abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45619759
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat gaat een succes worden.
Uit onderzoek is gebleken dat recidive erg daalt als je een gedetineerde aan de drie w's helpt. Werk, Woning, Wijf
lollig
pi_45619811
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat is er mis met definitieve uitsluiting van de maatschappij? Dat is pas recidive voorkomen!
Belangrijkste lijkt mij genoegdoening voor het slachtoffer en dat er recht wordt gedaan.
Voorkomen van recidive is gericht op de dader. Voorkoming van recidive juich ik toe, maar dan wel op kosten van de dader, niet van de maatschappij en al helemaal niet op kosten van het slachtoffer.
Het kost de samenleving veel minder om een boef aan een baan en huis te helpen. Dan alle schade die hij veroorzaakt betalen en hem weer een aantal jaar opsluiten.
lollig
pi_45620706
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:56 schreef FeestNummer het volgende:
Het geeft overigens te denken dat de IND figuren als Sietse Fritsma op de loonlijst heeft staan. Het bevestigt een beetje het beeld van een niet al te frisse organisatie, die zijn personeel in ultra-rechtse kringen ronselt.
En hoeveel engerds heeft links op de loonlijst staan? Noem een willekeurige deelraad in PvDAmsterdam en de kans is groot dat die door smeergeld en nepotisme bijeen wordt gehouden. Links heeft zelfs ultra-linkse figuren in de kamer, en dat was al zo lang voordat iemand zelfs maar van de naam Wilders gehoord had.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2007 @ 07:19:05 #124
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45621039
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 01:29 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Het kost de samenleving veel minder om een boef aan een baan en huis te helpen. Dan alle schade die hij veroorzaakt betalen en hem weer een aantal jaar opsluiten.
Boef en baan?
Kost geld om die boef een baan te laten uitvoeren zul je bedoelen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_45622875
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 07:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Boef en baan?
Kost geld om die boef een baan te laten uitvoeren zul je bedoelen.
Zolang dat minder geld is dan regelmatig opsluiten kost en de maatschappelijke ksoten van z'n criminele activiteiten dan lijkt het mij niet onverstandig .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:46:29 #126
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45623574
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zolang dat minder geld is dan regelmatig opsluiten kost en de maatschappelijke ksoten van z'n criminele activiteiten dan lijkt het mij niet onverstandig .
Wat een onzin. Er is ook nog zoiets als rechtvaardigheid. Ik sta straks verdorie vier jaar lang ingeschreven voor een woning en ik maak kans op een flatje in een achterstandswijk. Dan zal zeker een crimineel voorrang op mij krijgen? Je bent niet goed wijs.
pi_45623612
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:46 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Wat een onzin. Er is ook nog zoiets als rechtvaardigheid. Ik sta straks verdorie vier jaar lang ingeschreven voor een woning en ik maak kans op een flatje in een achterstandswijk. Dan zal zeker een crimineel voorrang op mij krijgen? Je bent niet goed wijs.
Ik heb het niet over voorrang.

Maar wat wil je dan? Ze op straat schoppen zodat je zeker weet dat hij of zij binnen 24 uur weer een misdaad begaat?
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:53:55 #128
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45623790
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb het niet over voorrang.

Maar wat wil je dan? Ze op straat schoppen zodat je zeker weet dat hij of zij binnen 24 uur weer een misdaad begaat?
Er is inderdaad een probleem, maar ik keur alles af wat er naar riekt dat mensen bevoordeeld worden omdat ze crimineel zijn. Dat is de wereld op z'n kop.

- Eén van de eerste dingen die er volgens mij moet gebeuren is een beter registratiesysteem zodat recidive sneller wordt ontdekt en bestraft. Zolang het lonend blijft om crimineel te zijn omdat de politie haar systemen niet op orde heeft, houdt allemaal op. Dus: snel oppakken.

- Ten tweede: als maatschappelijke kosten het probleem zouden zijn, dan lijkt het mij niet verkeerd om mensen verplicht in te zetten voor de maatschappij als genoegdoening, terwijl ze in bewaring blijven.

- Ten derde: recidivisten langer bestraffen. Een bepaalde groepje mensen heeft om met Bot te spreken 'misdaad in zijn of haar genen'. Daar is gewoon niks meer aan te doen en die moet je bij elke overtreding een de straf verdubbelen. Die heb ik liever in de bak zitten dan dat ik ze een huis en een baan geef.
pi_45623856
Het lijkt me nog veel belangrijker om jouw voorstellen een stap voor te zijn. Dus om recidive te voorkomen!
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:57:35 #130
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45623896
Oh ben ik ook helemaal mee eens hoor. Zeg maar hoe.
pi_45623947
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
Oh ben ik ook helemaal mee eens hoor. Zeg maar hoe.
Onder andere door ze niet zonder begeleiding en geheel berooid weer de straat op te schoppen als ze hun straf hebben uitgezeten. Dan verdient men naar mijn idee in elk geval een kans om een goed en verstandig leven op te bouwen.
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:10:41 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_45625784
quote:
Op zondag 21 januari 2007 01:57 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
De Moslims zijn nu eenmaal raddraaiers. Daar ontkom je niet aan. Dat vind ik zelfs terwijl ik PvdA heb gestemd.
Wilders mag van mij roepen wat ie wil. Hij zal wel veel gehoor vinden en terecht.

Ik denk dat hij mikt op het kwartje dat bij veel linkse mensen nog niet gevallen is. Bij mij is het kwartje wel gevallen, al gelijk met de opkomst van Fortuyn, maar ik heb dan ook veel persoonlijke negatieve ervaringen met Moslims.
Dit soort kortzichtige friettent-taal is inderdaad hetgene waar Wilders zn achterban heeft. En ik zou er niet trots op zijn.

Niet dat ik zo'n fan ben van de Groenlinks knuffelmentaliteit. Maar om je frustraties om een paar specifieke low lifes op hun complete bevolkingsgroepen af te reageren dat is een zeer treurige eigenschap.

Helaas is er in het rechtse (ik ben een liberale middenmotor die graag het beste van beide walletjes eet) sferen een soort tsunami van kleinburgerlijkheid aan de gang waarbij men liever even zielig als paranoide op hun linkse tegenhanger zevert dan werkelijk met iets constructiefs te komen. Iet waarbij we het werkelijke probleem eens vastpakken ipv moslims bashen zonder dat het wat kan opleveren.
pi_45627420
Wijf, Werk, Woning Desnoods geef je ze containers aan de rand van de stad.
lollig
pi_45628208
Der "Verlichte Fractie" bedrijft weer een lekker staatje colectiefe semantische masturbatie.

De uistpraken van de lichthoofden als Vetinary, Monidique en verbal zijn minstens zo nietszeggend als het collektiefe zwijgen van de Nomen Clatura in den Haag.

De Pavloffsche reacties herinneren mij aan de wanhopige pogingen een Fortuijn in het belachelijke te trekken. Een hele schaar aan nitwits heeft er geen moeite mee, dat op vragen die wel degenlijk in de bevolking heersen in ons parlament worden doodgezwegen. De discussie verweigering van die Varakliek in ons parlament is een time warp richting 1998.
pi_45628443
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:33 schreef CANARIS het volgende:
Der "Verlichte Fractie" bedrijft weer een lekker staatje colectiefe semantische masturbatie.

De uistpraken van de lichthoofden als Vetinary, Monidique en verbal zijn minstens zo nietszeggend als het collektiefe zwijgen van de Nomen Clatura in den Haag.

De Pavloffsche reacties herinneren mij aan de wanhopige pogingen een Fortuijn in het belachelijke te trekken. Een hele schaar aan nitwits heeft er geen moeite mee, dat op vragen die wel degenlijk in de bevolking heersen in ons parlament worden doodgezwegen. De discussie verweigering van die Varakliek in ons parlament is een time warp richting 1998.
Misschien is het schrijven van niet-door-te-komen psychologische boeken wat voor je. Doe dan wel eerst wat aan je taal- en tikfouten.
pi_45812767
waarom zeurt iedereen altijd dat het een one-issue-partij is? als ik naar de kamervragen kijk zie ik onderwerpen als veiligheid, onderwijs, zorg, verzekeringen, immigratie, vervoer, publieke omroep, EU, wonen, islam, drugs, enzovoort..

de nadruk ligt wel op veiligheid en immigratie, maar zo heeft elke partij zaken waar ze meer aandacht aan besteden, dat maakt een partij niet tot one-issue-partij
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 00:45:38 #137
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45812829
Omdat ze daarmee de partij makkelijk kunnen afzeiken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45812973
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 00:43 schreef Schepseltje het volgende:
waarom zeurt iedereen altijd dat het een one-issue-partij is? als ik naar de kamervragen kijk zie ik onderwerpen als veiligheid, onderwijs, zorg, verzekeringen, immigratie, vervoer, publieke omroep, EU, wonen, islam, drugs, enzovoort..

de nadruk ligt wel op veiligheid en immigratie, maar zo heeft elke partij zaken waar ze meer aandacht aan besteden, dat maakt een partij niet tot one-issue-partij
Ze profileren zich toch echt voornamelijk als anti-moslimpartij (en een beetje als Limburgs Belang) en dat is hun goed recht. Maar dat maakt ze gewoon een one-issue-partij .
pi_45813242
ja en de SP profileert zich voornamelijk als anti-rijkenpartij en groenlinks als anti-auto-partij
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 01:03:30 #140
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45813264
de partij voor de dieren is ook een duidelijke partij met maar 1 punt eigenlijk. maar daar hoor je niemand over
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')