ha haquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:34 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
het incident betreft de storm en de daar door onstane overlast
En 'de omgeving', daar zit o.a. ik dus. Vind je het gek dat ik even nog iets meer belangstelling heb voor wat er precies aan de hand is? (ik geloof brand dus, als ik het goed begrepen heb)quote:GRIP 2: Grootschalig incident met uitstraling naar omgeving.
Nee, is gewoon 'brandweer' die wordt opgeroepen voor stormschade verspreidt over de omgeving.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:38 schreef Jane het volgende:
En 'de omgeving', daar zit o.a. ik dus. Vind je het gek dat ik even nog iets meer belangstelling heb voor wat er precies aan de hand is? (ik geloof brand dus, als ik het goed begrepen heb)
jukkie.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:37 schreef Elvi het volgende:
13:35:16 18-01-07 1 G AMBU LIFELINER 1 / MMT: INZET MKA : I 15 A / NIEUWVENNEP/ TRAUMATISCHE AMPUTATIE
701181335160120999 0120999 RAVAA Amsterdam ( Lichtkrant )
701181335160120988
13:35:16 18-01-07 28 G AMBU LIFELINER 1 / MMT: INZET MKA : I 15 A / NIEUWVENNEP/ TRAUMATISCHE AMPUTATIE
701181335160120988 HELI 0120988 RAVAA Amsterdam ( Trauma Heli Lifeliner 1 )
Ieuw![]()
Op dat nummer?quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:35 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Daar zit een dependance van de Godelindeschool.
nicequote:Op donderdag 18 januari 2007 13:36 schreef Crazy-M het volgende:
De grip indeling volgens pd5hw site:
GRIP 0 = Dagelijks optreden van de hulpdiensten/'Motorkapoverleg'
GRIP 1 = Incident + gecoördineerde multidisciplinaire inzet CTPI
GRIP 2 = Grootschalig incident + gecoördineerde multidisciplinaire inzet CoPI + ROT
GRIP 3 = Ramp / zwaar ongeval in één gemeente CoRT + ROT + GBT [Gemeentelijk Beleidsteam]
GRIP 4 = Ramp / zwaar ongeval in meerdere gemeenten CoRT + ROT + GBT's + RBT
GRIP 5 = Ramp / crisis in meerdere provincies / landen CoRT + ROT + GBT's + RBT + PCC+DCC + NCC
Prio indeling:
Prio 1 = spoedeisend, met optische en geluidssignalen
Prio 2 = gepaste spoed, zonder optische en geluidssignalen
Prio 3 = zonder spoed
Prio 5 = geen uitruk, mededeling, test
VOS = Vliegtuig Ongeval Schiphol.
VOS 1 -> 'pan pan call', een waarschuwing van de piloot dat er iets niet in orde is, kan van alles zijn.
VOS 2 -> 'may day call', een waarschuwing dat er een serieus probleem is, minder dan 50 pax.
VOS 3 -> 'may day call', een waarschuwing dat er een serieus probleem is 50-250 pax.
VOS 4 -> 'may day call', een waarschuwing dat er een serieus probleem is 250 of meer pax.
VOS 5 -> 'crash', spreekt voor zich, minder dan 50 pax.
VOS 6 -> 'crash', spreekt voor zich 50-250 pax.
VOS 7 -> 'crash', spreekt voor zich 250 of meer pax.
Ah, oké.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:39 schreef Impry het volgende:
[..]
Nee, is gewoon 'brandweer' die wordt opgeroepen voor stormschade verspreidt over de omgeving.
klopt, maar ik dacht, zal dat wel achterwegen latenquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:40 schreef Thrilled het volgende:
[..]
nice
Bij de brandweer kan er in plaats van het voorvoegsel "prio", ook het soort oproep staan.
* BR = Brand (bijv. BR1)
* HV = Hulpverlening (bijv. HV2)
* VKO = Verkeersongeval (bijv. VKO1)
* WO = Waterongeval (bijv. WO3)
je bak is ook weg dusquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:37 schreef PirE het volgende:
Ik denk dat ik een nieuwe afvalbak moet halen. Donderdag is de vaste ophaaldag en heb dus vanochtend braaf de afvalbak aan de weg gezet.. Ik ben in ieder geval van mijn afval verlost, maar moet denk ik wel een nieuwe bak halen
![]()
![]()
Ben nu dit incident aan het volgen op de portofoon, zeer interessant maar staat volgens mij verder los/buiten de stormquote:13:32:59 18-01-07 24 G BRAN P 1 5631 BEETHOVENSTRAAT 14 AXEL Binnenbrand Rons Hairfashion AXEL
701181332591303331 1303331 BRW Terneuzen ( TAS-5631 )
701181332591301853 1301853 BRW Axel ( Blusgroep 1 )
701181332591301850 1301850 BRW Axel ( Lichtkrant Kazerne )
701181332591300034 1300034 BRW Zeeland ( OvD Midden Zeeuws Vlaanderen )
701181332591300001 1300001 BRW Zeeland ( Lichtkrant RAC Middelburg )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |