Het gaat niet om herkenning het gaat om een verschil tussen php en html highlighting. PHP designer maakt een verschil in highlighting tussen php en html en dat kan best handig zijn (commentaar in php en html is dus onderscheiden. Best handig, want tenslotte is html commentaar WEL zichtbaar in je source). Zodra je html door php parsed zal de editor de html als inhoud van je functie/language construct highlighten en niet als html functies.quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:41 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb altijd met Notepad (+) gewerkt en sinds kort met Notepad++ (met highlighting). Heb geen problemen met de herkenning of iets dergelijks. Maar ik werk dan ook al wat jaartjes op deze manier.
Je kan ipv die toch gewoon een andere opdracht/functie/what ever in je else stoppen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:47 schreef __Saviour__ het volgende:
kun je als een sql verbinding/opdracht niet lukt ipv de die("tekst") opdracht ook iets anders laten uitvoeren, gewoon een compleet ander stuk van het script?
| 1 2 3 4 5 | // doe iets }else{ //doe iets anders } |
wat je nu hebt is dan:quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:47 schreef __Saviour__ het volgende:
kun je als een sql verbinding/opdracht niet lukt ipv de die("tekst") opdracht ook iets anders laten uitvoeren, gewoon een compleet ander stuk van het script?
| 1 2 3 4 | { // code hier } |
Nee volgens mij op die manier 1 functie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:53 schreef __Saviour__ het volgende:
ok, dus dit zou moeten werken?
[ code verwijderd ]
quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:58 schreef __Saviour__ het volgende:
en die manier van jou? kan ik daar wel een variable toewijzen aan de verbinding?
anders heb er je er toch niks aan, dan kun je niet naar die verbinding verwijzen
| 1 2 3 4 5 6 | if($con!=FALSE){ // doe iets }else{ //doe iets anders } |
OF het er nou 1 of 100 zijn, maakt allemaal niks uit.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:32 schreef JortK het volgende:
Volgende uitdaging is het wegschrijven van meerdere records..
Ik vul een form in met drie rijen.. en die moeten met een druk op de knop allemaal weggeschreven worden als aparte regels
Kijken of ik hier uit kan komen (mochten jullie voorbeeldscripts hebben, graag)
| 1 2 3 4 5 6 | if($_POST['actie']=='verzenden'){ mysql_query("INSERT INTO bla (veld) VALUES ('inhoud van vledje bla')"); header("location:bestand.php"); } ?> |
Alleen ik werk er meequote:Op donderdag 1 februari 2007 13:37 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
OF het er nou 1 of 100 zijn, maakt allemaal niks uit.
Meestal heb je, wanneer een formulier gepost word middels _POST, een dergelijk PHP script:
[ code verwijderd ]
mysql_query() en header() zijn dan beide functies die aangeroepen worden, en afgesloten worden met ;. In feite heb je met een scriptje waar 3 records weggeschreven moeten worden precies hetzelfde, maar dan 3 keer een mysql_query(). header() heb ik er trouwens bij gezet. Het header() regeltje boven redirect je door naar 'bestand.php', zodat de scriptuitvoer niet herhaald kan worden door middel van een refresh.
Oh en Jort, als je met formulieren gaat werken waar gebruikers input leveren, wees je dan wel voorzichtig met 'SQL injection'?
Nog iets korterquote:
| 1 2 3 4 5 | // doe iets }else{ //doe iets anders } |
Ik heb in het verleden wel functies geschreven die gewoon bestonden.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:45 schreef JortK het volgende:
als ik dat zo zie heeft PHP voor alles wel een functie gemaakt lol
Deels vind ik het wel jammer maar aan de andere kant maakt het scripten ook weer heel gemakkelijkquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb in het verleden wel functies geschreven die gewoon bestonden.
Tegenwoordig zoek ik wel even goed in de manual
Ik denk dat er nog genoeg te scripten overblijft. Maar als je eht echt jammer vind, raadt ik je assembley aan.... Daar mag je ALLES zelf verzinnen (behalve optellen, aftrekken en delen enzo)quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:29 schreef Chandler het volgende:
[..]
Deels vind ik het wel jammer maar aan de andere kant maakt het scripten ook weer heel gemakkelijk
Je kan natuurlijk ook altijd nog je eigen programmeertaal implementeren en zelf een compiler ervoor schrijven.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog genoeg te scripten overblijft. Maar als je eht echt jammer vind, raadt ik je assembley aan.... Daar mag je ALLES zelf verzinnen (behalve optellen, aftrekken en delen enzo)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |