abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 januari 2007 @ 15:14:16 #226
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45824757
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:00 schreef smesjz het volgende:

[..]

Een tutorial schrijven in het Nederlands kan ik wel doen, maar ik heb zo het gevoel dat zoiets er al is.
Maar ik zou het dan graag met oefeningen uitbereiden, waarbij voor mij part alleen met pseudo-code gewerkt wordt. Een goede voorbereiding en goede eerste opzet van classes is het belangrijkst.

Een auth class maken in een tutorial kan wel aardig zijn, maar het moet iets uitdagenders zijn, en niet al te complex omdat anders niet meer te volgen is.
[/quote]
Ik zou het graag zien.
pi_45825685
1WHERE day(vlucht.vertrektijd) = day(passagier.inchecktijdstip) and day(now())

now is not a recognized function name

1WHERE day(vlucht.vertrektijd) = day(passagier.inchecktijdstip) and day(currentdate())

currentdate is not a .. etc.
pi_45825922
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:43 schreef Sjoe538 het volgende:

[ code verwijderd ]

now is not a recognized function name
[ code verwijderd ]

currentdate is not a .. etc.
En met day(getdate())? Weet nog dat ik hier ook nog mee heb zitten kloten
pi_45826004
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT passagier.passagiernummer, passagier.naam, passagier.vluchtnummer, vlucht.vertrektijd, passagier.balienummer,
passagier.inchecktijdstip, sum(bagageobject.gewicht) AS 'Totaal gewicht' FROM passagier INNER JOIN vlucht ON 
passagier.vluchtnummer = vlucht.vluchtnummer INNER JOIN bagageobject ON
bagageobject.passagiernummer = passagier.passagiernummer
WHERE day(vlucht.vertrektijd) = day(passagier.inchecktijdstip) and day(getdate())
GROUP BY passagier.passagiernummer, passagier.naam, passagier.vluchtnummer,
vlucht.vertrektijd, passagier.balienummer, passagier.inchecktijdstip
ORDER BY vlucht.vertrektijd, passagier.passagiernummer

incorrect syntax near the word GROUP.. maar staat daar wel goed toch O.o
pi_45826935
quote:
and day(getdate()) GROUP BY passagier.passagiernummer
Dat is dus niet goed
pi_45827050
Er moet nog iets achter / tussen de getdate functie?
pi_45827134
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:22 schreef Sjoe538 het volgende:
Er moet nog iets achter / tussen de getdate functie?
Na de AND moet een compleet nieuwe statement komen.
pi_45827445
1
2
3
4
5
6
WHERE day(vlucht.vertrektijd) = day(passagier.inchecktijdstip) and 
day(getdate()) = day(vlucht.vertrektijd)

Doet het wel, geeft alleen een datum van ergens in 2006 weer.. dus klopt nog niet..
pi_45827516
pass. nr
19
naam
Jones GJ
vluchtnummer
5315
vertrektijd
2006-10-30 13:30:00.000
balienummer
2
inchecktijdstip
2006-10-30 11:51:00.000 18.00

klopt niks van dus..
pi_45827568
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:33 schreef Sjoe538 het volgende:

[ code verwijderd ]

Doet het wel, geeft alleen een datum van ergens in 2006 weer.. dus klopt nog niet..
Je kijkt nu alleen naar de dag. Als je jaar er bij wilt moet je ook nog year(bla)=year(getdate()) er bij doen natuurlijk.
pi_45827599
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:36 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Je kijkt nu alleen naar de dag. Als je jaar er bij wilt moet je ook nog year(bla)=year(getdate()) er bij doen natuurlijk.
zucht.. tuurlijk.. Ik kijk er vanavond wel verder na.. eerst werken.
pi_45827769
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
SELECT passagier.passagiernummer, passagier.naam, passagier.vluchtnummer, vlucht.vertrektijd, passagier.balienummer,
passagier.inchecktijdstip, sum(bagageobject.gewicht) AS 'Totaal gewicht' FROM passagier INNER JOIN vlucht ON 
passagier.vluchtnummer = vlucht.vluchtnummer INNER JOIN bagageobject ON
bagageobject.passagiernummer = passagier.passagiernummer
WHERE day(vlucht.vertrektijd) = day(passagier.inchecktijdstip) and 
month(vlucht.vertrektijd) = month(passagier.inchecktijdstip) and 
year(vlucht.vertrektijd) = year(passagier.inchecktijdstip) and 
day(getdate()) = day(vlucht.vertrektijd) and
month(getdate()) = month(vlucht.vertrektijd) and
year(getdate()) = year(vlucht.vertrektijd) 

yay, kon t niet laten.

En nu ben ik echt weg
pi_45828824
Is het mogelijk om via een query de positie van een bepaald items weer te geven. Stel ik heb een tabel met reacties, ik selecteer die reactie. Kan ik dan ook opvragen dat een bepaalde reactie bijvoorbeeld reactie 45 van de 70 is? Hoe doe ik dit?
pi_45829564
LIMIT 45, 15 = vanaf 45 t/m 60..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_45831790
Kleine vraag.. Stel ik heb het volgende.

Ditiseenheleleukevraag,alleenzittenallewoordenaanelkaar.

Dit is een stukje text die een layout naar de mallemoer kan helpen, heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan uitvullen zodat de text onder elkaar komt ipv de layout verneukt?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_45832228
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:38 schreef Chandler het volgende:
LIMIT 45, 15 = vanaf 45 t/m 60..
Ik wil dit eigenlijk doen aan de hand van het volgende. Op een forum dat ik maak kan een reactie bewerkt worden, aangezien de reacties verdeeld zijn over meerdere pagina's wil ik dat na het bewerken de gebruiker automatisch naar zijn reactie gaat op bijvoorbeeld pagina 2. Daarom wil ik dus weten wat de positie is van de reactie in kwestie. Hopelijk is deze uitleg iets duidelijk.
pi_45832505
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:03 schreef Pelgrim het volgende:

[..]

Ik wil dit eigenlijk doen aan de hand van het volgende. Op een forum dat ik maak kan een reactie bewerkt worden, aangezien de reacties verdeeld zijn over meerdere pagina's wil ik dat na het bewerken de gebruiker automatisch naar zijn reactie gaat op bijvoorbeeld pagina 2. Daarom wil ik dus weten wat de positie is van de reactie in kwestie. Hopelijk is deze uitleg iets duidelijk.
Dat gaat je niet makkelijk lukken zonder ofwel handmatig te tellen via PHP of een slimme LIMIT, of er een aparte counter aan te hangen die de positie van een bericht in een topic weergeeft. Die moet je dan wel bij elke delete e.d. aanpassen
pi_45832861
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:52 schreef Chandler het volgende:

Dit is een stukje text die een layout naar de mallemoer kan helpen, heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan uitvullen zodat de text onder elkaar komt ipv de layout verneukt?
Example 2. wordwrap() example
1
2
3
4
5
6
<?php
$text = "A very long woooooooooooord.";
$newtext = wordwrap($text, 8, "n", 1);

echo "$newtextn";
?> 

This example would display:
1
2
3
4
A very
long
wooooooo
ooooord.

http://nl2.php.net/manual/en/function.wordwrap.php

Toevallig vandaag tegengekomen op zoek naar iets anders.
Het probleem alleen is dat iemand die zijn lettergrootte van de browser anders ingesteld heeft staan vaak alsnog je layout verknalt.
-
pi_45833193
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:52 schreef Chandler het volgende:

ehhm, in het CSS overflow: hidden of overflow: scroll gebruiken. Maar is totaal niet ideaal dus.

Je kunt van alle woorden de lengte gaan tellen via php (ideetje is explode bij spaties, via loop en count bij een bepaalde waarde de tekst gaan opsplitsen (substr ?), en vervolgens implode).

edit: wordwrap is idd beter

Maar aangezien je waarschijnlijk geen monospaced font gebruikt hoeft een aantal tekens niet direct layout verneukend te zijn. Maar dan heb je wel een streepje ofzo in je tekst...
pi_45833234
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:17 schreef splendor het volgende:

[..]

Example 2. wordwrap() example
[ code verwijderd ]

This example would display:
[ code verwijderd ]

http://nl2.php.net/manual/en/function.wordwrap.php

Toevallig vandaag tegengekomen op zoek naar iets anders.
Het probleem alleen is dat iemand die zijn lettergrootte van de browser anders ingesteld heeft staan vaak alsnog je layout verknalt.
Wordwrap() is inderdaad handig om lange strings te 'breken'. Maar een nog simpele oplossing kan via simpele HTML en CSS. Gewoon een div layer gebruiken waar het betreffende stukje tekst in moet. Fok doet dit ook als ik het goed heb. Ik ben zelf niet zo dol op wordwrap(), beetje lompe functie vind ik het.
pi_45833350
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:27 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Wordwrap() is inderdaad handig om lange strings te 'breken'. Maar een nog simpele oplossing kan via simpele HTML en CSS. :) Gewoon een div layer gebruiken waar het betreffende stukje tekst in moet. Fok doet dit ook als ik het goed heb. Ik ben zelf niet zo dol op wordwrap(), beetje lompe functie vind ik het.
divje met een width gaat niet werken.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>

<head>
<style type="text/css">

div {width: 10px;}
</style>
</head>

<body>

<div>Ditiseenheleleukevraag,alleenzittenallewoordenaanelkaar</div>
</body>

</html>
pi_45833454
Ditiseenheleleukevraag,alleenzittenallewoordenaanelkaarDitiseenheleleukevraag,alleenzittenallewoordenaanelkaar

Wat Fok hier doet vind ik zelf de mooiste oplossing.

Je kunt natuurlijk ook voor een div met een vaste width met de overflow klooien. Krijg je wel een scrollbalkje waar ik nogmaals persoonlijk niet zo dol op ben. Gewoon een van de vele manieren.
pi_45834856
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:30 schreef JeRa het volgende:
Door een beetje te testen kun je er vrij simpel achterkomen waar jij op controleert
Okay, het is dus alleen door middel van trial&error te doen. Had ik ook al gedacht, eigenlijk. Het gaat trouwens om een Joomla-site, dus misschien iemand al bekend met wat daar zoal wordt gecheckt? Ik had zelf geprobeerd alle cookies die ik van die site heb mee te sturen in een HTTP-header, gecombineerd met file_get_contents, maar dit geeft dus een 'redirection limit' error.

Andere tips nog?
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_45843246
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou het graag zien.
Ik zal een tutorial schrijven a.d.h.v. tenminste twee classes: Student en Vak (of Project) en misschien dat ik er nog een paar bij verzin als dat nuttig is.

Lijkt je dat wat?

Het gaat mij vooral om een OO aanpak en niet zo zeer om direct een OO CMS neer te zetten.
pi_45848827
wordwrap is niet helemaal wat ik zoek, want die split gewoon de string ongeacht er spaties in zitten... ik wil gewoon een zin een spatie geven daar waar er geen spatie.

Stel dus ik heb jou zin

Ditiseenheleleukevraag,alleenzittenallewoordenaanelkaarDitiseenheleleukevraag,alleenzittenallewoordenaanelkaar

dan wil ik niet dat de string gewoon netjes een spatie krijgt bv

Ditiseenheleleukevraag, alleenzittenallewoordenaanelkaar Ditiseenheleleukevraag, alleenzittenallewoordenaanelkaar

want als ik wordwrap gebruik krijg en ik heb de volgende zin

hello dit is een tekst met gewoon spaties!

uitkomst:

hello dit is een tekst
met gewoon spaties

en dat ben ik dus net weer niet nodig
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')