ha haquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:34 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
het incident betreft de storm en de daar door onstane overlast
En 'de omgeving', daar zit o.a. ik dus. Vind je het gek dat ik even nog iets meer belangstelling heb voor wat er precies aan de hand is? (ik geloof brand dus, als ik het goed begrepen heb)quote:GRIP 2: Grootschalig incident met uitstraling naar omgeving.
Nee, is gewoon 'brandweer' die wordt opgeroepen voor stormschade verspreidt over de omgeving.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:38 schreef Jane het volgende:
En 'de omgeving', daar zit o.a. ik dus. Vind je het gek dat ik even nog iets meer belangstelling heb voor wat er precies aan de hand is? (ik geloof brand dus, als ik het goed begrepen heb)
jukkie.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:37 schreef Elvi het volgende:
13:35:16 18-01-07 1 G AMBU LIFELINER 1 / MMT: INZET MKA : I 15 A / NIEUWVENNEP/ TRAUMATISCHE AMPUTATIE
701181335160120999 0120999 RAVAA Amsterdam ( Lichtkrant )
701181335160120988
13:35:16 18-01-07 28 G AMBU LIFELINER 1 / MMT: INZET MKA : I 15 A / NIEUWVENNEP/ TRAUMATISCHE AMPUTATIE
701181335160120988 HELI 0120988 RAVAA Amsterdam ( Trauma Heli Lifeliner 1 )
Ieuw![]()
Op dat nummer?quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:35 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Daar zit een dependance van de Godelindeschool.
nicequote:Op donderdag 18 januari 2007 13:36 schreef Crazy-M het volgende:
De grip indeling volgens pd5hw site:
GRIP 0 = Dagelijks optreden van de hulpdiensten/'Motorkapoverleg'
GRIP 1 = Incident + gecoördineerde multidisciplinaire inzet CTPI
GRIP 2 = Grootschalig incident + gecoördineerde multidisciplinaire inzet CoPI + ROT
GRIP 3 = Ramp / zwaar ongeval in één gemeente CoRT + ROT + GBT [Gemeentelijk Beleidsteam]
GRIP 4 = Ramp / zwaar ongeval in meerdere gemeenten CoRT + ROT + GBT's + RBT
GRIP 5 = Ramp / crisis in meerdere provincies / landen CoRT + ROT + GBT's + RBT + PCC+DCC + NCC
Prio indeling:
Prio 1 = spoedeisend, met optische en geluidssignalen
Prio 2 = gepaste spoed, zonder optische en geluidssignalen
Prio 3 = zonder spoed
Prio 5 = geen uitruk, mededeling, test
VOS = Vliegtuig Ongeval Schiphol.
VOS 1 -> 'pan pan call', een waarschuwing van de piloot dat er iets niet in orde is, kan van alles zijn.
VOS 2 -> 'may day call', een waarschuwing dat er een serieus probleem is, minder dan 50 pax.
VOS 3 -> 'may day call', een waarschuwing dat er een serieus probleem is 50-250 pax.
VOS 4 -> 'may day call', een waarschuwing dat er een serieus probleem is 250 of meer pax.
VOS 5 -> 'crash', spreekt voor zich, minder dan 50 pax.
VOS 6 -> 'crash', spreekt voor zich 50-250 pax.
VOS 7 -> 'crash', spreekt voor zich 250 of meer pax.
Ah, oké.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:39 schreef Impry het volgende:
[..]
Nee, is gewoon 'brandweer' die wordt opgeroepen voor stormschade verspreidt over de omgeving.
klopt, maar ik dacht, zal dat wel achterwegen latenquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:40 schreef Thrilled het volgende:
[..]
nice
Bij de brandweer kan er in plaats van het voorvoegsel "prio", ook het soort oproep staan.
* BR = Brand (bijv. BR1)
* HV = Hulpverlening (bijv. HV2)
* VKO = Verkeersongeval (bijv. VKO1)
* WO = Waterongeval (bijv. WO3)
je bak is ook weg dusquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:37 schreef PirE het volgende:
Ik denk dat ik een nieuwe afvalbak moet halen. Donderdag is de vaste ophaaldag en heb dus vanochtend braaf de afvalbak aan de weg gezet.. Ik ben in ieder geval van mijn afval verlost, maar moet denk ik wel een nieuwe bak halen
![]()
![]()
Ben nu dit incident aan het volgen op de portofoon, zeer interessant maar staat volgens mij verder los/buiten de stormquote:13:32:59 18-01-07 24 G BRAN P 1 5631 BEETHOVENSTRAAT 14 AXEL Binnenbrand Rons Hairfashion AXEL
701181332591303331 1303331 BRW Terneuzen ( TAS-5631 )
701181332591301853 1301853 BRW Axel ( Blusgroep 1 )
701181332591301850 1301850 BRW Axel ( Lichtkrant Kazerne )
701181332591300034 1300034 BRW Zeeland ( OvD Midden Zeeuws Vlaanderen )
701181332591300001 1300001 BRW Zeeland ( Lichtkrant RAC Middelburg )
das al de hele dag tochquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:44 schreef Flyduck het volgende:
gvd a2 afgesloten!!
Zou er dan toch een mongool zijn geweest die het water op is gegaanquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:42 schreef MrJones het volgende:
13:41:23 18-01-07 11 I AMBU A1 Zuiderstrand DEN HAAG ( GV )
en hier zie je waardoorquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:43 schreef Oom_Agent het volgende:
Geen treinverkeer meer tussen:
Utrecht - Leiden
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Rotterdam - Den Haag HS
Minder treinen vertraging tot 60 minuten
Rotterdam/Den Haag - Utrecht
Breda - Dordrecht - Rotterdam
Den Haag - Schiphol/Haarlem - Amsterdam
Amsterdam - Amersfoort
ja maar nu moet je echt omrijden via A1 en A27quote:
Dat is straks een zooitje, nu rijden er ook geen treinen meer tussen Utrecht en Den Bosch. Als die snelweg nog dicht zit is er helemaal geen kans meer om van Utrecht naar het zuiden te komen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:44 schreef Flyduck het volgende:
gvd a2 afgesloten!!
Voor mij ook niet zo'n geruststellend bericht, dit.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:46 schreef Razor21 het volgende:
0704999 13:40:06 18-01-07 alle ploegen opkomen in kazerne hilversum!!! BRW Gooi & Vechtstreek
0703904 13:40:06 18-01-07 alle ploegen opkomen in kazerne hilversum!!! BRW Gooi & Vechtstreek
0703164 13:40:06 18-01-07 alle ploegen opkomen in kazerne hilversum!!! BRW Gooi & Vechtstreek
Toch even mijn zus bellen die zit in Huizen mag ze wel even kjiken bij mijn huis vertrouw het voor geen meter daar in het Gooi![]()
![]()
Afgelopen vrijdag was het ook al afgesloten, toen lagen er een paar dakpannen los. Benieuwd hoe het nu is.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:46 schreef MrJones het volgende:
Een op drift geraakt schip heeft bij de
Maasvlakte een olieleiding beschadigd.
Er stroomt olie in het water en er is
veel stank,tot in Den Haag.In de grote
steden zijn veel afgewaaide dakpannen
en takken.Het hoofdpostkantoor aan de
Neude in Utrecht en een aantal straten
eromheen zijn daarom afgesloten.
NOS TXT
Olielekquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:46 schreef MrJones het volgende:
Een op drift geraakt schip heeft bij de
Maasvlakte een olieleiding beschadigd.
Er stroomt olie in het water en er is
veel stank,tot in Den Haag.In de grote
steden zijn veel afgewaaide dakpannen
en takken.Het hoofdpostkantoor aan de
Neude in Utrecht en een aantal straten
eromheen zijn daarom afgesloten.
NOS TXT
Ik zit hier onder de enorme hoge oude Hilversumse bomen. Enig. Ik hoor alleen maar knakkende takken, enorm lawaai van de wind door de bomen en zo af en toe een knal van iets wat omwaait. Zonet nog een enorme "krak" en een supertak die gelukkig naast ons huis terechtkomt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:46 schreef Razor21 het volgende:
0704999 13:40:06 18-01-07 alle ploegen opkomen in kazerne hilversum!!! BRW Gooi & Vechtstreek
0703904 13:40:06 18-01-07 alle ploegen opkomen in kazerne hilversum!!! BRW Gooi & Vechtstreek
0703164 13:40:06 18-01-07 alle ploegen opkomen in kazerne hilversum!!! BRW Gooi & Vechtstreek
Toch even mijn zus bellen die zit in Huizen mag ze wel even kjiken bij mijn huis vertrouw het voor geen meter daar in het Gooi![]()
![]()
Treintrajecten vallen stuk voor stuk uit inderdaadquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:47 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Dat is straks een zooitje, nu rijden er ook geen treinen meer tussen Utrecht en Den Bosch. Als die snelweg nog dicht zit is er helemaal geen kans meer om van Utrecht naar het zuiden te komen.
Ik verwacht dat, als die buienlijn komt met windstoten van 140 km/u, er straks ook helemaal geen treinen meer rijden in de avondspits.
Naast mn huis staat ook zo'n oude boom... die gaat wel erg heen en weerquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:50 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik zit hier onder de enorme hoge oude Hilversumse bomen. Enig. Ik hoor alleen maar knakkende takken, enorm lawaai van de wind door de bomen en zo af en toe een knal van iets wat omwaait. Zonet nog een enorme "krak" en een supertak die gelukkig naast ons huis terechtkomt.
Hoop maar dat er geen bomen omwaaien, maar eng vind ik het wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |