quote:Op zondag 21 januari 2007 12:22 schreef Paltos het volgende:
Wat voor dingen die bewondering opwekken doe je dan?
Als je iets bereikt hebt of ergens in uitblinkt, waarom niet?quote:Op zondag 21 januari 2007 12:27 schreef Stupiditeit het volgende:
Is het ethisch gezien wel correct om je beter te voelen dan een ander vanwege ''maatschappelijke succes''?Lastig.
Neuh; je mag wel trots zijn op jezelf, maar bedenk wel dat niet iedereen dezelfde capaciteiten heeft.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:27 schreef Stupiditeit het volgende:
Is het ethisch gezien wel correct om je beter te voelen dan een ander vanwege ''maatschappelijke succes''?Lastig.
signalering van je probleem lijkt me al een goede eerste stap.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:27 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Dat is niet zo nuttig om hier te vermelden.
Ik vraag me alleen af... Waar moet eigenlijk de grens liggen?
Been there, don that (behalve op me bek gaan) en dat na een periode van onzekerheid en minderwaardigheidsgevoel (als kind zijnde) en dat maakt het gevoel nog heftigerquote:Op zondag 21 januari 2007 11:57 schreef Stupiditeit het volgende:
Beste FOK!'ers,
Mijn eerste eigen thread in R&P.
Ik zat gisternacht te denken over mezelf en mijn omgeving, en ik realiseerde me dat mijn ego steeds groter wordt. Op bepaalde gebieden ben ik uniek, schijnt het, en ook doe ik bepaalde dingen die bewondering opwekken bij mensen waar ik bevestiging van wil, en dus ook van hen krijg. Dit alles vergroot mijn ego. Gevolg hiervan is dat ik me beter ga voelen dan andere mensen, dat ik al bij voorbaat hen in hokje ''kansloos'' stop, terwijl ik vroeger juist heel open-minded was, en open stond voor ieder type mens. Laat ik het maar zo zeggen... Succes begint voor mij belangrijker te worden. Bah, vervelend is dat.
Wie heeft mijn probleem ook?
Oplossingen e.d. hoef ik niet. Ik moet gewoon een keer hard op mijn bek vallen, denk ik.![]()
quote:
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:27 schreef nozem het volgende:
Welke mensen stop je automatisch in het hokje kansloos dan? Cultuurrelativisten?
quote:Op zondag 28 januari 2007 01:14 schreef Webdesign21 het volgende:
Ik wil ook wel met je handjedrukken en met jou meiden versieren (wie de meeste krijgt). Zien of je zelfvertrouwen dan nog zo hoog ligt.![]()
Nu weet je dat TS geen man is.quote:Op zondag 28 januari 2007 10:00 schreef zoalshetis het volgende:
ik dacht dat ts een man was.
je ego gaat vanzelf wel over als je geworpen hebt. geniet er nu nog even van.quote:
quote:Op zondag 28 januari 2007 10:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je ego gaat vanzelf wel over als je geworpen hebt. geniet er nu nog even van.
quote:Op zondag 28 januari 2007 10:06 schreef mymoodfentje het volgende:
duidelijk weer een gevalletje van onzeker gefrustreerd studentje.
vind je het gek, er lopen erzoveel van jou soort rond, met je zogenaamde "unieke" eigenschappen....:')quote:
quote:Op zondag 28 januari 2007 10:09 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
vind je het gek, er lopen erzoveel van jou soort rond, met je zogenaamde "unieke" eigenschappen....:')
hahahahaha![]()
![]()
quote:Op zondag 28 januari 2007 10:08 schreef IHVK het volgende:
Maar goed, je weet dat je met zo een topic weinig sympathie kan verwachten he, zelfs en al helemaal niet in R&P.
toch gek, want als het zo duidelijk zou zijn, zou dat wel moeten.quote:Op zondag 28 januari 2007 10:10 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Het is niet erg dat je niet opvalt in real life hoor.
![]()
Ach ja: meestal wordt hier in R&P wel normaal gereageerd.quote:Op zondag 28 januari 2007 10:12 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Dat klopt. Sowieso dat mensen hier hun echte problemen posten op FOK posten om dan reacties te krijgen van motherfuckers.
![]()
quote:Op zondag 28 januari 2007 13:19 schreef Jett het volgende:
Ik ben kanker lekker dus ik voel me altijd al verheven boven anderen.
Alleen plaats ik ze niet in een zogezegd ''hokje''.
Dus dat maakt mij beter dan jij.
Dat klopt. Maar in de omgeving waar ik nu zit is dat niet het geval op bepaalde gebieden. En ik ben blij met de gedachte dat het over paar maanden wellicht anders zal zijn. Altijd goed om mensen tegen te komen die op bepaalde gebieden veel sterker zijn. Daar leer ik van, daardoor word ik weer beter.quote:Op zondag 28 januari 2007 13:23 schreef Zyggie het volgende:
Sowieso kom je telkens weer nieuwe tegenstanders tegen die je weer moet overtreffen, maar dat niveau zal je nog wel niet hebben gehaald. Ik wel.
Dat laatste vraag is niet interessant om te beantwoorden. Maar ik besef heel goed dat het ook anders had kunnen zijn, zoals dat wel met alles het geval is.quote:Op zondag 28 januari 2007 13:41 schreef draaijer het volgende:
Kan je jezelf niet (een soort van) "resetten" door naar anderen te kijken dat het mogelijk een voorrecht is dat je dit geniet?! Je moet je ook kunnen beseffen dat het ook anders zou kunnen zijn.
Wat zijn dan de gebieden waarin je uniek denkt te zijn?
quote:Op zondag 28 januari 2007 13:19 schreef Jett het volgende:
Ik ben kanker lekker dus ik voel me altijd al verheven boven anderen.
Alleen plaats ik ze niet in een zogezegd ''hokje''.
Dus dat maakt mij beter dan jij.
quote:Op zondag 28 januari 2007 12:51 schreef Spacehamster het volgende:
Als je steeds dingen det waar je echt goed in bent lijk je alles te kunnen.
Misschien moet je eens iets moeilijks doen waar je hartstikke slecht in bent.
Gewoon voor de balans. Leer je nederigheid en realiteit van omdat je hiermee je zichtsveld verruimd.
proest. als je jezelf zo goed vindt, waarom neem je dan geen actie om je minder te voelen?quote:
ik weet niet waarom, maar deze post maakt me hongerig naar naan-broodjes...quote:Op zondag 28 januari 2007 16:23 schreef clumsy_clown het volgende:
TS, je moet zelf wel een beetje meewerke naan het topic wil het iets worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |