70 is snel inderdaadquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
nee, fietsen is leuk, alleen afdaLEN mag iets langzamer.
die haalt 70 in de sprint. no way dat ik dat red

schaatsen? 50-60 denk ikquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:56 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
70 is snel inderdaad
Hoe snel halen ze bij schaatsen in een sprint?
Afdalen kun je toch langzamer maken door te remmen of niet? Of is dat niet okey om te doen? Meer aan de rem trekken of duwen. Of is dan de hele afdaling naar de klote als je blijft remmen om niet te snel te gaan?

ik moest lachenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:54 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Heb je toch een kick gehad, ondanks je breuk. Stel je loopt onder een auto zonder dat je een kick heb gehad. Dan is de breuk meteen een stuk minder waard
Zit er alsnog een voordeel aan vergeleken met zomaar onder een auto komen.

ik heb een tacx ( www.tacx.nl ) da's eigenlijk een standaard waar je je racefiets in kunt zettenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:00 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat voor hometrainer heb je als ik vragen mag?
Ik zoek ook een goede hometrainer. Die ik nu heb die bevalt niet helemaal. De opties in het menu sowieso niet. En ook heb ik het idee dat die hometrainer niet het juiste verzet heeft of hoe noem je dat, het voelt niet natuurlijk aan op die hometrainer, het fietsen voelt niet natuurlijk aan.

Ik probeer vaak het voordeel in te zien van een slechte gebeurtenis. Zit er een voordeel aan dan is het meteen makkelijker omgaan ermee. Hoe klein dat voordeel ook lijkt. Zou je onder een auto komen dan zou je ook sneller kunnen denken dat je geboren bent om pech te hebben, in jou geval is het zo dat je zelf de schuldige was zonder dat het direct een ongeluk was waar je geen controle op had.quote:

Een standaard is wat heel anderds.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ik heb een tacx ( www.tacx.nl ) da's eigenlijk een standaard waar je je racefiets in kunt zetten
het blijft altijd kunstmatig zo'n hometrainer, en saai.

als 't één of twee weken rust was geweest wel, 4-5 weken niets doen is te lang, vooral omdat het nog zeker 3 weken duurt voor ik weer echt kan trainen, kom je in totaal op 7 weken. dat is funest in deze tijd van 't jaar. nu leg je de basisquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:05 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik probeer vaak het voordeel in te zien van een slechte gebeurtenis. Zit er een voordeel aan dan is het meteen makkelijker omgaan ermee.
En nu je even uit de roulatie bent kun je weer eens zo hard beginnen met opbouwen, wie weet wordt je er wel sterker van uiteindelijk in de spieren of kan dat niet?
Doordat ik dus nu even in een kleine inzinking zit op een ander gebied, is het voor mij misschien ook wel voordelig omdat ik sterker word in het leven, eelt op de ziel krijgen kan ook geen kwaad. Nu even eelt op de ziel kweken zodat het leven straks weer eenvoudiger is. Zodat ik straks niet om het minste of gerinste een klote gevoel krijg.

idd, lang op de hometrainer is een hel, maar je moet toch wat.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:07 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Een standaard is wat heel anderds.
Kunstmatig heb ik dus ook het idee op mijn hometrainer, en dat ding kostte toendertijd ook nog eens 1400 euro ( of was het 1400 gulden) en nog steeds niet de juiste beleving. Ik kan geen maanden lang trainen op dat ding omdat ik bijna van dat appraat val uit verveling. Dan kan ik zelfs de beste muziek erbij luisteren en dan nog is het een hel om het te doen.
Vandaar dan als alternatief rennen. En eventueel ooit naar de sportschool.
Bowlen doe ik dan op dit moment wel vaker, ook leuk en aardig maar bowlen is niet dat je zegt een sport waar je het onderste uit de kan haalt. Wel als hobby leuk om te doen maar niet hetgeen dat ik zoek om lichamelijk conditie te krijgen.

ben 36, veels te oud om nog prof te worden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:10 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe oud ben je nu? Heb je de ambitie om nog prof te worden of denk je dat je sub-prof blijft of amateur of welke indelingen er allemaal zijn?

Inderdaad meer een spel net als darten en schaken het geval is.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
idd, lang op de hometrainer is een hel, maar je moet toch wat.
als je rennen leuk vindt, kun je dat beter doen. buitenlucht is sowiwso ook beter voor imo
bowlen is wel tof, maar meer een spel dan een sport

Amateur zijn kan net zo uitdagend zijnquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ben 36, veels te oud om nog prof te worden.
blijf amateur, en 's zomers lekker een paar weken fietsen in de bergen

helemaal eens.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:13 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad meer een spel net als darten en schaken het geval is.
Hoewel ze bij bowling ook competitie en toernooien gooien en dan beweren ze daar ook vaker dat het wel degelijk een sport is. Maar zo beweren ze van schaken en darten dat het ook een sport is.
Lichamelijk gezien is het echter niet dat je zegt dat je bezig bent met top-prestaties verleggen. Dat is voor mij al een reden dat het geen sport is zoals ik naar sport kijk bij de echte sporten

Een denk-sport eerder misschien, goed kunnen focussen en mikken en dan met een bier op tafel gooienquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
helemaal eens.
het is wel leuk om naar te kijken, dat wel, en ik vind het best knap als zo'n darter een 180-er gooit, maar uitindelijk is het een trucje, geen echte lichamelijke prestatie

ik zie het ook meer als het beste uit mezelf halen, en dat kan iedereen, op elk niveau.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:14 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Amateur zijn kan net zo uitdagend zijn
Tennissen als amateur daar kun je ook jezelf blijven verbeteren maar zo is dat bij alle sporten zo. Meteen op het hoogste niveau hoeft toch niet? Hoewel sommigen alleen maar genoegen nemen met het allerhoogste niveau.
Bij prof is het ook vaak niet meer om het plezier met al die verplichtingen richting je sponsor en de interviews voor radio en tv.

ja, je moet eerst willen en zin hebbenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:17 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Een denk-sport eerder misschien, goed kunnen focussen en mikken en dan met een bier op tafel gooien
Bowling hetzelfde geval.
Je bent meer tussen de oren bezig, maar dan weer anders tussen de oren bezig als bij de topsporten. Ook bij topsport gaat het toch om mentale bezigheden.
Mentaal gezien bezig zijn in de sport dus ookVoorbereiden op een training of wedstrijd. Ik denk dat ik me mentaal moet gaan voorbereiden op dit moment om te beginnen met sporten. Mentale voorbereiding anders zal ik nooit de sportschoenen aantrekken en ruim dek kiezen op de straat
Het begint met die eerste stap en die eerste stap is toch mentaal van aard of niet?

Helemaal waarquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ik zie het ook meer als het beste uit mezelf halen, en dat kan iedereen, op elk niveau.
ben afgelopen zomer met mijn broer in de alpen wezen fietsen (nee, was nog een jaar eerder). hij is dan een half uur later bovenop zo'n berg dan ik, maar voor hem is het net zo'n prestatie.
doet 'ie weliswaar een half uur langer om op alpe d'huez boven te komen dan ik, maar 90% van de mensen zou niet eens halverwege komen.
dat zeiden we nog tegen elkaar op lanzarote. in het reisgidsje stond dat het er goed fietsen was, omdat het niet zo steil wad. ik ben er heilig van overtuigd dat 90% van de mensen niet eens het dorp uit zouden komen. direct het dorp uit was het namelijk verschrikkelijk steil (was overigens niet daar dat ik ben gevallen). iemand zonder ervaring in de bergen zou daar een verkeerde versnelling hebben opstaan en omvallen.

Tot laterquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ja, je moet eerst willen en zin hebben
we hebben het topic al bijna volgespamd, ik ga maar weer eens
nice talking to you

* wap *quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:25 schreef sararaats het volgende:
*wip*

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |