Maar ik zou het dan graag met oefeningen uitbereiden, waarbij voor mij part alleen met pseudo-code gewerkt wordt. Een goede voorbereiding en goede eerste opzet van classes is het belangrijkst.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:00 schreef smesjz het volgende:
[..]
Een tutorial schrijven in het Nederlands kan ik wel doen, maar ik heb zo het gevoel dat zoiets er al is.
| 1 |
| 1 |
En met day(getdate())? Weet nog dat ik hier ook nog mee heb zitten klotenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:43 schreef Sjoe538 het volgende:
[ code verwijderd ]
now is not a recognized function name
[ code verwijderd ]
currentdate is not a .. etc.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | passagier.inchecktijdstip, sum(bagageobject.gewicht) AS 'Totaal gewicht' FROM passagier INNER JOIN vlucht ON passagier.vluchtnummer = vlucht.vluchtnummer INNER JOIN bagageobject ON bagageobject.passagiernummer = passagier.passagiernummer WHERE day(vlucht.vertrektijd) = day(passagier.inchecktijdstip) and day(getdate()) GROUP BY passagier.passagiernummer, passagier.naam, passagier.vluchtnummer, vlucht.vertrektijd, passagier.balienummer, passagier.inchecktijdstip ORDER BY vlucht.vertrektijd, passagier.passagiernummer |
Na de AND moet een compleet nieuwe statement komen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:22 schreef Sjoe538 het volgende:
Er moet nog iets achter / tussen de getdate functie?
| 1 2 3 4 5 6 | day(getdate()) = day(vlucht.vertrektijd) GROUP BY passagier.passagiernummer, passagier.naam, passagier.vluchtnummer, vlucht.vertrektijd, passagier.balienummer, passagier.inchecktijdstip ORDER BY vlucht.vertrektijd, passagier.passagiernummer |
Je kijkt nu alleen naar de dag. Als je jaar er bij wilt moet je ook nog year(bla)=year(getdate()) er bij doen natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:33 schreef Sjoe538 het volgende:
[ code verwijderd ]
Doet het wel, geeft alleen een datum van ergens in 2006 weer.. dus klopt nog niet..
zucht.. tuurlijk.. Ik kijk er vanavond wel verder na.. eerst werken.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:36 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Je kijkt nu alleen naar de dag. Als je jaar er bij wilt moet je ook nog year(bla)=year(getdate()) er bij doen natuurlijk.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | passagier.inchecktijdstip, sum(bagageobject.gewicht) AS 'Totaal gewicht' FROM passagier INNER JOIN vlucht ON passagier.vluchtnummer = vlucht.vluchtnummer INNER JOIN bagageobject ON bagageobject.passagiernummer = passagier.passagiernummer WHERE day(vlucht.vertrektijd) = day(passagier.inchecktijdstip) and month(vlucht.vertrektijd) = month(passagier.inchecktijdstip) and year(vlucht.vertrektijd) = year(passagier.inchecktijdstip) and day(getdate()) = day(vlucht.vertrektijd) and month(getdate()) = month(vlucht.vertrektijd) and year(getdate()) = year(vlucht.vertrektijd) GROUP BY passagier.passagiernummer, passagier.naam, passagier.vluchtnummer, vlucht.vertrektijd, passagier.balienummer, passagier.inchecktijdstip ORDER BY vlucht.vertrektijd, passagier.passagiernummer |
Ik wil dit eigenlijk doen aan de hand van het volgende. Op een forum dat ik maak kan een reactie bewerkt worden, aangezien de reacties verdeeld zijn over meerdere pagina's wil ik dat na het bewerken de gebruiker automatisch naar zijn reactie gaat op bijvoorbeeld pagina 2. Daarom wil ik dus weten wat de positie is van de reactie in kwestie. Hopelijk is deze uitleg iets duidelijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:38 schreef Chandler het volgende:
LIMIT 45, 15 = vanaf 45 t/m 60..
Dat gaat je niet makkelijk lukken zonder ofwel handmatig te tellen via PHP of een slimme LIMIT, of er een aparte counter aan te hangen die de positie van een bericht in een topic weergeeft. Die moet je dan wel bij elke delete e.d. aanpassenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:03 schreef Pelgrim het volgende:
[..]
Ik wil dit eigenlijk doen aan de hand van het volgende. Op een forum dat ik maak kan een reactie bewerkt worden, aangezien de reacties verdeeld zijn over meerdere pagina's wil ik dat na het bewerken de gebruiker automatisch naar zijn reactie gaat op bijvoorbeeld pagina 2. Daarom wil ik dus weten wat de positie is van de reactie in kwestie. Hopelijk is deze uitleg iets duidelijk.
Example 2. wordwrap() examplequote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:52 schreef Chandler het volgende:
Kleine vraag.. Stel ik heb het volgende.
Ditiseenheleleukevraag,alleenzittenallewoordenaanelkaar.
Dit is een stukje text die een layout naar de mallemoer kan helpen, heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan uitvullen zodat de text onder elkaar komt ipv de layout verneukt?
| 1 2 3 4 5 6 | $text = "A very long woooooooooooord."; $newtext = wordwrap($text, 8, "n", 1); echo "$newtextn"; ?> |
| 1 2 3 4 | long wooooooo ooooord. |
ehhm, in het CSS overflow: hidden of overflow: scroll gebruiken. Maar is totaal niet ideaal dus.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:52 schreef Chandler het volgende:
Kleine vraag.. Stel ik heb het volgende.
Ditiseenheleleukevraag,alleenzittenallewoordenaanelkaar.
Dit is een stukje text die een layout naar de mallemoer kan helpen, heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan uitvullen zodat de text onder elkaar komt ipv de layout verneukt?
Wordwrap() is inderdaad handig om lange strings te 'breken'. Maar een nog simpele oplossing kan via simpele HTML en CSS.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:17 schreef splendor het volgende:
[..]
Example 2. wordwrap() example
[ code verwijderd ]
This example would display:
[ code verwijderd ]
http://nl2.php.net/manual/en/function.wordwrap.php
Toevallig vandaag tegengekomen op zoek naar iets anders.![]()
Het probleem alleen is dat iemand die zijn lettergrootte van de browser anders ingesteld heeft staan vaak alsnog je layout verknalt.
divje met een width gaat niet werken.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:27 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Wordwrap() is inderdaad handig om lange strings te 'breken'. Maar een nog simpele oplossing kan via simpele HTML en CSS. :) Gewoon een div layer gebruiken waar het betreffende stukje tekst in moet. Fok doet dit ook als ik het goed heb. Ik ben zelf niet zo dol op wordwrap(), beetje lompe functie vind ik het.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | <head> <style type="text/css"> div {width: 10px;} </style> </head> <body> <div>Ditiseenheleleukevraag,alleenzittenallewoordenaanelkaar</div> </body> </html> |
Okay, het is dus alleen door middel van trial&error te doen. Had ik ook al gedacht, eigenlijk. Het gaat trouwens om een Joomla-site, dus misschien iemand al bekend met wat daar zoal wordt gecheckt? Ik had zelf geprobeerd alle cookies die ik van die site heb mee te sturen in een HTTP-header, gecombineerd met file_get_contents, maar dit geeft dus een 'redirection limit' error.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:30 schreef JeRa het volgende:
Door een beetje te testen kun je er vrij simpel achterkomen waar jij op controleert
Ik zal een tutorial schrijven a.d.h.v. tenminste twee classes: Student en Vak (of Project) en misschien dat ik er nog een paar bij verzin als dat nuttig is.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou het graag zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |