abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45538271
Wie heeft er tips,

Mijn ziin, 17, werkt sinds 2 maanden voor 2 dagen per week 2uur bij de Albert Heijn.

Nu werkt hij iedere keer minimal 4 tot 5 uur per avond. De eerste keren dat hij na 2 uur weg ging, werd hij bij de baas geroepen, ok, te begrijpen, nu blijkt dus dat hij die uren die hij na zijn tijd van 18:00 tot 20:00 werkt gewoonweg niet betaald krijgt!
Maar weggaan mag hij niet, en doet hij dus ook niet, was bang zijn bijbaantje kwijt te raken.

Hoe en via waar kan hij hulp krijgen als minderjarige zijnde, want hij wil toch graag zijn gewerkte uren hebben....... Mail naar hoofdkantoor AH levert niets op, moet bij zijn filiaalhouder zijn, en die gooit hem er natuurlijk a la minute uit...

De gewerkte uren worden door het filiaal gewoon bijgehouden, echter dus niet utbetaald, hij krijgt per 4 weken dus 16 uur uitbetaald, terwijl hij het dubbele 'moet' werken, wat uitkomt op ong 1,80 per uur!!

Het probleem dat hij eruit gegooid wordt speelt vanaf half feb. niet meer, dan stopt hij waarch. toch omdat hij stage moet gaan lopen dagelijks van 9:00 tot 18:00

Gaarne advies en adressen waar hij terecht kan!

(had er eerder achteraan gemoeten, echter durfde hij het niet te zeggen hier, bang dat hij niet meer mocht van ons en dus zonder werk zou zitten....)
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_45538454
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering? Dan kan je zoon - als hij thuis woont - daar terecht voor advies. Misschien is het een idee eens te gaan praten met die vent?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:17:20 #3
50490 wjschreuder
-------------------
pi_45538490
quote:
Mijn ziin, 17, werkt sinds 2 maanden voor 2 dagen per week 2uur bij de Albert Heijn.

Nu werkt hij iedere keer minimal 4 tot 5 uur per avond. De eerste keren dat hij na 2 uur weg ging, werd hij bij de baas geroepen, ok, te begrijpen,
Jouw 'ziin' heeft dus een contract voor 2 dagen per week 2 uur werken (erg weinig overigens..?), en tegelijkertijd wordt 'ziin' bij de filiaalmanager geroepen als hij na 2 uur weggaaat, terwijl hij die tijd moet werken? Dat is nogal apart, en zeker niet te begrijpen?
pi_45538505
Sorry misschien ligt het aan mij maar ik begrijp je verhaal niet echt.

Is het niet zo dat hij contract heeft voor 16 uur, en dat hij de volgende maand zijn overuren betaald krijgt?
pi_45538549
Is het niet zo dat ze bij de AH de overuren pas een maand later uitbetalen? Dat is bij ons namelijk wel zo. In de eerste instantie krijg je dus gewoon je salaris, de volgende keer krijg je je overuren van de maand ervoor erbij.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:19:54 #6
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_45538575
Ik zou als ouder die filiaalmanager hier mee confronteren. En als ie weigert de gewerkte uren uit te betalen hem vertellen dat er dan een klachtenbrief naar het hoofdkantoor van Ahold gaat. Oh, en kopie van die brief naar:

- de Telegraaf
- elke lokale krant
- elke lokale omroep
- consumentenbond
- justitie

Moet denk ik wel werken.

(En mocht ie dus niet betalen die brieven ook echt sturen! En je zoon een ander baantje laten zoeken )
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_45538624
het is de albert heijn, daar zijn ze zeer schappelijk, volgens mij heeft TS het gewoon verkeerd begrepen.
Anders zouden ze het al helemaal niet bijhouden
pi_45538627
hij heeft dus een ontract voor 16u per 4 weken/maand. en krijgt deze betaald. Niet meer, niet minder, en werkt minstens het dubbele.

Hij werkt er nu 4 maanden, dus maand later betalen gaat ook niet op, en hoorde net dat het bij meerderen die daar werken, eentje is een goede vriend, zo gaat....
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_45538633
voor di drastische maatregelen aan, zou k inderdaad eerst een maand wachten. overal waar ik e=heb gewerkt krijg je de overuren pas een maand later uitbetaald...
sigh
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:25:37 #10
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_45538732
Radio Kassa >Superman
Tros >Radar, liggen toch al overhoop met AH
Klaar?
Ik niet!
pi_45538791
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:21 schreef Funksoldier het volgende:
hij heeft dus een ontract voor 16u per 4 weken/maand. en krijgt deze betaald. NIet meer, niet minder, en werkt minstens het dubbele.

Hij werkt er nu 4 maanden, dus maand later betalen gaat ook niet op, en hoorde net dat het bij meederen die daar werken, eentje is een goede vriend, zo gaat....
Aangetekende brief sturen naar de filliaalmanager waarin je sommeert om het achterstallige loon + de wettelijk verschuldigde rente en boetes (!!) zo snel mogelijk over te maken, en dat je hem bij deze in gebreke stelt.
bye
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:27:46 #12
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_45538796
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:10 schreef Funksoldier het volgende:

Het probleem dat hij eruit gegooid wordt speelt vanaf half feb. niet meer, dan stopt hij waarch. toch omdat hij stage moet gaan lopen dagelijks van 9:00 tot 18:00
Dat is over 2 weken laat die filiaalmanager toch lekker in de stront zakken.
pi_45538826
quote:
hij heeft dus een ontract voor 16u per 4 weken/maand. en krijgt deze betaald. Niet meer, niet minder, en werkt minstens het dubbele.

Hij werkt er nu 4 maanden, dus maand later betalen gaat ook niet op, en hoorde net dat het bij meerderen die daar werken, eentje is een goede vriend, zo gaat....
als ik 17 was en bij de AH werkte en maar de helft betaald kreeg zou ik gewoon weg gaan na 2 uur.
als ze me dan ontslaan kunnen ze de tering krijgen. Laat hem een ander baantje zoeken, bij de concurrent ofzo
pi_45538858
Hij laat wel opschrijven dat hij langer werkt? Als hij onder de 19 is zou hij het gewoon uitbetaald moeten krijgen. Heb je gecontroleerd of het niet bij zijn vakantie/adv wordt opgeteld?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:31:05 #15
107521 Furia
snoopy weer
pi_45538897
quote:

Ja, wat is het nou, 2 maanden of 4 maanden? Daar zit nogal een verschil tussen. En verder zou ik de tips van anderen opvolgen: eerst de filiaalmanager confronteren (probeer anders of je zoon bewijs kan krijgen van de gewerkte uren, als die toch bij worden gehouden) en anders mensen inschakelen die meer overtuigingskracht hebben! Probeer ook het hoofdkantoor eens!
pi_45538923
Als het om meer geld ging, ok, dan zou ik actie ondernemen. Maar 16 uur in de maand á 3,60 per uur? Dan verdien je nog niet eens 60 euro per maand. Misschien krijg je het rond dat hij na 2 uur weg mag gaan, maar wat heb je aan die 60 euro?

Er zijn zat bijbaantjes voor 17 jarigen die veel beter verdienden. Ik werkte op mijn 17e 6 dagen in de week 5 uur per dag bij een pizzeria op de brommer, ook voor 3.50 maar daar kwam nog het dubbele aan fooi bij, dus zo'n 30 a 40 euro per avond.
pi_45538968
ik neem aan dat je zoon bij de vulploeg (houdbaar) werkt?
zo ja dan heeft AH daar regels voor, er wordt uitbetaald volgens de uren die de planning van die avond aangeeft.
als de planning (gebaseerd op aantal colli inkomend, aantal medewerkers en het gem. aantal colli dat per persoon per uur gevuld kan/moet worden) die avond staat op 20.00 u gehaald moet worden dan is alles wat er buiten die tijd nog gewerkt wordt 'je eigen tijd'.

wat hij zou kunnen doen is bij de vulploegleider navragen wat de eindtijd voor die avond is en als dat keer op keer niet gehaald wordt moet hij samen met zn collega's aan de bel trekken en er voor zorgen dat de planning aangepast wordt.

Dit was iig zoals wij toen te werk gingen, ik weet niet of dat nu nog zo gaat.
succes!
pi_45538986
Bang dat hij zijn baantje kwijt is?? Sorry, maar vind hij het fijn om een slaaf te zijn?
quote:
wat uitkomt op ong 1,80 per uur!!
Kom op zeg.... Voor dat geld mag die ook klusjes in mijn huis komen doen, betaal ik hem nog 2,50 ook.....
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_45539044
Lees ook Vordering achterstallig loon & onderhandelen? eens door, die vorderingen etc. gelden hier namelijk ook ( als de baas veel te laat is gaan de bedragen die hij moet betalen flink omhoog).
bye
pi_45539084
Volgens mij zou ik toch even netjes de persooneelszaken van AH in Zaandam een brief sturen.

Dit is ongehoord, en volgens mij een manier van de filiaal manager om zijn zaak draaiende te houden met zo min mogelijk kosten.

Ik heb nog nooit gehoord dat de AH moeilijk deed met extra uren uitbetalen of iets. Dus ergens in het geheel zit er iets mis.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:40:02 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_45539115
Het minimum loon blijft gelden, ook voor de overuren!
censuur :O
pi_45539118
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:34 schreef GroovymissVW het volgende:
ik neem aan dat je zoon bij de vulploeg (houdbaar) werkt?
zo ja dan heeft AH daar regels voor, er wordt uitbetaald volgens de uren die de planning van die avond aangeeft.
als de planning (gebaseerd op aantal colli inkomend, aantal medewerkers en het gem. aantal colli dat per persoon per uur gevuld kan/moet worden) die avond staat op 20.00 u gehaald moet worden dan is alles wat er buiten die tijd nog gewerkt wordt 'je eigen tijd'.

wat hij zou kunnen doen is bij de vulploegleider navragen wat de eindtijd voor die avond is en als dat keer op keer niet gehaald wordt moet hij samen met zn collega's aan de bel trekken en er voor zorgen dat de planning aangepast wordt.

Dit was iig zoals wij toen te werk gingen, ik weet niet of dat nu nog zo gaat.
succes!
Dat mag dus niet
Als om wat voor reden dan ook de geplande eindtijd niet gehaald wordt dan moet je gewoon doorbetaald worden. Jer werkt, je moet betaald krijgen. Heel simpel. Alleen als jijzelf verwijbare dingen hebt gedaan waar je voor gewaarschuwd bent, dàn zou het kunnen zijn dat je schade mag herstellen in je eigen tijd. Dat lijkt mij niet 4 maanden lang 2x in de week voorkomen...
bye
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:44:07 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45539225
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Het minimum loon blijft gelden, ook voor de overuren!
Nee, het in de arbeidsovereenkomst overeengekomen loon geldt. Ook voor de overuren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_45539376
Gewoon even P&A bellen, die hebben gewoon de gegevens ove rhet aantal gewerkte uren. Het is onmogelijk dat je geen geld krijgt voor uren die je wel hebt gewerkt. Anders is het pure slavernij
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_45539461
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nee, het in de arbeidsovereenkomst overeengekomen loon geldt. Ook voor de overuren.
maar dat mag niet lager dan het minimumloon zijn lijkt me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')