abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46474791
In principe zou ik gewoon direcht vanuit de live cd op internet moeten kunnen? Nou dat lukt niet, hij staat op idle. Dus wat doe ik dan volgens jou fout? (ik restart windows, de live cd zit in de drive, ubuntu start op, ik klik op het internet icoontje, en fok.nl of nu.nl laadt niet). Please enlighten me
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

(overigens heb ik zojuist in Windows gezien dat ''Obtain DNS server address automatically'' aangevinkt staat)
pi_46475141
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:24 schreef Wollige_Wolly het volgende:
In principe zou ik gewoon direcht vanuit de live cd op internet moeten kunnen? Nou dat lukt niet, hij staat op idle. Dus wat doe ik dan volgens jou fout? (ik restart windows, de live cd zit in de drive, ubuntu start op, ik klik op het internet icoontje, en fok.nl of nu.nl laadt niet). Please enlighten me
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Hoe kan ik dat weten als je zelf nog niet eens weet wat voor merk/type modem je hebt laat staan hoe dat ding ingesteld staat?
Als je gewoon een standaard opstelling hebt met een dhcp server dan werkt het automatisch en hoef je niks in te stellen maar je zal wel een of andere vage setup hebben waar je zelf blijkbaar geen weet van hebt. Zorg eerst eens dat je weet wat er precies in je eigen huis staat en hoe het werkt. Vanaf hier kan ik dat niet zo goed ruiken namelijk.

Overigens wat bedoel je precies met "hij staat op idle"?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Unox, the worst operating system.
pi_46476090
Ik zit nu op een tijdeljke locatie waar ik 3 maanden blijf, dit is niet MIJN huis(voor mijn werk verblijf ik af en toe ook nog wel eens ergens anders). Enige wat mijn huisbaas weet is dat de provider versatel is. En zoals eerder geschreven komt er bij mij door het plafond een ethernetkabel naar beneden en die sluit ik aan op mijn laptop en onder windows kom ik dan zonder problemen op internet. Wat ik gewoon wil is op dezelfde probleemloze manier als in windows overal en nergens het internet op kunnen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
(zoals een paar posts eerder heb beschreven
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
)

Overigens Schorpioen vind ik je behoorlijk neerbuigend overkomen, dit is toch het topic waar Linux Guruw newbies helpen? Bovendien heb ik al een paar posts eerder aangeven wat de situatie is, maar goed..

Met idle bedoel ik dat kleine netwerk icoontje bovenin als ik daarop dubbelklik zie ik de naam van de verbinding, dat er packets verzonden worden and ontvangen worden en dat de verbinding idle is.
pi_46476429
Kun je de volgende dingen uitproberen, en de resultaten posten:

Onder Windows:
ipconfig /all

Onder Ubuntu:
ifconfig -a
netstat -rn

De output van `sudo dhclient eth0`
En na dhclient gerunned te hebben:
`cat /etc/resolv.conf`
pi_46476554
Nou ja, neerbuigend, misschien kan je er ook wat bij voorstellen dat het erg moeilijk is om een goed advies te geven als je weinig tot niks weet over de configuratie en instellingen. Met "onder windows werkte het goed" en "waarschijnlijk is de ethernetkabel ergens aan een of ander modem aangesloten maar ik weet niet wat voor modem" kan ik gewoon niet zo veel. Ik heb wel verstand van netwerken en modems/routers enzo maar ik ben niet helderziend.
pi_46476882
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:08 schreef Schorpioen het volgende:
Nou ja, neerbuigend, misschien kan je er ook wat bij voorstellen dat het erg moeilijk is om een goed advies te geven als je weinig tot niks weet over de configuratie en instellingen. Met "onder windows werkte het goed" en "waarschijnlijk is de ethernetkabel ergens aan een of ander modem aangesloten maar ik weet niet wat voor modem" kan ik gewoon niet zo veel. Ik heb wel verstand van netwerken en modems/routers enzo maar ik ben niet helderziend.
Je bent niet verplicht om te reageren he? Ik heb al in mijn eerste post uitgelegd wat de situatie is... dus je had daaruit al kunnen concluderen dat je me niet kon helpen en kunnen kiezen om niet te reageren
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Slakkie ik ga jou opties uitproberen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
, ik heb me sowieso zojuist aangemeld bij het forum van www.ubuntu.com, zie hier mijn post
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ben benieuwd wat zij hierop te zeggen hebben. Ik zou het jammer vinden dat ik Ubuntu moet laten varen puur vanwege het feit dat ik niet overal en nergens zomaar kan internetten....
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46477086
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:05 schreef slakkie het volgende:
Kun je de volgende dingen uitproberen, en de resultaten posten:

Onder Windows:
ipconfig /all

Onder Ubuntu:
ifconfig -a
netstat -rn

De output van `sudo dhclient eth0`
En na dhclient gerunned te hebben:
`cat /etc/resolv.conf`
Onder Windows weet ik dat ''Obtain Ip address automatically'' and ''Obtain DNS Server address automatically'' aangevinkt staan, dus er zijn geen getalletjes ingevuld
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Overigens heb ik onder Ubuntu bij het dubbelklikken op het netwerk icoontje Broadcast zien staan, met daarachter een reeks getallen die ik niet in Windows heb gezien het zijn de eerste zes getallen van mijn Ip adres met de eerste 3 getallen van de SubnetMask
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Slakkie de tweede set met instructies die ik van je moet uitvoeren in Ubuntu, ik weet niet hoe ik ze moet uitvoeren
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
maar dat zoek ik wel op.

Ooh misschien ten overvloede maar voordat ik in dit topic postte heb ik al heel lang op google gezocht, en rondgestruind op het forum van www.ubuntuc.om
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46477992
Alles wat ik aan je vraag moet je onder Windows met Start > run > cmd doen.
Alles onder Ubuntu met een terminal. Je hebt niks grafisch nodig.

Verder is het mogelijk wat je wilt, automatisch je netwerk configgen, maar dan moet je wel het eea zelf gaan doen. Zie hier: [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 15

Succes emee!
pi_46486065
Slakkie ik heb besloten om screenshots te maken, dan kun jij precies zien wat ik ook zie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Even een tussendoorvraagje als je met de Live CD aan de slag bent, kun je dan alleen de bestanden op slaan op een usb stick? Ik had namelijk in de eerste instantie alles opgeslagen op mijn externe harde schijf om vervolgens onder Windows de screenshots niet te kunnen vinden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Dus ik weer via de live cd starten en alles op een usb stick opslaan
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar goed hier gaan we:

Onder windows
ipconfig/all
Klik

Onder Ubuntu:
ifconfig -a
Klik

netstat - rn
Klik

De output van 'sudo dhclient eht0'
Klik

cat/etc/resolv.conf deze instructie lukt mij niet
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Klik

Voor Shorpioen, dit is wat ik bedoel met idle ----> Klik

Ik heb meerdere screenschots gemaakt:
Klik

Dit is wat ik allemaal zie onder System/Admin/Networking
Klik

Klik

Klik

Klik

Ik hoop dat we hier wat mee kunnen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  dinsdag 20 februari 2007 @ 12:36:14 #260
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_46486378
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:22 schreef Wollige_Wolly het volgende:
cat/etc/resolv.conf deze instructie lukt mij niet
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Klik
quote:
cat [spatie] /etc/resolv.conf

Cat is het commando, /etc/resolv.conf is de parameter die je aan dat programma meegeeft...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_46487865
Dank je wel whoops
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Hier zijn de nieuwe screenies:

sudo dhclient eth0

Klik

cat /etc/resolv.conf

Klik
pi_46495636
Snelle vraag: hoe echo ik een commando tegelijk naar meerdere devices?
Nou heb ik echo "commando" > /dev/bla, hoe doe ik dat naar /dev/bla en /dev/blabla en nog een stuk of 5?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46495703
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:18 schreef veldmuis het volgende:
Snelle vraag: hoe echo ik een commando tegelijk naar meerdere devices?
Nou heb ik echo "commando" > /dev/bla, hoe doe ik dat naar /dev/bla en /dev/blabla en nog een stuk of 5?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
1
2
3
4
CMD_OUTPUT=`commando`
echo $CMD_OUPUT > /dev/bla-1
echo $CMD_OUPUT > /dev/bla-2
echo $CMD_OUPUT > /dev/bla-3

Maak kan ook sneller met :

1
2
3
4
CMD_OUTPUT=`commando`
for i in /dev/bla-1 /dev/bla-2 /dev/bla-3 ; do
  echo $CMD_OUTPUT > $i
done
pi_46495739
Ik bedoel meer dat ik het direct in 1x wil echoen, er mag geen milliseconde tussen zitten om het zo maar te zeggen!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46495843
commando > /dev/bla-1 > /dev/bla-2 > /dev/bla-3
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:26:51 #266
65490 whoops
pi_46495887
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:21 schreef slakkie het volgende:

[..]

CMD_OUTPUT=`commando`
echo $CMD_OUPUT > /dev/bla-1
echo $CMD_OUPUT > /dev/bla-2
echo $CMD_OUPUT > /dev/bla-3
En als je dat nog verder variabel zou willen maken zou je met een for loopje en 'seq' aan de gang kunnen....

Een simpele test van for + seq:
1for i in `seq 1 10`; do  echo $i; done

en hier verder gebouwd op de code van slakkie:
1for i in `seq 1 10`; do  echo $CMD_OUTPUT > /dev/bla-$i; done
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_46496326
Ipv seq doe ik altijd ditte:
1for i in {1..10} ; do echo $i ; done
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:49:47 #268
65490 whoops
pi_46496531
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:42 schreef slakkie het volgende:

[ code verwijderd ]
Oeh, dat is veel mooier ja!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Geen afhankelijkheid van seq en geen gekut met rare apostrofs enzo...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46496573
Slakkie, kun je wat, met de dingen die ik gepost heb
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46520207
Ja, je DHCP requests worden niet beantwoord. Waar dit aan ligt kan ik zo niet zeggen.

Open twee terminals:
Doe in 1 terminal hetvolgende:
sudo tcpdump -ni eth0 portrange 67-68

In de tweede terminal:
sudo dhclient eth0
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:24:20 #271
242 Pinball
Electric Monk
pi_46520331
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:42 schreef slakkie het volgende:

[ code verwijderd ]
Dat is inderdaad een stuk handiger.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Hoezo wist ik dat nog niet?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Behalve natuurlijk als je voorloopnullen nodig hebt, maar dat is bijna nooit.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:45:20 #272
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46520904
Alleen de 1 werkt wat beter in command line
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
sh-2.05b$ for i in {1..10} ; do echo $i ; done
{1..10}
sh-2.05b$ for i in `seq 1 10`; do echo $i; done
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:48:01 #273
242 Pinball
Electric Monk
pi_46520981
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:45 schreef wdn het volgende:
Alleen de 1 werkt wat beter in command line
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Dat ligt aan je shell denk ik. In bash werkt het hier prima.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_46523447
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:24 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een stuk handiger.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Hoezo wist ik dat nog niet?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Behalve natuurlijk als je voorloopnullen nodig hebt, maar dat is bijna nooit.
Werkt ook met voorloop nullen: {00..10}
Zie dat bash dan gewoon 1, 2, 3, ... , n doet en zsh 01, 02, .. , n doet.
pi_46523489
Sinds ik een nieuwe versie van KDE (3.5.6) heb geinstalleerd heb ik 2 vervelende bugjes erbij gekregen:
- Printscreen word niet meer automatisch afgevangen, als ik nu een printscreen doe komt er niet meer automatisch zo'n tooltje naar voren waar ik de printscreen meteen kan opslaan. Weet iemand hoe ik dat weer aanzet?
- Maar een nog veel vervelender: Zend start ongelofelijk traag, het duurt zo een minuut of 2 voor ik dat voor m'n neus heb, en als ik een bestand wil openen hangt Zend ook weer zo een minuut of 2 voordat ik het bestand zie. Weet iemand hoe ik dat beter kan debuggen, zodat ik de bottleneck kan vinden?
Na een reboot bleek het Zend-probleem weer opgelost. Weird, maar het werkt tenminste weer
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ Bericht 13% gewijzigd door Hmail op 21-02-2007 15:25:49 ]
pi_46523999
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:19 schreef slakkie het volgende:
Ja, je DHCP requests worden niet beantwoord. Waar dit aan ligt kan ik zo niet zeggen.

Open twee terminals:
Doe in 1 terminal hetvolgende:

In de tweede terminal:
sudo dhclient eth0
We blijven het proberen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Klik

sudo dhclient eth0
Klik

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46525554
In bash kan je het ook met leading zero's doen, maar het vereist iets meer werk:

1
2
3
4
for i in {1..10}
do
 printf "02%d\n" $i
done

Zie hier voor meer info: http://wooledge.org/mywiki/BashFaq#faq18
pi_46525815
Wollige Wolly, je DHCP server reageert niet op je verzoeken.

Om uit te vogelen wat er fout gaat zou je ook aan de kant waar de DHCP server staat moeten tcpdumpen, dan kan je zien wat er fout gaat. Komen die verzoeken daar wel binnen, zoja, waarom geeft ie geen leases uit, zonee, waarom krijgt ie de verzoeken niet binnen. Zo op het eerste gezicht zeg ik dat het gewoon moet werken aangezien je Windows machine wel via DHCP een IP adres krijgt. Denk dat je ff moet gaan praten met degene die de DHCP server onderhoudt (in dit geval de router/switch).

Good luck!

-edit-
Wat je ook kan doen is onder Windows een tcpdump starten en dan een DHCP verzoek doen (ipconfig /renew):
http://www.winpcap.org/windump/

[ Bericht 16% gewijzigd door slakkie op 21-02-2007 14:34:51 ]
pi_46533264
Zo'n sticker:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Weet iemand waar die te verkrijgen zijn?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46534464
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:23 schreef slakkie het volgende:
Wollige Wolly, je DHCP server reageert niet op je verzoeken.

Om uit te vogelen wat er fout gaat zou je ook aan de kant waar de DHCP server staat moeten tcpdumpen, dan kan je zien wat er fout gaat. Komen die verzoeken daar wel binnen, zoja, waarom geeft ie geen leases uit, zonee, waarom krijgt ie de verzoeken niet binnen. Zo op het eerste gezicht zeg ik dat het gewoon moet werken aangezien je Windows machine wel via DHCP een IP adres krijgt. Denk dat je ff moet gaan praten met degene die de DHCP server onderhoudt (in dit geval de router/switch).

Good luck!

-edit-
Wat je ook kan doen is onder Windows een tcpdump starten en dan een DHCP verzoek doen (ipconfig /renew):
http://www.winpcap.org/windump/
Slakkie, ik ben bang zolang ik op dit adres moet verblijven op internet komen met Ubuntu niet gaat lukken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Vandaag kwam toevallig mijn huisbaas langs, en ik mocht met hem mee om te kijken hoe de internet verbinding ''er uit zag''. Nou slakkie dat was een toestand waar zelfs de honden geen brood van lusten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
De hele set up was in een kast, de set up was als volgt, één grote kluw van wit, bluawe en zwarte kabels, in die kluw zaten twee doosjes, een zwarte met antenne (modem) en een witte (waarschijnlijjk de router maar dat was niet echt te zien
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
) . De ethernet kabels worden vanuit die kast doorgetrokken naar 4 woningen (
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
). Ik mocht niet aan de doosjes zitten om evt. het typenummer of wat dan ook te noteren, mijn huisbaas was veel te bang dat ik wat zou lostrekken... Er is namelijk niemand die die zooi dus onderhoud
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Nou heb ik op een ander forum gelezen dat ik met Ubuntu niet het internet op kom omdat ik waarschijnlijk achter een router zit..... en niet direct achter de modem.... Aangezien ik niks met de set up mag doen houdt hier gewoon voorlopig op
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Morgen kan ik misschien een PCMCIA linksys wireless kaartje lenen van een collega van mij, ik ga kijken of dat (eventuel met jou hulp lukt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
) iets uithaalt. Die grote kluw met kabels moden en god weet wat nog meer zorgt er namelijk ook voor Wireless internet....
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46534500
wat heb je eraan? Er zit al een lelijke window-start op die knop
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar ff hulp nodig;

Mijn nvidia drivers willen niet meer, terwijl ze wel gewerkt hebben

In synaptic staan deze geinstalleerd:

- linux-restricted-modules-2.6.17-10-386
- linux-restricted-modules-2.6.17-11-386
- nvidia-glx
- nvidia-kernel-common
- xserver-xorg-video-nv

Mijn videokaart is een 6600gt, en gebruik ubuntu edgy 6.10 (32bit)

Het probleem is dat als ik de driver in xorg.conf op nvidia zet, ik X niet meer inkom, met de melding "no screens found"
En met NV als driver heb ik geen hardware acceleratie, wat ik natuurlijk wel wil hebben,
mocht er meer informatie nodig zijn, hoor ik het graag.
pi_46538046
Maak eens een kopie van je xorg.conf (/etc/X11) en run daarna:
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg. Het kan zijn dat jij de -phigh niet hoeft mee te geven als argumenten/opties aan dpkg-reconfigure, kijk ff in je xorg.conf:

1
2
3
# If you have edited this file but would like it to be 
# automatically updated again, run the following command:
#   sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
pi_46538720
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:03 schreef Markster het volgende:
wat heb je eraan? Er zit al een lelijke window-start op die knop
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Daarom juist, haal ik die Windows sticker eraf en plak ik er een pinguin op.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46556792
Nu heb ik een Linksys netwerkkaartje gekregen. Ook dan heb ik hetzelfde probleem, wat ik wel zie is dat er aanzienelijk meer packets verstuurd en ontvangen worden dan met de ethernet verbinding.... Een van de redenen waar het denk ik ook kan liggen dat het wireless niet werkt is, omdat ik waarchijnlijk e.e.a moet invullen (niet alleen Wepkey, maar ook hostname, DNS Server)
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Ik ga me eerst even inlezen her en der(www.ubuntu.com).

Ondertussen zijn tips van harte welkom
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  donderdag 22 februari 2007 @ 14:00:03 #285
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46557620
W_W: indien het DHCP is is alleen de wepkey noodzakelijk lijkt me
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

De rest wordt dan automagich voor je gedaan.
pi_46559273
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:00 schreef wdn het volgende:
W_W: indien het DHCP is is alleen de wepkey noodzakelijk lijkt me
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

De rest wordt dan automagich voor je gedaan.
Dus niet he
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik zal later op de dag wat screenshot posten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Als ik op static allen keuring netjes invul, kan iets niet geconfigureerd worden ... (ik zal daar ook een screen van maken)
pi_46600729
edit: laat maar, probleem is al opgelost.

[ Bericht 82% gewijzigd door thabit op 23-02-2007 18:14:53 ]
  vrijdag 23 februari 2007 @ 20:42:29 #288
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46605179
Kan ik ergens zien welke codec een bestand moet hebben?
Ik heb een serie van 25 afleveringen waarvan sommige wel geluid afspelen en sommige niet. Die met geluid hebben xvid in de naam maar de anderen geen extra info in de naam.

Oh en zowel in vlc als in enig andere speler.

Ik dacht dat ik alle codecs uit de unofficial guide had
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46606354
Enig andere speler? Ook mplayer?

Oke, nu een vraag van mij:

Wat is de beste distro om een leuke huisserver op te zetten, lees: mailserver, webserver incl PHP, LDAP, gebruikers authenticatie (incl loginscript? op windows). etc. etc.

Ben nu Clackconnect in mijn VMware aan het installeren, eens zien of dat wat is. Iemand anders nog tips?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:33:16 #290
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46606869
Wat jij opnoemt is software welke onafhankelijk van de distro identiek zal zijn
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik denk dat dit met redhat, suse, ubuntu zondermeer moet kunnen. Ubuntu kent een server install die het meeste wel eens standaard zal installeren (lamp server install is het denk ik). En een Lamp install kent redhat alsook suse ook.

mplayer werkt wel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Hmmm
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Maar alleen via OSS en niet via alsa
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46615148
Ik heb gemerkt dat ubuntu als server merkbaar trager is dan debian. Waar het door komt weet ik niet precies maar feit is dat ik een standaard ubuntu server install makkelijker op de knieen kreeg (dmv stresstests) dan een standaard debian (etch) install op dezelfde machine. Voor desktopgebruik is ubuntu weer makkelijker maar voor servers blijf ik toch bij debian.
pi_46617203
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 02:05 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb gemerkt dat ubuntu als server merkbaar trager is dan debian. Waar het door komt weet ik niet precies maar feit is dat ik een standaard ubuntu server install makkelijker op de knieen kreeg (dmv stresstests) dan een standaard debian (etch) install op dezelfde machine. Voor desktopgebruik is ubuntu weer makkelijker maar voor servers blijf ik toch bij debian.
Dezelfde ervaring hier. Ubuntu lijkt (een stuk) meer overhead te hebben dan een kale etch-install. En eigenlijk is het installeren van debian + kernel bakken + LAMP ook niet zo heel lastig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2007 08:47:21 ]
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:57:35 #293
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_46632908
Is er ook een manier, om in bijvoorbeeld in de ene terminal de PS1 van een andere terminal te veranderen?

Heb op internet wel iets gevonden over \l gebruiken, maar er wordt nergens uitgelegd hoe je die nu precies moet gebruiken. Of kan \l alleen gebruikt worden om het huidige terminal nummer op te vragen?
pi_46648746
ik draai nu Slax 5.1.8 de USB versie

Ik ben al vanaf Redhat 5.2 aan het testen, maar Slax is echt de top, vooral het systeem met de modules.
Alleen wifi doet het (nog) niet, ik heb een Broadcom kaart, vandaar.

Totale versie die ik nu gebruik is 288 MB, alles doet het, Java, flash, ik kan alle streams zien

http://www.pendrivelinux.com/2006/09/20/all-in-one-usb-slaxzip
pi_46649174
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:57 schreef MewBie het volgende:
Is er ook een manier, om in bijvoorbeeld in de ene terminal de PS1 van een andere terminal te veranderen?

Heb op internet wel iets gevonden over \l gebruiken, maar er wordt nergens uitgelegd hoe je die nu precies moet gebruiken. Of kan \l alleen gebruikt worden om het huidige terminal nummer op te vragen?
Ik gebruik dit stukje code om mijn huidige tty te achterhalen onder zsh:
1 cur_tty=$(tty) ; cur_tty=`echo $cur_tty| sed -e 's//dev///'`  

En dit onder bash:
1cur_tty="$(tty)" ; cur_tty="${cur_tty:5}" 

Verder kan je niet zomaar de PS1 van een andere terminal aanpassen aangezien je niet in die shell zit (aangezien het gewoon een shell omgevingsvariable is). Je kan het voor je andere sessie wel aanpassen als dit vanuit je shell rc files.
Als je daarin PS1=<newformat> doet, en dan in die andere terminal/shell opnieuw je shell aanroept (of alleen je rc sourced) dan zal je PS1 ook op die shell veranderen.
pi_46666495
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:37 schreef slakkie het volgende:
Maak eens een kopie van je xorg.conf (/etc/X11) en run daarna:
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg. Het kan zijn dat jij de -phigh niet hoeft mee te geven als argumenten/opties aan dpkg-reconfigure, kijk ff in je xorg.conf:
[ code verwijderd ]
werkt niet, ik heb me probleem gevonden, maar nog niet opgelost.

Ik heb een nieuwere kernel (1.0-9746) dan de driver (1.0-8776)

Maar updaten via synaptic wil niet, want hij kan de site van http://www.albertomilone.com/drivers/edgy/latest/32bit/binary
niet vinden, en die gebruikte ik altijd
pi_46672269
Ik heb een heel gek probleem, en ik heb geen flauw idee hoe het opgelost moet worden..

Zojuist heb ik na een heleboel prutsen het voor elkaar gekregen om op mijn laptop verbinding te maken met 2 subnets. Dit door wat te prutsen met routes, en uiteindelijk bleek dat als ik het volgende deed, alles werkte. Voor uwer info: eth0 is mijn gewone netwerkkaart, eth1 is mijn draadloze netwerkkaart. eth0 moet verbinding maken met 192.168.2.1, en eth1 met 192.168.1.254.
1
2
3
4
5
ifdown eth0
ifup eth1
route add default gw 192.168.1.254
route del default gw 192.168.2.1
ifplugd -i eth0

Hierna heb ik verbinding met allebei de subnets. Het vervelende is alleen dat ik dit bij iedere reboot moet uitvoeren. Heeft iemand enig idee:
- Waarom ik ifplugd -i eth0 moet uitvoeren, en ifup eth0 niet gewoon werkt?
- Hoe ik ervoor kan zorgen dat dit automatisch gebeurt?

Alvast bedankt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46674198
Hmmm.... Is dat een Debian/Ubuntu systeem? Het is vreemd dat ifup eth0 niet werkt. Ik vraag me trouwens af waar die ifdown überhaupt voor nodig is. Kun je niet gewoon "gateway 192.168.2.1" in je definitie voor eth1 zetten in /etc/network/interfaces?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_46674401
Nee, het draait op opensuse
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

moet ik echt gateway 192.168.2.1 voor eth1 neerzetten? eth0 moet daar verbinding mee maken, en eth1 moet de internetverbinding (met 192.168.1.254) regelen.
pi_46677935
Beide netwerken moet je configgen.

Dus in je interfaces file moet je ook je default gateway gaan regelen voor beide interfaces. Otherwise it will break... (maar daar was je al achter).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop