abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45879178
Ik heb altijd met Notepad (+) gewerkt en sinds kort met Notepad++ (met highlighting). Heb geen problemen met de herkenning of iets dergelijks. Maar ik werk dan ook al wat jaartjes op deze manier.
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 12:47:45 #277
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45879352
kun je als een sql verbinding/opdracht niet lukt ipv de die("tekst") opdracht ook iets anders laten uitvoeren, gewoon een compleet ander stuk van het script?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 februari 2007 @ 12:48:32 #278
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45879377
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:41 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb altijd met Notepad (+) gewerkt en sinds kort met Notepad++ (met highlighting). Heb geen problemen met de herkenning of iets dergelijks. Maar ik werk dan ook al wat jaartjes op deze manier.
Het gaat niet om herkenning het gaat om een verschil tussen php en html highlighting. PHP designer maakt een verschil in highlighting tussen php en html en dat kan best handig zijn (commentaar in php en html is dus onderscheiden. Best handig, want tenslotte is html commentaar WEL zichtbaar in je source). Zodra je html door php parsed zal de editor de html als inhoud van je functie/language construct highlighten en niet als html functies.

Daarnaast vind ik het overzichtelijker wanneer ik een source een jaar later weer eens open
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 februari 2007 @ 12:49:22 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45879409
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:47 schreef __Saviour__ het volgende:
kun je als een sql verbinding/opdracht niet lukt ipv de die("tekst") opdracht ook iets anders laten uitvoeren, gewoon een compleet ander stuk van het script?
Je kan ipv die toch gewoon een andere opdracht/functie/what ever in je else stoppen.

-edit-

zoiets dus
1
2
3
4
5
if(mysql_connect($hostname,$username,$password)){
// doe iets
}else{
//doe iets anders
}

Even uit mijn hoofd, want ik weet niet of mysql_connect een boolean terug geeft.
pi_45879484
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:47 schreef __Saviour__ het volgende:
wat je nu hebt is dan:
mysql_connect(bla,bla,bla) or die('tekst');

i.p.v. die() kun je dus ook gewoon iets anders uitvoeren, die() is immers ook gewoon een functie die je in bovenstaande regel activeert ALS de mysql_connect() regel niet werkt. D'r kan in plaats van die() dus net zo goed een echo() of een andere functie staan.

EDIT: En wat Swets zegt kan ook.
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 12:53:56 #281
46149 __Saviour__
pi_45879541
ok, dus dit zou moeten werken?
1
2
3
4
$dbconnect = mysql_connect($hostname,$username,$password) or
{
// code hier
}
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 februari 2007 @ 12:55:21 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45879581
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:53 schreef __Saviour__ het volgende:
ok, dus dit zou moeten werken?
[ code verwijderd ]
Nee volgens mij op die manier 1 functie.

$con=mysql_connect('','','') or echo "Kut"
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 12:58:05 #283
46149 __Saviour__
pi_45879667
en die manier van jou? kan ik daar wel een variable toewijzen aan de verbinding?
anders heb er je er toch niks aan, dan kun je niet naar die verbinding verwijzen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45879779
mysql_connect() geeft een FALSE terug wanneer die niet lukt. Dus dan zou je ook nog kunnen doen:

if($dbconnect==FALSE){
// bla bla
}

Gebruik dan wel een @ voor je mysql_connect() (dus $dbconnect=@mysql_connect();) zodat je geen foutmeldingen krijgt wanneer de verbinding dus niet wil.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 februari 2007 @ 13:03:47 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45879853
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:58 schreef __Saviour__ het volgende:
en die manier van jou? kan ik daar wel een variable toewijzen aan de verbinding?
anders heb er je er toch niks aan, dan kun je niet naar die verbinding verwijzen
1
2
3
4
5
6
$con=mysql_connect($hostname,$username,$password);
if($con!=FALSE){
// doe iets
}else{
//doe iets anders
}
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 13:14:29 #286
46149 __Saviour__
pi_45880165
ha, dat lijkt logisch te zijn. eens proberen. thanx allebei.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45880623
OR roepfunctieaan(met,param,eters)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 1 februari 2007 @ 13:32:01 #288
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_45880629
Volgende uitdaging is het wegschrijven van meerdere records..

Ik vul een form in met drie rijen.. en die moeten met een druk op de knop allemaal weggeschreven worden als aparte regels

Kijken of ik hier uit kan komen (mochten jullie voorbeeldscripts hebben, graag )
pi_45880786
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:32 schreef JortK het volgende:
Volgende uitdaging is het wegschrijven van meerdere records..

Ik vul een form in met drie rijen.. en die moeten met een druk op de knop allemaal weggeschreven worden als aparte regels

Kijken of ik hier uit kan komen (mochten jullie voorbeeldscripts hebben, graag )
OF het er nou 1 of 100 zijn, maakt allemaal niks uit.

Meestal heb je, wanneer een formulier gepost word middels _POST, een dergelijk PHP script:
1
2
3
4
5
6
<?php
if($_POST['actie']=='verzenden'){
mysql_query("INSERT INTO bla (veld) VALUES ('inhoud van vledje bla')");
header("location:bestand.php");
}
?>

mysql_query() en header() zijn dan beide functies die aangeroepen worden, en afgesloten worden met ;. In feite heb je met een scriptje waar 3 records weggeschreven moeten worden precies hetzelfde, maar dan 3 keer een mysql_query(). header() heb ik er trouwens bij gezet. Het header() regeltje boven redirect je door naar 'bestand.php', zodat de scriptuitvoer niet herhaald kan worden door middel van een refresh.

Oh en Jort, als je met formulieren gaat werken waar gebruikers input leveren, wees je dan wel voorzichtig met 'SQL injection'?
  donderdag 1 februari 2007 @ 13:41:09 #290
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_45880882
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:37 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

OF het er nou 1 of 100 zijn, maakt allemaal niks uit.

Meestal heb je, wanneer een formulier gepost word middels _POST, een dergelijk PHP script:
[ code verwijderd ]

mysql_query() en header() zijn dan beide functies die aangeroepen worden, en afgesloten worden met ;. In feite heb je met een scriptje waar 3 records weggeschreven moeten worden precies hetzelfde, maar dan 3 keer een mysql_query(). header() heb ik er trouwens bij gezet. Het header() regeltje boven redirect je door naar 'bestand.php', zodat de scriptuitvoer niet herhaald kan worden door middel van een refresh.

Oh en Jort, als je met formulieren gaat werken waar gebruikers input leveren, wees je dan wel voorzichtig met 'SQL injection'?
Alleen ik werk er mee
  donderdag 1 februari 2007 @ 13:53:35 #291
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_45881266
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]
Nog iets korter
1
2
3
4
5
if(!$con=mysql_connect($hostname,$username,$password)){
// doe iets
}else{
//doe iets anders
}
pi_45881291
Hmm, maar dan nog, ik ben altijd paranoïde genoeg om ook de afgeschermde gedeeltes te beveiligen. Ook jij kunt als beheerder foute maken, en stel d'r breekt eens een keertje iemand in jouw afgeschermde gedeelte, dan kan die toch niks met je MySQL doen.
pi_45882615
Ik wil stukjes tekst gehaald uit HTML wegschrijven naar txt-files. Probleem is dat hij tekens als  & nbsp;, & amp;, & #8220; enz. niet automatisch omzet naar bv & of ". Ik kan natuurlijk gebruik maken van str_replace en handmatig aangeven wat hij moet vervangen, maar dat lijkt mij niet de beste manier. Waarschijnlijk bestaat hier wel een of andere functie voor ofzo?
pi_45882960
Aha, dat dus. Merci.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:45:49 #296
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 februari 2007 @ 15:19:16 #297
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45884127
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:45 schreef JortK het volgende:
als ik dat zo zie heeft PHP voor alles wel een functie gemaakt lol
Ik heb in het verleden wel functies geschreven die gewoon bestonden.
Tegenwoordig zoek ik wel even goed in de manual
pi_45886628
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb in het verleden wel functies geschreven die gewoon bestonden.
Tegenwoordig zoek ik wel even goed in de manual
Deels vind ik het wel jammer maar aan de andere kant maakt het scripten ook weer heel gemakkelijk
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 februari 2007 @ 16:40:59 #299
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45887005
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:29 schreef Chandler het volgende:

[..]

Deels vind ik het wel jammer maar aan de andere kant maakt het scripten ook weer heel gemakkelijk
Ik denk dat er nog genoeg te scripten overblijft. Maar als je eht echt jammer vind, raadt ik je assembley aan.... Daar mag je ALLES zelf verzinnen (behalve optellen, aftrekken en delen enzo)
pi_45891685
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog genoeg te scripten overblijft. Maar als je eht echt jammer vind, raadt ik je assembley aan.... Daar mag je ALLES zelf verzinnen (behalve optellen, aftrekken en delen enzo)
Je kan natuurlijk ook altijd nog je eigen programmeertaal implementeren en zelf een compiler ervoor schrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')