Er zit wel wat verschil tussen de 'windstoot' en 'windsnelheid' hèquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:50 schreef Vava het volgende:
[..]
WowHansweert zelfs 11. Daar zit ik zo'n 15 kilometer vandaan
Ik zit in de buurt van dat Nationale Nederlanden/ING gebouw over de snelweg.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:53 schreef Brupje het volgende:
[..]
zit je in de buurt van oud rijswijk? check ff of me huis het houd ;p
quote:11:46 uur Noord en Zuid Holland Door de weersomstandigheden rijden er tussen Dordrecht, Rotterdam, Den Haag, Leiden, Haarlem en Amsterdam minder treinen. Houdt u ook op andere trajecten rekening met vertraging. Vertraging: 15-30 minuten.
Ik had het ook over de windstoot, was niet zo duidelijk idd.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:54 schreef FJD het volgende:
[..]
9 hoor11 is de windstoot maar die zit langs de kust al goed op 12bft.
Jajaquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:54 schreef Zwartkijken het volgende:
[..]
Er zit wel wat verschil tussen de 'windstoot' en 'windsnelheid' hè.
Ik heb nog geen natte voetenquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:53 schreef Qwea het volgende:
hoe zit het met de dijken bij Den Helder? Houden die het nog een beetje? Aangezien die vrij oud zijn
Ja, volgens mij in de winter van 1990. Toen die heftige storm was.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:59 schreef Hertog_Martin het volgende:
Is het ooit windkracht 12 geweest in Nederland?
Getijde (eb, vloed, springvloed, doodtij)quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:53 schreef Qwea het volgende:
hoe zit het met de dijken bij Den Helder? Houden die het nog een beetje? Aangezien die vrij oud zijn
het zou me niet verbazen als het nu ook (plaatselijk) gehaald wordtquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:01 schreef Party_P het volgende:
[..]
Ja, volgens mij in de winter van 1990. Toen die heftige storm was.
Ja, dat weet ik nog wel. De dakpannen vlogen door de stratenquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:01 schreef Party_P het volgende:
[..]
Ja, volgens mij in de winter van 1990. Toen die heftige storm was.
Toen gingen we met school naar een zwembad in Vlissingen, het was lange tijd niet duidelijk of we terug mochten naar Goesquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik nog wel. De dakpannen vlogen door de straten
das heftig. Ik was toen 4 jaar oud en weet daar dus niks meer vanafquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik nog wel. De dakpannen vlogen door de straten
Zie ook: http://www.vid.nlquote:Verkeeralarm
Een verkeeralarm wordt uitgegeven door het KNMI en Rijkswaterstaat en is een bijzondere vorm van het weeralarm. Wanneer het weer bijzonder slecht dreigt te worden en dat van invloed zal zijn op de veiligheid voor wat betreft het wegverkeer, wordt een weeralarm uitgedaan. De VID neemt dit weeralarm over in haar verkeersinformatie.
Voorbeelden van verkeeralarmen zijn plotselinge gladheid, hevige sneeuwval en zware storm. De VID neemt een verkeeralarm mee in haar berichtgeving op radio- en televisie, internet en 0900-8855. Op internet wordt bij een verkeeralarm een rode balk bovenin beeld getoond met daarin een verwijzing naar een nieuwsbericht waarin het verkeeralarm wordt toegelicht.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:05 schreef PizzaSalami het volgende:
Na 17 jaar trouwe dienst vliegen de dakpannen hier er af.
Woow, blij dat ik een paar uur te vroeg naar school ben gegaan. Dit loopt gierend uit de klauwen!quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:06 schreef Suijk het volgende:
11:46 uur Noord en Zuid Holland Door de weersomstandigheden rijden er tussen Dordrecht, Rotterdam, Den Haag, Leiden, Haarlem en Amsterdam minder treinen. Houdt u ook op andere trajecten rekening met vertraging. Vertraging: 15-30 minuten.
Dat gaat dus gigantisch in de soep lopen.
ach heeft de brandweer ook weer te doenquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:06 schreef Falco het volgende:
Op de P2000-pagina zijn er nu gauw zo'n 6 tot 10 meldingen per minuut.
Als je onder dat dak van de UU ligt, ziet het er denk ik niet lekker uit.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:07 schreef Nouk het volgende:
Ik denk dat er wel doden gaan vallen vandaag. Zover dat nog niet is gebeurd.
Zit hier in Hoofddorp op de 8e verdieping anders nog steeds aardig te schommelen......quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:39 schreef BobRooney het volgende:
Hoofddorp lijkt wel weer rustiger te worden. Waait nog wel, maar tis droog.
De postbode keek net ook al niet zo blij....quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:07 schreef Dichterbijer het volgende:
En ik maar wachten op mijn laptop die vandaag moet worden afgeleverd met dit weer
verbaasd me niksquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:10 schreef IkWilbert het volgende:
Zojuist bij het journaal van 12:00 uur, Gerrit Hiemstra vertelde dat ze de storm toch wat onderschat hebben en dat deze nog zwaarder wordt dan ze dachten.
DUH!!
Komt wel weer terug vanmiddag.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:11 schreef LoggedIn het volgende:
de wind is wel aan het afnemen
Laat ie dat vanavond nog een keer herhalen dan, want op school vonden ze het volgens mij maar raar dat ik m'n kinderen kwam halen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:10 schreef IkWilbert het volgende:
Zojuist bij het journaal van 12:00 uur, Gerrit Hiemstra vertelde dat ze de storm toch wat onderschat hebben en dat deze nog zwaarder wordt dan ze dachten.
DUH!!
quote:Vanwege de harde wind wordt u gewaarschuwd voor gevaarlijke situaties
die vooral rond het gebouw van EWI kunnen ontstaan. Fietsers wordt
geadviseerd af te stappen en net als voetgangers de overzijde
(TNW/CiTG-zijde) van de Mekelweg te kiezen.
Due to extremely powerful gusts of wind, please notice dangerous
situations may occur around the building of EWI (faculty of Electrical
Engineering, Mathematics and Computer Science). People are advised to
step off their bikes and to walk across the street (on the side of the
faculty of Applied Sciences / faculty of Civil Engineering &
Geosciences) of the Mekelweg.
De vertraging in de bewegingssnelheid is zelfs zodanig dat de drukdaling enige tijd stagneerde. nu daalt de druk weer, op Terschelling huidige drukstand 977 hPa en 994 hPa in Maastricht. 17 hPa drukverschil dus.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:12 schreef Drugshond het volgende:
Heeft er nog iemand wat luchtdrukkaarten ?
Het klinkt mij ook wat overdreven in de oren maar ik snap de bezorgdheid.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:15 schreef shmoopy het volgende:
Laat ie dat vanavond nog een keer herhalen dan, want op school vonden ze het volgens mij maar raar dat ik m'n kinderen kwam halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |