abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45463277
Ik heb donderdag 4 januari een internetbestelling geplaatst bij een 'kleine webshop' met dierenartikelen.
Ik heb toen direct geld over gemaakt naar hun rekening (¤ 182,50). Ik heb daarachter aan ook direct een e-mailtje gestuurd met de vraag wanneer mijn bestelling geleverd zou worden. Ik kreeg geen reactie. Daarna heb ik nog 3 maal proberen te bellen, maar de telefoon werd niet opgenomen.

Nu zag ik maandag 8 januari een betere aanbieding, en daarbij was ik ook niet tevreden over de gang van zaken omdat ik toch een groot geldbedrag had overgemaakt maar er helemaal geen reactie op kwam.
Toen heb ik besloten om deze bestelling te annuleren met mijn recht op cancelen binnen 7 dagen. Ik had in het mailtje mijn redenen verteld, dat ik een betere aanbieding had gezien en niet tevreden was over de gang van zaken, en in het mailtje gevraagd of hij het geld wilde terugstorten. Wat schept mijn verbazing, nog geen 5 minuten na het mailtje van de canceling belt hij op! Nu kan dat opeens wel. Hij vond het zeer vreemd dat ik ontevreden was over hem, hij vroeg of ik vaker internetbestellingen plaatste, ik heb hem verteld dat ik bijna alles via internet bestel, nou dan zou ik volgens hem wel moeten weten dat ik niet direct een e-mail hoef te verwachten wat de levertijd is. Ik zei dat ik dat niet met hem eens was. Hij wilde mijn geld wel terug storten maar pas een week later. Dat zou dus afgelopen maandag 15 januari zijn geweest, helaas heb ik het nog niet ontvangen. De reden dat hij het later wilde terugstorten was omdat hij bang was dat ik het bedrag zou storneren, wat helemaal niet kan, dit kan alleen bij automatisch incasso en daar was bij deze geen sprake van.

Nu heb ik hem dinsdag en gisteren weer een e-mail gestuurd, maar weer geen reactie. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Aangifte doen bij de politie?

Ohja, vergeten te vertellen, ik heb van verschillende mensen gehoord dat zij erg tevreden zijn over hun aankopen bij deze webshop, dus daarom had ik ook het vertrouwen om hier mijn bestelling te plaatsen en geld te storten.
Komkommertje
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:21:23 #2
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_45463451
Ik zou eerder het via de rechtsbijstand spelen. Dit heeft met consumentenrecht te maken. Ben je verzekerd voor rechtsbijstand? Zo ja, brief sturen waarin je aangeeft dat je anders het via de rechter gaat doen. Gaat de betreffende ondernemer erg veel centjes kosten lijkt me
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_45463509
Ik zou hem eens proberen te bellen.
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_45463558
Is persoonlijk ophalen geen optie?
Huh?
pi_45463588
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:24 schreef -Nielz- het volgende:
Ik zou hem eens proberen te bellen.
Het is de bedoeling om het vanavond te bellen, maar verwacht er weinig van aangezien ons vorige telefoongesprek alles behalve aangenaam was.
Komkommertje
pi_45463606
Wet kopen op afstand geeft je het recht om je bestelling binnen 7 dagen terug te sturen (die kosten betaal jij) en je geld terug te krijgen. Dus je kunt het altijd alsnog laten bezorgen en weer terug sturen.

Beide partijen kunnen kosten en moeite besparen door gewoon de bestelling te annuleren en er niet moeilijk over te doen.
pi_45463621
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:26 schreef Donders het volgende:
Is persoonlijk ophalen geen optie?
En dan het risico dat hij niet thuis is enzo... het ligt niet om de hoek namelijk!
Komkommertje
pi_45463647
nvm , lees weer eens half..
pi_45463666
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:29 schreef TheStonedOne het volgende:
nvm , lees weer eens half..
of zij dat willen doen
Een rolstoel bekleden met antilopen leer is nooit grappig
pi_45463673
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:29 schreef TheStonedOne het volgende:
Heb je geen internet bankieren ?

Als je dat wel hebt gewoon ff inloggen , en daar laten stagneren en anders ff je bank bellen en vragen of hun dat willen doen.

storneren
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_45463839
ik heb trouwens ongeveer hetzelfde probleem gehad.. ik had online een xbox 360 besteld en die heb ik na een week binnengekregen. toen mij nog niet alles duidelijk was voor het bestellen heb ik weleens met ze gemaild en ik kreeg altijd direct antwoord terug. maar goed de bestelling was dus binnen maar de xbox liep keer op keer vast, ik heb met vrienden gesproken en die zeiden dat dat bij heel veel xboxes gebeurd dus ik dacht weet je wat fuck die xbox ik wil gewoon mn geld terug en misschien koop ik ooit nog een nieuwe als ze foutloos zijn.. ik dus mailen naar die gasten dat ik mijn xbox wil terugsturen en mijn geld terug wil hebben. ik kreeg geen antwoord terug.. ik heb ook tientallen keren gebeld en er werd nooit opgenomen.. uiteindelijk ben ik in mijn vrije tijd langsgereden (3 kwartier rijden) kom ik daar aan en leg het probleem voor. zegt die vuile rat dat het niet kan omdat het binnen 7 dagen moet. dus ik werd pissig en zei dat het hun schuld was omdat ik zovaak contact heb gezocht! maar goed ze weigerden dus het geld terug te geven en gaven de drukte tijdens de feestdagen de schuld.. ze hebben hem gerepareerd ook al wilde ik dat eigenlijk niet. maar goed wat doe je eraan? consumentenbond inschakelen? das alleen maar duur..
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:37:52 #12
36027 komkommertje
KomKommertje!!!!
pi_45463846
Ik dacht ook altijd dat ik het recht had om overgemaakt geld te laten storneren... maar kwam er dus achter dat dat alleen kon met automatisch incasso. Dus ik baalde als een stekker. Ik had dat natuurlijk als eerste geprobeerd.
Komkommertje
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:40:13 #13
36027 komkommertje
KomKommertje!!!!
pi_45463909
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:37 schreef Linkmiegel het volgende:
ik heb trouwens ongeveer hetzelfde probleem gehad.. ik had online een xbox 360 besteld en die heb ik na een week binnengekregen. toen mij nog niet alles duidelijk was voor het bestellen heb ik weleens met ze gemaild en ik kreeg altijd direct antwoord terug. maar goed de bestelling was dus binnen maar de xbox liep keer op keer vast, ik heb met vrienden gesproken en die zeiden dat dat bij heel veel xboxes gebeurd dus ik dacht weet je wat fuck die xbox ik wil gewoon mn geld terug en misschien koop ik ooit nog een nieuwe als ze foutloos zijn.. ik dus mailen naar die gasten dat ik mijn xbox wil terugsturen en mijn.........
Tsja hier heb ik mijn bestelling nog nooit binnengekregen. En deze webwinkel is gewoon van een particulier... dus geen winkel ofzo!

Als ik jou was zou ik een e-mail sturen naar Radar! Ik hoop dat het bij mij nog op een andere manier opgelost kan worden!
Komkommertje
pi_45463955
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:40 schreef komkommertje het volgende:

[..]

Tsja hier heb ik mijn bestelling nog nooit binnengekregen. En deze webwinkel is gewoon van een particulier... dus geen winkel ofzo!

Als ik jou was zou ik een e-mail sturen naar Radar! Ik hoop dat het bij mij nog op een andere manier opgelost kan worden!
hehe eigenlijk zou ik dat wel moeten doen he.. ik heb van andere winkels begrepen dat er heel veel klachten zijn.. mensen die daar klant zijn geweest komen meestal ergens anders terecht..

maar je zal je geld heus wel terugkrijgen en anders gewoon de politie inschakelen.. het is natuurlijk gewoon diefstal.
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:57:04 #15
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_45464336
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
pi_45464940
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:57 schreef Quacker het volgende:
TIP: http://consuwijzer.nl/
jep die ken ik.. het is zowieso al duidelijk dat diegene waar TS heeft besteld fout zit.. binnen 7 dagen.. en ik heb geen poot om op te staan
pi_45468222
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:18 schreef Linkmiegel het volgende:
jep die ken ik.. het is zowieso al duidelijk dat diegene waar TS heeft besteld fout zit.. binnen 7 dagen.. en ik heb geen poot om op te staan
Die 7 dagen gaan pas in nadat TS het artikel ontvangen heeft, TS kan hier op dit moment rechtens geen beroep op doen.
Jij had niet moeten mailen dat je het wilde retourneren en vervolgens afwachten maar je had binnen 7 dagen de daad bij het woord moeten voegen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_45468560
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Die 7 dagen gaan pas in nadat TS het artikel ontvangen heeft, TS kan hier op dit moment rechtens geen beroep op doen.
Jij had niet moeten mailen dat je het wilde retourneren en vervolgens afwachten maar je had binnen 7 dagen de daad bij het woord moeten voegen.
dat kon niet omdat ik in antwerpen zit en dus pas in het weekend de xbox had kunnen inleveren en het dan al te laat was..

en wat je zegt over die 7 dagen na het leveren dat weet ik ook.. maar waarom zou de leverancier het alsnog leveren als die weet dat TS het product al niet meer hoeft.. hij weet dat hij het teruggestuurd krijgt dus dan kan hij net zo goed meteen het geld teruggeven.. bespaard hem ook moeite
pi_45471692
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee hoor: je hoeft alleen binnen 7 werkdagen na aflevering te melden dat je gebruik maakt van het herroepingsrecht. Je bent niet verplicht om de retourzending zelf ook binnen die 7 werkdagen te doen.
pi_45472718
Hoe komt het dat zodra ik de OP las wist dat het een vrouw was. het is al 3 hele dagen na 15 januari. Stel je niet zo aan, komt vanzelf wel goed.

Typisch iets voor vrouwen om zo overdreven te reageren, echt ontzettend lomp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')