Je kan het bestand vinden door 'locate php.ini' te doen, of met 'find /etc/ -iname php.ini', er aangezien alle systeemconfiguratie in de map /etc staat...quote:Op zondag 28 januari 2007 21:54 schreef G.Fawkes het volgende:
Het lijkt nu te lukkenMaar ik wil deze ubuntu ook gaan gebruiken om mediafiles op af te spelen. Welke apt-get moet ik daar voor hebben?
edit: Ik installeer nu net torrentflux en krijg deze melding:
libphp-adodb is no longer installed in /usr/share/adodb. New │
│ installation path is now /usr/share/php/adodb. │
│ │
│ Please update your php.ini file. Maybe you must also change your │
│ web-server configuraton.
Waar vind ik het bestand php.ini?
Nee (volgens mijn niet merkbaar).quote:Op zondag 28 januari 2007 23:45 schreef ikJur het volgende:
Is het nou wel of niet verstandig om een 64 bits versie te nemen.
Qua snelheidswinst?
Qua comptabiliteit?
Echt compatible is het dus ook niet...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:32 schreef whoops het volgende:
Ik zou me ook niet blind staren op 64bits linux, aangezien dingen als Java en Flash alleen voor 32bits linux uitgebracht zijn, je moet dan dus handwerk verrichten om het aan de praat te krijgen...
Alleen als je >=3GB ram in je systeem wil. Met 32bit is het maximum aan geheugen dat je kunt addresseren 4GB, maar veel besturingssystemen zoals Windows en FreeBSD reserveren om interne redenen een deel van de adresruimte voor zichzelf, zodat je met een 32bit systeem ongeveer een limiet van 3GB hebt. Heb je meer geheugen dan dat, dan is dat weggegooid. Hoe dit met Linux momenteel is weet ik niet...quote:Op zondag 28 januari 2007 23:45 schreef ikJur het volgende:
Is het nou wel of niet verstandig om een 64 bits versie te nemen.
Qua snelheidswinst?
Qua comptabiliteit?
dank voor je snelle antwoordquote:Op maandag 29 januari 2007 00:01 schreef soylent het volgende:
[..]
Alleen als je >=3GB ram in je systeem wil. Met 32bit is het maximum aan geheugen dat je kunt addresseren 4GB, maar veel besturingssystemen zoals Windows en FreeBSD reserveren om interne redenen een deel van de adresruimte voor zichzelf, zodat je met een 32bit systeem ongeveer een limiet van 3GB hebt. Heb je meer geheugen dan dat, dan is dat weggegooid. Hoe dit met Linux momenteel is weet ik niet...
64bit zal niet sneller zijn, wellicht zelfs ietsje langzamer aangezien veel datastructuren (alles met pointers) extra bytes innemen, waardoor de memory caches van de CPU sneller vol zijn, minder geheugenoperaties uit de cache vervuld kunnen worden, en de vertraging van geheugentoegang groter zal worden.
Dan is er nog veel (vooral commerciele/closed source) software die nog niet is aangepast voor 64bit. Die programma's draaien dus niet op je 64bit OS. Als je werkt met open source software zal dit meestal geen probleem zijn, in mijn ervaring werkt dat allemaal vrij goed.
En natuurlijk zijn de bestaande OS-en vaak minder getest in de 64 bit versies, dus je kan waarschijnlijk iets meer bugs verwachten.
Momenteel heb je er nog weinig mee te winnen denk ik.
1 2 3 4 5 6 7 | total 15 drwxr-xr-x 2 root root 6144 Jan 28 20:20 . drwxr-xr-x 37 root root 9216 Jan 28 19:15 .. ?--------- ? ? ? ? ? locale-archive [root@host:/usr/lib/locale] $ rm locale-archive rm: cannot remove `locale-archive': No such file or directory |
En wat zou ik dan precies moeten veranderen, dat snap ik ook niet helemaalquote:Op zondag 28 januari 2007 23:52 schreef whoops het volgende:
[..]
Je kan het bestand vinden door 'locate php.ini' te doen, of met 'find /etc/ -iname php.ini', er aangezien alle systeemconfiguratie in de map /etc staat...
[..]
Nee (volgens mijn niet merkbaar).
Nee, zoals ik in het vorige topic ook al zei:
[..]
Echt compatible is het dus ook niet...
Ik vind het ook echt vreemd ja... Dit probleem heb ik op een Virtual Private Server waar FC2 op draait...quote:Op maandag 29 januari 2007 00:36 schreef soylent het volgende:
WTF?
Het lijkt er op alsof er een entry in de directory is die niet meer naar een geldige inode verwijst. Heb je toevallig een disk crash gehad lately? Wat voor OS gebruik je, ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Geen idee hoe je hem wegkrijgt. FS bug lijkt me... fsck zou hem wel moeten verwijderen.
Als dat niet werkt: de overige bestanden kopieren naar /usr/lib/locale.NEW en dan deze dir in het geheel verwijderen en de nieuwe dir renamen naar locale, I guess. Al zou ik dan deze dir even renamen naar wat anders, zodat je die gekke file nog hebt om verder mee te experimenteren, en mogelijk als een bug te melden, want 't is wel raar.
quote:Op maandag 29 januari 2007 02:01 schreef Schorpioen het volgende:
Misschien lukt het met unlink?
Dat lukt helaas ook niet... Ik kon de directory wel moven en heb een nieuwe aangemaakt met een leeg locale-archive bestand... Morgen maar eens uitzoeken bij welke package die hoort...quote:unlink: cannot unlink `locale-archive': No such file or directory
Good idea...quote:Op maandag 29 januari 2007 13:12 schreef Schorpioen het volgende:
Als je kan moven dan kan je hem toch gewoon naar /dev/null moven?
1 2 | mv: cannot overwrite non-directory `/dev/null' with directory `locale.org' |
`cp /dev/null locale.org` zou volgens mij wel het gewenste effect moeten hebben.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:24 schreef whoops het volgende:
Good idea...![]()
Helaas werkt het niet op de manier die ik probeer:
[ code verwijderd ]
Doe ik iets fout?
Nee want dan ben je nog niet van het originele bestand afquote:Op maandag 29 januari 2007 18:40 schreef slakkie het volgende:
[..]
`cp /dev/null locale.org` zou volgens mij wel het gewenste effect moeten hebben.
1 2 3 4 5 6 7 | root@host:/usr/lib# ls -l locale.org/ total 0 ?--------- ? ? ? ? ? locale-archive -rw-r--r-- 1 root root 0 Jan 29 22:53 null root@host:/usr/lib# rm -rf locale.org rm: cannot remove directory `locale.org': Directory not empty |
fsck draaien op een gemountte partitie, in het bijzonder een read/write gemountte partitie zou ik je ten sterkste afraden.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:58 schreef whoops het volgende:
Dan zit er niets anders op dan fsck volgens mij.. Kan ik dit gewoon draaien terwijl de partitie gemount is? Het filesystem is reiserfs...
Het probleem is een beetje dat het een server is waar ik geen fysieke toegang toe heb, het is een gesharede rootserver, ik kan dus niet booten met een ander OS of er een modernere distro op zetten... Toch eens kijken naar andere rootservers...
Dat vreesde ik al...quote:Op maandag 29 januari 2007 23:19 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
fsck draaien op een gemountte partitie, in het bijzonder een read/write gemountte partitie zou ik je ten sterkste afraden.
Probeer maar eens fsck te runnen, als het gemount is dan zal hij geen wijzigingen aanbrengen, maar wel vermelden wat de inconsistenties zijn.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:58 schreef whoops het volgende:
[ code verwijderd ]
Dan zit er niets anders op dan fsck volgens mij.. Kan ik dit gewoon draaien terwijl de partitie gemount is? Het filesystem is reiserfs...
Permissies geef je met: chmod <premissies> <map>quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:34 schreef G.Fawkes het volgende:
Hoe chmod is een map via de ternimal van ubuntu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |