Verslag ZANY
![]()
Hierbij de tekst die ik op weblog heb staan:
Eindelijk, de dag van X-qlusive Zany is aangebroken, echt lang naar uitgekeken!
Dit feest stond in het teken van Zany die tijdens het feest afwisselend zal gaan draaien met andere iconen van de hardstyle muziek. Q-dance doet eens in de zoveel tijd een DJ zijn eigen avond geven, wanneer deze erg populair of een grootheid is binnen zijn genre. Zany hoort deze eer zeker ook een keer te krijgen! Naast zijn eigen zaal was er nog een andere zaal waar andere bekende DJ’s hun tracks laten horen. Lekker voor de afwisseling en ook een luxe welke Dj je eens gaat aanhoren.
Na een ochtend werken in de middag wezen pitten om om 19.00u wakker te worden. Eten, klaarmaken en om 20.30u op station Zwijndrecht waar we om 20.40u richting Rotterdam zijn vertrokken. Tijdens het overstappen op de sprinter richting Amsterdam Bijlmer heeft mn neef zich bij het groepje van 4 man toegevoegd.Heenreis was aardig lachen, sfeer zat er goed in bij andere Zany gangers wat tot lachwekkende acties leidde.
Om 22.20u aangekomen op station 020 Bijlmer was het nog maar 5 minuten lopen naar de Heineken Music Hall. Na het fouilleren, muntjes kopen en jassen ophangen.
Aangezien Zany pas om 00.00u zou beginnen hebben we ons opgewarmd in de kleine zaal waar Ruthless net was begonnen met draaien, klonk erg vet!
23.15u richting de hoofdzaal gelopen die erg mooi aangekleed was! Was in de stijl van een laboratorium wat ook het thema was. Op dat moment was Tony aan het draaien, vette muziek die om 00.15u werd gestopt, omdat het tijd was voor de master himself. Na een laserintro was het de beurt aan Zany.
Van 00.15u tot ‘als ik het goed heb’ 03.00u draaide Zany solo. Je kon duidelijk horen dat het opbouwend was, begon met (hard)trance wat pas na een uur overging op Hardstyle. Het knalde in het begin zeker lekker, alleen het was nog niet ‘het’ ding wat je uit ervaring van zo dj weet. Na 2en kwam de beuk er gelukkig wel goed in! De lasers, verlichtingen maakte de sfeer compleet, deze deden precies mee met de beat en waren duidelijk per nummer ingesteld, zodat de juiste sfeer op het juiste moment was. Gold ook voor de beelden op al die tv-schermen.
Na 3en kwamen de eerste ‘friends’. Pavo en Isaac samen Zany. Dit was dik driekwartier volop knallen en beuken. Superset!
Hierna zijn we naar de andere zaal gegaan om een gedeelte van Duro te zien. Deze deed ook flinke beukset draaien, geen moment stil gestaan.
Toen hij het einde van z’n set naderde ff uitgerust.
Rond 04.30u terug in de hoofdzaal waar we helaaaaaaaas een groot gedeelte van Donkey rollers en Showtek miste. Jammer, daar waren de recensies juist erg hoog over en aan het publiek te zien waren ze lekker bezig (geweest). Ach, ook al hebben we maar 10 minuten ervan meegekregen, uiteindelijk is het overal waar je bent dik feest, dus wat maakt het ook uit! Nog genoeg kansen!
Na deze set ging Zany weer lekker solo verder. De muziek is ondertussen flink harder geworden, keiharde hardstyle met vele bekendere nummers. Ondertussen deed Tatanka zich toevoegen en was het weer dik driekwartier keihard stampen. Tijd vloog echt met hem erbij.
Na zijn set was het wederom de beurt aan Zany die weer flink doorknalde. Ondertussen was het alweer bijna 06.00u. De tijd vloog letterlijk voorbij! De opkomende zere voeten deerde mij geen moment, deze avond bracht alleen maar pure energie en de vetste muziek met de bij behorende show! Complimenten aan Q-Dance!
Als ik toch bezig ben met complimenten dan gaat deze uit naar het geluid. Dit is het beste geluid wat ik ooit bij een Groot feest heb gehoord. Ze zeggen dan de HmH de beste akoestiek van Europa heeft, nou bij deze, het is waar! Glashelder geluid en een bass die je hele lichaam deed beven. Heerlijk!
Om 06.30u de jassen gepakt om nog tot iets voor 07.00u de hardcore klanken van Luna mee te pikken, die beukte de ochtend goed in!
Na een promotieposter gepakt te hebben die nu op mn kamer hangt zijn we toen afgelopen was weg gegaan.
Om 07.00u stonden we buiten. De treinen reden vanaf Bijlmer voor ons nog niet, gelukkig wel via Duivendrecht. De trein van 07.34u genomen naar Schiphol. Daar ontbeten bij de Burger king om daarna de intercity naar Rotterdam te nemen en vervolgens de stoptrein naar Zwijndrecht. Om 10.00u lag ik klaarwakker en voldaan in bed. Moet toch nog even rust pakken. Ik kan dit iedereen die van deze muziek houdt aanraden. Dit is nu al één van de betere feesten van dit jaar en qua geluid denk ik dat geen enkel feest dat in 2007 kan overheersen!
Er zijn door mensen van mn groep foto’s / video’s gemaakt, niet dat deze online komen, maar wil ze wel gauw in bezit hebben, zodat ik ze kan laten zien aan wie dat wilt!
Line up (* = gezien)
Blackbox
• Isaac *
• Jesselyn ft Jowan
• Pavo *
• Tatanka *
• Tony *
• Zany *
• Live: Donkey Rollers ft Showtek *
• Live: Shadowlands Terrorists
• Live: Southstylers *
• MC: DV8 *