Heb je met zweefvliegen een chute bij je?quote:Op maandag 29 januari 2007 18:09 schreef cheukert het volgende:
[..]
Als je boven zo'n 1000ft zit heb je ook nog wel tijd om eruit te gaanJe wil alleen niet daar tussen zitten
![]()
Euhmz, ik weet niet hoe snel jij uit zo´n kist stapt maar daarvoor is bij mij 1000 ft echt niet genoeg.quote:Op maandag 29 januari 2007 18:09 schreef cheukert het volgende:
[..]
Als je boven zo'n 1000ft zit heb je ook nog wel tijd om eruit te gaanJe wil alleen niet daar tussen zitten
![]()
jozef!!! Schaam je dat je dit nog niet eerder gezien hebtquote:Op zondag 28 januari 2007 22:35 schreef jozef444 het volgende:
Damn dit topic nog nooit gezien, ook maar eens mezelf in laten zien. mcDavid weet wel wat ik vlieg
Ik heb altijd een chute bij mequote:Op maandag 29 januari 2007 18:10 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Heb je met zweefvliegen een chute bij je?![]()
Zelfs dan heb ik een chute om... Ik vlieg echt werkelijk altijd met chutequote:Op maandag 29 januari 2007 18:23 schreef cheukert het volgende:
Bij normale vluchtjes in clubkisten bij ons meestal niet..
Ook als je met een lijnvlucht gaat?!quote:Op maandag 29 januari 2007 21:20 schreef MutZ het volgende:
[..]
Ik vlieg echt werkelijk altijd met chute
Ja eigenlijk is dat reeeler ja. Maar zo'n chute kan in theorie 1000ft wel openen heur. Minder zelfs geloof ikquote:Op maandag 29 januari 2007 19:11 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Euhmz, ik weet niet hoe snel jij uit zo´n kist stapt maar daarvoor is bij mij 1000 ft echt niet genoeg.
- gordels afdoen
- kap er aftrekken en wegschoppen
- uit dat ding klimmen en veilig wegspringen
En met 1,5 vleugel heeft dat ding een glijgetal van 1: betonmolen en een vervelend rolmoment en wat ie al niet meer nog wil doen...Ik denk dat je aan 2000 ft net genoeg hebt als ik dat reeel bekijk... plus de chute heeft natuurlijk nog enige tijd nodig voordat deze effectief is. Dus euh nee, 1000 ft lijkt mij niet genoeg.
Natuurlijk draag ik altijd een chute als ik ga zweefvliegenNiet dat ik denk dat dat ding onder de 1500 ft uberhaupt zin heeft maar het zit wel beter.
Terlet hehquote:Op maandag 29 januari 2007 21:20 schreef MutZ het volgende:
[..]
Zelfs dan heb ik een chute om... Ik vlieg echt werkelijk altijd met chute
verkapte kijk-eens-hoe-goed-ik-ben-want-ik-vlieg-al-ls4-postquote:Op maandag 29 januari 2007 18:27 schreef mcDavid het volgende:
LS4 zit voor geen meter als je geen chute om hebt!
Het probleem is dat je als je op 300 meter de "procedure" (hoeveel zweefvliegers kennen die uberhaupt?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:52 schreef cheukert het volgende:
[..]
Ja eigenlijk is dat reeeler ja. Maar zo'n chute kan in theorie 1000ft wel openen heur. Minder zelfs geloof ik
Verkapte "kijk-mij-na-4-jaar-nog-steeds-geen-GPL-hebben-waardoor-ik-nog-steeds-aan-die-junior-en-LS4-vast-zit"quote:Op maandag 29 januari 2007 21:56 schreef cheukert het volgende:
[..]
verkapte kijk-eens-hoe-goed-ik-ben-want-ik-vlieg-al-ls4-post
http://www.watbenjedan.nl/quote:Op maandag 29 januari 2007 21:59 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Verkapte "kijk-mij-na-4-jaar-nog-steeds-geen-GPL-hebben-waardoor-ik-nog-steeds-aan-die-junior-en-LS4-vast-zit"![]()
Wanneer moet je weer vliegen? Vlieg je ook wel eens vanaf RTM?quote:Op maandag 29 januari 2007 22:46 schreef Mojave het volgende:
kut topic
Nou en wat heb jij geleerd vandaag op school?quote:Op maandag 29 januari 2007 23:48 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ja, waar zijn de spannende verhalen van de mannen die stofzuigers vliegen?
morgen mag ik weer, elke dag Spanje.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:51 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Wanneer moet je weer vliegen? Vlieg je ook wel eens vanaf RTM?
(kan ik eind feb. niet ff jumpseaten naar Kranenbitten?)
Dude!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:43 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ben AMS based dus RTM zit er voor mij niet in.. Kranenbitten? is da Oostenrijk ofzo?
Zeg dan gewoon Innsbruck! ja kicken lijkt me dat maar is een C veld en dat mag ik ook niet. Moet je ook op worden uitgechecked worden in de sim.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:05 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dude!Innsbruck man, een van de mooiste approaches in Europa (in het dal, tussen de bergen
)
Vlieg je standaard elke dag naar Spanje?
Ik denk best wel veel....ik zou alleen echt niet weten watquote:Op maandag 29 januari 2007 23:55 schreef cheukert het volgende:
[..]
Nou en wat heb jij geleerd vandaag op school?![]()
In veel landen (onder meer Frankrijk) is een chute verplicht. (Een verzekeringseis afaik) Ik vlieg altijd met chute. De kans op een mid-air is veruit het grootste risico, zeker in de bergen. Overigens heb ik in een vrille iets van 150 meter nodig om te springen. Ik train ieder jaar een paar keer en ben er inmiddels redelijk snel in geloof ikquote:Op maandag 29 januari 2007 18:23 schreef cheukert het volgende:
Overland wordt wel vaak een chute meegenomen. Maar het is behalve bij aerobatics geheel persoonlijk. Sommige mensen hebben gewoon altijd een chute om. Bij normale vluchtjes in clubkisten bij ons meestal niet..
Dit is dan een onverkapte "ik heb alles al dus hoef nergens mee te patsen tvp", ware het niet dat ik nog steeds geen eigen kist hebquote:Op maandag 29 januari 2007 22:43 schreef mcDavid het volgende:
dan maak ik hier een verkapte "kijk mij 10 februari mijn theorie gaan halen, zodat ik komend jaar mijn GPL kan gaan halen"
Egypte, dat is wel een uurtje of 4,5-5 vliegen ofzo? Vlieg je eigenlijk vaak op Barajas?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon Innsbruck! ja kicken lijkt me dat maar is een C veld en dat mag ik ook niet. Moet je ook op worden uitgechecked worden in de sim.
Nee dat Spanje is toeval maar ik vind het een prima route ;-)
Volgende week Marsa Alam, das ver.
Ja 5 uur is dat :-)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:13 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Egypte, dat is wel een uurtje of 4,5-5 vliegen ofzo? Vlieg je eigenlijk vaak op Barajas?
Ben ik eind vorig jaar ook met HV heen geweest. Misschien ergens in het voorjaar weer, moet nog ff kijken... Echt een drama vliegveld, terminals liggen echt superver van elkaar af. (T4 schijnt wel mooi te zijn)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:22 schreef Mojave het volgende:
[..]
Barajasvolgende week weer, laatst landing clearance op 75ft
![]()
Overstappen op Heatthrow ook zoquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:24 schreef Public_NME het volgende:
Echt een drama vliegveld, terminals liggen echt superver van elkaar af. (T4 schijnt wel mooi te zijn)
Ja maar daar kan je redelijk snel met de metro naar de andere terminal, bij Barajas moet je echt superver lopen naar de metro... En naar de andere terminals moet je met de bus ofzo.quote:
jep, vingers al op de toga knoppies.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ben ik eind vorig jaar ook met HV heen geweest. Misschien ergens in het voorjaar weer, moet nog ff kijken... Echt een drama vliegveld, terminals liggen echt superver van elkaar af. (T4 schijnt wel mooi te zijn)
Clearance op 75ft hehe, je zit dan al klaar voor de go-around neem ik aan?
pwndquote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:47 schreef Mojave het volgende:
verder idd een gaar veld, met Iberia's en Spanairs die voor mogen![]()
Sowieso 2 brakke maatschappijen...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:47 schreef Mojave het volgende:
[..]
Iberia's en Spanairs die voor mogen![]()
Ach het heeft allebei z'n voor- en nadelen... vind dit echt prima zo, lekker vlot ervaring opbouwen en de maatschappij past erg goed bij me.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:32 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Sowieso 2 brakke maatschappijen...
Mojave, zou je sowieso niet wat langer van huis willen? (intercontinentaal vliegen ofzo?) Of zit dat nog in de carriére planning?
Dan vlieg ik niet zelfquote:Op maandag 29 januari 2007 21:50 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ook als je met een lijnvlucht gaat?!
Tis meer dat ik te licht benquote:
O dat had ik vroeger ookquote:
Ik vlieg meestal in Cquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:48 schreef Mojave het volgende:
regel nou eens een transponder op die zweefhokken... jullie weten al niet eens in welk airspace klasse jullie vliegen / mogen vliegen dus dat is het minste wat jullie kunnen doen.
Zodat het overig vliegverkeer de filter mooi een stand omhoog kan gooien omdat ze anders allemaal van die irritante, geen koers houdende stipjes op de radar hebben?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:48 schreef Mojave het volgende:
regel nou eens een transponder op die zweefhokken... jullie weten al niet eens in welk airspace klasse jullie vliegen / mogen vliegen dus dat is het minste wat jullie kunnen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |