alle landen bezig met oorlogen
dus grepen ze hun kansen om genocide te plegen in anatolie .

een aantal jaar later is republiek turkije ontstaan en vanaf die tijd tot anno 2007 ontkent turkije de genocide op
RUIM 1,5 miljoen armeniers , en daarnaast zijn er nog andere volkeren uitgeroeid zoals de assyiers .

afz proffesor starman2
ben ex proffesor hoogleraar in haarlem aan de gariusus college .
ben gespecialiseerd in het midden - oosten , en azie .
ben vanaf 1992 niet meer actief , als uw vragen heeft over iets dat onduidelijk is
hoor ik het graag
pi_45941036
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:34 schreef starman2 het volgende:
...
Uh, ik heb een beetje moeite dingen aan te nemen van iemand die beweert "proffesor" te zijn geweest.
pi_45951395
Quote starman2
''turkije is ontstaan in 1921 dus dat klopt al niet''

Jammer, moet 1923 zijn. En jij noemt jezelf MO-deskundige?
pi_45951948
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Uh, ik heb een beetje moeite dingen aan te nemen van iemand die beweert "proffesor" te zijn geweest.
Ik neem van huis uit al niks aan van professoren die professor verkeerd spellen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45953300
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik neem van huis uit al niks aan van professoren die professor verkeerd spellen.
Ja daar doelde ik dus op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')