abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45734552
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar ben je dan niet bang om je eigenheid te verliezen? Nu kun je nog van jezelf zeggen dat je 'bijzonder' bent, maar als je de diagnose Asperger krijgt, ben je bijzonder omdat je Asperger hebt. Ik bedoel hier bijzonder niet in de zin van "hee, kijk mij eens anders zijn dan anderen, interessant hè!", maar meer van: iedereen heeft z'n eigen speciale eigenschappen en als blijkt dat je die eigenschappen (deels) kunt toeschrijven aan Asperger, wat blijft er dan van jouzelf over? [insert politiek correct antwoord]: al blijft iedereen natuurlijk sowieso bijzonder .
Wat is dat toch met mensen die bijzonder moeten zijn? Ik ben uniek, ik kan met zekerheid zeggen dat er geen mens op aarde is dat nét zoals ik is. Maar dat geldt voor alle mensen op aarde. Ik hoef niet zo nodig bijzonder te zijn.

Trouwens, ik 'ben' niet alleen Asperger. Het is zeker een belangrijk aspect van mijn persoonlijkheid maar ik vind het nogal beledigend om te zeggen dat zonder Asperger ik geen 'eigen' persoonlijkheid meer heb.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:09:28 #227
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45734579
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

. Ik denk dat het bij een studie als mediëvistiek sowieso stikt van de autisten. Het is een typische Einzellgängerstudie. Lekker voor jezelf werken, jezelf opsluiten in de bibliotheek...

Wie is Onno K.?
Kneepkens? Je doet toch mediaevistiek in Groningen? Bij Hermans en Kneepkens? Nee?
De meeste literatuurmediaevisten die ik ken zijn geenszins autistisch, maar de taalkundigen dan weer wel heel vaak.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:10:01 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45734594
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:08 schreef archgallo het volgende:

[..]

Wat is dat toch met mensen die bijzonder moeten zijn? Ik ben uniek, ik kan met zekerheid zeggen dat er geen mens op aarde is dat nét zoals ik is. Maar dat geldt voor alle mensen op aarde. Ik hoef niet zo nodig bijzonder te zijn.

Trouwens, ik 'ben' niet alleen Asperger. Het is zeker een belangrijk aspect van mijn persoonlijkheid maar ik vind het nogal beledigend om te zeggen dat zonder Asperger ik geen 'eigen' persoonlijkheid meer heb.
en ik heb het nog wel zo voorzichtig mogelijk proberen te formuleren . Ik zeg toch al dat het niet gaat om 'he, kijk eens hoe bijzonder ik ben!'.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:10:46 #229
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45734616
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:08 schreef archgallo het volgende:
Je bent natuurlijk geen "Bag of bones", je bent veel meer dan dat. Maar toch hebben aspergers vaak zaken gemeen. Heel erg algemene zaken, maar daardoor pik je ze d'r wel zo uit.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:11:56 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45734677
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kneepkens? Je doet toch mediaevistiek in Groningen? Bij Hermans en Kneepkens? Nee?
De meeste literatuurmediaevisten die ik ken zijn geenszins autistisch, maar de taalkundigen dan weer wel heel vaak.
niet zo gek dat taalkundigen vaak autististisch zijn. Taalkunde vereist een hoge mate van abstract denken. Ik heb taalkunde gedaan, maar het was niet aan mij besteed. Ben jij taalkundige? (aangezien je zei dat je in je werk veel met grammatica doet).

Ik doe nog geen mediëvistiek, hoor . Vanaf februari pas , en inderdaad bij Hermans (wat een mafketel is dat trouwens). En mediolatinistiek (wat leer ik veel nieuwe woorden van jou haha) krijg ik pas vanaf september, helaas .
Niet meer actief op Fok!
pi_45734693
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

De meeste autisten houden er wèl van, maar op hun voorwaarden. Niet van achteren benaderen en je handen voor hun ogen doen. Niet ineens over het hoofd aaien. Bij voorkeur moet je slowmotionstijl op ze aflopen, en dan evident je armen om ze heen slaan. Om met een vriend van me te spreken: "Gut, Floripas, kun je niet een dag van tevoren een mailtje sturen als je me zo wild gaat knuffelen? Dan kan ik aan het idee wennen."

Het klinkt allemaal heel erg generaliserend zo, ik bedoel het ook niet lomp.
Nee ik snap dat je het niet lomp bedoelt hoor.

Je hebt wel gelijk; ik wil soms best knuffelen, maar alleen als ík er zin in heb. Een tijd geleden ging ik door een moeilijke periode en dan was het wel fijn om soms met mijn moeder te knuffelen.

Overigens houd ik niet van knuffelen met vrienden. Misschien omdat ik niet echt vrienden heb die ik zó veel vertrouw.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:13:36 #232
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45734748
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar wat klopt er eigenlijk van dat beeld van voornamelijk rechtse economiestudenten? Imo is economie nog steeds een wetenschap en geen politieke vookeur, al zou je dat bijna gaan denken soms .
[..]

Dat vind ik dan dus weer wél precies bij jou passen.
nou, ik kan me voorstellen dat veel economiestudenten rechts zijn. Velen gaan economie studeren, omdat ze daarmee goed geld kunnen verdienen en als je goed geld verdient, wil je zoveel mogelijk daarvan behouden, ergo --> je stemt dan op de VVD .
Niet meer actief op Fok!
pi_45734749
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en ik heb het nog wel zo voorzichtig mogelijk proberen te formuleren . Ik zeg toch al dat het niet gaat om 'he, kijk eens hoe bijzonder ik ben!'.
Hmm okee dan heb ik het verkeerd opgevat. Maar er staat nog steeds dat zonder Asperger er blijkbaar weinig van 'mij' overblijft.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:16:51 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45734882
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:13 schreef archgallo het volgende:

[..]

Hmm okee dan heb ik het verkeerd opgevat. Maar er staat nog steeds dat zonder Asperger er blijkbaar weinig van 'mij' overblijft.
zo zie en voel ik dat wel. Aangezien je op het eerste gezicht (zonder dat je met Asperger in je hoofd rondloopt) denkt dat je mbt bepaalde eigenschappen afwijkt van de rest. Eerst baal je daar misschien van, maar daarna ga je je eigenheid koesteren. Tot je erachter komt dat je helemaal niet zo speciaal bent. Misschien ben je zelfs nog wel minder uniek dan degenen die geen Asperger hebben. Omdat jij nu niet meer 'jij' bent, maar een Asperger. Snap je mijn gedachtengang? (je hoeft het er niet mee eens te zijn, hoor, ik zou zelfs willen dat ik het niet met mezelf eens was ).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:17:03 #235
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45734897
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:13 schreef archgallo het volgende:

[..]

Dat kun je helemaal niet loskoppelen. Zonder mijn vrouw-zijn blijft er ook niet veel van mij over. Of wel. Ik weet het eigenlijk niet. Feit is: mijn vrouwzijn is niet te genezen, en jouw asperger ook niet, en beide is maar goed ook. Maar het is hoe dan ook unfair dat je haar er zo op aanvalt.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:18:45 #236
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45734962
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:12 schreef archgallo het volgende:

[..]

Nee ik snap dat je het niet lomp bedoelt hoor.

Je hebt wel gelijk; ik wil soms best knuffelen, maar alleen als ík er zin in heb. Een tijd geleden ging ik door een moeilijke periode en dan was het wel fijn om soms met mijn moeder te knuffelen.

Overigens houd ik niet van knuffelen met vrienden. Misschien omdat ik niet echt vrienden heb die ik zó veel vertrouw.
Ik ben autistenmagneet. Misschien dat dat lekkerder aanraakt
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:19:20 #237
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45734994
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

niet zo gek dat taalkundigen vaak autististisch zijn. Taalkunde vereist een hoge mate van abstract denken. Ik heb taalkunde gedaan, maar het was niet aan mij besteed. Ben jij taalkundige? (aangezien je zei dat je in je werk veel met grammatica doet).

Ik doe nog geen mediëvistiek, hoor . Vanaf februari pas , en inderdaad bij Hermans (wat een mafketel is dat trouwens). En mediolatinistiek (wat leer ik veel nieuwe woorden van jou haha) krijg ik pas vanaf september, helaas .
PM me anders even ik moet wel zo weg.
pi_45735229
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:22 schreef Floripas het volgende:
Ik wil even iets zeggen over diagnose. Ik weet niet of het voor iedereen even verstandig is om een diagnose toe te passen.
Het is van te voren erg verstandig goed bij je zelf te rade gaan of je het uberhaupt wil weten. Een diagnose kan immers snoeihard aankomen.....
quote:
Neem mijn vriend. Hij valt overduidelijk in vakje 1 (hoogbegaafd & Asperger), maar hij is er nooit mee naar een dokter geweest. Hij werkt met veel plezier bij een "nerdenproject", zeg maar, en het zou me niks verbazen als al zijn collega's ook randautistisch zijn.
In sommige werkterreinen is de kans groter dan gemiddeld Aspergers aan te treffen. Zo is bekend dat in Eindhoven het stikt van Aspergers en mensen met HFA. Eindhoven want Philips...
pi_45735291
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, joh. De meeste aspies die ik ken komen prima terecht.
Waar komen ze zoal terecht?

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 27-01-2007 20:37:49 ]
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:27:59 #240
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45735323
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:04 schreef DuchessX het volgende:
http://home.deds.nl/~autistje/testen/aq-test.html

Voor een officiële diagnose zal je ALTIJD met een arts contact op moeten nemen. Vraag een verwijzing aan je huisarts.
Ik had 25 punten..
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45735372
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:43 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dan nog, waarom dat onderscheid maken? Ik zou zeggen dat het feit of iemand er mee om kan gaan, niks met de sexe te maken heeft, maar met wat voor persoon je bent.
Ze bedoelt het vast statistisch: jongens hebben veel meer kans op Asperger dan meisjes. (ik meen zelfs 5 tegen 1, weet ik niet zeker...))
quote:
Bovendien zijn er vast ook wel homofiele Aspergers...
Zeker weten.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:31:21 #242
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45735462
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waar komen ze zoal terecht?
(Gezien de context) in heel prima liefdesrelaties, meestal met niet-autisten. Die hebben zo hun hobbels, maar vaak komt 't wel goed. Misschien zouden we daar wel een apart topic aan kunnen wijden...
pi_45735783
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

(Gezien de context) in heel prima liefdesrelaties, meestal met niet-autisten. Die hebben zo hun hobbels, maar vaak komt 't wel goed.
Best moeilijk....Mijn ervaring is dat niet-Aspergers Aspergers niet of amper begrijpen....
quote:
Misschien zouden we daar wel een apart topic aan kunnen wijden...
Strak plan.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:44:27 #244
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45735991
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Best moeilijk....Mijn ervaring is dat niet-Aspergers Aspergers niet of amper begrijpen....
[..]
Da's een kwestie van wederzijds geduld en veel praten.
Mijn beste vriend en ik accepteren rarigheden van elkaar. Hij zal moeten begrijpen dat ik weleens spontaan in huilen kan uitbarsten bij een goed boek. "Da's niet echt gebeurd, hoor," zei hij in het begin vaak verbijsterd. Andersom ook: dat als ik zeg: "Ik ben er over een kwartier," dat ik er ook echt over een kwartier moet zijn, want als ik pas na een half uur kom (mijn spreekwoordelijke kwartier), dan heeft hij precies een kwartier stampvoetend met zijn jas aan bij de deur gestaan.
quote:
Strak plan.
Doe jij 't?
pi_45736418
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Da's een kwestie van wederzijds geduld en veel praten.
Mijn beste vriend en ik accepteren rarigheden van elkaar. Hij zal moeten begrijpen dat ik weleens spontaan in huilen kan uitbarsten bij een goed boek. "Da's niet echt gebeurd, hoor," zei hij in het begin vaak verbijsterd. Andersom ook: dat als ik zeg: "Ik ben er over een kwartier," dat ik er ook echt over een kwartier moet zijn, want als ik pas na een half uur kom (mijn spreekwoordelijke kwartier), dan heeft hij precies een kwartier stampvoetend met zijn jas aan bij de deur gestaan.
Ja, die letterlijkheid........Maar ja, ik kan mij goed voorstellen dat jij er wel in hebt verdiept en precies weet wat de zwakke en sterke kanten van een Asperger zijn , dat je dan een heel eind komt......
quote:
Doe jij 't?
Oei......Ik heb zelf geen ervaring gehad met relaties. Ik duldt helemaal niemand om mij heen, dat is het grote probleem......Dus ik heb geen concreet voer.....

Wil jij het doen? Dan kan ik kijken of ik kan aanhaken...
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:00:37 #246
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45736642
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:00 schreef Floripas het volgende:
...met een Asperger
Voici
Bedankt.
pi_45736730
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat kun je helemaal niet loskoppelen. Zonder mijn vrouw-zijn blijft er ook niet veel van mij over. Of wel. Ik weet het eigenlijk niet. Feit is: mijn vrouwzijn is niet te genezen, en jouw asperger ook niet, en beide is maar goed ook. Maar het is hoe dan ook unfair dat je haar er zo op aanvalt.
Nee ik ben het met je eens dat je het niet kan loskoppelen of genezen. Maar ik bedoelde alleen dat ik náást Asperger nog zoveel meer ben. Jouw vrouwzijn heeft niks te maken met jouw voorliefde, om maar een voorbeeld te noemen, voor grote motoren. Asperger bepaalt een groot deel van mijn persoonlijkheid en valt ook zeker niet van mij los te koppelen, maar niet mijn gehele persoonlijkheid wordt daardoor bepaald. Ik ben niet slechts 'de autist', ik ben ik. 'Ik' is een autist, maar ook nog zoveel meer.
pi_45736877
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:04 schreef archgallo het volgende:

[..]

Nee ik ben het met je eens dat je het niet kan loskoppelen of genezen. Maar ik bedoelde alleen dat ik náást Asperger nog zoveel meer ben. Jouw vrouwzijn heeft niks te maken met jouw voorliefde, om maar een voorbeeld te noemen, voor grote motoren. Asperger bepaalt een groot deel van mijn persoonlijkheid en valt ook zeker niet van mij los te koppelen, maar niet mijn gehele persoonlijkheid wordt daardoor bepaald. Ik ben niet slechts 'de autist', ik ben ik. 'Ik' is een autist, maar ook nog zoveel meer.
Je moet inderdaad oppassen dat je slechts tot autist wordt gedegradeerd....Je bent veel meer dan een Asperger.....Ze hebben hele sterke eigenschappen die anderen weer niet hebben. Helaas dat de maatschappij, m.n. werkgevend Nederland ze iha gewoon links laat liggen.......Terwijl we er zoveel plezier aan kunnen beleven...

Ze zijn bovendien bijzonder eerlijk maar ook een beetje naief...

Enne das waar ook......erg lastig prospagnosia, letterlijk geen gezichten herkennen. Erg lastig dus.
pi_45736943
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:00 schreef Floripas het volgende:
...met een Asperger
Voici
Mijn vrouw is bij deze op de hoogte gebracht van het nieuwe topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')