abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45563359
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:32 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik zie jou ook geen piramde bouwen maar okay
Heheh, wil je zeggen dat ik lui ben?
  zondag 21 januari 2007 @ 16:58:46 #152
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_45564054
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:37 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Heheh, wil je zeggen dat ik lui ben?
Je hebt me door ;P
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_45564201
Hier lijkt ie op.... maar niet helemaal. En je ziet niet hoe groot ie is.

pi_45564219
Heheh " hier lijkt ie op"
Alsof we niet weten hoe een Sphinx eruit ziet
  zondag 21 januari 2007 @ 17:06:36 #155
166318 ta1lormad3
Do you get my drift?
pi_45564299
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:03 schreef Beelzebub85 het volgende:
Heheh " hier lijkt ie op"
Alsof we niet weten hoe een Sphinx eruit ziet
!!

Morgen willen we wel de enige echte foto natuurlijk!
What we got here, is a failure to communicate. Some men you just can't reach.
So you get what we had here last week. Which is the way he wants it. Well, he gets it.
I don't like it anymore than you men.
pi_45564330
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:06 schreef ta1lormad3 het volgende:

[..]

!!

Morgen willen we wel de enige echte foto natuurlijk!
Jawel jawel. Gaat nu mijn agenda in.
  zondag 21 januari 2007 @ 17:09:25 #157
150152 Queen_Bee
pi_45564373
Ik heb ook een paar Egyptische beelden. Sfinx had ik, Tutankhamun, Nefertiti, 2 Anubis en die kat en nog 1

Van de Kijkshop toen zon serie Alleen een paar missen een paar lichaamsdelen door mn verhuizing
I'm super sonic man
pi_45564725
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:09 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb ook een paar Egyptische beelden. Sfinx had ik, Tutankhamun, Nefertiti, 2 Anubis en die kat en nog 1

Van de Kijkshop toen zon serie Alleen een paar missen een paar lichaamsdelen door mn verhuizing
Mooi mooi! Jammer dat ze invalide zijn geworden...
Was die sfinx ook een echte ?
  zondag 21 januari 2007 @ 17:23:59 #159
150152 Queen_Bee
pi_45564835
Weet ik veel Ze waren wel mooi donker
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 17:25:16 #160
150152 Queen_Bee
pi_45564881
Volgen smij heb ik bij de laatste verhuizing de kapotte ook maar weggegooid Zal die anderen eens opzoeken en op de foto zetten, ooit
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 17:27:01 #161
150152 Queen_Bee
pi_45564941
Dat wilde ik dus ook nog zeggen. Over kan het wel bestaan, dan zouden we toch al wat gezien moeten hebben?
Niemand dacht dat Troje echt bestond, en toen werd het ineens gevonden
Is wel moeilijk vinden als je e rnieuwe steden overheen bouwt natuurlijk.
I'm super sonic man
pi_45565018
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:27 schreef Queen_Bee het volgende:
Dat wilde ik dus ook nog zeggen. Over kan het wel bestaan, dan zouden we toch al wat gezien moeten hebben?
Niemand dacht dat Troje echt bestond, en toen werd het ineens gevonden
Is wel moeilijk vinden als je e rnieuwe steden overheen bouwt natuurlijk.
Mogelijk, maar Atlantis zou onder water moeten liggen toch? Maar aan de andere kant....wij hebben ook ooit onder water gelegen.
  zondag 21 januari 2007 @ 17:30:29 #163
150152 Queen_Bee
pi_45565060
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:29 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Mogelijk, maar Atlantis zou onder water moeten liggen toch? Maar aan de andere kant....wij hebben ook ooit onder water gelegen.
Een deel meen ik. En dat hoeft nou ook niet echt waar te zijn natuurlijk.
I'm super sonic man
pi_45565095
True...Ergens in Nederland is toch ook een stad/dorp wat zo rond gebouwd is? Mischien.....
  zondag 21 januari 2007 @ 17:32:29 #165
150152 Queen_Bee
pi_45565123
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:31 schreef Beelzebub85 het volgende:
True...Ergens in Nederland is toch ook een stad/dorp wat zo rond gebouwd is? Mischien.....
Ehm?
I'm super sonic man
pi_45565380
Ik zal het eens opzoeken.
  zondag 21 januari 2007 @ 17:55:07 #167
150152 Queen_Bee
pi_45565609

Die kat links, zo is die hele serie. Dat beeld van Tutankhamun is tzelfde idee, alleen dan zoals die kat zeg maar ;P
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 17:56:33 #168
150152 Queen_Bee
pi_45565632
Dit is trouwens niet van mij hè
I'm super sonic man
pi_45565785
naar egypte gaan om op een touristenmarkt zinloze touristenspulletjes te kopen
  zondag 21 januari 2007 @ 18:03:48 #170
150152 Queen_Bee
pi_45565823
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:02 schreef alsem het volgende:
naar egypte gaan om op een touristenmarkt zinloze touristenspulletjes te kopen
Was ik maar in Egypte geweest
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 18:08:18 #171
150152 Queen_Bee
pi_45565955
Meh, ik zit nu even wat te lezen

Toen Palestina onder de macht van Ptolemaeus I kwam in 1301 voor Christus, bracht hij Joodse huursoldaten mee terug naar Egypte. Joden die in Alexandrië woonden haalden koning Ptolemaeus II (285-247 v. Chr.) over een Griekse vertaling van de bijbel te laten maken. The Hogepriester van Jeruzalem stuurde toen 72 Ouderen naar Alexandrië; zes vertegenwoordigers van elk van de twaalf stammen van Israël, samen met een officiële kopie van het Pentateuch (de eerste vijf boeken van het oude testament). Ze hadden 72 dagen nodig om deze vijf werken te vertalen naar het Grieks. Later werden de andere boeken van het Oude Testament ook nog door anderen vertaald naar het Grieks en de totale werken werden bekend onder de naam Septuagint (De "zeventig", vernoemd naar de (Tweeën-) zeventig) vertalers.Omdat de Griekse teksten dus veel ouder zijn dan de Hebreeuwse, werd de Septuagint aangenomen als de bijbel van de vroege kerk.

Ptolemaeus gaf zijn huursoldaten (Syriërs, Grieken, Macedoniërs, Perzen en Griekse Aziaten) als compensatie stukken land tussen de Egyptische bevolking, in steden in de buurt van hoofdsteden van de provincies, waarin Egypte verdeeld was.

Deze gebieden met buitenlandse kolonisten zijn precies de gebieden waar vandaag de dag de Christelijke bevolking van Egypte woont.

De Romeinen en vroege Christenen in Egypte.

Toen de Romeinen aankwamen in Alexandrië, gaven zij een vookeursbehandeling aan de Joodse bevolking. Augustus gaf de Griekse Joden van Alexandrië zelfbestuur. Dit veroorzaakte grote onrust onder de Grieken, die de stad gesticht hadden. De Romeinen versterkten de buitenlandse nederzettingen door er nog meer buitenlanders te plaatsen. Men zegt dat de Joodse kolonie in Alexandrië in de eerste eeuw n. Chr. een bevolkingsaantal van 1 miljoen had.

Het christendom deed vrij vroeg zijn intrede in Alexandrië, vanuit Syrië en Judea. Tenslotte is het christendom een afgeleide van het Judeisme. Immigratie vanuit Syrië naar Egypte werd door de Romeinen aangemoedigd en gefinancierd.

Ik snap het nog niet heulemaal
I'm super sonic man
pi_45566178
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:12 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Daarna kwam nog de Ptolemaische dynastie, van Ptolemaeus I tot en met Cleopatra VII (en je zou haar zoon van Julius Caesar, Caesarion ook nog mee kunnen rekenen), maar die wordt in Wikipedia zo te zien niet als Egyptische dynastie gerekend.

Als je meer wilt weten over de Egyptische geschiedenis kan ik je "Egypte, Greece and Rome, Civilizations of the Ancient Mediterranean" van Charles Freeman (Oxford University Press) aanraden. Ik weet niet of er een Nederlandse vertaling van is.
oh, die ga ik lezen!!
dank je wel
  zondag 21 januari 2007 @ 18:23:01 #173
150152 Queen_Bee
pi_45566411
Marcus Antonius en Cleopatra werden verslagen door de Romeinen en keizer Augustus kwam aan de macht in het land dat ooit door farao's werd geregeerd. Hij voerde veranderingen door, maar liet de belangrijke hoofdstad Alexandrie voor een groot deel met rust. De keizer had vooral interesse in de graanoogst van het land. Hij herstelde de tempels in het land, de herinneringen aan de Egyptische oudheid, en Romeinse heersers lieten zich plaatsen in het Egyptische godenpatroon om nog meer aanzien te krijgen. De Egyptische beschaving leek onverslaanbaar totdat Sint-Marcus naar Egypte kwam en het christelijk geloof verkondigde. Veel Egyptenaren lieten zich bekeren. De religieuze teksten waren vertaald in het koptisch waardoor veel Egyptenaren het begrepen. Ook zagen zij overeenkomsten tussen het christelijk geloof en de Egyptische goden. In de 5e eeuw kwam de koptische kerk op zichzelf te staan, doordat steeds meer mensen vraagtekens zette bij het verhaal van Jezus.

Okay, zo kwam God dus in Egypte.
I'm super sonic man
pi_45567111
Om even terug op Atlantis te komen.

Er zijn mensen die zeggen dat Atlantis op Antarctica was.

Men heeft met behulp van sateliet foto's ontdekt, dat er onder het ijs, structuren zijn, die niet door de natuur gevormd zouden kunnen worden.
Deze zouden dus door een beschaving gemaakt moeten zijn.

Dit wordt uiteraard door een heleboel wetenschappers tegengesproken en naar het schijnt, zijn niet alle sateliet foto's van Antarctica vrijgegeven.
Dit zou natuurlijk allelei speculaties hierover kunnen versterken.

Wel is het zo, dat Antarctica niet altijd bedenkt is geweest met ijs.
Men schat dat het nog "ijsloos" was, rond 15.000 jaar geleden.

Tevens zijn er schetsen bekend, die volgens de "carbondating methode" ouder dan 500 jaar zijn, die een bijna perfecte weergave geven van hoe de kuststrook er onder het ijs uit ziet.
Dat is vergeleken met wat de sateliet foto's, die wel vrijgegeven waren, hebben kunnen bevestigen.

Echter, zelfs dat wordt door een heleboel geschiedkundige als puur toeval afgewimpeld.
En zo blijft ook dat nog even afwachten.
  zondag 21 januari 2007 @ 18:47:54 #175
150152 Queen_Bee
pi_45567177
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:45 schreef chatter het volgende:
Om even terug op Atlantis te komen.

Er zijn mensen die zeggen dat Atlantis op Antarctica was.

Men heeft met behulp van sateliet foto's ontdekt, dat er onder het ijs, structuren zijn, die niet door de natuur gevormd zouden kunnen worden.
Deze zouden dus door een beschaving gemaakt moeten zijn.

Dit wordt uiteraard door een heleboel wetenschappers tegengesproken en naar het schijnt, zijn niet alle sateliet foto's van Antarctica vrijgegeven.
Dit zou natuurlijk allelei speculaties hierover kunnen versterken.

Wel is het zo, dat Antarctica niet altijd bedenkt is geweest met ijs.
Men schat dat het nog "ijsloos" was, rond 15.000 jaar geleden.

Tevens zijn er schetsen bekend, die volgens de "carbondating methode" ouder dan 500 jaar zijn, die een bijna perfecte weergave geven van hoe de kuststrook er onder het ijs uit ziet.
Dat is vergeleken met wat de sateliet foto's, die wel vrijgegeven waren, hebben kunnen bevestigen.

Echter, zelfs dat wordt door een heleboel geschiedkundige als puur toeval afgewimpeld.
En zo blijft ook dat nog even afwachten.
Over Antartica heb ik ook gelezen idd. Maar imo zou Cyprus het nog wel eens kunnen zijn. En daar zijn ze tenmisnte bezig dus daar komen we geheid achter
I'm super sonic man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')