abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48541785
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:00 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Doe is niet zo achterlijk kutpubertje
Kut soldaten
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 20 april 2007 @ 15:10:31 #102
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48541954
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:06 schreef EricT het volgende:

[..]

Kut soldaten

LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48543982
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 11:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Met een beetje pech nog geleverd door een bedrijf waarin het ABP (zijn eigen pensioenfonds) nog aandelen heeft ook
dat zou wel de ironie zijn ja

maar verders rip natuurlijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:26:47 #104
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48544760
Het is "dramatisch", "vreselijk" en "schokkend" vinden ChristenUnie, CDA, VVD, SP en PvdA.

Dramatisch? Voor familie, vrieden en z'n kameraden, ja.
Vreselijk? zie 'Dramatisch'.

Alleen dat 'schokkend' snap ik niet echt zo.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:31:36 #105
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_48544901
Zit de hele luchtmobiel in Assen? Of bepaalde onderdelen, en welke zijn dat dan?
pi_48549089
Ik ken een paar jongens die daar ook zitten. Hij moest nog maar 3 dagen hoorde ik, daarna zouden ze met een groepje 2 weekjes naar Kreta gaan om bij te komen. En dan gebeurd dit. Wel tragisch en is hard aangekomen.
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  vrijdag 20 april 2007 @ 19:26:16 #107
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48549825
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 16:31 schreef PLAE@ het volgende:

Zit de hele luchtmobiel in Assen? Of bepaalde onderdelen, en welke zijn dat dan?
Nee, want hier in de buurt (Schaarsbergen) zitten ze ook
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 april 2007 @ 20:31:32 #108
7889 tong80
Spleenheup
pi_48552143
Net een leuke reclame tijdens Deal or no Deal.

'De luchtmacht heeft u nodig, ga naar Afghanistan en help de wereld een beetje beter worden.'

Zal wel stormlopen met aanmeldingen vandaag.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_48566191
In de Volkskrant op pagina 3 een hele pagina over het overlijden van Cor Strik

Op pagina 2 een advertentie van D-reizen met dikke letters CORFOETSIE
pi_48566566
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 11:13 schreef SCH het volgende:
In de Volkskrant op pagina 3 een hele pagina over het overlijden van Cor Strik

Op pagina 2 een advertentie van D-reizen met dikke letters CORFOETSIE

Hoorde op de radio dat we kamervragen gaan krijgen. Hij was namelijk op een opbouwmissie in Uruzgan, en is gesneuveld tijdens een vechtmissie in Halmand.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_48568243
Dus 'we' zitten plotseling ook al in Helmand? Hallo, Tweede Kamer?
pi_48568368
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 12:42 schreef Monidique het volgende:
Dus 'we' zitten plotseling ook al in Helmand? Hallo, Tweede Kamer?
is al lang bekend
zitten er om de britten hier en daar te steunen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_48568398
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 12:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

is al lang bekend
zitten er om de britten hier en daar te steunen
Maar het mandaat betrof alleen Oeroezgan, toch?
pi_48568511
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 12:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar het mandaat betrof alleen Oeroezgan, toch?
nee er stond ook in om bondgenoten te helpen maar dit zou minimaal moeten zijn, dit geldt trouwens vice versa.
pi_48568544
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 12:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee er stond ook in om bondgenoten te helpen maar dit zou minimaal moeten zijn, dit geldt trouwens vice versa.
In noodsituaties, ja. Een voetpatrouille klinkt niet als een noodsituatie. Het parlement is gewoon bedonderd, simpel, en zelf is het ook zo naïef als de pest geweest.
pi_48568651
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 12:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

In noodsituaties, ja. Een voetpatrouille klinkt niet als een noodsituatie. Het parlement is gewoon bedonderd, simpel, en zelf is het ook zo naïef als de pest geweest.
Dat het parlement bedonderd wordt, lijkt me wel duidelijk. Mede gezien de hardnekkige weigering een onderzoek toe te laten over de Iraq beslissingen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_48568672
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 12:56 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat het parlement bedonderd wordt, lijkt me wel duidelijk. Mede gezien de hardnekkige weigering een onderzoek toe te laten over de Iraq beslissingen.
pi_48568682
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 12:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

je kunt het breed oppakken idd
pi_48568734
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 12:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je kunt het breed oppakken idd
Maar goed, dat heb ik al vanaf het begin gezegd. Ik ben overigens niet per se tegen zo'n missie, hoor, maar als er een besluit wordt genomen in de Tweede Kamer en een paar maanden later zegt defensiepersoneel 'o, het wordt waarschijnlijk toch wel gevaarlijker en niet minder rustig', dan denk ik, sja... Goh.
  zaterdag 21 april 2007 @ 13:02:56 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_48568799
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 13:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar goed, dat heb ik al vanaf het begin gezegd. Ik ben overigens niet per se tegen zo'n missie, hoor, maar als er een besluit wordt genomen in de Tweede Kamer en een paar maanden later zegt defensiepersoneel 'o, het wordt waarschijnlijk toch wel gevaarlijker en niet minder rustig', dan denk ik, sja... Goh.
Defensie heeft vanaf het begin af aan, al voordat het besluit genomen werd, benadrukt hoe gevaarlijk deze missie zou worden. Alleen D66 heeft daar oren naar gehad, de rest van de kamer heeft deze rapporten (bewust) laten liggen.
The End Times are wild
pi_48568852
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 13:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Defensie heeft vanaf het begin af aan, al voordat het besluit genomen werd, benadrukt hoe gevaarlijk deze missie zou worden.
Nou, dat zal wel. Het besluit werd alleen genomen mits en maar en dat was een paar maanden later opeens allang al niet meer het geval. Ik zou moeten zoeken hoe het precies in elkaar zit. Dat het gevaarlijk zou zijn, ja, dat was bekend.
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2007 @ 13:14:23 #122
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48569100
"Search and Destroy" missies liggen ook niet bepaald in het mandaat dat is gegeven
quote:

NATO member parliaments anxiously debate where and how NATO commanders in Afghanistan can utilize their troops. Mighty Germany won't let its Afghan contingent do any fighting.

Only the United States, British, Canadian and Dutch troops are authorized to search and destroy.

[bron]
O ja?

Het ligt zelfs niet eens in het ISAF mandaat.
quote:

"ISAF, the NATO-led mission, will not be engaged in search and destroy missions for terrorist leaders as a principle mission"

"That is Operation Enduring Freedom's job.

bron
pi_48569427
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 13:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Defensie heeft vanaf het begin af aan, al voordat het besluit genomen werd, benadrukt hoe gevaarlijk deze missie zou worden. Alleen D66 heeft daar oren naar gehad, de rest van de kamer heeft deze rapporten (bewust) laten liggen.
overigens wil de regering wel allemaal missies en dergelijke maar ze willen het dan niet betalen wat het nog eens extra gevaarlijk maakt
pi_48569462
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 13:14 schreef NorthernStar het volgende:
"Search and Destroy" missies liggen ook niet bepaald in het mandaat dat is gegeven
[..]

O ja?

Het ligt zelfs niet eens in het ISAF mandaat.
[..]
klopt toch
dat search en destroy dat zal op de commando`s slaan die er ook zitten en die wel meedoen aan enduring freedom
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2007 @ 15:00:32 #125
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48571686
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

klopt toch
dat search en destroy dat zal op de commando`s slaan die er ook zitten en die wel meedoen aan enduring freedom
Dat zou kunnen maar ik dacht dat we niet meer meededen aan Enduring Freedom, alleen nog aan ISAF.

"Op 31 juli 2006 is het bevel over de zuidelijke provincies van Afghanistan officieel overgedragen van Operatie Enduring Freedom naar ISAF. Daarmee begon de derde fase van ISAF. De overdracht vormde ook de formele start van de Nederlandse missie in Zuid-Afghanistan."

http://www.regering.nl/actueel/dossieroverzicht/afghanistan.jsp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')