Even over mijn zogenaamde ziekte.   Het is een opeenstapeling van factoren geweest waardoor ik de kluts kwijt raakte.
A) Veel uitgaan, 4 keer per week doorzakken tot de vroege uurtjes als student.
B) Een zware studie en stage waar ik veel energie in moest stoppen maar geen tijd meer voor had
C) 6 keer per week sporten dat ook tijd eistte, geen tijd meer over, stress stress stress.
D) 6 maanden gestopt met roken en ineens een stevige joint met top44 erin, en nog 30-40 bier.
Is het dan niet best logisch dat je doordraait en dat het herstellen een hele tijd kan duren 
![]()
Is het dan meteen een ziekte of is het een samenkomst van omstandigheden geweest?
De episodes die daarna volgden dat was dus herstellen van de eerste periode. Naar verloop van tijd wordt het steeds beter, en ik merk dat het zonder medicatie nog beter gaat qua herstellen.
Wie weet print ik deze post wel uit 
![]()
  Ben sowieso van plan om iets op papier te zetten over hoe ik ertegen aan doe kijken.  Op papier is het al snel duidelijker.
Je kunt het een chronische ziekte noemen of je noemt het even de hectiek die de oorzaak is van de ellende, de hectiek die gepaard kan gaan in een leven van een jong mens die midden in het leven staat en zomaar doet feesten in volle glorie.
Die ene teug van de joint was dus echt de doorslaggevende factor, ik kan het nog herinneren alsof 2000 gisteren was.  1 teug en de wereld nam andere vormen aan.
Is het dan genetisch bepaald of is het bepaald door de cannabis en de rest 
![]()
En zo kom ik dus wederom uit op twijfel richting de gezondheidszorg. Zoals dat vaker gebeurt alleen hou ik me er niet altijd mee bezig.  Alleen nu even op momenten dat ik niet bewust ben van ziekte en dus ook op momenten dat de medicatie 8 van de 10 keer vergeten wordt.
Dan speelt volle maan ook mee natuurlijk, maar ook dat is een factor omdat het lichter is 's nachts. En zo belangrijk is die volle maan niet te noemen.
Ik voel me dus niet ziek, ik ben doorgedraaid door teveel hooi op de feest vork en studie vork en sport vork