Hoe kan ik dat weten als je zelf nog niet eens weet wat voor merk/type modem je hebt laat staan hoe dat ding ingesteld staat?quote:Op maandag 19 februari 2007 22:24 schreef Wollige_Wolly het volgende:
In principe zou ik gewoon direcht vanuit de live cd op internet moeten kunnen? Nou dat lukt niet, hij staat op idle. Dus wat doe ik dan volgens jou fout? (ik restart windows, de live cd zit in de drive, ubuntu start op, ik klik op het internet icoontje, en fok.nl of nu.nl laadt niet). Please enlighten meom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Je bent niet verplicht om te reageren he? Ik heb al in mijn eerste post uitgelegd wat de situatie is... dus je had daaruit al kunnen concluderen dat je me niet kon helpen en kunnen kiezen om niet te reagerenquote:Op maandag 19 februari 2007 23:08 schreef Schorpioen het volgende:
Nou ja, neerbuigend, misschien kan je er ook wat bij voorstellen dat het erg moeilijk is om een goed advies te geven als je weinig tot niks weet over de configuratie en instellingen. Met "onder windows werkte het goed" en "waarschijnlijk is de ethernetkabel ergens aan een of ander modem aangesloten maar ik weet niet wat voor modem" kan ik gewoon niet zo veel. Ik heb wel verstand van netwerken en modems/routers enzo maar ik ben niet helderziend.
Onder Windows weet ik dat ''Obtain Ip address automatically'' and ''Obtain DNS Server address automatically'' aangevinkt staan, dus er zijn geen getalletjes ingevuldquote:Op maandag 19 februari 2007 23:05 schreef slakkie het volgende:
Kun je de volgende dingen uitproberen, en de resultaten posten:
Onder Windows:
ipconfig /all
Onder Ubuntu:
ifconfig -a
netstat -rn
De output van `sudo dhclient eth0`
En na dhclient gerunned te hebben:
`cat /etc/resolv.conf`
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:22 schreef Wollige_Wolly het volgende:
cat/etc/resolv.conf deze instructie lukt mij nietom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Klik
quote:cat [spatie] /etc/resolv.conf
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:18 schreef veldmuis het volgende:
Snelle vraag: hoe echo ik een commando tegelijk naar meerdere devices?
Nou heb ik echo "commando" > /dev/bla, hoe doe ik dat naar /dev/bla en /dev/blabla en nog een stuk of 5?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
1 2 3 4 | echo $CMD_OUPUT > /dev/bla-1 echo $CMD_OUPUT > /dev/bla-2 echo $CMD_OUPUT > /dev/bla-3 |
1 2 3 4 | for i in /dev/bla-1 /dev/bla-2 /dev/bla-3 ; do echo $CMD_OUTPUT > $i done |
En als je dat nog verder variabel zou willen maken zou je met een for loopje en 'seq' aan de gang kunnen....quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:21 schreef slakkie het volgende:
[..]
CMD_OUTPUT=`commando`
echo $CMD_OUPUT > /dev/bla-1
echo $CMD_OUPUT > /dev/bla-2
echo $CMD_OUPUT > /dev/bla-3
1 |
1 |
Oeh, dat is veel mooier ja!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:42 schreef slakkie het volgende:
Ipv seq doe ik altijd ditte:
[ code verwijderd ]
Dat is inderdaad een stuk handiger.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:42 schreef slakkie het volgende:
Ipv seq doe ik altijd ditte:
[ code verwijderd ]
quote:sh-2.05b$ for i in {1..10} ; do echo $i ; done
{1..10}
sh-2.05b$ for i in `seq 1 10`; do echo $i; done
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dat ligt aan je shell denk ik. In bash werkt het hier prima.quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:45 schreef wdn het volgende:
Alleen de 1 werkt wat beter in command lineom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Werkt ook met voorloop nullen: {00..10}quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:24 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een stuk handiger.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Hoezo wist ik dat nog niet?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Behalve natuurlijk als je voorloopnullen nodig hebt, maar dat is bijna nooit.
We blijven het proberenquote:Op woensdag 21 februari 2007 11:19 schreef slakkie het volgende:
Ja, je DHCP requests worden niet beantwoord. Waar dit aan ligt kan ik zo niet zeggen.
Open twee terminals:
Doe in 1 terminal hetvolgende:
sudo tcpdump -ni eth0 portrange 67-68
In de tweede terminal:
sudo dhclient eth0
1 2 3 4 | do printf "02%d\n" $i done |
Slakkie, ik ben bang zolang ik op dit adres moet verblijven op internet komen met Ubuntu niet gaat lukkenquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:23 schreef slakkie het volgende:
Wollige Wolly, je DHCP server reageert niet op je verzoeken.
Om uit te vogelen wat er fout gaat zou je ook aan de kant waar de DHCP server staat moeten tcpdumpen, dan kan je zien wat er fout gaat. Komen die verzoeken daar wel binnen, zoja, waarom geeft ie geen leases uit, zonee, waarom krijgt ie de verzoeken niet binnen. Zo op het eerste gezicht zeg ik dat het gewoon moet werken aangezien je Windows machine wel via DHCP een IP adres krijgt. Denk dat je ff moet gaan praten met degene die de DHCP server onderhoudt (in dit geval de router/switch).
Good luck!
-edit-
Wat je ook kan doen is onder Windows een tcpdump starten en dan een DHCP verzoek doen (ipconfig /renew):
http://www.winpcap.org/windump/
1 2 3 | # automatically updated again, run the following command: # sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg |
Daarom juist, haal ik die Windows sticker eraf en plak ik er een pinguin op.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:03 schreef Markster het volgende:
wat heb je eraan? Er zit al een lelijke window-start op die knopom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dus niet hequote:Op donderdag 22 februari 2007 14:00 schreef wdn het volgende:
W_W: indien het DHCP is is alleen de wepkey noodzakelijk lijkt meom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
De rest wordt dan automagich voor je gedaan.
Dezelfde ervaring hier. Ubuntu lijkt (een stuk) meer overhead te hebben dan een kale etch-install. En eigenlijk is het installeren van debian + kernel bakken + LAMP ook niet zo heel lastig.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 02:05 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb gemerkt dat ubuntu als server merkbaar trager is dan debian. Waar het door komt weet ik niet precies maar feit is dat ik een standaard ubuntu server install makkelijker op de knieen kreeg (dmv stresstests) dan een standaard debian (etch) install op dezelfde machine. Voor desktopgebruik is ubuntu weer makkelijker maar voor servers blijf ik toch bij debian.
Ik gebruik dit stukje code om mijn huidige tty te achterhalen onder zsh:quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:57 schreef MewBie het volgende:
Is er ook een manier, om in bijvoorbeeld in de ene terminal de PS1 van een andere terminal te veranderen?
Heb op internet wel iets gevonden over \l gebruiken, maar er wordt nergens uitgelegd hoe je die nu precies moet gebruiken. Of kan \l alleen gebruikt worden om het huidige terminal nummer op te vragen?
1 |
1 |
werkt niet, ik heb me probleem gevonden, maar nog niet opgelost.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:37 schreef slakkie het volgende:
Maak eens een kopie van je xorg.conf (/etc/X11) en run daarna:
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg. Het kan zijn dat jij de -phigh niet hoeft mee te geven als argumenten/opties aan dpkg-reconfigure, kijk ff in je xorg.conf:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 | ifup eth1 route add default gw 192.168.1.254 route del default gw 192.168.2.1 ifplugd -i eth0 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop