Ik blijf in zulk soort wedstrijden pleiten voor 3-4-3:quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:24 schreef M0NTANA het volgende:
Babel - Huntelaar - Leonardo dus, maar hoe verder?
Sneijder - Heitinga - Gabri
Emanuelson - Grygera - Stam - Ogararu
Stekelenburg
Ben er ook bang voor, zeker als we zondag niet weten te winnen, zoals vorig seizoen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het wordt weer aanmodderen tot de zomerstop denk ik.
Ziet er goed uit, maar Henk ten Cate durft dat zelfs tegen Willem II niet aan, dus zondag ook niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:28 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik blijf in zulk soort wedstrijden pleiten voor 3-4-3:
Babel - Huntelaar - Leo
---------- Perez ----------
Sneijder ---------- Gabri
--------- Heitinga --------
Grygera - Stam - Ogararu
------- Stekelenburg -----
Urby is dan wel het slachtoffer van dit systeem.
Utrecht uit, Praag uit en Espanyol thuis?Welke nog meer dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:20 schreef Messenga het volgende:
[..]
Toch aardig wat wedstrijden dit seizoen hoor.
Idd, het wordt weer gewoon wisselvallig. De ene week een gemakkelijke 3-0 overwinning, en daarna weer de deksel op je neus. Wellicht dat we nog de beker pakken, maar dat is het dan ook.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor, zeker als we zondag niet weten te winnen, zoals vorig seizoen.
Klopt. Maar toch blijf ik dit de beste opstelling vinden in thuiswedstrijden tegen bijvoorbeeld ploegen als utrecht, Willem II en nec.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, maar Henk ten Cate durft dat zelfs tegen Willem II niet aan, dus zondag ook niet.
Heerenveen uit, feyenoord uit.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:31 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Utrecht uit, Praag uit en Espanyol thuis?Welke nog meer dan?
Chelsea heeft een goeie historie als een sub-topper niet veel meer dan Newcastle als je over historie praat bij toppers in Engeland dan heb je Liverpool en Man. Untd die allebei een geweldige historie hebben.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:58 schreef mcyodogg het volgende:
Als we in 2002 hier over hetzelfde hadden gepraat, had hij dan Chelsea dan ook 'een op geld beruste club zonder historie' genoemd? Nee, geen roemrijke historie, maar het is wel een echte club, die al 98 jaar bestond voordat die Rus kwam.
PSV thuis, Heerenveen uitquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:31 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Utrecht uit, Praag uit en Espanyol thuis?Welke nog meer dan?
Eerste worden we niet meer, dus dan maar tweede/derde/vierde/vijfde worden en daarna play-offs winnen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:31 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Idd, het wordt weer gewoon wisselvallig. De ene week een gemakkelijke 3-0 overwinning, en daarna weer de deksel op je neus. Wellicht dat we nog de beker pakken, maar dat is het dan ook.
en dan wél van Kopenhagen winnenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:33 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Eerste worden we niet meer, dus dan maar tweede/derde/vierde/vijfde worden en daarna play-offs winnen.
Perez hangend op links en de Mul gewoon op rechts volgens mijquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Heerenveen uit, feyenoord uit.
De Mul op rechts ja. Perez stond tegen feyenoord achter de spits. Op de 10 dus. Heerenveen weet ik 100% zeker dat het 4-4-2 was.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:37 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Perez hangend op links en de Mul gewoon op rechts volgens mij
Daarom zei ik ook volgens mij, wist het niet zeker.Maar dan hebben we dus utrecht, praag, espanyol en heerenveen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
De Mul op rechts ja. Perez stond tegen feyenoord achter de spits. Op de 10 dus. Heerenveen weet ik 100% zeker dat het 4-4-2 was.
En feyenoordquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:42 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook volgens mij, wist het niet zeker.Maar dan hebben we dus utrecht, praag, espanyol en heerenveen.
De Mul stond op rechts en Huntelaar centraal, links werd opengelaten.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:46 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
En feyenoord
Toen stonden Huntelaar en de Mul in de spits. Perez daarachter op 10. Sneijder op linkshalf, Gabri op rechtshalf en dan nog een verdedigende middenvelder (Maduro?).
Dus 4-4-2quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:46 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
De Mul stond op rechts en Huntelaar centraal, links werd opengelaten.
Inderdaad.quote:
Je naam zegt al genoeg neem ik aan?quote:
???quote:
Kansloos For Ever is een utrechterquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:06 schreef RayMania het volgende:
Laten we eerst eens Utrecht afwachten, voordat we gaan dromen over zes-nul-overwinningen. Ben benieuwd hoe Ajax uit de 'winterstop' komt, en hoe Leo (brr, nog effe wennen hoor) het gaat doen.
zo denk ik er ook overquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:06 schreef RayMania het volgende:
Laten we eerst eens Utrecht afwachten, voordat we gaan dromen over zes-nul-overwinningen. Ben benieuwd hoe Ajax uit de 'winterstop' komt, en hoe Leo (brr, nog effe wennen hoor) het gaat doen.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:08 schreef StarGazer het volgende:
Mads en Andreas Laudrup gaan in april stage lopen bij Barcelona
ajax.netwerk.to
Vraag het me afquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:11 schreef VoreG het volgende:
Papa Laudrup zegt toch wel dat ze beter naar Ajax kunnen.
quote:Opnieuw wordt er een Ajax-talent al weggeplukt uit de jeugdopleiding. Het gaat dit keer om de topscorer van de A1 met 12 doelpunten; Jordy Brouwer. Het Engelse Liverpool heeft de 18-jarige Ajacied voor 4,5 jaar vastgelegd. Nadat de aanvaller verhuist is naar Engeland zal Brouwer, die uitkomt voor Oranje onder 19, beginnen in het elftal van Jong Liverpool en tevens de tijd krijgen om rustig te wennen. Ajax krijgt slechts een vergoeding van zo'n kleine 12.000 euro voor ieder jaar dat Brouwer in de jeugdopleiding zat
Het is natuurlijk prachtig als een club als Liverpool intresse in je heeft, verder heb je het vooruitzicht om in Engeland te gaan voetballen. Stom eigenlijk, als je het werkelijk kan sta je over 1 a 2 jaar in Ajax 1 of op de bank met een regelmatige invalbeurt. Dan kan je daarna nog wel naar Liverpool.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:15 schreef toma het volgende:
Jezus waarom gaan al die gastjes weg???
In Nederland is de kans op doorbreken veel groter omdat je meer kans krijgt om in te vallen omdat het niveau wat lager ligt. Ik snap daar niks van, nog geen één wedstrijd gespeelt voor t eerste elftal en hij verkast meteen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:16 schreef VoreG het volgende:
[..]
Het is natuurlijk prachtig als een club als Liverpool intresse in je heeft, verder heb je het vooruitzicht om in Engeland te gaan voetballen. Stom eigenlijk, als je het werkelijk kan sta je over 1 a 2 jaar in Ajax 1 of op de bank met een regelmatige invalbeurt. Dan kan je daarna nog wel naar Liverpool.
Dan betaald Liverpool t gewoon aan die speler terug. Schiet niet op.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:17 schreef Chadi het volgende:
Clausule inbouwen dat ze de opleiding moeten vergoeden bij vertrek. Dus niet Liverpool of zo maar de speler zelf.
Geen kleine clausule zoals die 12.000 nu. Meer iets in de trend van het 10 voudige per jaar.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:19 schreef toma het volgende:
[..]
Dan betaald Liverpool t gewoon aan die speler terug. Schiet niet op.
Je kan je ook afvragen waarom ze alleen jongens uit de Ajax-opleiding halen en niet van PSV ofzo?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:16 schreef PyTh het volgende:
Inderdaad een goeie vraag waarom al die gasten toch niet meer voor ajax willen spelen.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen waarom ze alleen jongens uit de Ajax-opleiding halen en niet van PSV ofzo?![]()
Montana winner bij knock out!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen waarom ze alleen jongens uit de Ajax-opleiding halen en niet van PSV ofzo?![]()
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
quote:Inter haalt 17-jarig talent van PSV
Gepubliceerd op 04-07-06 om 23:45 door Damion Dekkers
Het 17-jarige talent Maroufi Ibrahim, vertrekt naar Inter Milan. De Marokkaan, die ook een Belgisch paspoort heeft, tekent een contract tot medio 2009 bij de Italiaanse topclub.
Zelf speelde Ibrahim nog geen wedstrijd in het eerste elftal van PSV, wel trainde hij al mee.
Tjuus Knulquote:
Die in totaal ongeveer 1,5 jaar bij psv heb gespeeld?quote:
PyThje, je verlangt toch hopenlijk niet van me dat ik nu die hele lijst met weggekaapte Ajax-talenten post?quote:
Tuurlijk niet, maar je moet niet zeggen dat ze alleen bij ajax weggehaald wordenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
PyThje, je verlangt toch hopenlijk niet van me dat ik nu die hele lijst met weggekaapte Ajax-talenten post?![]()
Ik kan een kleine glimlach ook niet onderdrukken, maar goed dat is OTquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:10 schreef Silenus het volgende:
Nou, Ajacieden, proost!!
Ik trek vast een biertje open hehehe!!!![]()
Iets met de spursquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:43 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Mis ik iets?
Waarschijnlijk wordt er geproost dat fc kakkerlak per direct uit het EUFA toernooi is gehaald...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:43 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Mis ik iets?
Ja tis natuurlijk superleuk dat 010 er uit wordt geknikkerdquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:47 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
O dat, ik ben liever zelf een ronde verder
Leuk voor de rivaliteit, triest voor het nederlands voetbal.. magoed.. had niet anders verwacht na het schandalige gedrag..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:48 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja tis natuurlijk superleuk dat 010 er uit wordt geknikkerdmaar liever dat wij Werder gaan verslaan.
Huntelaar ook niet, Henkie.quote:'Huntelaar in basis tegen Utrecht, Leonardo debuteert' 19 januari 2007
Leonardo zal zondag als basisspeler zijn opwachting maken in de thuiswedstrijd van Ajax tegen FC Utrecht. Dat meldt Sportweek op haar website. Afgaande op de training van vrijdag zal de Braziliaan volgens het blad samen met Klaas-Jan Huntelaar en Ryan Babel de voorhoede vormen. Leonardo zal zijn opwachting maken als rechtsbuiten, Babel zal vanaf links opereren en Huntelaar zal de stek in de punt van de aanval voor zijn rekening nemen.
"Leonardo is een jongen die je niet vol moet stoppen met opdrachten", zei trainer Henk ten Cate vrijdag na de training. "Je moet hem een beetje een vrije rol geven. Dan speelt hij mensen uit, zet ploeggenoten vrij voor het doel, of hij scoort zelf. Tot nu toe heeft Leonardo een prima indruk op mij gemaakt. Hij is heel rustig en in de groep praat hij mee over voetballen. Leonardo manifesteert zich wat dat betreft heel goed."
De coach beschikt bij de hervatting van de Eredivisie over een zo goed als fitte selectie. Alleen derde doelman Kenneth Vermeer (gebroken wijsvinger) en de Spanjaard Roger (linkerbovenbeen) ontbreken vanwege fysieke ongemakken. Johnny Heitinga kan tegen FC Utrecht gewoon meespelen. De verdediger raakte op het trainingskamp in Zuid-Afrika geblesseerd aan zijn linkerenkel. Daar is hij nu van hersteld, waardoor Heitinga zondag in actie kan komen voor Ajax.
Ten Cate weet niet of een week vakantie en het trainingskamp in Kaapstad voldoende zijn geweest om enigszins op adem te komen na de eerste seizoenshelft. "In principe is een week te weinig. Maar het heeft ongetwijfeld heilzaam gewerkt." Tijdens de laatste ontmoeting in De Arena tussen beide clubs verloor Ajax vorig seizoen op 29 januari met 1-4 van FC Utrecht. De club uit de Domstad verloor in 2003 voor het laatst in de hoofdstad. Op 14 december won Ajax toen met 1-0 door een treffer van Rafael van der Vaart.
Dat vind ik altijd maar gezever.. magoedquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:50 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Leuk voor de rivaliteit, triest voor het nederlands voetbal.. magoed.. had niet anders verwacht na het schandalige gedrag..
Ik dacht precies hetzelfde toen ik het stukje las...quote:
Kennelijk willen ze oorlog ofzoquote:AZ opent aanval op Ajax
Vrijdag 19 januari, door Zlatanfan, N-H, 13.41u GMT+01.00, Ajaxonline.org
AZ kondigt deze week in Voetbal International de jacht op Ajax aan. De Alkmaarders willen binnen afzienbare tijd de grootste club van het land worden en hopen Ajax voorbij te gaan streven. "Wij willen hét opleidingsinstituut voor Noord-Holland worden", zegt voorzitter Dirk Scheringa in het blad. "Om jongens uit het hele land te trekken zullen we ook met gastgezinnen gaan werken."
Het klinkt als een rechtstreekse aanval op Ajax. "Wij kijken niet naar Ajax, wij kijken alleen naar onszelf", reageert Scheringa echter. "We doen het op ónze manier en de resultaten moeten op termijn blijken. AZ wil zoveel mogelijk Nederlandse voetballers, die gaan we dan ook zelf opleiden. Dat Ajax zo dichtbij speelt is alleen maar leuk, van concurrentie word je sterker. Ik ben ervan overtuigd dat we op deze manier weer een belangrijke stap zetten."
De tijd dat Ajax ongestoord ten noorden van de stad kon scouten is volgens VI definitief voorbij. Zelfs de grootste talenten uit Finland en IJsland staan al onder contract in Alkmaar. Daarnaast zullen binnenkort ook de Nederlandse jeugdspelers kunnen kiezen tussen Ajax en AZ.
"Terwijl Ajax volgens mij heel wat hogere salarissen betaalt, komen spelers liever naar Alkmaar", zegt AZ-scout Barry van Galen. "En dan heb ik het niet alleen over het eerste elftal, nee, juist bij de jeugd. Jongens uit deze regio blijven nu ook hier. Ajax was altijd de nummer één qua opleiding van Nederland, maar in de meeste leeftijdsklassen zijn we ze nu al voorbij. Ze hebben daar gewoon jaren zitten slapen. Als je kijkt naar de groei van AZ en hoeveel supporters, sponsors en spelers kiezen voor deze club, dan is het wel duidelijk dat ze dat in Amsterdam hebben onderschat. En zelfs nu nog heb ik het idee dat het daar in de organisatie niet goed loopt, terwijl dat bij AZ goed geregeld is."
En nog een andere kant hebben zowel Leonardo als Babel onnavolgbare acties en krijgt Huntelaar daardoor de ruimte om er nog een paar in te prikken. Maargoed, Utrecht is nooit een makkie, meestal een dodelijk saaie 1-0 en af en toe een rare of moeilijke wedstrijd die dan wordt verloren.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:51 schreef PBateman1978 het volgende:
Die AZ-hype gaat mij wat te lang door eigenlijk.
En een voorhoede met Babel - Huntelaar - Leonardo, aan de ene kant heb ik zoiets van : ''dat wordt huilen met de pet op zondag'', aan de andere kant denk ik : ''alledrie de spelers hebben ook nogal eens een slechte dag en bakken er dan helemaal niets van''
Dus laat ik voor de verandering eens positief denken, en hopen op een puntje zondag.
mocht het nog niet duidelijk zijn, Utrechter hier
Dat bedoelde ik met huilen met de pet op, dat het dus loopt met die 3enquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:20 schreef twi het volgende:
[..]
En nog een andere kant hebben zowel Leonardo als Babel onnavolgbare acties en krijgt Huntelaar daardoor de ruimte om er nog een paar in te prikken.
Ik had er nog speciaal bij gezet dat het vanuit een Utrechts oogpunt wasquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:50 schreef twi het volgende:
Aha, dat viel er lastig uit te halen. Vond de 'tegenstelling' al niet heel erg 'tegenstellend'
quote:Babel: 'Eerst titel dan pas transfer' Ryan Babel is klaar voor de tweede seizoenshelft. De aanvaller, die onderhandeld over een nieuw contract, is zeer te spreken over aankoop Leonardo.
Nee dank je!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:29 schreef Jasza het volgende:
Volgens JD wil Ajax Feher en Babos, aub niet zeg
Ik vind er niets hilarisch aanquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:31 schreef jna het volgende:
Hilarisch idd
Dat deze namen al genoemd worden...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:33 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik vind er niets hilarisch aan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |