abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46523999
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:19 schreef slakkie het volgende:
Ja, je DHCP requests worden niet beantwoord. Waar dit aan ligt kan ik zo niet zeggen.

Open twee terminals:
Doe in 1 terminal hetvolgende:
sudo tcpdump -ni eth0 portrange 67-68

In de tweede terminal:
sudo dhclient eth0
We blijven het proberen
sudo tcpdump -ni eth0 portrange 67-68
Klik

sudo dhclient eth0
Klik

pi_46525554
In bash kan je het ook met leading zero's doen, maar het vereist iets meer werk:

1
2
3
4
for i in {1..10}
do
 printf "02%d\n" $i
done

Zie hier voor meer info: http://wooledge.org/mywiki/BashFaq#faq18
pi_46525815
Wollige Wolly, je DHCP server reageert niet op je verzoeken.

Om uit te vogelen wat er fout gaat zou je ook aan de kant waar de DHCP server staat moeten tcpdumpen, dan kan je zien wat er fout gaat. Komen die verzoeken daar wel binnen, zoja, waarom geeft ie geen leases uit, zonee, waarom krijgt ie de verzoeken niet binnen. Zo op het eerste gezicht zeg ik dat het gewoon moet werken aangezien je Windows machine wel via DHCP een IP adres krijgt. Denk dat je ff moet gaan praten met degene die de DHCP server onderhoudt (in dit geval de router/switch).

Good luck!

-edit-
Wat je ook kan doen is onder Windows een tcpdump starten en dan een DHCP verzoek doen (ipconfig /renew):
http://www.winpcap.org/windump/

[ Bericht 16% gewijzigd door slakkie op 21-02-2007 14:34:51 ]
pi_46533264
Zo'n sticker:

Weet iemand waar die te verkrijgen zijn?
pi_46534464
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:23 schreef slakkie het volgende:
Wollige Wolly, je DHCP server reageert niet op je verzoeken.

Om uit te vogelen wat er fout gaat zou je ook aan de kant waar de DHCP server staat moeten tcpdumpen, dan kan je zien wat er fout gaat. Komen die verzoeken daar wel binnen, zoja, waarom geeft ie geen leases uit, zonee, waarom krijgt ie de verzoeken niet binnen. Zo op het eerste gezicht zeg ik dat het gewoon moet werken aangezien je Windows machine wel via DHCP een IP adres krijgt. Denk dat je ff moet gaan praten met degene die de DHCP server onderhoudt (in dit geval de router/switch).

Good luck!

-edit-
Wat je ook kan doen is onder Windows een tcpdump starten en dan een DHCP verzoek doen (ipconfig /renew):
http://www.winpcap.org/windump/
Slakkie, ik ben bang zolang ik op dit adres moet verblijven op internet komen met Ubuntu niet gaat lukken Vandaag kwam toevallig mijn huisbaas langs, en ik mocht met hem mee om te kijken hoe de internet verbinding ''er uit zag''. Nou slakkie dat was een toestand waar zelfs de honden geen brood van lusten De hele set up was in een kast, de set up was als volgt, één grote kluw van wit, bluawe en zwarte kabels, in die kluw zaten twee doosjes, een zwarte met antenne (modem) en een witte (waarschijnlijjk de router maar dat was niet echt te zien ) . De ethernet kabels worden vanuit die kast doorgetrokken naar 4 woningen ( ). Ik mocht niet aan de doosjes zitten om evt. het typenummer of wat dan ook te noteren, mijn huisbaas was veel te bang dat ik wat zou lostrekken... Er is namelijk niemand die die zooi dus onderhoud

Nou heb ik op een ander forum gelezen dat ik met Ubuntu niet het internet op kom omdat ik waarschijnlijk achter een router zit..... en niet direct achter de modem.... Aangezien ik niks met de set up mag doen houdt hier gewoon voorlopig op

Morgen kan ik misschien een PCMCIA linksys wireless kaartje lenen van een collega van mij, ik ga kijken of dat (eventuel met jou hulp lukt ) iets uithaalt. Die grote kluw met kabels moden en god weet wat nog meer zorgt er namelijk ook voor Wireless internet....
pi_46534500
wat heb je eraan? Er zit al een lelijke window-start op die knop

Maar ff hulp nodig;

Mijn nvidia drivers willen niet meer, terwijl ze wel gewerkt hebben

In synaptic staan deze geinstalleerd:

- linux-restricted-modules-2.6.17-10-386
- linux-restricted-modules-2.6.17-11-386
- nvidia-glx
- nvidia-kernel-common
- xserver-xorg-video-nv

Mijn videokaart is een 6600gt, en gebruik ubuntu edgy 6.10 (32bit)

Het probleem is dat als ik de driver in xorg.conf op nvidia zet, ik X niet meer inkom, met de melding "no screens found"
En met NV als driver heb ik geen hardware acceleratie, wat ik natuurlijk wel wil hebben,
mocht er meer informatie nodig zijn, hoor ik het graag.
pi_46538046
Maak eens een kopie van je xorg.conf (/etc/X11) en run daarna:
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg. Het kan zijn dat jij de -phigh niet hoeft mee te geven als argumenten/opties aan dpkg-reconfigure, kijk ff in je xorg.conf:

1
2
3
# If you have edited this file but would like it to be 
# automatically updated again, run the following command:
#   sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
pi_46538720
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:03 schreef Markster het volgende:
wat heb je eraan? Er zit al een lelijke window-start op die knop
Daarom juist, haal ik die Windows sticker eraf en plak ik er een pinguin op.
pi_46556792
Nu heb ik een Linksys netwerkkaartje gekregen. Ook dan heb ik hetzelfde probleem, wat ik wel zie is dat er aanzienelijk meer packets verstuurd en ontvangen worden dan met de ethernet verbinding.... Een van de redenen waar het denk ik ook kan liggen dat het wireless niet werkt is, omdat ik waarchijnlijk e.e.a moet invullen (niet alleen Wepkey, maar ook hostname, DNS Server) . Ik ga me eerst even inlezen her en der(www.ubuntu.com).

Ondertussen zijn tips van harte welkom
  donderdag 22 februari 2007 @ 14:00:03 #285
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46557620
W_W: indien het DHCP is is alleen de wepkey noodzakelijk lijkt me
De rest wordt dan automagich voor je gedaan.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_46559273
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:00 schreef wdn het volgende:
W_W: indien het DHCP is is alleen de wepkey noodzakelijk lijkt me
De rest wordt dan automagich voor je gedaan.
Dus niet he Ik zal later op de dag wat screenshot posten Als ik op static allen keuring netjes invul, kan iets niet geconfigureerd worden ... (ik zal daar ook een screen van maken)
pi_46600729
edit: laat maar, probleem is al opgelost.

[ Bericht 82% gewijzigd door thabit op 23-02-2007 18:14:53 ]
  vrijdag 23 februari 2007 @ 20:42:29 #288
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46605179
Kan ik ergens zien welke codec een bestand moet hebben?
Ik heb een serie van 25 afleveringen waarvan sommige wel geluid afspelen en sommige niet. Die met geluid hebben xvid in de naam maar de anderen geen extra info in de naam.

Oh en zowel in vlc als in enig andere speler.

Ik dacht dat ik alle codecs uit de unofficial guide had
pi_46606354
Enig andere speler? Ook mplayer?

Oke, nu een vraag van mij:

Wat is de beste distro om een leuke huisserver op te zetten, lees: mailserver, webserver incl PHP, LDAP, gebruikers authenticatie (incl loginscript? op windows). etc. etc.

Ben nu Clackconnect in mijn VMware aan het installeren, eens zien of dat wat is. Iemand anders nog tips?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:33:16 #290
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46606869
Wat jij opnoemt is software welke onafhankelijk van de distro identiek zal zijn

Ik denk dat dit met redhat, suse, ubuntu zondermeer moet kunnen. Ubuntu kent een server install die het meeste wel eens standaard zal installeren (lamp server install is het denk ik). En een Lamp install kent redhat alsook suse ook.

mplayer werkt wel Hmmm Maar alleen via OSS en niet via alsa
pi_46615148
Ik heb gemerkt dat ubuntu als server merkbaar trager is dan debian. Waar het door komt weet ik niet precies maar feit is dat ik een standaard ubuntu server install makkelijker op de knieen kreeg (dmv stresstests) dan een standaard debian (etch) install op dezelfde machine. Voor desktopgebruik is ubuntu weer makkelijker maar voor servers blijf ik toch bij debian.
Unox, the worst operating system.
pi_46617203
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 02:05 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb gemerkt dat ubuntu als server merkbaar trager is dan debian. Waar het door komt weet ik niet precies maar feit is dat ik een standaard ubuntu server install makkelijker op de knieen kreeg (dmv stresstests) dan een standaard debian (etch) install op dezelfde machine. Voor desktopgebruik is ubuntu weer makkelijker maar voor servers blijf ik toch bij debian.
Dezelfde ervaring hier. Ubuntu lijkt (een stuk) meer overhead te hebben dan een kale etch-install. En eigenlijk is het installeren van debian + kernel bakken + LAMP ook niet zo heel lastig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2007 08:47:21 ]
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:57:35 #293
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_46632908
Is er ook een manier, om in bijvoorbeeld in de ene terminal de PS1 van een andere terminal te veranderen?

Heb op internet wel iets gevonden over \l gebruiken, maar er wordt nergens uitgelegd hoe je die nu precies moet gebruiken. Of kan \l alleen gebruikt worden om het huidige terminal nummer op te vragen?
pi_46648746
ik draai nu Slax 5.1.8 de USB versie

Ik ben al vanaf Redhat 5.2 aan het testen, maar Slax is echt de top, vooral het systeem met de modules.
Alleen wifi doet het (nog) niet, ik heb een Broadcom kaart, vandaar.

Totale versie die ik nu gebruik is 288 MB, alles doet het, Java, flash, ik kan alle streams zien

http://www.pendrivelinux.com/2006/09/20/all-in-one-usb-slaxzip
pi_46649174
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:57 schreef MewBie het volgende:
Is er ook een manier, om in bijvoorbeeld in de ene terminal de PS1 van een andere terminal te veranderen?

Heb op internet wel iets gevonden over \l gebruiken, maar er wordt nergens uitgelegd hoe je die nu precies moet gebruiken. Of kan \l alleen gebruikt worden om het huidige terminal nummer op te vragen?
Ik gebruik dit stukje code om mijn huidige tty te achterhalen onder zsh:
1 cur_tty=$(tty) ; cur_tty=`echo $cur_tty| sed -e 's//dev///'`  

En dit onder bash:
1cur_tty="$(tty)" ; cur_tty="${cur_tty:5}" 

Verder kan je niet zomaar de PS1 van een andere terminal aanpassen aangezien je niet in die shell zit (aangezien het gewoon een shell omgevingsvariable is). Je kan het voor je andere sessie wel aanpassen als dit vanuit je shell rc files.
Als je daarin PS1=<newformat> doet, en dan in die andere terminal/shell opnieuw je shell aanroept (of alleen je rc sourced) dan zal je PS1 ook op die shell veranderen.
pi_46666495
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:37 schreef slakkie het volgende:
Maak eens een kopie van je xorg.conf (/etc/X11) en run daarna:
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg. Het kan zijn dat jij de -phigh niet hoeft mee te geven als argumenten/opties aan dpkg-reconfigure, kijk ff in je xorg.conf:
[ code verwijderd ]
werkt niet, ik heb me probleem gevonden, maar nog niet opgelost.

Ik heb een nieuwere kernel (1.0-9746) dan de driver (1.0-8776)

Maar updaten via synaptic wil niet, want hij kan de site van http://www.albertomilone.com/drivers/edgy/latest/32bit/binary
niet vinden, en die gebruikte ik altijd
pi_46672269
Ik heb een heel gek probleem, en ik heb geen flauw idee hoe het opgelost moet worden..

Zojuist heb ik na een heleboel prutsen het voor elkaar gekregen om op mijn laptop verbinding te maken met 2 subnets. Dit door wat te prutsen met routes, en uiteindelijk bleek dat als ik het volgende deed, alles werkte. Voor uwer info: eth0 is mijn gewone netwerkkaart, eth1 is mijn draadloze netwerkkaart. eth0 moet verbinding maken met 192.168.2.1, en eth1 met 192.168.1.254.
1
2
3
4
5
ifdown eth0
ifup eth1
route add default gw 192.168.1.254
route del default gw 192.168.2.1
ifplugd -i eth0

Hierna heb ik verbinding met allebei de subnets. Het vervelende is alleen dat ik dit bij iedere reboot moet uitvoeren. Heeft iemand enig idee:
- Waarom ik ifplugd -i eth0 moet uitvoeren, en ifup eth0 niet gewoon werkt?
- Hoe ik ervoor kan zorgen dat dit automatisch gebeurt?

Alvast bedankt
pi_46674198
Hmmm.... Is dat een Debian/Ubuntu systeem? Het is vreemd dat ifup eth0 niet werkt. Ik vraag me trouwens af waar die ifdown überhaupt voor nodig is. Kun je niet gewoon "gateway 192.168.2.1" in je definitie voor eth1 zetten in /etc/network/interfaces?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_46674401
Nee, het draait op opensuse
moet ik echt gateway 192.168.2.1 voor eth1 neerzetten? eth0 moet daar verbinding mee maken, en eth1 moet de internetverbinding (met 192.168.1.254) regelen.
pi_46677935
Beide netwerken moet je configgen.

Dus in je interfaces file moet je ook je default gateway gaan regelen voor beide interfaces. Otherwise it will break... (maar daar was je al achter).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')