Ik heb nog nooit migraine gehad.... tot afgelopen vrijdagnacht dus... Althans, volgens de huisarts bij de huisartsenpost (toevallig die van mijn omaquote:Op zondag 21 januari 2007 15:37 schreef Gumtree het volgende:
heb je ooit migraine gehad?
en gaan die tintelingen samen het niet kunnen focussen?
Ik ben gisteren aan het eind van de middag ook weer naar mijn eigen huisarts geweest. Hij vond de klachten ook wel erg lang aanhouden. Omdat ik inderdaad die whiplash-klachten al heb, denkt hij aan een samenloop van omstandigheden. Als e.e.a. woensdag nog niet over is dan moet ik terugkomen. In overleg besloten om de behandeling bij de manueel therapeut voort te zetten.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:13 schreef tonja het volgende:
Ik ben een migraine klant, en ik heb er nooit van gehoord dat de uitvalsverschijnselen zo lang aanhouden.
Gezien je verhaal over whiplash en kraken zou ik ook eerder aan een beknelde zenuw en/of bloedvat denken.
Terug naar de dokter zou ik zeggen.
wat ben jij een triest figuur zeg! echt een nerd!quote:
Ik ben inderdaad niet van plan me met die tekst af te laten schepen. Ben erg benieuwd wat hij (huisarts) erover te zeggen heeft...quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:21 schreef DarkElf het volgende:
"het gaat vanzelf weer over" zou ik echt geen genoegen mee nemen als je er al een tijd mee loopt en idd als de klachten toenemen....
Absoluut doen! Een mondige en assertieve patient heeft de beste kansenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:19 schreef twentemeisje het volgende:
Sinds zondagavond weer dat vreemde gevoel (trekkend, beetje strakstaand, doof gevoel) in de rechterhelft van mijn hoofd. Voor de rest gaat het eigenlijk wel goed. Ben deze week nog thuis op advies (lees: bevel) van de neuroloog.
Ik heb besloten om onafhankelijk van de uitslag volgende week toch mijn bloed te laten testen in Keulen. Stel dat er een (voorlopige) MS-diagnose uitkomt dan wil ik zeker weten dat het toch niet stiekem Lyme is. Ik ben nu al een aantal verhalen tegengekomen van mensen bij wie de diagnose MS luidde en waarbij het later toch Lyme-borreliose bleek te zijn. Die onzekerheid wil ik in elk geval niet hebben. Ook andersom, als er geen diagnose wordt gesteld dan wil ik doen wat in mijn macht ligt om de oorzaak te kunnen vinden. Ik wacht uiteraard wel eerst het gesprek met de neurologe af, ga dit niet bij voorbaat al op eigen houtje doen.
Ervaringsverhalen zijn van harte welkom uiteraard!
Ik snap je (natuurlijk had ik liever niet gelezen dat je deze verschijnselen ook hadquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mijn MS begon op dezelfde manier: tintelingen aan een kant van mijn gezicht. Of de neuroloog had het verkeerd en het is toch lyme, of addison-biemer, of... vul maar in...
Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om duidelijkheid te krijgen of je wel/niet Lyme hebt...Ik heb in november 2004 tijdens vakantie in Sri Lanka een 'kring' (EM) op mijn enkel gekregen. Een vriendin (tevens neurologe) die mee was dacht meteen aan een tekenbeet vanwege de kringvorm. Eenmaal in Nl naar de huisarts gegaan en bloed laten prikken. Er bleken idd 'stoffen' in te zitten die te maken hebben met Lyme. Vervolgens naar een neuroloog doorverwezen. Die heeft wat testjes gedaan (uitkomsten waren prima) en tevens weer bloedonderzoek. Hieruit bleek echter dat alles goed was terwijl de stoffen in je bloed na een bepaalde periode weg kunnen zijn terwijl je dan nog wel Lyme in je lijf hebt. Hij wilde er niet aan en bleef bot volhouden. Boos en verdrietig en met name met een 'niet gehoord' gevoel weggegaan. Daarna weer terug naar de huisarts (met klachten van tintelingen e.d.) maar die geloofde de neuroloog. Wel een korte kuur eruit gesleept maar dat schijnt niet/nauwelijks te helpen als je het echt hebt.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:52 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks!
Ik heb gisteren bloed en urine opgestuurd naar Pro Health in Weert voor een uitgebreidere Lymetest. Ook daar is een reële kans dat er niets uitkomt omdat het dan bijna zeker om een oudere infectie zou gaan, maar niet geschoten is altijd mis nietwaar?
Mijn huisarts staat gelukkig helemaal achter me, ook hij erkent dat er teveel onduidelijkheid rondom Lyme en de diagnose daarvan is in ons land, dat scheelt een slok op een borrel!
Erm, al 4 jaar nergens geen last van en ook de diagnose MS gehad.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:24 schreef vosss het volgende:
Bij mij in de buurt woont een kerel die al 20 jaar MS heeft en die leeft nog steeds
Dat idee had ik al een klein beetje Isabeauquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:12 schreef Isabeau het volgende:
Oh Twentemeisje! Wat zal je blij zijnDit is nog steeds een kutdiagnose natuurlijk, maar het is geen MS!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er een hard hoofd in had dat er Lyme uit zou komen, want 'wij' hebben toch ook goede labaratoria! Wat doen ze daar zo anders dat ze het wèl kunnen detecteren?
Het is en blijft dus lastig.quote:Bij patiënten zonder erythema migrans geeft het aantonen van antistoffen in het bloed lang niet altijd een antwoord op de vraag of er sprake is van Lyme-ziekte. Soms zijn er antistoffen aantoonbaar bij mensen die vele jaren geleden een inmiddels genezen infectie hebben doorgemaakt, en soms zijn er mensen met Lyme-ziekte waarbij geen antistoffen in het bloed aantoonbaar zijn. Aangezien de test niet is gestandaardiseerd kunnen de testuitkomsten van verschillende laboratoria moeilijk onderling worden vergeleken.
Wat vervelend dat je moeder MS heeft DeParo! Maar wat fijn dat ze alles nog kan doen, hopelijk blijft dat zo en heeft ze niet zoveel last van de MS. MS kent gelukkig ook vaak een redelijk mild verloop, je hoeft bijvoorbeeld zeker niet perse in een rolstoel terecht te komen. Maar ben wel benieuwd hoe je tot de uitspraak 'en zal het bij haar ook niet slechter worden.' komt. MS is en blijft een progressieve ziekte en is zo onvoorspelbaar dat je dat helemaal niet kunt stellen toch?quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:05 schreef DeParo het volgende:
Sterk verhaal DeVlekkenkampioen, voor MS hoef je inderdaad niet erg bang te zijn in de meeste gevallen maar dat zal de dokter wel uitleggen, mijn moeder heeft het ook en behalve krakkemikkig doet ze nog alles en zal het bij haar ook niet slechter worden. Maar een zinnetje viel me op; Best naar spoed, maar het was daar te druk op dat moment, "ga morgen maar". Zou niet moeten kunnen.
Nouja, ze zal wel misschien iets meer krakkemikkig worden haha, maar niet zo zeer dat haar gezondheid in gevaar komt. Bovendien heeft ze het al twintig jaar.quote:Wat vervelend dat je moeder MS heeft DeParo! Maar wat fijn dat ze alles nog kan doen, hopelijk blijft dat zo en heeft ze niet zoveel last van de MS. MS kent gelukkig ook vaak een redelijk mild verloop, je hoeft bijvoorbeeld zeker niet perse in een rolstoel terecht te komen. Maar ben wel benieuwd hoe je tot de uitspraak 'en zal het bij haar ook niet slechter worden.' komt. MS is en blijft een progressieve ziekte en is zo onvoorspelbaar dat je dat helemaal niet kunt stellen toch?
Haha dat is ook toevallig!quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:52 schreef twentemeisje het volgende:
Hoi GotC, gelukkig gaat het vrij goed met je mams! Ben jij niet toevallig mijn nichtje?Mijn tante heeft ook MS en het lijkt wel alsof je haar beschrijft
.
Stress lijkt inderdaad een trigger te zijn voor toename van de klachten. De oogzenuwontsteking die ik nu heb komt na een periode met o.a. miskraam, ontslag, diagnose Parkinson bij mijn vader, half jaar verbouwing en problemen met ziektewetuitkering door stomme fout advocaat. Niet echt stress-vrij te noemen dus.
Probeer het nu echt rustig aan te doen, maar dat vind ik heel lastig.... Ik ben verdorie 35 en wil volop meedoen! Maar niet naar mijn lijf luisteren is geen optie, dan help ik mezelf van de wal in de sloot. Gelukkig heb ik een lief die mij afremt indien nodig
.
Ik vind die oogproblemen trouwens ook een van de engste dingen aan de MS. Ben helemaal niet bang voor een rolstoel of een stok (liever niet natuurlijk!), maar wel voor slecht zien en bijvoorbeeld incontinentie. Dat vind ik horror.
Wist je dat er ook dieeten bestaan voor MS:quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:52 schreef twentemeisje het volgende:
Hoi GotC, gelukkig gaat het vrij goed met je mams! Ben jij niet toevallig mijn nichtje?Mijn tante heeft ook MS en het lijkt wel alsof je haar beschrijft
.
Stress lijkt inderdaad een trigger te zijn voor toename van de klachten. De oogzenuwontsteking die ik nu heb komt na een periode met o.a. miskraam, ontslag, diagnose Parkinson bij mijn vader, half jaar verbouwing en problemen met ziektewetuitkering door stomme fout advocaat. Niet echt stress-vrij te noemen dus.
Probeer het nu echt rustig aan te doen, maar dat vind ik heel lastig.... Ik ben verdorie 35 en wil volop meedoen! Maar niet naar mijn lijf luisteren is geen optie, dan help ik mezelf van de wal in de sloot. Gelukkig heb ik een lief die mij afremt indien nodig
.
Ik vind die oogproblemen trouwens ook een van de engste dingen aan de MS. Ben helemaal niet bang voor een rolstoel of een stok (liever niet natuurlijk!), maar wel voor slecht zien en bijvoorbeeld incontinentie. Dat vind ik horror.
Men zegt dat de testen betreft lyme in Duitsland beter zijn dan in NL. Maar die in Weert, zijn die net zo betrouwbaar als die van Duitsland?quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:02 schreef twentemeisje het volgende:
Het klinkt tegenstrijdig maar er is goed nieuws! Ik kreeg gisteren de uitslagen van mijn Lyme-onderzoek bij Pro Health en er is zowel in het bloed als in de urine bewijs gevonden voor de aanwezigheid van Lyme (borrelia).
Ik ben zo opgelucht en blij dat ik mijn intuïtie heb gevolgd en zelf deze test heb geregeld. Ik besef me uiteraard dat deze uitslag ook geen pretje is, maar MS is in mijn ogen toch echt heftiger. Vanmorgen moet ik naar de huisarts om te bespreken hoe we nu verder gaan en ik laat hem de afspraak bij de neuroloog (die me gezegd heeft direct contact op te nemen als de uitslagen binnen waren) wel maken, dan gaat het waarschijnlijk ietsje sneller allemaal.
Ik heb de behandelschema's die bij de ILADS-richtlijnen horen geprint en die neem ik mee naar de huisarts. Eens zien wat hij vindt.
In theorie ga je niet dood aan ms, in dit geval was de MS mede oorzaak, het waren compilaties op een relatief eenvoudige behandeling(Vaste katheter), en door de MS kan je ook niet aan beademing(mits het ver genoeg gevorderd is, dan kom je er nooit meer van de beademing af)quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:40 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat klinkt niet positief![]()
Mijn moeder heeft secundair progressieve MS.
Mijn moeder is bijna zo ver dat ze zelf wil. In ieder geval voor die beademing.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |