Jouw 'ziin' heeft dus een contract voor 2 dagen per week 2 uur werken (erg weinig overigens..?), en tegelijkertijd wordt 'ziin' bij de filiaalmanager geroepen als hij na 2 uur weggaaat, terwijl hij die tijd moet werken? Dat is nogal apart, en zeker niet te begrijpen?quote:Mijn ziin, 17, werkt sinds 2 maanden voor 2 dagen per week 2uur bij de Albert Heijn.
Nu werkt hij iedere keer minimal 4 tot 5 uur per avond. De eerste keren dat hij na 2 uur weg ging, werd hij bij de baas geroepen, ok, te begrijpen,
Aangetekende brief sturen naar de filliaalmanager waarin je sommeert om het achterstallige loon + de wettelijk verschuldigde rente en boetes (!!) zo snel mogelijk over te maken, en dat je hem bij deze in gebreke stelt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:21 schreef Funksoldier het volgende:
hij heeft dus een ontract voor 16u per 4 weken/maand. en krijgt deze betaald. NIet meer, niet minder, en werkt minstens het dubbele.
Hij werkt er nu 4 maanden, dus maand later betalen gaat ook niet op, en hoorde net dat het bij meederen die daar werken, eentje is een goede vriend, zo gaat....
Dat is over 2 weken laat die filiaalmanager toch lekker in de stront zakken.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:10 schreef Funksoldier het volgende:
Het probleem dat hij eruit gegooid wordt speelt vanaf half feb. niet meer, dan stopt hij waarch. toch omdat hij stage moet gaan lopen dagelijks van 9:00 tot 18:00
als ik 17 was en bij de AH werkte en maar de helft betaald kreeg zou ik gewoon weg gaan na 2 uur.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:21 schreef Funksoldier het volgende:
hij heeft dus een ontract voor 16u per 4 weken/maand. en krijgt deze betaald. Niet meer, niet minder, en werkt minstens het dubbele.
Hij werkt er nu 4 maanden, dus maand later betalen gaat ook niet op, en hoorde net dat het bij meerderen die daar werken, eentje is een goede vriend, zo gaat....
Ja, wat is het nou, 2 maanden of 4 maanden? Daar zit nogal een verschil tussen. En verder zou ik de tips van anderen opvolgen: eerst de filiaalmanager confronteren (probeer anders of je zoon bewijs kan krijgen van de gewerkte uren, als die toch bij worden gehouden) en anders mensen inschakelen die meer overtuigingskracht hebben! Probeer ook het hoofdkantoor eens!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:21 schreef Funksoldier het volgende:
hij heeft dus een ontract voor 16u per 4 weken/maand. en krijgt deze betaald. Niet meer, niet minder, en werkt minstens het dubbele.
Hij werkt er nu 4 maanden, dus maand later betalen gaat ook niet op, en hoorde net dat het bij meerderen die daar werken, eentje is een goede vriend, zo gaat....
Kom op zeg.... Voor dat geld mag die ook klusjes in mijn huis komen doen, betaal ik hem nog 2,50 ook.....quote:wat uitkomt op ong 1,80 per uur!!
Dat mag dus nietquote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:34 schreef GroovymissVW het volgende:
ik neem aan dat je zoon bij de vulploeg (houdbaar) werkt?
zo ja dan heeft AH daar regels voor, er wordt uitbetaald volgens de uren die de planning van die avond aangeeft.
als de planning (gebaseerd op aantal colli inkomend, aantal medewerkers en het gem. aantal colli dat per persoon per uur gevuld kan/moet worden) die avond staat op 20.00 u gehaald moet worden dan is alles wat er buiten die tijd nog gewerkt wordt 'je eigen tijd'.
wat hij zou kunnen doen is bij de vulploegleider navragen wat de eindtijd voor die avond is en als dat keer op keer niet gehaald wordt moet hij samen met zn collega's aan de bel trekken en er voor zorgen dat de planning aangepast wordt.
Dit was iig zoals wij toen te werk gingen, ik weet niet of dat nu nog zo gaat.
succes!
Nee, het in de arbeidsovereenkomst overeengekomen loon geldt. Ook voor de overuren.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Het minimum loon blijft gelden, ook voor de overuren!
maar dat mag niet lager dan het minimumloon zijn lijkt me?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, het in de arbeidsovereenkomst overeengekomen loon geldt. Ook voor de overuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |