Je hebt waarschijnlijk gelijk. Waar ik nu woon heb ik dit wel eens meegemaakt met een vriend van me; volgens mij is dit ook zo in Rotterdam waar ik vandaan kom.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:15 schreef frederik het volgende:
Mag de gemeente wel bekeuren voor parkeren op een taxi-standplaats?
Is dat geen puur justitiewerk (dit in tegenstellig tot parkeerboetes wat een gemeentelijke belasting kan zijn, met een naheffing opgelegd door dezelfde gemeente)
Maar is het parkeren op een taxi-standplaats geen overtreding uit de wegenverkeerswet of het RVV1990 (vergeliijkbaar met een verboden te parkeren bord), waardoor er dus geen sprake is van het niet nakomen van een belastingplicht, maar van het overtreden van een parkeerverbod?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Denk 't wel, parkeerbeheer is een zaak van de stad zelf. Taxistandplaatsen vallen daar ook onder.
Voor een mulderfeit kan je in principe wel 2 keer een bekeuring krijgen.. al is dit bij parkeerovertredingen lastig. Omdat het nog steeds een doorlopend feit is wat je doet( er van uitgaande dat je niet eerst na de ene bekeuring bent weggegaan en toen weer bent terug gegaan voordat je de 2e kreegquote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:01 schreef Meneermax het volgende:
Gisteren had ik een overigens zeer gezellige borrel met wat collega's in R;dam. Ik had mijn auto geparkeerd, netjes een kaartje uit de automaat gehaald en naar de kroeg gegaan (waar ik keurig alcoholvrij bleef maar dat terzijde).
Toen ik terugkwam zaten er twee briefjes onder mijn ruitenwisser, 1 van stadstoezicht (50,-)van een uur of 8 en 1 van de politie (30,-)van een uur of 10. Ik bleek met mijn stomme kop de auto op een taxistandplaats neer te hebben gezet![]()
Beide boetes hadden ook als omschrijving 'staan op taxistandplaats terwijl de auto geen taxi is)
Bijzonder suf van mijzelf, ik had het gewoon echt helemaal over het hoofd gezien. Terecht dus dat ik een boete krijg. Maar wat ik mij afvraag: in het strafrecht kan je maar 1 sanctie per vergrijp hebben. Ik weet niet of dat ook geldt voor verkeersovertredingen.
Iemand enig idee? Nogmaals, dat ik een (1) boete krijg is terecht, en daar ga ik ook geen bezwaar tegen maken, maar kan je 2 boetes krijgen voor 1 ding?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |