abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 januari 2007 @ 15:52:53 #16
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_45474842
Wat een fricking weer zeg
Ik reed daarnet met de camionette naar huis en wat een zijwind zeg, supergevaarlijk.
Nu ja, gisteren en vandaag 2 helse examens achter de rug die volgens mij wel moeten gelukt zijn (al valt dat moeilijk te zeggen). Nog 3 to go, maar eerst... slapen
  donderdag 18 januari 2007 @ 15:58:34 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45475104
Ik ga zo eerst mijn banden eens wat harder oppompen en van het weekend mijn winterbanden monteren ipv de laagprofielzomerbanden die er nu onder zitten. Gleed vanmorgen zowat 3 keer van de weg door al het water.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator donderdag 18 januari 2007 @ 19:38:16 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_45484016
Zo, ben blij dat ik heel thuis ben gekomen; we hadden vandaag maar op de bouw met ze allen collectief besloten om vandaag om kwart voor vier maar bij de container te zijn met het gereedschap en kruiwagens om om tien voor vier weg te rijden van de bouw vanwege de storm

Het was zo ie zo vandaag een heel erg productief dagje; ik denk dat we met 5 electromonteurs 1 woning bedraad hebben en 1 woning leidingen hebben gemaakt , ach dat trekken we wel weer bij
pi_45485520
Ik ben ook weer thuis. Ik had om 12:30 nog het volgende rondje te doen:

Utrecht - Eindhoven - Cuijk - Wijchen - Thuis.

Om 19:15 uur was ik thuis, echt slecht ging het niet alleen het laatste stukje A2 Utrecht-Breukelen, ik had er beter 1 eerder af kunnen gaan, maar het reed zo lekker door en er was zo weinig verkeer.

Sta ik net na de bocht stil om de volgende 45 minuten geen meter naar voren te komen

Dus de laatste 25 kilometer in 1,5 uur.

Her en der wel wat vrachtwagens gezien die onder aan het talud stonden, half omlagen of hun dekzeil verloren. Verder was het goed te doen.

En alles ligt hier nog op het dak.
pi_45486281
Ik heb het gehaalt van alkmaar naar haarlem. Wat een wind niet normaal. Moet ook nog eerst een kwartier lang langs een vaart lopen naar het station noord. Je komt dus echt bijna geen stap vooruit. En forse regen met 130 kmph doet verrekte pijn! Eerst daarna extra overstap op station Alkmaar, daarna over in Uitgeest op de bus. Totale vertraging viel mee.
pi_45486327
Bij de overburen zijn ze een week geleden begonnen met het vervangen van de kap van een groot dubbel woonhuis uit de jaren '30 - een soort Joop ter Heul huis.

Vanmiddag zaten ze doodleuk met 3 man op het dak met het pannen leggen en de nokpannen bevestigen.

Vanmiddag zeilde ik naar Utrecht en terug. Zat bijna in een slip dankzij aquaplaning en windstoot.
Was al blij voor MP dat-ie niet in het vliegtuig zat.

Drie afspraken werden gecanceled vanwege de storm !
Van de fiets gewaaid, in de file bij A'dam vast en de trein reed niet.
De vergadering in Utrecht vanavond werd afgebeld.

Nog altijd blij dat wij mét de buren een aantal jaren geleden acht hele oude hoge verrrotte populieren hebben omgehaald achter de huizen.
Ik zat altijd te rekenen hoever de kruin het huis in zou komen als-t-ie omknakte.

Morgen de dakpannen kontroleren.
pi_45487092
Tegenwoordig waaien de pannen niet zo snel meer van het dak.
Vroeger kwam dat vaker voor omdat de huizen nog niet ja ja geisoleerd waren. Onbeschoten daken waar de wind doorheen kon waaien.
En als die wind er dan doorheen waaide kreeg je een soort van onderdruk waarbij de pannen opgetild werden. Bij het neerkomen van die pannen hadden die dus geen hulp van de dakdekker en vielen ze niet meer zoals ze moesten vallen netjes in elkaar. Met het gevolg. D pannen zijn van het dak afgewaaid.
Niet dus. die waren dus gewoon naar beneden gevallen.
Ja als het echt extreem stormt orkaan Bf 12 . Ja dan vliegt het dak eraf. met de pannen
pi_45487722
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:45 schreef Solingjan het volgende:
Tegenwoordig waaien de pannen niet zo snel meer van het dak.
Vroeger kwam dat vaker voor omdat de huizen nog niet ja ja geisoleerd waren. Onbeschoten daken waar de wind doorheen kon waaien.
En als die wind er dan doorheen waaide kreeg je een soort van onderdruk waarbij de pannen opgetild werden. Bij het neerkomen van die pannen hadden die dus geen hulp van de dakdekker en vielen ze niet meer zoals ze moesten vallen netjes in elkaar. Met het gevolg. D pannen zijn van het dak afgewaaid.
Niet dus. die waren dus gewoon naar beneden gevallen.
Ja als het echt extreem stormt orkaan Bf 12 . Ja dan vliegt het dak eraf. met de pannen
Ons dak is wel vernieuwd al weer 2 x .
In '78 nieuwe gordingen etc. In '93 van dat ademende plastic onder de pannen.
Alleen zijn de 100 jaar oude pannen weer erop gegaan.
Als we die willen vervangen - mét of zónder subsidie als gemeentemonument - dan moeten wij allemaal meedoen.
En dat is voor een aantal een financiële tegenvaller.
In het "nieuwe" deel / achterhuis zijn ook wel eens nieuwe pannen verschoven als gevolg van storm en dat betekende lekkage - recht boven mijn buro mét computer.

In het Joop terHeul huis deden ze dat inderdaad bij harde wind en storm: de ramen van de dakkapel open om onderdruk te voorkomen bij de onbeschoten kap.
pi_45487803
Heb je dan nog van die oud hollandse pannen? Daar moet toch een stropop tussen de pannen.
pi_45488182
Ja, inderdaad oudhollandse dakpannen.

Stropop ? een pop van stro ? of iets ge-opt van een strop .
Tot mijn teleurstelling scoorde ik minder dan gedacht bij de taal dingen in de iq test gisteravond.

Voor aanzicht van de rij huizen:
pi_45488460
Bijna 4 uur onderweg geweest en dat voor een rotstukje van amper 25 kilometer.
Pas toen het lukte om weer verder in de richting van Den Haag te rijden begon het pas op te schieten, bij kralingen was de filedruk gelukkig weg en draaide ik terug de weg op richting Dordrecht.
En vanaf daar kon ik voor de binnenste 3 banen kiezen van de van brienenoordbrug, en die reed lekker door, van de andere helft was maar 1 rijstrook beschiklbaar i.v.m. een gekantelde vrachtwagen.
pi_45489748
Stropop. Bosje stro van ongeveer 10cm dik 60cm lang, dan een knoop erin en dat werd tussen de pannen geduwd om opwaaiende regen en stuifsneeuw tegen te houden. Folie bestond toen nog niet.
pi_45489843
Ah, die foto (her) kende ik van eerder geplaatst.
Het werd later toch de badkamer ?

Eigenlijk stro pRopje ! Dank voor opheldering.
pi_45490027
Aan de emmers te zien zou je zeggen dat het al een badkamer is
Maar idd nu is op die plek de badkamer.

Maar jullie hebben je dak toch geisoleerd hoop ik?
pi_45490384
quote:
[Duderinnetje(Forum Admin) - donderdag 18 januari 2007 @ 03:21
quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:12 schreef klipper het volgende:

[..]

Gameboy? is dat nog steeds in dan?
Tegenwoordig is het toch allemaal de DS of minimaal de Gameboy Advance!!!
De psp weet de markt nog niet echt te veroveren.
Een DS is het inderdaad.

Gameboy Advance heb ik ook
En al verslaafd eraan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')