Ik heb donderdag 4 januari een internetbestelling geplaatst bij een 'kleine webshop' met dierenartikelen.
Ik heb toen direct geld over gemaakt naar hun rekening (¤ 182,50). Ik heb daarachter aan ook direct een e-mailtje gestuurd met de vraag wanneer mijn bestelling geleverd zou worden. Ik kreeg geen reactie. Daarna heb ik nog 3 maal proberen te bellen, maar de telefoon werd niet opgenomen.
Nu zag ik maandag 8 januari een betere aanbieding, en daarbij was ik ook niet tevreden over de gang van zaken omdat ik toch een groot geldbedrag had overgemaakt maar er helemaal geen reactie op kwam.
Toen heb ik besloten om deze bestelling te annuleren met mijn recht op cancelen binnen 7 dagen. Ik had in het mailtje mijn redenen verteld, dat ik een betere aanbieding had gezien en niet tevreden was over de gang van zaken, en in het mailtje gevraagd of hij het geld wilde terugstorten. Wat schept mijn verbazing, nog geen 5 minuten na het mailtje van de canceling belt hij op! Nu kan dat opeens wel. Hij vond het zeer vreemd dat ik ontevreden was over hem, hij vroeg of ik vaker internetbestellingen plaatste, ik heb hem verteld dat ik bijna alles via internet bestel, nou dan zou ik volgens hem wel moeten weten dat ik niet direct een e-mail hoef te verwachten wat de levertijd is. Ik zei dat ik dat niet met hem eens was. Hij wilde mijn geld wel terug storten maar pas een week later. Dat zou dus afgelopen maandag 15 januari zijn geweest, helaas heb ik het nog niet ontvangen. De reden dat hij het later wilde terugstorten was omdat hij bang was dat ik het bedrag zou storneren, wat helemaal niet kan, dit kan alleen bij automatisch incasso en daar was bij deze geen sprake van.
Nu heb ik hem dinsdag en gisteren weer een e-mail gestuurd, maar weer geen reactie. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Aangifte doen bij de politie?
Ohja, vergeten te vertellen, ik heb van verschillende mensen gehoord dat zij erg tevreden zijn over hun aankopen bij deze webshop, dus daarom had ik ook het vertrouwen om hier mijn bestelling te plaatsen en geld te storten.
Komkommertje