Strakker hoeft echt niet: hij staat al behoorlijk strak! Ik ga eerst wel ff die siliconenspray proberen...quote:Op zondag 21 januari 2007 13:52 schreef MikeyMan het volgende:
Dat hoeft er niet af, je moet hem gewoon strakker zetten... En eventueel behandelen met siliconenspray...
Bij 1500 tot 2000 toeren ? Dat moet ik meemaken...quote:Op zondag 21 januari 2007 14:06 schreef flexje het volgende:
wat voor motor heb je?
volgens mij is het je turbo (als je die hebt)
Want?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:09 schreef BolleSmurf het volgende:
[..]
Bij 1500 tot 2000 toeren ? Dat moet ik meemaken...
quote:Op zondag 21 januari 2007 13:42 schreef AlmightyArjen het volgende:
Mijn auto maakt wat zacht fluitend geluid tussen de 1500 en 2000 toeren. Ik verdenk de V-snaar: hij is wel goed gespannen maar is nogal vettig aan de binnenkant, er zit een soort van pek op. Hoe kan ik dat schoonmaken zonder het rubber uit te drogen??
V-snaar is niet hezelfde als een distributieriem hequote:Op zondag 21 januari 2007 14:28 schreef AlmightyArjen het volgende:
Hoeveel kost het vervangen van die snaar? Naar mij idee is het aardig vroeg, na 65000 km... Heb hem net een paar maanden.
WTFquote:Op zondag 21 januari 2007 14:28 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik heb een corsa C 1.7 DTI (of zoiets) uit 2003. Volgens mij kan het inderdaad nog wel eens de turbo zijn: dat er dan meer kracht op de snaar komt te staan waardoor hij gaat slippen. De auto is vorige week nog bij een opel dealer voor een beurt geweest. Checken ze dit soort dingen dan niet?? Het geluid was er toen ook al, bij een warme motor (na een half uur rijden). De dealer heeft een "straatproef" gedaan maar heeft niets raars kunnen horen, maar volgens mij heeft-ie er ook geen half uur mee gereden...
Hoeveel kost het vervangen van die snaar? Naar mij idee is het aardig vroeg, na 65000 km... Heb hem net een paar maanden.
Hij draaid natuurlijk bij elk toerental, maar kan bij specifieke toerentallen meer geluid produceren. Waar precies is afhankelijk van oa slijtage en balans.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:12 schreef BolleSmurf het volgende:
Een turbo die het doet tussen 1500 en 2000 toeren en daarna niet meer....
opel dealer...quote:Op zondag 21 januari 2007 14:28 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik heb een corsa C 1.7 DTI (of zoiets) uit 2003. Volgens mij kan het inderdaad nog wel eens de turbo zijn: dat er dan meer kracht op de snaar komt te staan waardoor hij gaat slippen. De auto is vorige week nog bij een opel dealer voor een beurt geweest. Checken ze dit soort dingen dan niet?? Het geluid was er toen ook al, bij een warme motor (na een half uur rijden). De dealer heeft een "straatproef" gedaan maar heeft niets raars kunnen horen, maar volgens mij heeft-ie er ook geen half uur mee gereden...
Hoeveel kost het vervangen van die snaar? Naar mij idee is het aardig vroeg, na 65000 km... Heb hem net een paar maanden.
Ik woon in Italië, hier heb je geen Bovagquote:Op zondag 21 januari 2007 14:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
opel dealer...![]()
je kan beter naar een gewone bovag garage gaan....
Afgaande op je verhaal geloof ik in elk geval niet dat het de v-snaar is, al mag je die inmiddels wel laten vervangen. Of het ook echt de turbo is en hoe ernstig het is, is natuurlijk moeilijk te beoordelen. Bovendien zijn er nog wel meer zaken die een fluitend/piepend geluid kunnen opleveren.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:17 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik wist niet dat een V-snaar maar zo kort meeging. Anyway, de motor maak dus vooral het geluid als-ie warm is. Of ik nou wel of geen elektriciteit trek maakt niet uit. Dat zou betekenen dat het de turbo is: is dat erg? Is het te verhelpen?
Vsnaar gaat makkelijk 60k mee..quote:Op zondag 21 januari 2007 14:39 schreef yup het volgende:
[..]
WTF![]()
![]()
![]()
Een v-snaar gaat echt geen 65k mee hoor, reken op iets van 10 tot 20 k :/
Vervangen die hap en snel ook nog. Als ie eraf vliegt in the middle of nowere in de stromende regen ga jeo ok niet lachen (want dat is precies bij mij gebeurd).
V-snaar gaat niet altijd makkelijk 60k mee, dat hangt van de gebruik, en zelfs het weer af.quote:
Je overdrijft wat mij betreft over die v-snaar enigszins...quote:Op zondag 21 januari 2007 16:03 schreef yup het volgende:
[..]
V-snaar gaat niet altijd makkelijk 60k mee, dat hangt van de gebruik, en zelfs het weer af.
Bij droog en zeer heet weer gaat zo een ding veel eerder kapot dan bij vochtig koud weer, levensduur van het ding wordt extreem verkort bij hitte...
De meeste mensen laten het ding erop, terwijl hij eigenlijk vervangen hoort te worden, je kan de gok nemen, maar als dat ding stukloopt in een scenario wat ik bedoel zit jij er mooi mee.
Net als distributie riem, kan makkelijk het dubbele aan wat opgegeven is maar dat is spelen met je leven, als er maar een ongunstig iets gebeurd (je trekt bijv. op een zodanige wijze op dat de motor allerlei klappen krijgt) kan dat ding het begeven...
Technisch kunnen ze zelfs een autoleven mee, alleen is het niet aan te raden. En ja ik heb dit zelf meegemaakt, ik heb met auto's gereden die helemaal uitgedroogde v-snaren hadden (incl. mijn eigen auto). Toch maar vervangen dus.
Ja tuurlijk lekker boeiend, jij hebt blijkbaar nooit een v-snaar op een Space Wagon (BIJVOORBEELD) gezet. Veel succes want dat zal je nodig hebben.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:05 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Je overdrijft wat mij betreft over die v-snaar enigszins...
Lekker boeiend als die ermee stopt... Motor slaat af, nieuwe erop en gaan... Vervelend, maar niet onoverkomelijk...
Hoe dan ook, is het verder in de meeste gevallen niet schadelijk...quote:Op zondag 21 januari 2007 16:14 schreef yup het volgende:
[..]
Ja tuurlijk lekker boeiend, jij hebt blijkbaar nooit een v-snaar op een Space Wagon (BIJVOORBEELD) gezet. Veel succes want dat zal je nodig hebben.
De tijd dat je een v-snaar in 3 minuten erop kon pleuren is voorbij (mijn E30 bijv.).
En als de v-snaar geknapt is dan gaat de ANWB geen reet voor je kunnen doen, misschien naar huis slepen...
Da's het probleem: als-ie in z'n vrij staat doet-ie het niet. Wat mij nu zegt dat dit ook weer een extra aanwijzing is dat het de turbo zou zijn... Dus ik kan het niet controleren. Ja, het kan wel maar da's een beetje gevaarlijk zeg maarquote:Op zondag 21 januari 2007 15:31 schreef Frezer het volgende:
[..]
Je zou voor de aardigheid eens onder de motorkap kunnen luisteren uit welke hoek het komt. Een snaar kan overigens ook te strak staan en daardoor herrie veroorzaken.
Hij gebruikt de uitlaatgassen om meer lucht naar binnen te persen...quote:Op zondag 21 januari 2007 16:24 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Da's het probleem: als-ie in z'n vrij staat doet-ie het niet. Wat mij nu zegt dat dit ook weer een extra aanwijzing is dat het de turbo zou zijn... Dus ik kan het niet controleren. Ja, het kan wel maar da's een beetje gevaarlijk zeg maar
Wat is de turbo eigenlijk? Hij zorgt voor extra vermogen, dat weet ik, maar hoe gaat dat in zijn werk??
Een motor die onbelast is kan prima 2000 toeren draaien zonder dat de turbo (veel) doet. Pas als je vermogen gaat vragen begint zo'n ding te werken.quote:Op zondag 21 januari 2007 17:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Voor de turbo of V-snaar maakt het toch niet uit of hij in z'n vrij staat of niet?
tussen "de 1500 en 2000 toeren" is tussen de 1500 en 2000 toeren
Is het geen wiellager ofzo?
Dus stel je rijd zo'n 50k per jaar, iets wat tegenwoordig niet eens zo bijzonder is. Dan moet je dus circa 4 keer per jaar je V-snaar vervangen?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:39 schreef yup het volgende:
[..]
WTF![]()
![]()
![]()
Een v-snaar gaat echt geen 65k mee hoor, reken op iets van 10 tot 20 k :/
Vervangen die hap en snel ook nog. Als ie eraf vliegt in the middle of nowere in de stromende regen ga jeo ok niet lachen (want dat is precies bij mij gebeurd).
Ik zal hem eens ontvetten.. Maar met nat weer is-ie stil. Dus waarschijnlijk is het niet de V-snaar. Er werd ook over wiellagers gesproken: dat lijkt mij ook niet het geval: daar is het geluid "te licht" voor. Als het een wiellager zou zijn zou je kunnen horen dat er fysieke massa achter zit, dat is in mijn geval niet het geval...quote:Op maandag 22 januari 2007 15:14 schreef Nilzz het volgende:
@ TS probeer eens een beetje remmenreiniger en een stukje papier om te ontvetten...![]()
[..]
je bedoelt dat plakkerige spul?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:54 schreef siekman het volgende:
je kan er spuitbusjes voor kopen , dat spuit je erop en dan gaat het piepen weg .
Maar zou dan ook eens kijken of je hem niet ff moet spannen of vervangen ( spray is tijdelijke opslossing )
een turbo snaar?quote:Op zondag 21 januari 2007 17:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Voor de turbo of V-snaar maakt het toch niet uit of hij in z'n vrij staat of niet?
tussen "de 1500 en 2000 toeren" is tussen de 1500 en 2000 toeren
Is het geen wiellager ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |