Kut soldatenquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:00 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Doe is niet zo achterlijk kutpubertje![]()
dat zou wel de ironie zijn jaquote:Op vrijdag 20 april 2007 11:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Met een beetje pech nog geleverd door een bedrijf waarin het ABP (zijn eigen pensioenfonds) nog aandelen heeft ook![]()
Nee, want hier in de buurt (Schaarsbergen) zitten ze ookquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:31 schreef PLAE@ het volgende:
Zit de hele luchtmobiel in Assen? Of bepaalde onderdelen, en welke zijn dat dan?![]()
quote:Op zaterdag 21 april 2007 11:13 schreef SCH het volgende:
In de Volkskrant op pagina 3 een hele pagina over het overlijden van Cor Strik
Op pagina 2 een advertentie van D-reizen met dikke letters CORFOETSIE
is al lang bekendquote:Op zaterdag 21 april 2007 12:42 schreef Monidique het volgende:
Dus 'we' zitten plotseling ook al in Helmand? Hallo, Tweede Kamer?
Maar het mandaat betrof alleen Oeroezgan, toch?quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
is al lang bekend![]()
zitten er om de britten hier en daar te steunen
nee er stond ook in om bondgenoten te helpen maar dit zou minimaal moeten zijn, dit geldt trouwens vice versa.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar het mandaat betrof alleen Oeroezgan, toch?
In noodsituaties, ja. Een voetpatrouille klinkt niet als een noodsituatie. Het parlement is gewoon bedonderd, simpel, en zelf is het ook zo naïef als de pest geweest.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee er stond ook in om bondgenoten te helpen maar dit zou minimaal moeten zijn, dit geldt trouwens vice versa.
Dat het parlement bedonderd wordt, lijkt me wel duidelijk. Mede gezien de hardnekkige weigering een onderzoek toe te laten over de Iraq beslissingen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
In noodsituaties, ja. Een voetpatrouille klinkt niet als een noodsituatie. Het parlement is gewoon bedonderd, simpel, en zelf is het ook zo naïef als de pest geweest.
quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat het parlement bedonderd wordt, lijkt me wel duidelijk. Mede gezien de hardnekkige weigering een onderzoek toe te laten over de Iraq beslissingen.
je kunt het breed oppakken iddquote:Op zaterdag 21 april 2007 12:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
In noodsituaties, ja. Een voetpatrouille klinkt niet als een noodsituatie. Het parlement is gewoon bedonderd, simpel, en zelf is het ook zo naïef als de pest geweest.
Maar goed, dat heb ik al vanaf het begin gezegd. Ik ben overigens niet per se tegen zo'n missie, hoor, maar als er een besluit wordt genomen in de Tweede Kamer en een paar maanden later zegt defensiepersoneel 'o, het wordt waarschijnlijk toch wel gevaarlijker en niet minder rustig', dan denk ik, sja... Goh.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je kunt het breed oppakken idd![]()
Defensie heeft vanaf het begin af aan, al voordat het besluit genomen werd, benadrukt hoe gevaarlijk deze missie zou worden. Alleen D66 heeft daar oren naar gehad, de rest van de kamer heeft deze rapporten (bewust) laten liggen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 13:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar goed, dat heb ik al vanaf het begin gezegd. Ik ben overigens niet per se tegen zo'n missie, hoor, maar als er een besluit wordt genomen in de Tweede Kamer en een paar maanden later zegt defensiepersoneel 'o, het wordt waarschijnlijk toch wel gevaarlijker en niet minder rustig', dan denk ik, sja... Goh.
Nou, dat zal wel. Het besluit werd alleen genomen mits en maar en dat was een paar maanden later opeens allang al niet meer het geval. Ik zou moeten zoeken hoe het precies in elkaar zit. Dat het gevaarlijk zou zijn, ja, dat was bekend.quote:Op zaterdag 21 april 2007 13:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Defensie heeft vanaf het begin af aan, al voordat het besluit genomen werd, benadrukt hoe gevaarlijk deze missie zou worden.
O ja?quote:
NATO member parliaments anxiously debate where and how NATO commanders in Afghanistan can utilize their troops. Mighty Germany won't let its Afghan contingent do any fighting.
Only the United States, British, Canadian and Dutch troops are authorized to search and destroy.
[bron]
quote:
"ISAF, the NATO-led mission, will not be engaged in search and destroy missions for terrorist leaders as a principle mission"
"That is Operation Enduring Freedom's job.
bron
overigens wil de regering wel allemaal missies en dergelijke maar ze willen het dan niet betalen wat het nog eens extra gevaarlijk maaktquote:Op zaterdag 21 april 2007 13:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Defensie heeft vanaf het begin af aan, al voordat het besluit genomen werd, benadrukt hoe gevaarlijk deze missie zou worden. Alleen D66 heeft daar oren naar gehad, de rest van de kamer heeft deze rapporten (bewust) laten liggen.
klopt tochquote:Op zaterdag 21 april 2007 13:14 schreef NorthernStar het volgende:
"Search and Destroy" missies liggen ook niet bepaald in het mandaat dat is gegeven
[..]
O ja?
Het ligt zelfs niet eens in het ISAF mandaat.
[..]
Dat zou kunnen maar ik dacht dat we niet meer meededen aan Enduring Freedom, alleen nog aan ISAF.quote:Op zaterdag 21 april 2007 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
klopt toch![]()
dat search en destroy dat zal op de commando`s slaan die er ook zitten en die wel meedoen aan enduring freedom
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |