quote:Turkish-Armenian writer shot dead
The Turkish-Armenian writer and journalist Hrant Dink has been shot dead, Turkish media report.
Dink, the high-profile editor of newspaper Agos, was shot three times outside its offices in Istanbul, the paper said.
Dink was one of the writers who had been prosecuted under Turkey's strict laws against "insulting Turkishness".
He was given a six-month suspended sentence in October 2005 after writing about the Armenian "genocide" of 1915.
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6279241.stmquote:Turkey's NTV television said police were searching for a teenager wearing a white hat and a denim jacket in connection with the murder.
The channel showed pictures of a white sheet covering the journalist's body in front of the newspaper building's entrance.
Dink, 53, had received threats from nationalists who viewed him as a traitor, the Associated Press news agency reported.
He was a public figure in Turkey - one of its most prominent Armenian voices.
He once gave an interview with the Associated Press in which he cried while describing the hatred some Turks had for him, saying he could not stay in a country where he was unwanted.
Hundreds of thousands of Armenians died in 1915, in what many Armenians say was a systematic massacre at the hands of the Ottoman Turks.
Turkey denies any genocide, saying the deaths were a part of World War I.
Turkey and neighbouring Armenia still have no official relations.
Reageer dan niet als je toch niks zinnigs te melden hebt. We hebben het hier over een moord op een journalist en schrijver.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
Je reinste dierenmishandeling.
Oh ik dacht dat het een moord op een gele kikker betrof.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:22 schreef buachaille het volgende:
[..]
Reageer dan niet als je toch niks zinnigs te melden hebt. We hebben het hier over een moord op een journalist en schrijver.
heerlijk,quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zeg het altijd al. Sommige problemen lossen zichzelf wel op. Deze jongen met de pet heeft zijn vaderland uitstekend gediend door een landverrader op te ruimen, maar dat neemt niet weg dat hij 20 jaar mag zitten.
Laten we wel wezen, we kunnen geen moord goedkeuren natuurlijk, ook al is het uit vaderlandsliefde.
A_L_N_F redenering:quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:02 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
heerlijk,
wat je nu zegt betekend dus ook dat elke kutmarokkaan die vermoord word door een lonsdaler dus eigenlijk een daad van vaderlandsliefde is![]()
Welk probleem is dan opgelost? Dit soort incidenten helpen de genocideontkenners niet. Een stem is verdwenen, maar er komen weer 10 nieuwen opquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zeg het altijd al. Sommige problemen lossen zichzelf wel op. Deze jongen met de pet heeft zijn vaderland uitstekend gediend door een landverrader op te ruimen, maar dat neemt niet weg dat hij 20 jaar mag zitten.
Laten we wel wezen, we kunnen geen moord goedkeuren natuurlijk, ook al is het uit vaderlandsliefde.
Tja, euh, hmmmmmmmmmm, ik ga maar eens wat imams doodschieten, die tegen huwelijken zijn van moslims met niet-moslimsquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Heb je plannen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Is het bij de heren grijnzende moslims in hun hoofd opgekomen dat ze volgens hun eigen definities dus door vaderlandslievende Nederlanders doodgeschoten mogen worden?
Ik denk het niet. KirmiziBeyaz probeerde met zijn opmerking de moord goed te praten in verhuld taalgebruik. Kennelijk is zijn kennis van de Nederlandse taal niet goed genoeg voor dit soort semantische spelletjes omdat het wel erg duidelijk is dat hij de moord goedkeurt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Is het bij de heren grijnzende moslims in hun hoofd opgekomen dat ze volgens hun eigen definities dus door vaderlandslievende Nederlanders doodgeschoten mogen worden?
Sure, als je daar 20 jaar voor over hebt, maar zover zal jouw 'vaderlandsliefde' wel niet reikenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:33 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Tja, euh, hmmmmmmmmmm, ik ga maar eens wat imams doodschieten, die tegen huwelijken zijn van moslims met niet-moslims![]()
Ha, mijn opvoeding was superieur.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Sure, als je daar 20 jaar voor over hebt, maar zover zal jouw 'vaderlandsliefde' wel niet reiken![]()
Nee, ik hou niet van langdurig Playstation te moeten spelen.quote:
Ik ben geen arier zoals jij, dus heb ik per definitie een taalgebrek. Vergeef het mij.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:41 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik denk het niet. KirmiziBeyaz probeerde met zijn opmerking de moord goed te praten in verhuld taalgebruik. Kennelijk is zijn kennis van de Nederlandse taal niet goed genoeg voor dit soort semantische spelletjes omdat het wel erg duidelijk is dat hij de moord goedkeurt.
Ach, ik word toch niet gepakt....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Sure, als je daar 20 jaar voor over hebt, maar zover zal jouw 'vaderlandsliefde' wel niet reiken![]()
Ik een arierquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben geen arier zoals jij, dus heb ik per definitie een taalgebrek. Vergeef het mij.
Dat je biologisch minderwaardig bent komt helaas niet door een 'ras' of een ander discriminerend voorbeeld.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben geen arier zoals jij, dus heb ik per definitie een taalgebrek. Vergeef het mij.
Heb je plannen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
"Belediging van de Turkse identiteit". Als we dat principe hier gaan hanteren voor de NL identiteit kunnen we heel wat moslims aanklagen.
Het is natuurlijk gewoon een wet tegen ontkenning, tegenoverstelde van holocaustwet. Wel een mooie naam inderdaad.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
"Belediging van de Turkse identiteit". Als we dat principe hier gaan hanteren voor de NL identiteit kunnen we heel wat moslims aanklagen.
Verschil tussen een vraag en antwoord?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:49 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Standaardantwoord van je?
Trouwens het topic gaat zo wel goed dood!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |