abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45567916
Wie heeft er ervaring met usb sticks met zoals sandisk het noemt de nieuwe standaard U3, naar wat ik heb begrepen komen daar programmaatjes voor zoals mediaplayer voor U3 die dan je instellingen overnemen van de mediaplayer op je pc zodat je op elke pc waar je de u3 stick insteekt de juiste settings behoud
?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_45589622
Niemand ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_45590203
Joene, ik heb pas een USB stick van Sandisk gehaald van 1GB met U3 en het eerste wat ik gedaan heb is dat U3 d'r af geflikkerd. Niet omdat het niet tof zou zijn, maar omdat ik de stick dedicated wilde gebruiken voor ReadyBoost in Vista en dat U3 dan in de weg zit.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45590797
ik heb er 1 met u3(1 gb) bij vlc moet ik elke keer de playlist wel opnieuw inladen(ook al staat die gewoon op men stick) maar werkt wel fijn vooral op school, ding erin vlc aanklikke playlist aanklikke en muziek luistere
pi_45591262
Op tweakers.net loopt ook een topic over dit onderwerp, daar zijn de meningen nogal verdeeld.. Het werkt wel goed, ik wou alleen dat er wat meer programma's voor waren.. (en ja, je kan ze ook zelf omzetten, maar dat is een pokkewerk)
pi_45592768
ik zou zeggen kijk eerst op U3.com welke programa's ervoor zijn, en beslis dan of je het wil hebben of niet
pi_45594975
en als je een usb stick zonder u3 hebt, kijk dan ook eens naar portableapps.com, precies hetzelfde, zelf te maken, het start alleen niet op alle computers op.. (vanaf xpSP2 is die mogelijkheid er echter wel..)
pi_45621341
U3 is feitelijk niets anders dan een aangepast programma die inderdaad al zijn instellingen in de installatiemap houdt. En dan zodanig dat je het op een speciale manier (met U3 tools) kunt installeren.

U3 is in mijn ogen een concept waar mensen licentiekosten uit proberen te persen. Een naam waar je voor mag betalen. Hardwarematig is er namelijk geen verschil tussen een U3 stick of een gewone USB-stick, buiten dat een U3 stick een herkennings-code heeft zodat de U3 software die stick als 'legaal' herkent.

Wat de software betreft, neem bv. PortableFirefox. Dat is een project waarbij Firefox alle instellingen in de installatiemap houdt en dus geen gebruik maakt van het register. Maar PortableFirefox draait prima op elke USB-stick, U3 of niet. En zoek nu eens op U3.com Firefox op en kijk hoe het aangeprezen wordt

Met andere woorden, een of andere dodo heeft bedacht dat als je een programma zo kunt maken dat alle instellingen en afhankelijkheden in de installatiemap blijven, dan kun je dat programma overal draaien, onafhankelik van de gebruikte windows-installatie. Dus maak een 'certificering' voor zulke programma's, zorg dat je een leuk tooltje hebt voor de installatie en het starten daarvan, stel je inkomsten veilig door alleen 'gecertificeerde' usb-sticks toe te staan en je hebt U3.

Erg handig concept hoor, daar niet van. Maar ik zou eerst eens kijken of de programma's die je wilt gaan gebruiken niet al op een USB-stick kunnen draaien. Zo heb ik de volgende programma's probleemloos op een doodordinaire USB stick draaien:
- Portable Firefox
- Putty
- Total Commander
- Trillian (Messenger voor verschillende protocollen: MSN / ICQ / enz)
en nog wat andere zooi.
Don't hurry, be crappy!
pi_45621455
Toch zit er wel een slimmigheidje in U3 waardoor het niet alleen maar marketing is: de eerste (kleine) "partitie" op de stick is CDFS waardoor autoplay gewoon werkt. Dit krijg je haast niet voor elkaar op een 'gewone' stick.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_45621797
Dan is het nog niets om over naar huis te schrijven.
Don't hurry, be crappy!
pi_45621856
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:05 schreef RiDo78 het volgende:
Dan is het nog niets om over naar huis te schrijven.
Nee, maar ach. Zoveel duurder zijn ze toch ook niet? Volgens mij zijn ze geeneens duurder meer. En 't is er met 1 muisklik weer vanaf als je een gewone stick wilt. 't Is niet het wonder van de wereld, maar ook niks om zo negatief over te doen. 't Is een leuke vinding, vind je het niks, gebruikt het niet.
pi_45621950
Weird hier wilde ik net een topic over openen. Wilde net zo'n sandisk titanium (oid) usb stick van sandisk bestellen maar hier stond dit bij
quote:
Sandisk Cruzer Micro U3 1 GB
De Sandisk Cruzer Micro U3 is een ultracompacte 'Plug & Play' USB stick voor het opslaan en overbrengen van allerlei soorten gegevens zoals foto's, muziekbestanden, documenten en overige data. De stijlvol vormgegeven stick beschikt over een snelle USB 2.0 verbinding, maar is tevens compatibel met USB 1.1.

U3 SmartDrive
Dankzij de innovatieve U3 functionaliteit heeft u bovendien de mogelijkheid om uw favoriete programma's op elke willekeurige computer te gebruiken. Uw persoonlijke instellingen kunt u hiermee eveneens altijd meenemen. De Cruzer Micro U3 is compatibel met Windows 2000 en XP. Meer informatie over deze techniek vindt u op de U3-website.

Skype is standaard geïnstalleerd op de stick en een voucher voor 30 gratis belminuten wordt eveneens meegeleverd.
Kan ik deze gewoon op mijn Mac gebruiken en dan ook op Windows? Heb thuis namelijk een Mac computer met OS X erop en op school gebruik ik meestal Windows xp. Nu weet ik wel dat het U3 gebeuren niet op OS X werkt maar ik wil hem voor de data thuis gebruiken en de U3 apps op school of thuis.
pi_45622833
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:15 schreef tonks het volgende:
Kan ik deze gewoon op mijn Mac gebruiken en dan ook op Windows? Heb thuis namelijk een Mac computer met OS X erop en op school gebruik ik meestal Windows xp. Nu weet ik wel dat het U3 gebeuren niet op OS X werkt maar ik wil hem voor de data thuis gebruiken en de U3 apps op school of thuis.
Je kunt een geheugenstick prima uitwissellen tussen Mac en Windows, op voorwaarde dat de stick op FAT32 geformatteerd is. (NTFS zal lastiger gaan, maar is niet onmogelijk). Aangezien bijna alle sticks als FAT32 geformatteerd op de markt verschijnen zul je dus geen problemen ondervinden.

Je kunt alleen geen applicaties starten (of je moet een emulator gebruiken), maar je kunt je WORD bestanden die je op de MAC fabriceert prima openen en bewerken onder Windows en vice-versa.
Don't hurry, be crappy!
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:48:18 #14
10646 killermj
Jah Man Jah ©By KillerMJ
pi_45625194
Ik heb ook zo'n stick en het is ideaal.
Lekker al je documenten er op en die bewerken met Open Office, overal je eigen mail open met een mailclient, PDF reader etc etc etc

Apps die ik nu heb (allemaal FREEWARE):

Open Office (word excel etc)
Trillian (msn/irc/icq)
Filezila (FTP Client)
EditPad (Uitgebreide versie Notepad)
IrfanView (voor bekijken fotos)
FireFox (ideale browser, altijd en overal je favorieten en instellingen)
ThunderBird (overal je eigen mail + instellingen)
FoxIt (PDF reader)
AntiVirus (virussoftware wat je stick scant op virussen)

Ik kan niet meer zonder mijn stickie, vooral omdat de DATA beveiligd wordt met een Wachtwoord.
Stick kwijt ? Dan kan niemand de data lezen.. Wachtwoord vergeten ? jammer maar helaas dan kan je alleen maar de stick wissen en nieuw wachtwoord kiezen
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:38:57 #15
156518 Snelwagen
KTM 690SM Prestige
pi_45636292
Kheb sinds 2 weken een sandisk titanium 2gig, met u3 dr op. Bevalt me goed, voor om gewoon ff op eject te drukken... ipv van hardware veilig verwijderen
Some say I urinate 98 RON petrol, and that I can smell corners.
KTM (Kronreif Trunkenpolz Mattighoven) Motorradbau Moser & Co
Stop
Blitse motor man!
pi_45684907
het nadeel van het beveiligen met wachtwoord, is dat het alleen maar werkt als u3 zelf ook werkt.. we hebben op school een paar computers met win2k sp3 ofzo erop, en die ondersteunen nog geen u3.. dan kun je ook nooit bij je documenten komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')