abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45506696
quote:
Turkish-Armenian writer shot dead
The Turkish-Armenian writer and journalist Hrant Dink has been shot dead, Turkish media report.

Dink, the high-profile editor of newspaper Agos, was shot three times outside its offices in Istanbul, the paper said.

Dink was one of the writers who had been prosecuted under Turkey's strict laws against "insulting Turkishness".

He was given a six-month suspended sentence in October 2005 after writing about the Armenian "genocide" of 1915.
quote:
Turkey's NTV television said police were searching for a teenager wearing a white hat and a denim jacket in connection with the murder.

The channel showed pictures of a white sheet covering the journalist's body in front of the newspaper building's entrance.

Dink, 53, had received threats from nationalists who viewed him as a traitor, the Associated Press news agency reported.

He was a public figure in Turkey - one of its most prominent Armenian voices.

He once gave an interview with the Associated Press in which he cried while describing the hatred some Turks had for him, saying he could not stay in a country where he was unwanted.

Hundreds of thousands of Armenians died in 1915, in what many Armenians say was a systematic massacre at the hands of the Ottoman Turks.

Turkey denies any genocide, saying the deaths were a part of World War I.

Turkey and neighbouring Armenia still have no official relations.
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6279241.stm

[ Bericht 4% gewijzigd door buachaille op 19-01-2007 19:38:41 ]
pi_45506783
* weg *

[ Bericht 89% gewijzigd door Drugshond op 20-01-2007 09:50:40 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_45506888
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
Je reinste dierenmishandeling.
Reageer dan niet als je toch niks zinnigs te melden hebt. We hebben het hier over een moord op een journalist en schrijver.

Hrant Dink is een Armeense journalist met de Turkse nationaliteit. Hij is redacteur bij het tweetalige Armeens-Turkse weekblad Agos en hij is een bekend commentator over Armeense aangelegenheden.
Dink komt op voor de rechten van de Armeense bevolkingsgroep in Turkije en voor de erkenning van de Armeense genocide in de periode 1915-1917 door de Turkse staat. Dink is recentelijk veroordeeld tot zes maanden voorwaardelijke gevangenisstraf omdat hij in een artikel over de genocide op Armeniërs schreef. Eerder riskeerde hij drie jaar gevangenisstraf wegens het smaden van de Turkse staat en Turkse nationaliteit, omdat hij tegenover een Frans persbureau heeft verklaard dat hij het vroeger op school moeilijk had met de formulering van de dagelijkse eed van trouw: Ik ben een Turk, ik ben eerlijk, ik werk hard. Ik werk ook hard en ik ben ook eerlijk, maar ik ben geen Turk, aldus Dink.
pi_45506921
Schandalig. Er lopen rare figuren rond in Turkije die zover willen gaan om de Armeense genocide te ontkennen en mensen die daarover de waarheid schrijven vermoorden. Zeer slecht voor het imago van Turkije.
pi_45507246
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:22 schreef buachaille het volgende:

[..]

Reageer dan niet als je toch niks zinnigs te melden hebt. We hebben het hier over een moord op een journalist en schrijver.
Oh ik dacht dat het een moord op een gele kikker betrof.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45508024
Ik zeg het altijd al. Sommige problemen lossen zichzelf wel op. Deze jongen met de pet heeft zijn vaderland uitstekend gediend door een landverrader op te ruimen, maar dat neemt niet weg dat hij 20 jaar mag zitten.

Laten we wel wezen, we kunnen geen moord goedkeuren natuurlijk, ook al is het uit vaderlandsliefde.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:02:37 #7
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45508092
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zeg het altijd al. Sommige problemen lossen zichzelf wel op. Deze jongen met de pet heeft zijn vaderland uitstekend gediend door een landverrader op te ruimen, maar dat neemt niet weg dat hij 20 jaar mag zitten.

Laten we wel wezen, we kunnen geen moord goedkeuren natuurlijk, ook al is het uit vaderlandsliefde.
heerlijk,

wat je nu zegt betekend dus ook dat elke kutmarokkaan die vermoord word door een lonsdaler dus eigenlijk een daad van vaderlandsliefde is
ik ben lief :)
pi_45508160
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:02 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

heerlijk,

wat je nu zegt betekend dus ook dat elke kutmarokkaan die vermoord word door een lonsdaler dus eigenlijk een daad van vaderlandsliefde is
A_L_N_F redenering:

wat je nu zegt betekend dus ook dat elke ijsbeer die vermoord wordt door een jager dus eigenlijk een daad van vaderlandsliefde is

(Zoveel heeft het een te maken met het ander)
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:06:58 #9
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45508227
quote:

Welk probleem is dan opgelost? Dit soort incidenten helpen de genocideontkenners niet. Een stem is verdwenen, maar er komen weer 10 nieuwen op
Zyggie.
pi_45508952
quote:

Tja, euh, hmmmmmmmmmm, ik ga maar eens wat imams doodschieten, die tegen huwelijken zijn van moslims met niet-moslims
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:37:32 #11
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_45509080
Is het bij de heren grijnzende moslims in hun hoofd opgekomen dat ze volgens hun eigen definities dus door vaderlandslievende Nederlanders doodgeschoten mogen worden?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_45509122
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Is het bij de heren grijnzende moslims in hun hoofd opgekomen dat ze volgens hun eigen definities dus door vaderlandslievende Nederlanders doodgeschoten mogen worden?
Heb je plannen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_45509186
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik denk het niet. KirmiziBeyaz probeerde met zijn opmerking de moord goed te praten in verhuld taalgebruik. Kennelijk is zijn kennis van de Nederlandse taal niet goed genoeg voor dit soort semantische spelletjes omdat het wel erg duidelijk is dat hij de moord goedkeurt.
pi_45509201
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:33 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Tja, euh, hmmmmmmmmmm, ik ga maar eens wat imams doodschieten, die tegen huwelijken zijn van moslims met niet-moslims
Sure, als je daar 20 jaar voor over hebt, maar zover zal jouw 'vaderlandsliefde' wel niet reiken
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:42:57 #15
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45509249
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Sure, als je daar 20 jaar voor over hebt, maar zover zal jouw 'vaderlandsliefde' wel niet reiken
Ha, mijn opvoeding was superieur.
Zyggie.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:43:03 #16
3647 B.R.Oekhoest
pi_45509254
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heb je plannen?
Nee, ik hou niet van langdurig Playstation te moeten spelen.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_45509257
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:41 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik denk het niet. KirmiziBeyaz probeerde met zijn opmerking de moord goed te praten in verhuld taalgebruik. Kennelijk is zijn kennis van de Nederlandse taal niet goed genoeg voor dit soort semantische spelletjes omdat het wel erg duidelijk is dat hij de moord goedkeurt.
Ik ben geen arier zoals jij, dus heb ik per definitie een taalgebrek. Vergeef het mij.
pi_45509260
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ach, ik word toch niet gepakt....
pi_45509288
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik ben geen arier zoals jij, dus heb ik per definitie een taalgebrek. Vergeef het mij.
Ik een arier
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:46:56 #20
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45509374
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat je biologisch minderwaardig bent komt helaas niet door een 'ras' of een ander discriminerend voorbeeld.
Zyggie.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:47:23 #21
3647 B.R.Oekhoest
pi_45509385
"Belediging van de Turkse identiteit". Als we dat principe hier gaan hanteren voor de NL identiteit kunnen we heel wat moslims aanklagen.
pi_45509400
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
"Belediging van de Turkse identiteit". Als we dat principe hier gaan hanteren voor de NL identiteit kunnen we heel wat moslims aanklagen.
Heb je plannen?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:48:47 #23
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45509424
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het is natuurlijk gewoon een wet tegen ontkenning, tegenoverstelde van holocaustwet. Wel een mooie naam inderdaad.
Zyggie.
pi_45509436
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heb je plannen?
Standaardantwoord van je?

Trouwens het topic gaat zo wel goed dood!
pi_45509455
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:49 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Standaardantwoord van je?

Trouwens het topic gaat zo wel goed dood!
Verschil tussen een vraag en antwoord?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')