quote:Vanwege de harde wind wordt u gewaarschuwd voor gevaarlijke situaties
die vooral rond het gebouw van EWI kunnen ontstaan. Fietsers wordt
geadviseerd af te stappen en net als voetgangers de overzijde
(TNW/CiTG-zijde) van de Mekelweg te kiezen.
Due to extremely powerful gusts of wind, please notice dangerous
situations may occur around the building of EWI (faculty of Electrical
Engineering, Mathematics and Computer Science). People are advised to
step off their bikes and to walk across the street (on the side of the
faculty of Applied Sciences / faculty of Civil Engineering &
Geosciences) of the Mekelweg.
De vertraging in de bewegingssnelheid is zelfs zodanig dat de drukdaling enige tijd stagneerde. nu daalt de druk weer, op Terschelling huidige drukstand 977 hPa en 994 hPa in Maastricht. 17 hPa drukverschil dus.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:12 schreef Drugshond het volgende:
Heeft er nog iemand wat luchtdrukkaarten ?
Het klinkt mij ook wat overdreven in de oren maar ik snap de bezorgdheid.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:15 schreef shmoopy het volgende:
Laat ie dat vanavond nog een keer herhalen dan, want op school vonden ze het volgens mij maar raar dat ik m'n kinderen kwam halen.
Vooralsnog blijven de platen van de twee torens naast het station nog rustig zitten. Een paar jaar geleden was dat wel anders, toen lagen ze op het spoor en is het treinverkeer stilgelegdquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:15 schreef BobRooney het volgende:
Heb net een wandeling gemaakt in Hoofddorp, waait toch behoorlijk. Moest soms echt tegen de wind in leunen. Voor de rest paar blaadjes in me gezicht gehad![]()
quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:15 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Laat ie dat vanavond nog een keer herhalen dan, want op school vonden ze het volgens mij maar raar dat ik m'n kinderen kwam halen.
Daar liep ik net langsquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:17 schreef Vectra het volgende:
[..]
Vooralsnog blijven de platen van de twee torens naast het station nog rustig zitten. Een paar jaar geleden was dat wel anders, toen lagen ze op het spoor en is het treinverkeer stilgelegd
een vriend van mij kijkt uit op die hoek, iedereen waait echt wegquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja het zal daar wel lekker gaan tochten.
Heb er goed zicht op vanuit kantoor, maar we beginnen hier lichtjes zeeziek te worden van het schommelen van het gebouwquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:19 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Daar liep ik net langs![]()
Ze staan er nog netjes bij inderdaad
Ja, volgens GFS zou het nu 14 hPa zijn.. dus onderschat. Ik denk dat een 11 bft erin zit in Noord-Holland en de Wadden. Mogelijk windstoten rond de 140 km/u. Koufront trekt tussen 13.00 uur en 16.00 uur Nederland over.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:16 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
De vertraging in de bewegingssnelheid is zelfs zodanig dat de drukdaling enige tijd stagneerde. nu daalt de druk weer, op Terschelling huidige drukstand 977 hPa en 994 hPa in Maastricht. 17 hPa drukverschil dus.
[afbeelding]
bron weerwoord
Het bouwt langzaam op naar het eind van middag, tussen 16 en 18 uur. Dan zijn de zwaarste windstoten in het land, 145 km/u. Voor het ultieme hoogtepunt moet je op Terschelling zijn maar dat is denk ik niet meer te bereiken, op het vaste land zou ik zeggen dat het hoogtepunt bij Den Helder is, daar is de storm het zwaarst.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:18 schreef Maisnon het volgende:
Hoe laat, en vooral waar is het ultieme hoogtepunt?
Niets van waar, ik vind dat je groot gelijk hebt, mijn oppaskabouters zijn ook niet gebracht, veel te gevaarlijk en men weet zelf niet eens hoe het zich gaat ontwikkelen, Gerrit Hiemstra heeft het onderschat, nou dan weet ik het helemaal niet meer, gewoon lekker thuisblijven!quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:15 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Amsterdam 129quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:23 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
maar zo zwaar istie helemaal niet
Recentelijk is wat vertraging opgetreden in de treksnelheid van de kern, ik denk dat de KF passage wat later valt. Precies in de avondspits eigenlijk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:20 schreef maniack28 het volgende:
Mogelijk windstoten rond de 140 km/u. Koufront trekt tussen 13.00 uur en 16.00 uur Nederland over.
Heel goed van je shmoop !quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:15 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dat hoop ik ookquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:24 schreef MrBadGuy het volgende:
Hopelijk rijden de treinen om 5 uur nog in leeuwarden![]()
Sinds 2002 jaquote:
Estofex meldt windstoten tot 40m/s ofwel 144 km/h bij de passage van het front. weerwoord.bequote:Op donderdag 18 januari 2007 12:24 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Amsterdam 129
Oosterschelde 117
Rotterdam 117
km/u windstoten.... nu al... 130 ... in A'dam...
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor er een 140+er wordt gemeten!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |