de slashes zijn verwijderd er komt dus slash-n en slash-r voor in de plaats...quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:26 schreef CraZaay het volgende:
"nr codes" ?
strip_tags() voor weergeven en daarna nl2br() bij postenquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:04 schreef schwa78 het volgende:
[..]
de slashes zijn verwijderd er komt dus slash-n en slash-r voor in de plaats...
Dat gaat dus niet werken. De newlines zijn er al uit (vervangen door de string 'nr'), waardoor nl2br() niets meer doet. Daarnaast stript strip_tags() de html, en dus niet de string 'nr' afaikquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:19 schreef THeeF het volgende:
[..]
strip_tags() voor weergeven en daarna nl2br() bij posten
Dat is één of andere stomme bug in Replique, ik heb me er ook al meermaals aan geërgerd en zeker als je een script post en al je backslashes worden zomaar verwijderdquote:Op woensdag 24 januari 2007 14:28 schreef CraZaay het volgende:
edit: Waarom slikt Fok! geen backslashesWaar 'nr' staat bedoelde ik dus 'backslash n backslash r'.
dat kan veel simpeler. Je weet dat php een aantal mooie array sorteer functies heeft met callback optie?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:24 schreef hornage het volgende:
[..]
bij deze een mooie functie die dat voor je regelt:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 | FROM tabelX JOIN tabelY ON join_voorwaarde_y JOIN tabelZ ON join_voorwaarde_z |
Tnx, maar is er in MySQL geen functie die dat automatisch kan doen?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:24 schreef hornage het volgende:
bij deze een mooie functie die dat voor je regelt:
In de documentatie van MySQL staan een hoop stringfuncties waar je met gemak op kunt sorteren. Jij zoekt waarschijnlijk LENGTH(kolom)quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:09 schreef Chandler het volgende:
[..]
Tnx, maar is er in MySQL geen functie die dat automatisch kan doen?
Kun je daar een voorbeeld van geven? Heb zelf wat geexperimenteerd, maar schijnbaar wil mysql niet direct sorteren op length(kolom). Ik zou niet weten hoe deze query moet zonder een extra kolom...quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:11 schreef JeRa het volgende:
[..]
In de documentatie van MySQL staan een hoop stringfuncties waar je met gemak op kunt sorteren. Jij zoekt waarschijnlijk LENGTH(kolom)let wel op dat dit soort sorteringen niet al te snel zijn omdat ze niet te indexeren zijn.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | if ( $mimetype bij $extensie hoort ) { grant_access ( ); } else { sterf( ); } ?> |
Nou, je gebruikt gewoon die functie in combinatie met een VARCHAR of TEXT kolomquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:29 schreef ralfie het volgende:
[..]
Kun je daar een voorbeeld van geven? Heb zelf wat geexperimenteerd, maar schijnbaar wil mysql niet direct sorteren op length(kolom). Ik zou niet weten hoe deze query moet zonder een extra kolom...
1 |
Ik zou idd op mimetype, bestandsextensie en eventueel bestandsgrootte filtreren. Daar heb je ook handige functies voorquote:Op woensdag 24 januari 2007 18:17 schreef wobbel het volgende:
Wat is de beste manier om achter de bestandstype te komen van een geupload bestand? $_FILES['bestand']['type'] is niet veilig genoeg lees ik op php.net, maar wat is dan de beste manier?
Op extensie controleren én op mime-type? Ik ga er vanuit dat zoiets de veiligste manier is.
[ code verwijderd ]
Queries in MySQL zijn atomic, dat wil zeggen dat tijdens het uitvoeren van een SELECT, INSERT, UPDATE of DELETE MySQL garandeert dat de inhoud van de tabellen die je aanspreekt niet wijzigt. Daarvoor moet MySQL de tabellen locken, zodat wanneer jij een SELECT uitvoert die lang duurt er geen andere query tussen kan komen die de tabellen wijzigt. Echter kunnen queries die de tabellen niet wijzigen (andere SELECTs) wél gewoon worden uitgevoerd tijdens een langdurige SELECT.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:52 schreef Chandler het volgende:
Vraag m.b.t. het locken van tabellen? hoe kan een tabel gelocked worden zonder dat je daarvoor speciale queries draait?
vandaag is een website van een opdrachtgever offline gezet op zijn nieuwe hosting omdat de queries (ja het zijn er heel wat per pagina, maar goed en niet door mij gescript) de tabellen zouden locken en problemen zou veroorzaken m.b.t. de preformance van MySQL.
Heeft iemand hier een mooie uitleg voor?
hoe simpelquote:Op woensdag 24 januari 2007 18:50 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nou, je gebruikt gewoon die functie in combinatie met een VARCHAR of TEXT kolomeventueel via een apart veld:
[ code verwijderd ]
Tnx, helaas voor mij is de technicus van deze webhosting niet meer aanwezig en moet ik dus wachten tot morgen ochtend om voor deze klant de problemen op te lossen... gelukkig ben ik al weer heel wat kennis rijker (door jouquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:02 schreef JeRa het volgende:
[..]
Queries in MySQL zijn atomic, dat wil zeggen dat tijdens het uitvoeren van een SELECT, INSERT, UPDATE of DELETE MySQL garandeert dat de inhoud van de tabellen die je aanspreekt niet wijzigt. Daarvoor moet MySQL de tabellen locken, zodat wanneer jij een SELECT uitvoert die lang duurt er geen andere query tussen kan komen die de tabellen wijzigt. Echter kunnen queries die de tabellen niet wijzigen (andere SELECTs) wél gewoon worden uitgevoerd tijdens een langdurige SELECT.
Je kunt dus last krijgen van verminderde performance bij locking als:
1) Je een SELECT hebt draaien die lang duurt
2) Je gelijktijdig iets in de tabellen die worden aangesproken door de SELECT wilt wijzigen
Kwestie van uitzoeken welke queries er lastig doen, dushint: SHOW FULL PROCESSLIST
Ik ook nietquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:28 schreef ralfie het volgende:
[..]
hoe simpel![]()
half uur zitten klooien met ORDER BY length(text) en veel, VEEL varianten daarop...maar er nooit aan gedacht om de LENGTH() in het SELECT deel te zetten
Leuk probleem. Alleen zie ik zo gauw geen oplossing, ook niet met een group by trouwens.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:06 schreef JeRa het volgende:
Ik heb een tabel X [...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |