abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 januari 2007 @ 12:54:39 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45576178
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:52 schreef Elvi het volgende:
Gezocht:

- iemand die (GOED) kan pendelen
- iemand die een vraag heeft
- iemand die samen met mij wil pendelen.

Ik heb wel een pendel maar ik ben er niet echt goed in Naja.. hij doet t niet zeg maar Dus ik wil met iemand pendelen om te zien of we dezelfde uitkomst krijgen. Net als NormalNeo en ik deden met de tarotkaarten
Even in de openingspost gezet .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_45576371
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:52 schreef Elvi het volgende:
Gezocht:

- iemand die (GOED) kan pendelen
- iemand die een vraag heeft
- iemand die samen met mij wil pendelen.

Ik heb wel een pendel maar ik ben er niet echt goed in Naja.. hij doet t niet zeg maar Dus ik wil met iemand pendelen om te zien of we dezelfde uitkomst krijgen. Net als NormalNeo en ik deden met de tarotkaarten
Ik heb wel een pendel maar ik ben er ook niet echt goed in . Tenminste, de pendel geeft precies de antwoorden die ik verwacht te krijgen dus volgens mij zit ik dat ding te beïnvloeden ofzo..

Maar wat voor experiment had je in gedachten? En waarom 'werkt' jouw pendel niet?
pi_45576522
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:00 schreef Geartsjuh het volgende:
En waarom 'werkt' jouw pendel niet?
Hij blijft stil hangen
pi_45576812
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:06 schreef Elvi het volgende:

[..]

Hij blijft stil hangen
Uhm, mja dat maakt het wel lastig natuurlijk . Maar serieus, een pendel beweegt meestal niet in een hele sterke mate. Als het goed is beweegt ie maar een paar centimer (dat haalt ie vaak nog niet eens).

Ik vind zelf wichelen altijd veel makkelijker dan pendelen. Maar wichelen is niet echt geschikt om vragen mee te stellen. Wel ken je met wichelen makkelijker dingen lokaliseren dan met een pendel.
pi_45581402
Dag Jogy! Top dat je een legging wilt doen. Ik sta zoals ik in mn eerste post vermelde voor een dilemma. Mijn vriendin zit geestelijk heel slecht in haar vel en dat heeft natuurlijk ook zijn uitwerking op onze relatie........ Afijn, je kunt hem waarschijnlijk al zelf aanvullen ......... Ik kijk uit naar je legging!
  maandag 22 januari 2007 @ 15:51:45 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45581558
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:47 schreef realvision het volgende:
Dag Jogy! Top dat je een legging wilt doen. Ik sta zoals ik in mn eerste post vermelde voor een dilemma. Mijn vriendin zit geestelijk heel slecht in haar vel en dat heeft natuurlijk ook zijn uitwerking op onze relatie........ Afijn, je kunt hem waarschijnlijk al zelf aanvullen ......... Ik kijk uit naar je legging!
Poeh zeg. Kaarten over de relatie dus. Ok, als alles goed gaat zal ik er vanavond aan beginnen.

Edit: doe toch maar even de plek waar je nu woont en je geboortedatum als je wilt, desnoods via PM .

[ Bericht 13% gewijzigd door jogy op 22-01-2007 15:58:51 ]
Vrijheid
  maandag 22 januari 2007 @ 16:45:24 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45583371
Soort van tvp. Topic om in de gaten te houden wanneer ik weer eens tijd over heb (of tijd maak om over te hebben ), dan wil ik wel weer wat leggingen doen.
  maandag 22 januari 2007 @ 16:46:41 #33
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_45583418
De eerste kaart die ik ooit getrokken heb was the fool, dit vond ik wel grappig omdat deze zon beetje precies overeenkomt met mezelf
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
  maandag 22 januari 2007 @ 16:47:37 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45583438
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:46 schreef NeoTribalist het volgende:
De eerste kaart die ik ooit getrokken heb was the fool, dit vond ik wel grappig omdat deze zon beetje precies overeenkomt met mezelf
Whehehe, herkenbaar. Ik vind het altijd leuk om die te krijgen .
Vrijheid
pi_45583674
Jogy, je hebt een PM
  maandag 22 januari 2007 @ 16:58:14 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45583800
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:54 schreef realvision het volgende:
Jogy, je hebt een PM
Check, thanks .
Vrijheid
  dinsdag 23 januari 2007 @ 07:50:43 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45587308
Gister kwam het er niet van. Vanavond dus .
Vrijheid
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:18:26 #38
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45608921
Nou gisteren en eergisteren lag vok eruut, maar vanavond ga ik iemand "pakken" diegene merkt het wel .....

ach je merkt er bijna niks van
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:29:37 #39
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45611981
ik doe sitethief nu:

Michel Everts
geboren te Eindhoven op 8 april 1986
Hij wil graag een beetje zicht op de toekomst krijgen.
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:38:55 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45612311
Realvision. Ik heb de kaarten gelegd met een specifieke vraag, namelijk; relatie. Ten eerste wil ik er wel even bij zeggen dat dit toch een van mijn 'zwaarste' leggingen is omdat het een grote verandering teweeg kan brengen in je leven. Kijk ten eerste altijd in jezelf of deze kaarten je treffen waar het geldt. Jij bent altijd nog degene die het wikken en het wegen moet doen. Dat kunnen kaarten niet voor je doen, ze kunnen je alleen aanwijzingen geven.

Zoals altijd, klikbaar voor groter exemplaar ( 2272px * 1704px )

Verleden van de vraag
9 van kelken
Hij wilt niets weten van overgave, zelfdiscipline of groei door inspanning, hij heeft veel dingen zelf verzameld, veel diploma's gehaald en goede flessen wijn opgeslagen. Hij zit tevreden op zijn kruk en geniet liever van het niets doen. Hij houdt van feestvieren. Hij is gelukkig en weet dat hij iets te geven heeft - zijn zelfvoldane lach laat ons zien dat hij gewend is dat andere naar hem toe komen. hij heeft het niet nodig zelf risico te lopen, om de eerste stap naar andere toe te moeten doen.
Het geven wordt tot een ondeugende, speelse 'zaak'

Duiding
Het 'goede' van het leven genieten
'Zorba de Boeddha, niets doen
zelfvoldaan, arrogant
men zit op dat, wat men heeft.
bang om andere tegemoed te treden

Heden
Schildknaap van zwaarden
Hij is de zorgeloze, de achterdochtige onvolwassen figuur, zijn voeten staan niet stevig op de grond. Hij begint de vele levensproblemen aan te voelen. Hij is de Hamlet, maar nooit helemaal zeker of hij die wel wil zijn. Hij kan niet kiezen tussen liefde en haat, ja en nee, actie en reactie, moed en angst. Hij is de leerling die met tegenzin leert. Het gevaar is dat hij geen keuze kan maken en klem komt te zitten, nooit volwassen wordt en altijd een lafaard zal blijven.

Toekomst
De hogepriesteres
Je hebt geen reden en verklaring nodig voor de beslissingen die je neemt, want je volgt je innerlijke stem, je intuïtie. Je hebt helende krachten in je , die je als geschenk ontvangen hebt. Onttrek je zoveel mogelijk aan de dagelijkse beslommeringen en mediteer, neem de tijd naar je innerlijk te luisteren. wees ontvankelijk, open en duidelijk. Denk erom dat je jezelf niet op een voetstuk plaatst en de terughoudendheid en helderheid van je gevoelens tegenover anderen niet met kilheid verwisselt.

Duiding:
Vrouwelijke energie
helder en zuiver, oprecht
Helende kracht, spiritualiteit
intuïtie, wijsheid
Ascetisch, kuis leven
innerlijke zekerheid en rust
vrede

Antwoord:
10 van staven
De man in het plaatje heeft zich, gedreven door de wens tot dynamiek en beweging, in te veel verplichtingen en te grote verantwoordelijkheden gestort Zij drukken hem naar beneden maar hij loopt en loopt en weet allang niet meer waarheen, waarhom holt hij toch door? hij hoeft alleen maar te stoppen dan zou hij voelen wat hij allemaal met zich meesleept en kan hij besluiten of het de juiste manier is om zijn moeilijkheden 'uit te vechten' het wordt tijd de hele bundel te laten vallen en te kijken waar hij zich nou eigenlijk bevindt. men heeft genoeg rondgerend, genoeg gestreden en zich ingespannen. Energie kan niet meer op de juiste manier ingeschakeld worden; door overbelasting ziet men niks meer.

Duiding
Te veel verantwoordelijkheid en verplichtingen
blinde inspanning
doelloosheid
Zoek afstand tot je situatie - ga op vakantie!

Mensen:
De toren
De wortel, de basis waarop je je leven hebt gebouwd was niet echt. Zij was
slechts schijn. Je leven stort als een kaartenhuis in elkaar; alles wat je
zorgvuldig en doordacht opgebouwd had is van het ene op het andere moment
voorbij. Je bent wanhopig - ontspan je, laat het gebeuren, vecht niet - en
misschien kun je de verlichting voelen die daarmee aanbreekt, dat je
helemaal opnieuw kunt beginnen. Je zult wakker, levend, open en kwetsbaar
zijn na de val want wat er gebeurt is groter dan jezelf.

Duiding
de val van het grote paard, de arrogantie
karma, lotsbestemming
vernietiging, nederlaag
teruggeworpen zijn op jezelf
bouw van de toren van babel

Hoop/Vrees
Schildknaap van staven
Hij is de reiziger door het leven, de jongeman die zijn energieën heeft ontdekt, de erotische minnaar, de danser, de muzikant. Hij is rechtschapen, eenvoudig, een praktisch mens. Hij heeft het vertrouwen van de jeugd die klaar staat om op reis te gaan. Hij is de jonge sportman die zichzelf traint. Hij is Narcissus die zichzelf bewondert. Dat is ook het gevaar: zichzelf teveel bevestigd willen zien, narscisme. Hij zal zijn beperkingen moeten en andere mensen moeten ontmoeten om zijn eigenlijke waarde te kunnen inzien.

Resultaat
Aas van staven
De kilte va nde zwaarden is door iets levends vervangen. De staf is een frisse twijg, waaraan groene blaadjes groeien. Hij is de staf van de magiër
In tegenstelling tot het 'ik wil' van de zwaarden, dat uit het denken voortkomt, roept het levendig en vol energie 'ik kan. Het is de magische wil. Je grijpt de gelegenheid aan, je neemt je leven met volle verantwoording in beide handen. De aas straalt warmte en kracht uit.

Duiding
Nieuwe levenskracht, groei, ontwikkeling, levendigheid
de fallus, de mannelijke energie
zelfverantwoording en beslissing
voorjaar.

Klaar.

Hoe dan ook zit je op het moment dus redelijk vast, dat was natuurlijk wel duidlijik anders was je hier niet gekomen met deze vraag. Kijk zelf naar de duidingen en maak je beslissing. Hoe dan ook en wat je ook beslist, succes en sterkte .

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 23-01-2007 21:55:58 ]
Vrijheid
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:22:45 #41
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45614089
Beste Michel. Persoonlijk leg ik niet graag op een lege maag. Onlangs heb ik de stap gezet om niet meer te roken en nu eet ik wel wat meer..Dat kan natuurlijk geen kwaad, maar ik heb wel vaak het gevoel dat ik "trek"heb. Ik heb het hier even heel erg makkelijk gemaakt..ik zit niet graag op de houten vloer hier..en ik heb mijn dekbed gepakt. Nu is de ondergrond wat zachter en ik heb mijn dekentje zullen we maar zeggen, met de kaarten uitgepakt..ik merk wel dat er nog wat kleine dingen van vanmiddag spelen. Ik vind het echt heel vervelend dat het op mijn werk af-en-toe niet helemaal lekker loopt en dat ik mezelf daar moeilijk in de hand kan houden. Eigenlijk is mijn werk precies het tegenovergestelde van dit..terwijl ik dit met echt heel veel plezier doe en terwijl ik vooral rustig tot ontspanning kan komen bij het feit dat ik totaal geen verplichtingen heb over het wanneer, hoe etc.is de andere kant er morgenochtend weer. De drukke winkel, waar je beter niet kan zijn als je niet lekker in je vel zit..daarintegen voel ik me thuis vaak op mijn gemak..dat scheelt..ik kan slapen wanneer ik wil..ach ja je kent het wel..ik had een tijdje geleden een heel erg lekker gevoel en dat was echt heel veel loslaten.nu is het overdag weer boormachines en vrachtwagens..maargoed..Michel laten we maar es beginnen met jou..voel je al wat kriebellen Ik doe vanaf nu ook bij elke legging een "leuke, mooie spreuk" uit het zen boedhisme erbij.

Er valt niet achter te komen waarom een snurker zichzelf niet hoort snurken
Mark Twain

Michel ik ga voor jou een seizoenslegging doe als je dat goedvind..dan trek ik vier kaarten. Erboven leg ik 1 kaart kwa jouw persoonlijkheid betreffende het jaar..en de rest zijn de seizoenen..van lente tot en met winter..2007. Dan heb je toch wat meer over de toekomst..heel veel plezier ermee..en succes!

Persoonskaart: aas van de staven

een hand die een staaf/stok vasthoudt..daaraan zitten verse twijgjes..de hand komt uit een wolk en is 1 van de vier geluksazen in de tarot. Krijg je hulp aangeboden op veel fronten dan zit je vaak goed dit jaar. In de vorm van nieuwe projecten of ideeen komt er een sterke aanwezigheid naar voren..het kan echter ook zijn dat het jouw hand is in dit verhaal wat het nieuwe vasthoudt en laat groeien.

in de lente: staven 2, kwa ervaring in het leven zou je het liefst vertrekken, alleen je droomt er nog van..terwijl je de wereld in je hand houdt op deze kaart blijf je toch op een punt staan..twee staven naast je..eentje vast aan de muur een ander in je hand,,waarschijnlijk staat 1 bepaald ding al heel stevig in de schoenen bijv. kwa studie of project terwijl de ander nog onersteuning en een hand erbij nodig heeft.

in de zomer..de toren..ik vind dit altijd een erg donkere kaart..twee personen die van een toren vallen..de toren valt uit elkaar brokkelt af..een bliksem en een brand bovenin..dit is een moment waarop alles verloren lijkt te gaan..echter we zullen eens naar de herfst kijken hoe het verder gaat..

de munten 6..hoe jij je typeerd op dat moment en met de kaart vertegenwoordigd is jouw ding..aan de ene kant kun je de bedelaar zijn en aan de andere kant degene die juist geeft..ze hebben elkaar constant nodig in het spel en de een kan niet zonder de ander..de gever weegt alles af, hij geeft niet zomaar..heel misschien krijg je met de bank te maken die je een krediet verschaft(dit is wat ik even bij de kaart meekreeg)

de winter..een belangrijke periode voor jou in 2007..het oordeel..het is echter nieuws wat graag ontvangen wordt..je moedigd het met beide handen aan! het is hulp uit de "lucht", waar het vandaan komt weet je niet..maar dit klinkt als muziek in de oren en heb je heel misschien nodig na dit jaar om er weer goed bovenop te krabellen. Dit heeft ook veel met het idee te maken dat je "wakker" wordt geschud en misschien het een en ander beter begrijpt../einde van een film waarna je op een hoger niveau verdergaat.

heel veel succes .. hoop dat je er wat aan hebt.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:05:36 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45696860
Dit weekend doe ik mousy31en neotribalist wel Mocht er niets gebeuren uitgaansgewijs dan .
Vrijheid
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:03:55 #43
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45702513
ik doe spin de bottle hier-o op zondag..degene waarna hij wijst "krijgt" a.s.a.p. een "head-shot" dus er mogen weer verzoekjes gedaan worden

graag nickname, geb. plaats en leeftijd+geb. datum
pi_45705031
Zo, ik lees nu voor de derde dag jouw legging, Jogy! Ik moet zeggen, na alle gesprekken die ik heb gehad met vrienden en vriendinnen, moet ik zeggen, dat het allemaal wel klopt. Ik ga morgen even een uitgebreid verslag doen! Bedankt voor je legging!!!!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:42:01 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45705396
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:28 schreef realvision het volgende:
Zo, ik lees nu voor de derde dag jouw legging, Jogy! Ik moet zeggen, na alle gesprekken die ik heb gehad met vrienden en vriendinnen, moet ik zeggen, dat het allemaal wel klopt. Ik ga morgen even een uitgebreid verslag doen! Bedankt voor je legging!!!!
Ok . Ik was al bang dat ik je weggejaagd had ofzo . Gelukkig heb je er wat aan.

En graag gedaan natuurlijk .
Vrijheid
pi_45732533
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:51 schreef Darklight het volgende:
Zou je voor mij ook een legging willen doen, zeg maar wat je nodig hebt, pm ik het wel
@ Darklight, ik wil wel een legging voor je doen komende dagen . Zou je mij kunnen PM-en of mailen wat voor legging je wil (een vraag of algemeen) en je naam en adresgegevens? Dit laatste hoef ik niet heel exact te weten dus je kan zelf bepalen hoeveel gegevens je me wil geven.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:55:25 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45738483
mousy31: een algemene legging om te kijken of je op de goede weg zit.
Veel droevige/waarschuwende kaarten moet ik zeggen maar op de cruciale punten zijn ze juist weer heerlijik positief.

Klikkerdeklikbaar voor een grote versie

Kaart voor het bewustzijn
3 van kelken

Het is tijd om feest te vieren. De afbeelding drukt de liefde en vreugde uit die we met vele mensen delen. De vruchten die op de grond liggen tonen ons de volheid en de rijkdom die de natuur ons te bieden heeft. Een herinnering eraan dat zij vol van schoonheid en geschenken is.

duiding:
onbezorgdheid, gemakkelijkheid
leven, liefhebben, lachen
het delen van onze vreugde met anderen
de schoonheid en de geschenken van de natuur

gevoelens en tegenstrijdigheden erin
Ridder van staven

Hij is tot actie bereid. De schildknaap is zich het bestaan van anderen bewust geworden, hij is genegen met het de concurrentiestrijd aan te gaan. Zijn doel is zichzelf te bewijzen en niet om andere pijn te doen. Hij is de cowboy, de sportieve tegenstander, de agressievejonge zakenman, de goede rebel, een robin hood. In zijn wijdopengesperde ogen zien we behoedzaamheid. Zijn paard staat op het punt los te breken, het moet in took gehouden worden.

De dood

Het is voorbij. Het oude sterft en iets nieuws kan in je groeien. Altijd wanneer er iets sterft ontstaat er iets nieuws, zoals het zaad dat openspringt en tot bloem wordt, of de rups die haar cocon spint en tot vlinder getransformeerd wordt. In het sterven ervaren wij het deel in onszelf wat nooit dood gaat, dat altijd fris en nieuw is en steeds verandert. Kijk wat het thema dood voor je betekent, welke angsten daarmee verbonden zijn.

Duiding
overgaan in een nieuwe dimensie
loslaten van de binding met de materiele wereld
verlossing, verandering
je sterft ieder moment
verlies
orgasme
verleden tijd

Onderbewuste

Geloof je nog altijd in de duivel? De duivel zit op zijn voetstuk en doet niks. Je hoeft alleen maar de ketens over je hoofd te halen en je bent vrij. Op het moment zit je in je gevoelens, je illusies, je duistere emoties verstrikt. je ziet geen licht meer, je bent onwetend geworden. Je denkt dat de duivel achter je aan zit, dat hij over je wilt beschikken, dat hij je wilt bezitten. Je blijft jaloers, egoïstisch, de horizon heeft zich verkleind. Je bent afhankelijk van sex, van het goede leven, van televisie kijken. Van wat dan ook. Open je ogen en zie in dat je de ketens zelf geslagen hebt. Je hebt de keuze, want je bent vrij!

duiding:
verzoeking
egoïsme
afhankelijkheid op allerlei manieren
zwarte magie

Verleden:
De maan

Je voelt en ziet de beelden, visioenen, gedachten uit het onderbewustzijn omhoog komen en je verlangt naat God, naar het geheel - naar de eenheid van de zon en de maan, het mannelijke en het vrouwelijke. je bevindt je ergens op de helft van de weg, je kunt niet meer terug maar je aarzelt echter verder te gaan. het visioen vertelt je met gesloten ogen in jezelf te kijken, met al je vrouwelijke intuïtie en geduld op weg te gaan. Het is tijd om al je gevoelens en gedachten onder ogen te zien, om jezelf helemaal te leren kennen. met betrekking tot problemen roept deze kaart op in het diepe te springen en naar de oorsprong van het probleem te kijken, je niet met oppervlakkigheid tevreden te stellen.

duiding:
ontvankelijkheid, vrouwelijkheid
het onbewuste
de kinderjaren
intuïtie, voorgevoelens, visioenen

toekomst
Schildknaap van staven
Hij is de reiziger door het leven, de jongeman die zijn energiëen heeft ontdekt, de erotische minnaar, de danser, de muzikant. Hij is rechtschapen, eenvoudig, een praktisch mens. Hij heeft het vertrouwen van de jeugd die klaar staat om op reis te gaan. Hij is de jonge sportman die zichzelf traint. Hij is Narcissus die zichzelf bewondert. Dat is ook het gevaar: zichzelf teveel bevestigd willen zien, narscisme. Hij zal zijn beperkingen moeten herzien en andere mensen moeten ontmoeten om zijn eigenlijke waarde te kunnen inzien.

jij In verhouding tot jezelf
4 van kelken
Hij speelt het beledigde kind dat getroost wilt worden. er wordt hem een geschenk aangeboden dat hij waarschijnlijk niet eens opmerkt. Zijn leven verveelt hem. hij bekijkt de drie kelken voor hem maar niets kan hem nog interesseren. zijn vraag is 'waarom iets doen?'. Het is de poging verveling tot een meditatie te maken. maar bij de kelken bestaat het gevaar apathisch te worden, passiviteit en de heldere opnamebereidheid met ongeïnteresseerdheid te verwisselen. Het is geen werkelijk in zichzelf treden maar een koppig zich terugtrekken.

duiding
het leven zit vol geschenken, mogelijkheden en gelegenheden
verveelde trieste mediteerder
koppig en interesseloos
'het gras groeit vanzelf'

Jij in verhouding tot andere en hun verhouding tot jou
4 van zwaarden

De man heeft het opgegeven, hij heeft zijn gevoelens definitief begraven en onderdrukt. hij trekt zich volkomen van andere mensen terug - hij voelt echter geen werkelijke rust in zichzelf, hij zit vol ronddwarrelende gedachten. Het denken laat hem niet met rust. Vaak hebben we het nodig om ons een tijdje rust te geven, om wonden te laten helen. Op deze manier staat deze kaart ook voor eentijd van innerlijk zelfonderzoek. het enige kleurrijke aspect in deze kaart is het kerkraam dat ons positief stemt en een helend aspect laat zien. een vrouw schijnt een kind te zegenen.

duiding:
terugtrekken, afzonderen
tijd van innerlijk zelfonderzoek , genezing
gedragen rust, meditatie

Hoop/vrees
5 van kelken
Een man in het zwart gehuld bekijkt drie omgevallen kelken. Achter hem staan nog twee andere/ Op de achtergrond zien we een burcht met een brug over de rivier maar die ziet hij pas als hij zich omdraait, als hij met het verlies van het verleden heeft afgerekend. Dan pas kan hij verder gaan over de brug nmaar een nieuwe toekomst. Zolang hij verdrietig is over voorgaande gebeurtenissen is hij blind voor het nieuwe

Duiding:
verdriet, scheiding en verlies.
Afrekenen met het verleden.
Een ommekeer van 180 graden is noodzakelijk

resultaat
4 van staven
Deze kaart is een uitnodiging om mee te feesten, te lachen en te dansen. Het leven is het pas waard om te leven als het tot een groot feest geworden is. De deur is open, wij zijn overal welkom. Het is een goed moment om ons bij verschillende groepen aan te sluiten, onze energie met andere te delen, andere toe te laten en de muren die we tegenover andere opgeworpen hebben af te breken

duiding:
feesten, optimisme, positiviteit
levensvreugde
het leven is een feest
je bent welkom

Zoals ik al zei, veel kaarten die te maken hebben met verdriet/waarschuwingen maar het lijkt mij erop dat je op een soort van kruispunt bent aanbelandt misschien en bij het herzien van een levensstijl hoort ook het punt van het veranderen ervan en de gevolgen die het met zich meebrengt. probeer je horizon open te houden en concentreer je niet te veel op één ding. Het resultaat is misschien de oplossing voor de andere kaarten. Maak er een feest van, je bent welkom .
Vrijheid
  zaterdag 27 januari 2007 @ 22:00:49 #48
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_45738659
kan iemand een kaartje leggen voor huupia

thanx
  zondag 28 januari 2007 @ 21:30:28 #49
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45771611
NeoTribalist: Algemene legging, geen vraag. De eindkaart zal je in ieder geval wel bevallen vermoed ik zo .

Klikbaar voor grotere versie

bewustzijn
5 van staven

Het gevecht wordt licht opgevat, als een schijngevecht, een vorafgesproken treffen. bij deze kaart zien we dat het element vuur niet stil kan staan, zijn energie is de beweging, de dynamiek. de jongeren vechten net als kinderen uit overmoed, pure vreugde om de bruisende energie die zij voelen. het is plezier in het duel, de krachtmeting met andere - zij zijn alleen maar in het spel geïnteresseerd, niet in de overwinning of om andere te verwonden. Vaak kunnen we in hen ook de verschillende 'ikken' herkennen, die zo vaak in onszelf met elkaar in strijd zijn. ieder zegt iets anders, iedereen heeft een ander, beter idee. we hebben geen doel, wij kunnen niet verder gaan, wij zijn onduidelijk en besluiteloos.

duiding:
vreugde over energie, overmoed
krachtmetingen, vergelijken met anderen
verschillende 'ikken', ideëen zijn in strijd met elkaar.
de energie gaat geen bepaalde kant op
besluiteloosheid

Gevoel en tegenstrijdigheden daarin

Aas van Zwaarden
Aas van zwaarden staat voor het element lucht, voor het denken en onderscheiden. het staat voor het verstand dat zegt: 'ik denk, dus ik ben', en 'ik wil!' Het zwaard vernietigt onze illusie en helpt ons op emotionele en verwarrende momenten de feiten te zien en de mist op te laten trekken. Het staat voor scheiding - het is het zwaard dat de navelstreng doorsnijdt en aldus de baby van de moeder scheidt.

duiding:
wilskracht, denken
leed
nee in tegenstelling tot ja
kracht door tegenstand
onderscheiden en beslissen
duidelijkheid

10 van pentakels

Welkom thuis! Wij zijn eindelijk aangekomen. Het is het hoogste dat wij aan innerlijke rijkdom van de ziel en uiterlijke, veilige veilige, welgestelde en vredige positie kunnen bereiken. De oude man, de archetypische 'oude wijze'heeft alle kaarten van de kleine arcana doorleefd. Hij heeft alles gezien en meegemaakt wat in een menselijk leven kan gebeuren. Hij heeft elke situatie aangegrepen om te leren. Hij zit buiten de tuin en bekijkt het gebeuren. Het jonge echtpaar ziet hem niet. Zij zijn met hun eigen situatie bezig. De oude man kan zien dat dit leven, ofschoon wij het als veilig en vast beschouwen, slechts een spel is. En daarin zijn wij alleen maar de toneelspelers. Het leven op de aarde is er voor om ons met situaties te confronteren, waaruit wij kunnen leren en uiteindelijk inzien dat wij niets hoeven te bereiken: dat wij al thuis gekomen zijn en dat wij al goddelijk zijn. Wij zijn het alleen maar vergeten. Maar zolang wij niet tot helder bewustzijn gekomen zijn, houden onze gedachten niet op een onechte wereld om ons heen te scheppen. Ieder van ons schept zijn eigen magische wereld, zijn eigen situaties en problemen en dan denken wij dat wij daarin gewvangen zitten. Wij scheppen onze hemel en onze hel zelf - totdat wij een derde mogelijkheid ontdekken. De schepper van de hemel en hel - het denken - kan in ruststand gezet worden en deze toestand is meditatie. pas dan zijn wij klaar voor het onbekende, het mysterie, voor de echte realiteit

duiding:
wij zijn thuis gekomen
rijkdom van de ziel en uiterlijke veilige positie
de 'oude wijze'
het leven als spel

onbewuste
4 van zwaarden
De man heeft het opgegeven, hij heeft zijn gevoelens definitief begraven en onderdrukt. hij trekt zich volkomen van andere mensen terug - hij voelt echter geen werkelijke rust in zichzelf, hij zit vol ronddwarrelende gedachten. Het denken laat hem niet met rust. Vaak hebben we het nodig om ons een tijdje rust te geven, om wonden te laten helen. Op deze manier staat deze kaart ook voor eentijd van innerlijk zelfonderzoek. het enige kleurrijke aspect in deze kaart is het kerkraam dat ons positief stemt en een helend aspect laat zien. een vrouw schijnt een kind te zegenen.

duiding:
terugtrekken, afzonderen
tijd van innerlijk zelfonderzoek , genezing
gedragen rust, meditatie

verleden
6 van zwaarden
We zien een schipper, een vrouw en een kind in een boot. Zes zwaarden steken in de boot. de oever is op de achtergrond. De mensen, mogelijk een gezin, vare neen onbekende toekomst tegemoet. Het enige wat hen rest is zijn voorbije pijnlijke ervaringen, zorgen en hoop op een betere toekomst - gesymboliseerd door de zwaarden. De houding van de vrouw laat zien, dat zij in haar situatie, die zeer lang zorgwekkend is geweest berust heeft. zij schijnt zich in haar lot te schikken. Zij gaat door een moeilijke periode van haar leven

reis naar een onbekende toekomst
oude zorgen en angsten maar ook hoop
berusting in het lot.

toekomst
6 van pentakels

Op het eerste gezicht zien we dat hulp geboden en aangenomen wordt. de rijke man schijnt onbaatzuchtig en royaal. Hij deelt zijn rijkdom met anderen. Maar hij geeft niet zonder overleg, hij weegt op zijn balans het aantal geldstukken af die hij wilt geven. Wat heeft hij daaraan? Zijn ego wordt gestreeld, hij voelt zich als goed mens boven de ander verheven. Het is het spel van de heerser dat hij speelt. De zwakke heeft de sterke nodig, zoals de sterke de zwakke nodig heeft. Ze zijn va nelkaar afhankelijk. beide zijn zelfverantwoordelijk en kunnen op iedr moment beslissen of ze het spel verder willen spelen. De bedelaars zijn noch 'de arme onderdrukten'noch is de rijke degene die 'onzelfzuchtig' geeft. Ook zij moeten de prijs voor dat wat zij krijgen betalen. Op dit gebied is niets voor niets

duiding
geven en aannemen van hulp
sociaal werk
hierarchie, het spel van de heerser

Jij in verhouding tot jezelf
8 van staven
acht staven vliegen over een wijds landschap door de blauwe lucht. op de kaart zijn geen mensen te zien. het is de momentopname van een ogenblik, het hier en nu. Alles is open. Het zijn acht staven en het getal 8 staat voor oneindigheid. ieder moment op zich is zonder verleden, heden en toekomst, oneindig. Laat je door de wind dragen , houd je nergens aan vast.

duiding:
het ogenblik, de oneindigheid.
vertrouwen, gedragen worden
een open situatie, ongebondenheid
leven zonder verledenen toekomst

Jij in verhouding tot anderen en andersom
Ridder van staven

Hij is tot actie bereid. De schildknaap is zich het bestaan van anderen bewust geworden, hij is genegen met het de concurrentiestrijd aan te gaan. Zijn doel is zichzelf te bewijzen en niet om andere pijn te doen. Hij is de cowboy, de sportieve tegenstander, de agressievejonge zakenman, de goede rebel, een robin hood. In zijn wijdopengesperde ogen zien we behoedzaamheid. Zijn paard staat op het punt los te breken, het moet in took gehouden worden.

Hoop/vrees
Koning van kelken
De koning zit op een woelige zee, het kondigt avontuur aan Zijn gevoelens zijn zo sterk geworden dat hij ze moet onderdrukken Er ligt zoveel verantwoordelijkheid op zijn schouders en de onderdrukte gevoelens maken hem onzeker. Aan de ketting om zijn hals hangt een dode vis, terwijl de levende vissen om hem heen uit het water springen Het is niet makkelijk zijn stenen troon door het water te laten laveren, hij dreigt te zinken. Hij stelt de succesvolle kunstenaar voor, de psychotherapeut, de proffesisonele schrijver. In tegenstelling tot de koningin maakt hij van zijn macht een schouwspel.

Resultaat/aanwijzing/synopsis
De dwaas

Laat de gelegenheid niet aan je voorbij gaan het onbekende te betreden; je kunt er later wel over nadenken. Wees licht van hart en hang niet aan het verleden. De toekomst ligt voor ons allen in het duister, waarom zou je je zorgen maken? Heb vertrouwen in het bestaan - Je bent op de goede weg, ookal kun je in de afgrond vallen. Als dwaas ben je gelukkig , je neemt jezelf niet serieus en kan overal om lachen. Het meest om jezelf en je 'problemen', je erkent dat het leven een spel is

duiding:
Naïviteit, onschuld zuiverheid, vertrouwen
Licht van hart helderheid, geluk, zelfspot, het kosmische gelach
geborgen zijn in het goddelijke
bereid risico's te nemen

Klaar.

Tja, ik zie weinig problemen erin moet ik zeggen. Veel speelse kaarten. Alleen het onderbewuste en de toekomst hebben een waarschuwende aard voor zover ik kan zien. Naja, goed bezig .
Vrijheid
pi_45775060
Wil iemand een legging of een lezing voor mij doen? Ik zou graag willen weten of ik op de goede weg zit met mijn webwinkel in de toekomst.

Ik heb wel veel gependeld, maar ik weet niet of dat erg betrouwbaar is. Bij de een klopt alles precies terwijl het bij de ander helemaal niet klopt. Vaak hangt het ook af van concentratie heb ik gemerkt. Zelf heb ik nog nooit voor een onbekende gependeld... We kunnen wel eens wat proberen!
De kaarten van lenormand heb ik in mijn bezit.. maar meer dan zo nu en dan een kaartje trekken doe ik er niet mee.
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')