abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:35:21 #51
138751 boeda-76
Succes is een keuze
pi_45592996
Hoi,

wil inderdaad niets programeren ofzo, maar op een site van mijn werk staan bestanden die vroeger gewoon .pdf waren. Nooit problemen mee. Maar nu zijn diezelfde bestanden verandert in .php bestanden. En die kan ik niet openen met firefox. Wel met opera (de webbrowser), maar dan kan ik ze weer niet opslaan. Het enige wat ik wil is deze bestanden openen en opslaan. Verder niets. Iemand?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:01:06 #52
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_45593667
als het pdf bestanden waren maar nu php bestanden heten lijkt het me dat je ff de extensie kan veranderen in .pdf en dan doen ze het weer toch
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 januari 2007 @ 13:05:21 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45593774
Die php zal wel een een pdf van het filesysteem of als BLOB uit de database trekt en vervolgens presenteren. Lijkt me eerder dat de site van je werkgever een beetje stuk is. Misschien van php 4 naar 5 gemigreerd ofzo.
pi_45619292
Jullie gaan wel hard zeg

Tijd voor PHP
pi_45623232
Ik heb een probleempje met een formulier op mijn site.

Na verzenden worden er een aantal standaard validaties gedaan (server-side). Wanneer er een fout gemaakt is wordt de bezoeker terug gestuurt naar het formulier. Daarbij worden ook de waarden van zijn input meegestuurd zodat hij niet alles opnieuw hoeft in te vullen.

Bij een textarea gaat het dan helaas mis. Alle linebreaks worden omgezet in in nr codes. Hoe zorg ik ervoor dat de invoer na het verzenden via een url weer hetzelfde wordt als voor het verzenden?
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:26:04 #56
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_45624664
"nr codes" ?
pi_45625653
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:26 schreef CraZaay het volgende:
"nr codes" ?
de slashes zijn verwijderd er komt dus slash-n en slash-r voor in de plaats...
pi_45626030
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:04 schreef schwa78 het volgende:

[..]

de slashes zijn verwijderd er komt dus slash-n en slash-r voor in de plaats...
strip_tags() voor weergeven en daarna nl2br() bij posten
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:28:41 #59
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_45629797
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:19 schreef THeeF het volgende:

[..]

strip_tags() voor weergeven en daarna nl2br() bij posten
Dat gaat dus niet werken. De newlines zijn er al uit (vervangen door de string 'nr'), waardoor nl2br() niets meer doet. Daarnaast stript strip_tags() de html, en dus niet de string 'nr' afaik

Ik vraag me af waarom die newlines uberhaupt worden omgezet in de string 'nr'. De inhoud van de form input wordt helemaal niet geparsed?

edit: Waarom slikt Fok! geen backslashes Waar 'nr' staat bedoelde ik dus 'backslash n backslash r'.
pi_45632537
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:28 schreef CraZaay het volgende:

edit: Waarom slikt Fok! geen backslashes Waar 'nr' staat bedoelde ik dus 'backslash n backslash r'.
Dat is één of andere stomme bug in Replique, ik heb me er ook al meermaals aan geërgerd en zeker als je een script post en al je backslashes worden zomaar verwijderd .
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:43:32 #61
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_45634535
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:24 schreef hornage het volgende:

[..]

bij deze een mooie functie die dat voor je regelt:
[ code verwijderd ]
dat kan veel simpeler. Je weet dat php een aantal mooie array sorteer functies heeft met callback optie?

1
2
3
4
5
6
7
<?php
uasort
($arr,"comp");

function
comp($a,$b) {
        return
strlen($a)>strlen($b)?-1:1;
}
?>
pi_45635271
Ik weet even niet hoe ik een query moet schrijven voor het volgende

Ik heb een tabel X die een 1:n relatie heeft met tabel Y en een 1:n relatie met tabel Z. Dus één rij in tabel X kan 0...n rijen in tabel Y en Z hebben, onafhankelijk van elkaar. Nu wil ik in één query de waarden van tabel X, Y en Z ophalen, aan elkaar gejoined. Normaal gesproken zou je zoiets doen:

1
2
3
4
SELECT ...
FROM tabelX
JOIN tabelY ON join_voorwaarde_y
JOIN tabelZ ON join_voorwaarde_z

Nadeel hiervan is dat als er twee rijen voor een rij in tabel X in tabel Y staan, en drie rijen voor een rij in tabel X in tabel Z, ik 2x3 = 6 rijen terugkrijg (met dubbele waardes). Nu is een GROUP BY wel mogelijk, maar dit wordt lastiger als het strings betreft.

Alternatieve oplossing is het in meerdere queries doen, dus per rij in tabel X een aparte query voor tabel Y en Z, maar dat vind ik absoluut geen mooie oplossing. Hoe zouden jullie dit doen?
pi_45635376
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:24 schreef hornage het volgende:

bij deze een mooie functie die dat voor je regelt:
Tnx, maar is er in MySQL geen functie die dat automatisch kan doen?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_45635434
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:09 schreef Chandler het volgende:

[..]

Tnx, maar is er in MySQL geen functie die dat automatisch kan doen?
In de documentatie van MySQL staan een hoop stringfuncties waar je met gemak op kunt sorteren. Jij zoekt waarschijnlijk LENGTH(kolom) let wel op dat dit soort sorteringen niet al te snel zijn omdat ze niet te indexeren zijn. Eventueel moet je dan de lengte van de string opslaan in een apart veld en daar een index op leggen. (UPDATE tabel SET lengte = LENGTH(stringkolom))
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:29:06 #65
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_45635983
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:11 schreef JeRa het volgende:

[..]

In de documentatie van MySQL staan een hoop stringfuncties waar je met gemak op kunt sorteren. Jij zoekt waarschijnlijk LENGTH(kolom) let wel op dat dit soort sorteringen niet al te snel zijn omdat ze niet te indexeren zijn.
Kun je daar een voorbeeld van geven? Heb zelf wat geexperimenteerd, maar schijnbaar wil mysql niet direct sorteren op length(kolom). Ik zou niet weten hoe deze query moet zonder een extra kolom...
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:17:36 #66
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_45637471
Wat is de beste manier om achter de bestandstype te komen van een geupload bestand? $_FILES['bestand']['type'] is niet veilig genoeg lees ik op php.net, maar wat is dan de beste manier?

Op extensie controleren én op mime-type? Ik ga er vanuit dat zoiets de veiligste manier is.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
if ( $mimetype bij $extensie hoort )
{

grant_access ( );

}
else
{

sterf( );

}
?>
pi_45638389
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:29 schreef ralfie het volgende:

[..]

Kun je daar een voorbeeld van geven? Heb zelf wat geexperimenteerd, maar schijnbaar wil mysql niet direct sorteren op length(kolom). Ik zou niet weten hoe deze query moet zonder een extra kolom...
Nou, je gebruikt gewoon die functie in combinatie met een VARCHAR of TEXT kolom eventueel via een apart veld:

1SELECT LENGTH(tekst) AS lengte, tekst FROM tabel ORDER BY lengte DESC LIMIT 10;
pi_45638434
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:17 schreef wobbel het volgende:
Wat is de beste manier om achter de bestandstype te komen van een geupload bestand? $_FILES['bestand']['type'] is niet veilig genoeg lees ik op php.net, maar wat is dan de beste manier?

Op extensie controleren én op mime-type? Ik ga er vanuit dat zoiets de veiligste manier is.
[ code verwijderd ]
Ik zou idd op mimetype, bestandsextensie en eventueel bestandsgrootte filtreren. Daar heb je ook handige functies voor
pi_45638471
Vraag m.b.t. het locken van tabellen? hoe kan een tabel gelocked worden zonder dat je daarvoor speciale queries draait?

vandaag is een website van een opdrachtgever offline gezet op zijn nieuwe hosting omdat de queries (ja het zijn er heel wat per pagina, maar goed en niet door mij gescript ) de tabellen zouden locken en problemen zou veroorzaken m.b.t. de preformance van MySQL.

Heeft iemand hier een mooie uitleg voor?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_45638532
@Jera, nog bedankt voor de tip van LENGTH! ga gelijk even de documentatie doorlezen m.b.t. andere mysql tekst functies... en snelheid doet in deze niet zoveel terzake, echter pas als een document geconverteerd dient te worden.
Like trump...
pi_45638803
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:52 schreef Chandler het volgende:
Vraag m.b.t. het locken van tabellen? hoe kan een tabel gelocked worden zonder dat je daarvoor speciale queries draait?

vandaag is een website van een opdrachtgever offline gezet op zijn nieuwe hosting omdat de queries (ja het zijn er heel wat per pagina, maar goed en niet door mij gescript ) de tabellen zouden locken en problemen zou veroorzaken m.b.t. de preformance van MySQL.

Heeft iemand hier een mooie uitleg voor?
Queries in MySQL zijn atomic, dat wil zeggen dat tijdens het uitvoeren van een SELECT, INSERT, UPDATE of DELETE MySQL garandeert dat de inhoud van de tabellen die je aanspreekt niet wijzigt. Daarvoor moet MySQL de tabellen locken, zodat wanneer jij een SELECT uitvoert die lang duurt er geen andere query tussen kan komen die de tabellen wijzigt. Echter kunnen queries die de tabellen niet wijzigen (andere SELECTs) wél gewoon worden uitgevoerd tijdens een langdurige SELECT.

Je kunt dus last krijgen van verminderde performance bij locking als:
1) Je een SELECT hebt draaien die lang duurt
2) Je gelijktijdig iets in de tabellen die worden aangesproken door de SELECT wilt wijzigen

Kwestie van uitzoeken welke queries er lastig doen, dus hint: SHOW FULL PROCESSLIST
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:28:29 #72
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_45639728
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:50 schreef JeRa het volgende:

[..]

Nou, je gebruikt gewoon die functie in combinatie met een VARCHAR of TEXT kolom eventueel via een apart veld:
[ code verwijderd ]
hoe simpel

half uur zitten klooien met ORDER BY length(text) en veel, VEEL varianten daarop...maar er nooit aan gedacht om de LENGTH() in het SELECT deel te zetten
pi_45640380
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:02 schreef JeRa het volgende:

[..]

Queries in MySQL zijn atomic, dat wil zeggen dat tijdens het uitvoeren van een SELECT, INSERT, UPDATE of DELETE MySQL garandeert dat de inhoud van de tabellen die je aanspreekt niet wijzigt. Daarvoor moet MySQL de tabellen locken, zodat wanneer jij een SELECT uitvoert die lang duurt er geen andere query tussen kan komen die de tabellen wijzigt. Echter kunnen queries die de tabellen niet wijzigen (andere SELECTs) wél gewoon worden uitgevoerd tijdens een langdurige SELECT.

Je kunt dus last krijgen van verminderde performance bij locking als:
1) Je een SELECT hebt draaien die lang duurt
2) Je gelijktijdig iets in de tabellen die worden aangesproken door de SELECT wilt wijzigen

Kwestie van uitzoeken welke queries er lastig doen, dus hint: SHOW FULL PROCESSLIST
Tnx, helaas voor mij is de technicus van deze webhosting niet meer aanwezig en moet ik dus wachten tot morgen ochtend om voor deze klant de problemen op te lossen... gelukkig ben ik al weer heel wat kennis rijker (door jou )

Morgen nieuwe dag!
Like trump...
pi_45640397
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:28 schreef ralfie het volgende:

[..]

hoe simpel

half uur zitten klooien met ORDER BY length(text) en veel, VEEL varianten daarop...maar er nooit aan gedacht om de LENGTH() in het SELECT deel te zetten
Ik ook niet
Like trump...
pi_45644969
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:06 schreef JeRa het volgende:
Ik heb een tabel X [...]
Leuk probleem. Alleen zie ik zo gauw geen oplossing, ook niet met een group by trouwens.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')