quote:Turkish-Armenian writer shot dead
The Turkish-Armenian writer and journalist Hrant Dink has been shot dead, Turkish media report.
Dink, the high-profile editor of newspaper Agos, was shot three times outside its offices in Istanbul, the paper said.
Dink was one of the writers who had been prosecuted under Turkey's strict laws against "insulting Turkishness".
He was given a six-month suspended sentence in October 2005 after writing about the Armenian "genocide" of 1915.
quote:Op zondag 21 januari 2007 15:05 schreef damian5700 het volgende:
Turkse schrijver Hrant Dink doodgeschoten in Istanbul
Moet eigenlijk in de OP, maar goed.
?quote:Op zondag 21 januari 2007 15:34 schreef Floripas het volgende:
Waarvan is de verdachte eigenlijk?
Nog onbekend.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:34 schreef Floripas het volgende:
Van welke groepering maakt de verdachte eigenlijk deel uit?
Oh oh! Linkse mensen, hoedt u voor de extreem-rechtse internetuser!quote:Op zondag 21 januari 2007 16:04 schreef IHVK het volgende:
En er staat bij:
Ik disscussieerde met Dink op websites.
lees ik nu.
![]()
waar lees je dat?quote:Op zondag 21 januari 2007 16:04 schreef IHVK het volgende:
En er staat bij:
Ik disscussieerde met Dink op websites.
lees ik nu.
![]()
Bron? Ik lees dat nergens.quote:Op zondag 21 januari 2007 21:39 schreef J_CDA het volgende:
Wat de media weer uit de berichtgeving houdt is dat deze meneer een christen was. Tevens schreeuwde de moordenaar: "I shot the non-Muslim".
'quote:Op zondag 21 januari 2007 21:39 schreef J_CDA het volgende:
Wat de media weer uit de berichtgeving houdt is dat deze meneer een christen was. Tevens schreeuwde de moordenaar: "I shot the non-Muslim".
Het zou me eigenlijk niks verbazen als kranten als Hurriyet dit maar al te graag overnemen. Zo pakken ze twee in één: de politieke islam èn de anti-nationalistische beweging.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
'
Ja dat zou je maar al te graag willen he. En ik ga niet Engelse sites geloven![]()
Het zou me eigenlijk eerder verbazen als zij niet als eerste met dit bericht gekomen zijn.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het zou me eigenlijk niks verbazen als kranten als Hurriyet dit maar al te graag overnemen. Zo pakken ze twee in één: de politieke islam èn de anti-nationalistische beweging.
CONFESSES -- Ogün Samast, an 16-year-old unemployed teenager tells investigators he shot dead journalist Hrant Dink because he had insulted Turks, broadcaster CNN Turk reports. "I read on the Internet that he (Dink) said “I am from Turkey but Turkish blood is dirty” and I decided to kill him ... I do not regret this," CNN Turk quotes Samast as telling prosecutors questioning him. Samast and six other suspects are being questioned in Istanbul. One suspect, Yasin Hayal, served 11 months in jail for the bombing of a McDonalds restaurant in Trabzon in 2004..quote:Op maandag 22 januari 2007 09:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het zou me eigenlijk niks verbazen als kranten als Hurriyet dit maar al te graag overnemen. Zo pakken ze twee in één: de politieke islam èn de anti-nationalistische beweging.
Nee echt met die laatste zin heb je je domheid bewezen.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
CONFESSES -- Ogün Samast, an 16-year-old unemployed teenager tells investigators he shot dead journalist Hrant Dink because he had insulted Turks, broadcaster CNN Turk reports. "I read on the Internet that he (Dink) said “I am from Turkey but Turkish blood is dirty” and I decided to kill him ... I do not regret this," CNN Turk quotes Samast as telling prosecutors questioning him. Samast and six other suspects are being questioned in Istanbul. One suspect, Yasin Hayal, served 11 months in jail for the bombing of a McDonalds restaurant in Trabzon in 2004..
Voilazie je wel dat het niets met Islam te maken heeft. HAhaha jammer he voor je jood.
nee ik nam aan dat hij een jood isquote:Op maandag 22 januari 2007 09:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee echt met die laatste zin heb je je domheid bewezen.![]()
Jezus, doe even normaal. Eikel.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:17 schreef Burakius het volgende:
Voilazie je wel dat het niets met Islam te maken heeft. HAhaha jammer he voor je jood.
Nou ja, dan nog is het domme reactie.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
nee ik nam aan dat hij een jood isisraelische vlag. En zijn naam begint met J
Dus toch een extreem-rechtse moord...quote:Op maandag 22 januari 2007 09:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
CONFESSES -- Ogün Samast, an 16-year-old unemployed teenager tells investigators he shot dead journalist Hrant Dink because he had insulted Turks, broadcaster CNN Turk reports. "I read on the Internet that he (Dink) said “I am from Turkey but Turkish blood is dirty” and I decided to kill him ... I do not regret this," CNN Turk quotes Samast as telling prosecutors questioning him. Samast and six other suspects are being questioned in Istanbul. One suspect, Yasin Hayal, served 11 months in jail for the bombing of a McDonalds restaurant in Trabzon in 2004..
quote:Op maandag 22 januari 2007 09:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nou ja, dan nog is het domme reactie.
Net als mensen hier die zo reageren op moslims, zo kan je geen normale discussie voeren zeg maar.
Voorlopig lijkt het er niet op. De Turkse Hezbollah is trouwens al jaren niet meer actief en die website in jouw bron is sowieso niet serieus te nemen.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:57 schreef buachaille het volgende:
De drie? (twee dacht ik eerder) schoten in het hoofd van Dink is een signatuur van de turkse tak van Hezb'allah. De dader van de aanslag zal het Christen zijn van Dink als legitimatie van zijn daad hebben beschouwd denk ik. Weer een voorbeeld van de demonische kant van islam.
http://nederkrant.wordpre(...)jn-niet-moslim-zijn/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |