abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 februari 2007 @ 11:31:16 #176
10710 gday
propria cures
pi_46232232
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:28 schreef Badabingea het volgende:
Eweka is aan te raden
Eweka is volgens mij van vergelijkbare kwaliteit inderdaad, maar heeft minder retentie (40 dagen) maar als Helo dat genoeg vindt is dat ook een optie inderdaad.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  maandag 12 februari 2007 @ 12:11:19 #177
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_46233333
Downloaden met Ubuntu Linux

Ik zal niet zeggen dat het de beste manier is om te downloaden met linux, maar ik heb het op de volgende manier wel werkend gekregen.

Downloaden

Overwegingen:

  • PAN
  • SABnzbd
  • KLibido


    Ik heb uiteindelijk gekozen voor KLibido. KLibido heeft een duidelijke interface. Ook installeren werkt goed, in tegenstelling tot SABnzbd.
    Over PAN stonden verschillende negatieve verhalen op internet, daar ben ik niet aan begonnen.

    Installatie KLibido
    Simpel!
    Ga naar:
    Toepassingen >
    Installeren/Verwijderen >
    Typ rechtsbovenin KLibido

    Vink het vakje voor KLibido aan:


    Klik op OK, en het wordt geinstalleerd! Easy as hell.

    Unrarren

    Makkelijker dan in Windows.
    Klik op 1 van de achiefdelen en 'archiefbeheer' zoekt alles bij elkaar en zal het in het door jou gegeven mapje unrarren!
    Bij multiarchive: alle archives aanklikken/selecteren > "hier uitpakken"

    NZB's
    NZB's worden niet automatisch geopend.
    KLibido kan ze echter wel aan.

    Sla de nzb's op in een mapje, en open heb vanuit KLibido via deze weg:
    File >
    Download .NZB >
    kies je NZB uit >
    OK >
    OK

    PAR2

    HIERRR
    Zijn er vragen, dan hoor ik het wel
    PiRANiA

    [Mail]
  • pi_46234460
    ik heb een nieuw icoon gemaakt voor alt.binz die originele is echt geen porum in m'n dock.



    Package met icons voor vista en xp enzo
    0023
    pi_46239196
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 08:28 schreef thedude0 het volgende:

    [..]

    Ik denk niet dat die er zijn. En als ze zo gemaakt zijn dat ze ook op je xbox afspelen kan je net zo goed een goede xvid release downloaden.
    Ze zijn er wel. Heb er ooit één gedownload, en heb er al paar gevonden op nieuwsgroepen alleen deze stonden er al enkele maanden op. Maar kwaliteit is dan erg goed, stukken beter dan XVID.
    pi_46315249
    Nog meer mensen hier waar de server van Planet het niet meer doet? Ik krijg constant de melding: 'Your host limit has been reached'. Vrij klote want zo mis ik mijn 24 .
    pi_46320267
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 22:55 schreef WolfsNL het volgende:
    Nog meer mensen hier waar de server van Planet het niet meer doet? Ik krijg constant de melding: 'Your host limit has been reached'. Vrij klote want zo mis ik mijn 24 .
    Hier doet 'ie 't prima. Vorige week wel een dag lang een lijntje minder, maar nu weer als vanouds.
    pi_46329331
    Ik gebruik al een redelijk lange tijd newszilla van Xs4all. Hoge retentie, complete bestanden, extreem snelheid. (voor mijn doen dan ). Het zit standaard in het pakket als je een willekeurig Xs4all abbo hebt.

    Ik download met de snelheid die mijn bandbreedte toelaat, rond de 660kb/s
    pi_46331008
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 11:28 schreef gday het volgende:

    [..]

    Tweaknews heeft een abonnement van 7,95 per maand, waarvoor je 4 threads mag openen van samen 10mbit. Retentie is 50 dagen (en vaak bijna 60 dagen is mijn ervaring).
    Oude bestanden zijn voor geen meter te downloaden. Of sloom, of incompleet of beide. Zelfs als het onder de 50 dagen is. Ik wacht totdat xsnews 60 dagen retentie heeft zodat ik tweaknews kan opzeggen.
      donderdag 15 februari 2007 @ 14:23:57 #184
    10710 gday
    propria cures
    pi_46331292
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 14:14 schreef thedude0 het volgende:

    [..]

    Oude bestanden zijn voor geen meter te downloaden. Of sloom, of incompleet of beide. Zelfs als het onder de 50 dagen is. Ik wacht totdat xsnews 60 dagen retentie heeft zodat ik tweaknews kan opzeggen.
    Dat klopt wel, maar dat heb ik alleen in exotische nieuwsgroepen gelukkig. In andere nieuwsgroepen gaat het juist snel tot pakweg 60 dagen met een beetje geluk.

    Incompleetheid heb ik daarbij trouwens niet gezien, maar wel dat de snelheid dan soms zakt tot 500-300 kilobyte/s.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      donderdag 15 februari 2007 @ 19:50:03 #185
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_46342396
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 14:14 schreef thedude0 het volgende:

    [..]

    Oude bestanden zijn voor geen meter te downloaden. Of sloom, of incompleet of beide. Zelfs als het onder de 50 dagen is. Ik wacht totdat xsnews 60 dagen retentie heeft zodat ik tweaknews kan opzeggen.
    yabnews gaat ook verhogen...
    pi_46349328
    Ben Planet eigenlijk zat en ga ook maar op naar een payserver. Zit te twijfelen tussen Tweaknews en Eweka. Wat zijn jullie ervaringen?
      donderdag 15 februari 2007 @ 23:02:44 #187
    10710 gday
    propria cures
    pi_46350196
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 22:42 schreef WolfsNL het volgende:
    Ben Planet eigenlijk zat en ga ook maar op naar een payserver. Zit te twijfelen tussen Tweaknews en Eweka. Wat zijn jullie ervaringen?
    Ik heb geen ervaring met Eweka, maar ik weet wel dat Tweaknews op zich gewoon goed is. Tweaknews is inderdaad, zoals boven gezegd, trager als de bestanden ouder zijn dan 45-50 dagen, maar bij Eweka kun je die überhaupt niet downloaden volgens mij aangezien de retentie daar tot 40 dagen is.

    Heb abonnement dat ik heb bij Tweaknews heeft een maximum snelheid van 10mbit, en bij Eweka is dat 20mbit volgens mij voor dezelfde prijs.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_46351747
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 22:42 schreef WolfsNL het volgende:
    Ben Planet eigenlijk zat en ga ook maar op naar een payserver. Zit te twijfelen tussen Tweaknews en Eweka. Wat zijn jullie ervaringen?
    Ik gebruik Eweka en ben meer dan tevreden. De snelheid is echt heel hoog. En de retentie, ja.. of je daar waarde aan wilt hechten. Je kunt er ook vroeg bij zijn en als er een post te "oud" is dan zullen ze wel een nieuwe uploaden, ik heb er nooit problemen mee gehad en altijd kunnen downloaden wat ik zocht.

    Eweka
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      donderdag 15 februari 2007 @ 23:37:09 #189
    10710 gday
    propria cures
    pi_46351789
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 23:36 schreef Badabingea het volgende:

    [..]

    Ik gebruik Eweka en ben meer dan tevreden. De snelheid is echt heel hoog. En de retentie, ja.. of je daar waarde aan wilt hechten. Je kunt er ook vroeg bij zijn en als er een post te "oud" is dan zullen ze wel een nieuwe uploaden, ik heb er nooit problemen mee gehad en altijd kunnen downloaden wat ik zocht.

    Eweka
    Mja, gisteren had ik een DVD gedownload die iets langer dan 60 dagen erop stond, en niet meer gerepost is. Dan ben ik toch blij dat het kan bij Tweaknews. Weet niet meer welke DVD het was en in welke nieuwsgroep, maar hij ging in ieder geval gewoon op maximale snelheid (en dat is voor mij 1 megabyte/sec).

    Ik heb ook nog een account bij Astraweb (dat was mijn eerste payserver) en die gebruik ik nu als fillserver. Toen ik alleen Astraweb had kon ik tot ongeveer 30 dagen terug downloaden, maar ik viste stiekem toch vaak achter het net. Daarom ben ik dus blij met die retentie van Tweaknews.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      donderdag 15 februari 2007 @ 23:57:09 #190
    150967 Papabear
    Bona diagnosis, bona curatio
    pi_46352537
    Ik gebruik sinds vorig jaar juni Eweka, samen met FTD en NewsLeecher. Daarvoor ben ik wel wat aan het proberen geweest met de news-server van m'n ISP met Grab-it, maar met een payserver heb je inderdaad gewoon de snelheid van je adsl verbinding (10 Mbit in mijn geval, dus dat gaat erg rap)

    Posten doe ik ook (met PowerPost). Veelal op verzoek (FTD forum). Uploaden gaat bij mij met 1 Mbit (100 KB/s dus).
    Een ander groot voordeel van een payserver is natuurlijk de retentie-tijd. Bij Eweka is dat 40 dagen meen ik, maar ik kijk meestal 1 x per week wat er zoal nieuw gepost wordt en waar vraag naar is.

    Leuk topic
    Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
      vrijdag 16 februari 2007 @ 00:16:43 #191
    26552 Party_P
    WTF, jezus!!1
    pi_46353191
    Eweka is super! Geld meer dan waard
    Drugs are good mkay?
    pi_46371519
    Ik heb besloten Eweka te proberen, zit ook nergens aan vast. Lekker makkelijk. Geld overgemaakt en kon mijn account zowat gelijk gebruiken . Werkt super
    pi_46391857
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:25 schreef WolfsNL het volgende:
    Ik heb besloten Eweka te proberen, zit ook nergens aan vast. Lekker makkelijk. Geld overgemaakt en kon mijn account zowat gelijk gebruiken . Werkt super
    Gaat lekker he
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_46393604
    Iemand die een verklaring heeft waarom de newsservers van Planet zo brak zijn in het weekend? Doen ze dit met opzet of is er meer usenetverkeer in het weekend?
    pi_46393902
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 11:34 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Iemand die een verklaring heeft waarom de newsservers van Planet zo brak zijn in het weekend? Doen ze dit met opzet of is er meer usenetverkeer in het weekend?
    meer usenet-verkeer gok ik.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_46398580
    Ik heb sinds gister ook maar eens gekeken of Usenet iets voor mij is en ik moet zeggen het wel echt geweldig. Wat ook mede te maken heeft met het feit dat ik een XS4ALL-aansluiting heb . Wat ik me alleen afvraag. Kan ik Grab-It niet minimaliseren en zorgen dat hij in het Systeemvak komt. Als hij zo onder in de balk blijft staan is dat alleen maar irritant
    pi_46398901
    Jazeker, kan je instellen. Alleen waar weet ik niet zo 123
    pi_46399119
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 14:51 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Jazeker, kan je instellen. Alleen waar weet ik niet zo 123
    Klopt ja. Ik moet echt beter leren kijken
    pi_46399296
    http://alt.binaries.nl/

    Die gebruik ik trouwens om mijn bestanden op te zoeken. Beetje jammer dat het zoek resultaten-venster zo klein is maar daar heb je de queue voor . En het is gratis
    pi_46419713
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 01:00 schreef Ranja_Ranja het volgende:

    [..]

    Jammer dat er bij alt.binz die optie niet bestaat
    Gaat het nou om het opnieuw opstarten van de pc dat de alt binz dan niet automatisch weer verdergaat met downen? Dit heb ik makkelijk opgelost door een snelkoppeling naar alt binz te plaatsen in de startmenu>opstarten

    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')