We blijven het proberenquote:Op woensdag 21 februari 2007 11:19 schreef slakkie het volgende:
Ja, je DHCP requests worden niet beantwoord. Waar dit aan ligt kan ik zo niet zeggen.
Open twee terminals:
Doe in 1 terminal hetvolgende:
sudo tcpdump -ni eth0 portrange 67-68
In de tweede terminal:
sudo dhclient eth0
1 2 3 4 | do printf "02%d\n" $i done |
Slakkie, ik ben bang zolang ik op dit adres moet verblijven op internet komen met Ubuntu niet gaat lukkenquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:23 schreef slakkie het volgende:
Wollige Wolly, je DHCP server reageert niet op je verzoeken.
Om uit te vogelen wat er fout gaat zou je ook aan de kant waar de DHCP server staat moeten tcpdumpen, dan kan je zien wat er fout gaat. Komen die verzoeken daar wel binnen, zoja, waarom geeft ie geen leases uit, zonee, waarom krijgt ie de verzoeken niet binnen. Zo op het eerste gezicht zeg ik dat het gewoon moet werken aangezien je Windows machine wel via DHCP een IP adres krijgt. Denk dat je ff moet gaan praten met degene die de DHCP server onderhoudt (in dit geval de router/switch).
Good luck!
-edit-
Wat je ook kan doen is onder Windows een tcpdump starten en dan een DHCP verzoek doen (ipconfig /renew):
http://www.winpcap.org/windump/
1 2 3 | # automatically updated again, run the following command: # sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg |
Daarom juist, haal ik die Windows sticker eraf en plak ik er een pinguin op.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:03 schreef Markster het volgende:
wat heb je eraan? Er zit al een lelijke window-start op die knop
Dus niet hequote:Op donderdag 22 februari 2007 14:00 schreef wdn het volgende:
W_W: indien het DHCP is is alleen de wepkey noodzakelijk lijkt me
De rest wordt dan automagich voor je gedaan.
Dezelfde ervaring hier. Ubuntu lijkt (een stuk) meer overhead te hebben dan een kale etch-install. En eigenlijk is het installeren van debian + kernel bakken + LAMP ook niet zo heel lastig.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 02:05 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb gemerkt dat ubuntu als server merkbaar trager is dan debian. Waar het door komt weet ik niet precies maar feit is dat ik een standaard ubuntu server install makkelijker op de knieen kreeg (dmv stresstests) dan een standaard debian (etch) install op dezelfde machine. Voor desktopgebruik is ubuntu weer makkelijker maar voor servers blijf ik toch bij debian.
Ik gebruik dit stukje code om mijn huidige tty te achterhalen onder zsh:quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:57 schreef MewBie het volgende:
Is er ook een manier, om in bijvoorbeeld in de ene terminal de PS1 van een andere terminal te veranderen?
Heb op internet wel iets gevonden over \l gebruiken, maar er wordt nergens uitgelegd hoe je die nu precies moet gebruiken. Of kan \l alleen gebruikt worden om het huidige terminal nummer op te vragen?
1 |
1 |
werkt niet, ik heb me probleem gevonden, maar nog niet opgelost.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:37 schreef slakkie het volgende:
Maak eens een kopie van je xorg.conf (/etc/X11) en run daarna:
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg. Het kan zijn dat jij de -phigh niet hoeft mee te geven als argumenten/opties aan dpkg-reconfigure, kijk ff in je xorg.conf:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 | ifup eth1 route add default gw 192.168.1.254 route del default gw 192.168.2.1 ifplugd -i eth0 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |