quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het zou beter zijn als ze fel van leer tegen leernichten trokken.
Motie door de PVV ingediend, en aangenomen door de TK (CDA, VVD, GL, SGP). Waar gaat dit heen? Hoe voer je zoiets uit? Hebben we hier niet de pluk-ze-wetgeving voor?quote:Volgens de PVV is het erg duur om iemand gevangen te houden en is het onaanvaardbaar dat het tot nu toe onmogelijk is het vermogen van gedetineerden aan te spreken om de kosten van detentie terug te dringen.Wat de PVV betreft, wordt het hele financiële vermogen van een gevangene hiervoor uitgeput.
Die wetgeving is bedoeld om inkomsten uit criminele activiteiten te ontnemen. Deze nieuwe wetgeving zorgt ervoor dat mensen mogen gaan betalen voor een verblijf in de gevangenis. De uitvoering zal niet zo moeilijk zijn.Er kan gewoon beslag worden gelegd op banktegoeden e.d.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:41 schreef kollie het volgende:
[..]
Motie door de PVV ingediend, en aangenomen door de TK (CDA, VVD, GL, SGP). Waar gaat dit heen? Hoe voer je zoiets uit? Hebben we hier niet de pluk-ze-wetgeving voor?
Nou, dat zal je vies tegenvallen. Neem een Holleeder. De beste man heeft vast een bankrekening bij de Postbankquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die wetgeving is bedoeld om inkomsten uit criminele activiteiten te ontnemen. Deze nieuwe wetgeving zorgt ervoor dat mensen mogen gaan betalen voor een verblijf in de gevangenis. De uitvoering zal niet zo moeilijk zijn.Er kan gewoon beslag worden gelegd op banktegoeden e.d.
Gewoon Holleeder zijn huis leeghalen en alles verkopen. Er staat vast wel iets op zijn naam. Van een kale kip kan je niet plukken. Maar als er bij criminelen wat te plukken valt moet er geplukt worden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:04 schreef kollie het volgende:
[..]
Nou, dat zal je vies tegenvallen. Neem een Holleeder. De beste man heeft vast een bankrekening bij de PostbankDie is niet dom, al z'n vermogen is ondergebracht in tig bv-tjes die op naam staan van stromannen. Op papier heeft ie dus geen rode cent.
En aan de hand waarvan bepaal je of een gedetineerde moet betalen? Alleen aan z'n banksaldo? of moet ie ook dokken als ie een gouden ketting omheeft, moet ie die maar verpatsen? Of als ie een mooie auto heeft?
Geloof me nou maar, deze regeling zal in de praktijk zo moeilijk uitvoerbaar zijn dat het nooit gaat gebeuren.
Daar is de pluk-ze-wetgeving voor.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:12 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Gewoon Holleeder zijn huis leeghalen en alles verkopen. Er staat vast wel iets op zijn naam. Van een kale kip kan je niet plukken. Maar als er bij criminelen wat te plukken valt moet er geplukt worden.
We hadden het over gevangenen die niet voor hun cel kunnen betalen omdat ze al hun vermogen op andermans naam hebben ondergebracht.quote:
Betalen voor je eigen onvrijwillige opsluiten is toch ook vrij absurd als je er bij nadenkt. Als het doel is mensen her op te voeden, en ze hebben geen rooie cent als ze eruit komen, dan .... ?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:16 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
We hadden het over gevangenen die niet voor hun cel kunnen betalen omdat ze al hun vermogen op andermans naam hebben ondergebracht.
Dan geef je ze hulp bij het zoeken van een baan en een onderkomen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Betalen voor je eigen onvrijwillige opsluiten is toch ook vrij absurd als je er bij nadenkt. Als het doel is mensen her op te voeden, en ze hebben geen rooie cent als ze eruit komen, dan .... ?
Dat gaat een succes worden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:22 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Dan geef je ze hulp bij het zoeken van een baan en een onderkomen.
Juist op dat soort zaken is afgelopen kabinetsperiode behoorlijk bezuinigd.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:22 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Dan geef je ze hulp bij het zoeken van een baan en een onderkomen.
Het is denk ik ook niet zozeer gericht op mensen die in de gevangenis zitten vanwege criminele activiteiten waarmee ze veel geld hebben verdiend, maar ook bijvoorbeeld als je vanwege doodslag, mishandeling, etc in de gevangenis zit. Een Holleeder zal ongetwijfeld niet gewoon een spaarrekeningetje bij de Postbank hebben, maar voor deze mensen ligt dat wel anders lijkt me.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:04 schreef kollie het volgende:
[..]
Nou, dat zal je vies tegenvallen. Neem een Holleeder. De beste man heeft vast een bankrekening bij de PostbankDie is niet dom, al z'n vermogen is ondergebracht in tig bv-tjes die op naam staan van stromannen. Op papier heeft ie dus geen rode cent.
En aan de hand waarvan bepaal je of een gedetineerde moet betalen? Alleen aan z'n banksaldo? of moet ie ook dokken als ie een gouden ketting omheeft, moet ie die maar verpatsen? Of als ie een mooie auto heeft?
Geloof me nou maar, deze regeling zal in de praktijk zo moeilijk uitvoerbaar zijn dat het nooit gaat gebeuren.
Eigen verantwoordelijkheid. Overigens geloof ik niet dat criminelen van het kaliber Holleeder een kantoorbaantje aanvaarden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist op dat soort zaken is afgelopen kabinetsperiode behoorlijk bezuinigd.
Het is juist omgekeerd. Het CDA en de VVD zullen hun multiculturele idealen aan de wilgen moeten hangen om straks na de volgende TK verkiezingen met de PVV te mogen regeren. De SP zal namelijk verder groeien totdat er geen andere coalities te vormen zijn met partijen, die in tegenstelling tot de SP, de democratie wèl onderschrijven.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:56 schreef FeestNummer het volgende:
Het geeft overigens te denken dat de IND figuren als Sietse Fritsma op de loonlijst heeft staan. Het bevestigt een beetje het beeld van een niet al te frisse organisatie, die zijn personeel in ultra-rechtse kringen ronselt.
Overigens vraag ik me af wat de PVV nou eigenlijk wil bereiken. Als je het betoog van Fritsma zo leest, dan zullen CDA en VVD zich nog wel tien keer bedenken alvorens ooit met dit stelletje ongeregeld in zee te gaan. Wilders is met dit soort figuren bezig zijn partij zelf te elimineren.
Een multicultuur is een feit, geen ideaal. Landen zonder multicultuur bestaan nauwelijks.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het is juist omgekeerd. Het CDA en de VVD zullen hun multiculturele idealen aan de wilgen moeten hangen om straks na de volgende TK verkiezingen met de PVV te mogen regeren.
Het lijkt me ook een doel van het straffen om recidive te voorkomen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid. Overigens geloof ik niet dat criminelen van het kaliber Holleeder een kantoorbaantje aanvaarden.
Wat is er mis met definitieve uitsluiting van de maatschappij? Dat is pas recidive voorkomen!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het lijkt me ook een doel van het straffen om recidive te voorkomen.
Misschien wel het belangrijkste doel.
Definitieve uitsluiting is nou eenmaal wat rigoreus na een aantal inbraken. Daarnaast kost het de samenleving ook nogal wat.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat is er mis met definitieve uitsluiting van de maatschappij? Dat is pas recidive voorkomen!
Belangrijkste lijkt mij genoegdoening voor het slachtoffer en dat er recht wordt gedaan.
Voorkomen van recidive is gericht op de dader. Voorkoming van recidive juich ik toe, maar dan wel op kosten van de dader, niet van de maatschappij en al helemaal niet op kosten van het slachtoffer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |