Het rare is dus dat ik helemaal geen vreemd datamodel heb, het is sterk genormaliseerd zelfs. Je zou zeggen dat er meer mensen tegen een dergelijk probleem oplopen als ze twee of meer typen attributen aan één item willen toekennen in een database.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:41 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Leuk probleem. Alleen zie ik zo gauw geen oplossing, ook niet met een group by trouwens.
Dat is wel te doen, maar dan nog vind ik het niet bij het hiërarchische model horen dat ik in m'n database heb vastgelegdquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:05 schreef SuperRembo het volgende:
Ik denk niet dat je hoeft te groupen op de tekstvelden zelf. Als het je lukt om (met een eigen aggregate) de juiste id's van tabel X, Y en Z bij elkaar hebt, dan kan je daar wel weer tegenaan joinen om de teksten op te halen.
Ja dat idee dus, maar dan voor DBMS'en als MySQL of PgSQLquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:23 schreef Chandler het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dimensional_database zou dit eventueel nog kunnen helpen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function check($invoer) { $woorden = array('acces' => 'access'); foreach($woorden as $fout => $goed) { $invoer = preg_replace("#".preg_quote($fout,'#')."#i","$goed",$invoer); } return $invoer; } $tekst = 'acces'; echo check($tekst) ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | $tekst = 'acces ies vout'; $foute_woorden = array('acces', 'vout', 'ies'); $goede_woorden = array('access', 'goed', 'is'); $tekst = str_replace($foute_woorden, $goede_woorden, $tekst); print $tekst; ?> |
Wil je de rijen random uit de database trekken, of wat?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:43 schreef wobbel het volgende:
Wat is de beste manier om met de hand de volgorde te bepalen van rijen in de database?
Ik heb nu de volgende rijen:
- Waarde 1
- Waarde 2
- Waarde 3
- Waarde 4
Maar ik wil met de hand bepalen dat het zo wordt weergegeven vanuit de database:
- Waarde 3
- Waarde 2
- Waarde 1
- Waarde 4
Tot hier snapte ik het nogquote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:07 schreef hornage het volgende:
de volgorde wordt bepaald door de index. Standaard zit er eentje op je primary key. Als die niet de volgorde geeft die je wilt hebben lijkt mij dat je een extra field aanmaakt en daar een index op maakt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | $subject = 'Je bent ge-emaild vanaf mijndomein.nl'; $headers .= "From: test <webmaster@mijndomein.nl>n"; $headers .= "Reply-To:webmaster@mijndomein.nln"; $headers .= "Return-Path: <webmaster@mijndomein.nl>n"; $headers .= "MIME-Version: 1.0 n"; $headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1n"; $message = 'Hallo <b>dit is een testje</b> '; if(!mail('emailadres@tiscali.nl', $subject, $message,$headers)) { echo '<br/><b>De email kon niet worden verzonden.</b><br />'; } else { echo 'Je email is verzonden.'; } |
1 2 3 4 5 6 7 | $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-Type: text/html; charset=\"iso-8859-1\"\r\n"; $headers .= "From: info@domein.nl\r\n"; $headers .= "Return-Path: info@domein.nl\r\n"; $headers .= "Bcc: iemand@anderdomein.nl"; ?> |
Kortom: extra kolom toevoegen aan je tabel, hier cijfers in zetten en op deze kolom sorteren. Tip: gebruik geen kolomnaam als "order" bijvoorbeeldquote:
Ik vermoed dat er niet consequent wordt omgegaan met $_HTTP_SESSION_VARS en $_SESSION; even de overduidelijke valkuil uit de weg halen: op het begin van het script staat wel session_start()?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:42 schreef splendor het volgende:
Een vriend van mij heeft een verse windows instalatie en daar Appserv (apache+mysql+php) op geinstaleerd en alles werkt verder goed maar zijn sessies krijgt ie niet aan de gang.
$_HTTP_SESSION_VARS werkt wel maar zodra hij $_SESSION gebruikt wordt het sessie bestandje wel aangemaakt maar niet gevuld met waardes.
Iemand een idee hoe dit kan?
Alle sessie instellingen in php staan waarschijnlijk wel goed want die hebben we vergeleken met die van mij. En de map heeft gewoon schrijfrechten dus dat is het probleem ook niet.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | session_start(); $_SESSION['test'] = "a"; $HTTP_SESSION_VARS['test2'] = "b"; echo $_SESSION['test']; //werkt wel echo $HTTP_SESSION_VARS['test2']; //werkt wel ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | session_start(); //$_SESSION['test'] = "a"; //$HTTP_SESSION_VARS['test2'] = "b"; echo $_SESSION['test']; //werkt niet echo $HTTP_SESSION_VARS['test2']; //werkt wel ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |