ja, dat kan.quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:48 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik kom even binnen vallen![]()
Kan het zijn dat ik aan het afvallen ben omdat ik gestopt ben met anti depressivaWie weet was de seroxat wel een dikmaker
Heb 7 jaar constant anti depressiva gehad bijna, nu de langste tijd zonder en nu begin ik dus af te vallen
Stukken beter dan voorheen Wombcatquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ja, dat kan.
sporten is(mits je niet valt
)
het gaat goed met je zo te zien![]()
![]()
iddquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:14 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Stukken beter dan voorheen Wombcat
Stukken beter en dat is een hele opluchting want constant in klote gemoedstoestand leven dat is geen leven hebben.
probleem met de medici is alleen dat ze wel vrij snel geneigd zijn ze voor te schrijven, zonder echt goed na te gaan of er niet lichamelijke klachten aan ten grondslag liggen. komt ook deels omdat veel mensen snel de medicijnen grijpenquote:Sporten inderdaadSporten zonder te vallen zeker te weten ook
Ben 1 keer gevallen tijdens het sporten, bij tennissen trapte ik tegen een bal aan en toen viel ik zomaar over die bal heen omdat ik niet goed tegen de bal trapte
En toen had ik de pols geneusd.
Sporten komende week helemaal oppakken als ik me zo blijf voelen als afgelopen dagen, ik voel me meer levendig en ik maak het leven meer mee dus. Ik was even op gesprek net en vroeg daar even naar en dat hebben dus veel mensen die stoppen met anti depressiva, je voelt je meer in leven en je maakt het leven meer mee. Anti depressiva heeft dus een verdovend effect op de gemoedstoestand. Heb dus jaren geleefd in verdovende toestand en nu pas merk ik het verschil dat ik weer tot leven begin te komen. Anti depressiva is dus ook een middel dat ze liever niet voorschrijven, soms is het echter nodig om de depressie niet te erg te laten worden.
jammerquote:Maar op dit moment vrij weinig te klagen dus
Heb nog plannen richting de toekomst en zolang er nog plannen zijn is er niets aan de hand
Zie net in het banmeldtopic dat Mirage een week weg is van fok!![]()
Mirage ik ga je missen
Het is ook vaak te ongeduldig zijn bij klachten, vaak is rust het beste middel om te herstellen van een depressie of burn-out. Je kunt wel meteen middelen voorschrijven maar rust is net zo sterk als geneesmiddel. En je hebt nog tijd die de wonden heelt. Tijd en rust is denk ik krachtiger dan anti depressiva en de andere middelen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:25 schreef Wombcat het volgende:
probleem met de medici is alleen dat ze wel vrij snel geneigd zijn ze voor te schrijven, zonder echt goed na te gaan of er niet lichamelijke klachten aan ten grondslag liggen. komt ook deels omdat veel mensen snel de medicijnen grijpen
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:52 schreef Marietje_34 het volgende:
Hallo dan
Wat een woei wat een woei weer gisterMoest vanuit Leiden terug naar huis in Amsterdam en er reed NIKS meer. Uiteindelijk met 3 mensen die ik tegenkwam met z'n vieren een veels te dure taxi naar A. genomen, en toen kon ik nog de halve stad doorlopen want veel trams reden ook niet.
Na een krappe 6 uur was ik thuis![]()
![]()
Ja, dat is mij gelukkig bespaard geblevenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:56 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad was het gisteren woei woei en waai waai. En vandaag is het helemaal windstil in het zuiden. Stilte na de storm
Op het nieuws vanmorgen hoorde ik dat mensen tot 02:30 in de nacht in de file gestaan hebben![]()
Dankequote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:57 schreef Marietje_34 het volgende:
Gecondoleerd DV, met je oom.
Ik zag vanmorgen ook overal omgewaaide bomen. Op het nieuws hadden ze ook mensen laten zien die gestrand zijn op NS stations, die moesten gewoon op het station slapenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:02 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ja, dat is mij gelukkig bespaard geblevenDeze ochtend hoor ik de hele tijd zagen, ik denk dat er aardig wat bomen zijn omgewaaid in het park tegenover mij.
Ik zie de dood ook niet als iets ergs ofzoquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:06 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen ook overal omgewaaide bomen.
Ik kijk nu ineens anders tegen de dood aanAls de tijd daar is dan is de tijd daar. Eeuwig leven had ik het vroeger vaker over maar wie weet is dat niet eens zo aantrekkelijk. Stel ik leef tot mijn 90ste dan heb ik nog 60 jaar te gaan. Wie weet ben ik tegen die tijd wel levensmoe omdat het lang genoeg geduurd heeft
dat te optimistisch, te impulsief etc. is erg herkenbaar !! Al ik heb ik gelukkig door de jaren heen wel mezelf aardig leren kennen waardoor ik dat soort dingen nu beter onder controle heb over het algemeen. In idd, jouw ziekte heeft een lichamelijke oorzaak, zo zie ik dat wel tenminste.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:30 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat kan inderdaad een reden zijn, de chemie in de hersens. En dan is het weer zo dat de chemie in de hersens dus echt gevoelig is voor kleine wisselingen. Een kleine afwijking in de chemie, een beetje teveel van dit of net dat beetje teveel van dat kan weer voor een dip zorgen. Voor een dip en in mijn geval juist voor het omgekeerde van een dip, teveel euroforie. Te optimistisch en te losbandig. Te loslippig en te impulsief.
En dan heb je ook nog eens zoveel verschillende stoffen in je hersens, tis dan net een kwestie van geluk hebben dat het allemaal in balans is. Hersens zijn het meest complexe orgaan ook.
Dus wat ik heb meegemaakt is in principe een pure lichamelijke ziekte, daarbij speelt dan wel de geest een rol en de ziel en nog meer. Tis niet makkelijk, maar des te interessanter om ermee bezig te zijn
Ik zou mijn eigen hersens wel eens willen open snijden, kon dat maar. Mijn eigen hersens ontledenOm ook te zien waar ik nu mee te maken heb de hele tijd, ik weet dat ik hersens in mijn schedel heb zitten maar ik heb ze nog nooit van dichtbij gezien en nog nooit aangeraakt.
Dan kun je natuurlijk chirurg worden en hersens van anderen aanraken, maar ik wil mijn eigen hersens zien en erin snijden en nog meer. Ook testjes uitvoeren en experimenten uitvoeren met mijn eigen hersens, dan zou het in principe ideaal zijn als ze een kloon maken van mijn lichaam, dat ze mijn hersens exact namaken zoals ik ze nu hier heb.
Klinkt dat extreem of valt dat mee
Endorfine was ik aan het zoeken als stof in de hersensquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:35 schreef Wombcat het volgende:
chemie in je hersens. daarom is sporten zo goed. ten eerste maak je tijdens het sporten je hoofd leeg. ten tweede maakt je lichaam na het sporten endorfine aan, en daar wordt je vrolijk vannatuurlijke drugs dus
* Wombcat is ook endorfineverslaafd (op de goede manier
Mij vertellen ze ook vaker dat de scherpe kantjes van je karakter eraf gaan gedurende de loop der jaren. Eerst wild in de jonge jaren en daarna als je ouder wordt steeds wijzer en verstandiger en zeker ook rustiger. Ik merk dat dus ook zeker in mijn eigen leven. Altijd hectisch en snel en gedreven en te hard van stapel en dan heb ik als op dagen van vandaag het idee dat ik gewoon helemaal kalm rustig in balans en volwassen ben op de een of andere manier. Volwassen is dan een groot woord maar ik bedoel dan te zeggen dat ik mezelf vaak niet onder controle had, mijn ziel speelde misschien een spelletje met mij of wat anders.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:40 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dat te optimistisch, te impulsief etc. is erg herkenbaar !! Al ik heb ik gelukkig door de jaren heen wel mezelf aardig leren kennen waardoor ik dat soort dingen nu beter onder controle heb over het algemeen. In idd, jouw ziekte heeft een lichamelijke oorzaak, zo zie ik dat wel tenminste.
En nee, ik vind dat niet zo extreem hoor :-) Laatste tijdens het zappen kwam ik op Talpa een programma tegen waar een autopsie werd uitgevoerd op een mens. Erg interessant![]()
da's mooi US!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:56 schreef UncleScorp het volgende:
* UncleScorp komt maar ff melden dat zn vrouw aan de beterhand is![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |