abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46729165
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Of gooi ik bou alles in de war
Dat wel natuurlijk
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:41 schreef Brighteyes het volgende:
Mss is dat idd ook wel zo simpel.
Krijgt het ook wat minder een 'meedoen is belangrijker dan winnen' karakter.

Marsepein, wat denk jij?
Is het echt zo moeilijk een laatste plaats te kiezen? Maar aanpassen van de punten toekenning is o.k. hoor als dat makkelijker en beter is. (Hoewel dezelfde 1, 2 en 3 er uit zouden moeten komen )
pi_46731416
Ik zou het juist zo laten, volgens mij krijg je op deze manier een betere uitslag krijgt, want het verschil tussen nummer 1 en nummer 3 is nu maar 28% (7 of 9 punten) en anders is dat 200% (1 of 2 punten) Dus met het andere systeem is het voor de nummer 3 makkelijker om weer bij te komen bij de nummer 1

aldus mijn bescheiden mening met wiskundige onderbouwing
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:41:27 #228
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46734592
Het was alweer een tijdje geleden dat er nog tegenslag was, maar het is weer prijs

We hebben alle 5 een aangetekende brief gekregen over ons andere huis. Kheb er niet echt problemen mee dat ze een reparatie bevelen, het zat er toch aan te komen, maar ik vind het jammer dat het door een erkend vakman gedaan moet worden.

Ik denk dat de schouw afbreken zelf wel mag, en dat ga ik dan ook doen, maar een goot vervangen dat moeten we dus laten doen. Het is met beschadigd houtwerk en alles erbij. Moet een goot steeds volledig vernieuwd worden als ze lekt (het gaat over een zinken goot) of kan dat gerepareerd worden. Iemand enig idee over hoeveel dat ongeveer kost? Het is een goot van ongeveer 8m lang, met dus beschadigingen aan de houten draagstructuur ervan en een kapotte goot zelf. De kosten worden gedeeld door 5 dus dat scheelt, al moet het natuurlijk geen 2000¤ de man gaan kosten hoop ik.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:45:12 #229
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_46734734
Oe! Das balen Mmach! Misschien kun je eens een brief terugzenden en vragen wat ze vertsaan onder een terzake deskundig vakman.

Misschien dat je het wel zelf mag doen als er naderhand een controle wordt gedaan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:54:48 #230
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46735087
Ik heb net n mailtje daaromtrent opgesteld. En de 21 kalenderdagen starten vanaf het ondertekenen van de ontvangst van de brief als ik het goed heb?
pi_46735252
Dat is niet zo'n goed nieuws. Ik zou even informeren of je het toch zelf (delen) op deskundige wijzen (b.v. onder auspiciën) mag uitvoeren.

De schoorsteen zou ik niet afbreken dat maakt een gwbouw af en veel verschil in werk zit er niet tussen. Deze kun je makkelijk weer goed krijgen met een beetje nieuwe mortel.

De dakgoot wordt wat lastiger. Het zink is te solderen maar erg lastig als het behoorlijk oud is. Het hout moet je zelf goed kunnen repereren het zink zou ik laten doen. Is best latig en je moet er de goede spullen voor hebben (soldeerbout met voldoende vermogen).
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:10:09 #232
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46735722
Als het schouwtje niet zelf mag gemetseld worden dan sloop ik het zonder pardon als dat wel zelf mag. Zoiets is altijd reversibel. een schouwtje afbreken tot onder het dakopp en vervolgens de balken & kepers verlengen en dakpannen erbij. Alles in voorraad voor dat werkje. Mocht er dan later nog iets worden van dat huis dan kunnen de verlengde kepers er zo weer af. Het rookkanaal wordt daar ook niet gebruikt dus het kan ook gewoon.
(iets dergelijks heb ik hier ook gedaan toen ik klein was met een ongebruikt rookkanaal in ons huidige woonhuis, dat lekt na al die jaren nog steeds niet)
En het gaat over dit huis:

[ Bericht 11% gewijzigd door MMach op 27-02-2007 16:19:12 ]
pi_46736780
Ik zou gewoon een erkend vakbedrijf opbellen, en de situatie uitleggen.
En hun vervolgens het voorstel doen dat jij alles repareert, en zij een briefje schrijven dat alles vakkundig is uitgevoerd.
Dit zal je misschien 50 euro kosten aan administratie en voorrijkosten
pi_46737916
Jammer. Hoe komen ze daar trouwens bij. Klikken???

De schoorsteen zou ik gewoon afsmeren met specie. Kun je daar van uit het dak bi j(pannen weg halen)
Kijk GVD uit op dat dak. Bij buren is de schouw ook bezet.

De goot. waar lekt die. Ga naar de groothandel en haal daar materiaal om de goot dicht te smeren.

Het houtwerk zou ik er gewoon afslopen. Nu vervangen heeft geen nut. Dadelijk als je aan dat huis begint kun je dat alsnog doen.
Alleen de vraag is hoe kom je daar bij

Je kunt ook een dakdekker/loodgieter laten komen. Kan hij gelijk het hout er afslopen.(wat los zit)
Zie hier in nl prijzen voor zes meter 63,50 per meter
http://www.vandijk-installaties.nl/htm/aktiedakgoot.htm

Voot prijs indicatie Goten beugels.
http://www.jandiender.nl/bakgoten%20zink.htm

Repareren heeft weinig zin. Als het al gaat. Vernieuwen is vaak beter en sneller,
pi_46738121
Sinds wanneer ben je verplicht om een goot aan je huis te hebben?????
Of wat maakt het uit dat een goot lekt??

Ok dat die lekkage verrotting aan het houtwerk veroorzaakt is een ander verhaal.
Gewoon hout weghalen.

Maar nogmaals KIJK gvd uit daar boven. Want we kennen je onderhand wel.
pi_46738759
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:07 schreef Solingjan het volgende:
Sinds wanneer ben je verplicht om een goot aan je huis te hebben?????
Of wat maakt het uit dat een goot lekt??

Ok dat die lekkage verrotting aan het houtwerk veroorzaakt is een ander verhaal.
Gewoon hout weghalen.

Maar nogmaals KIJK gvd uit daar boven. Want we kennen je onderhand wel.
MMach kennende scheurt ie weer over dat dak heen als Superman....
pi_46743665
Ik denk wel dat in sommige urbanistie plannen een dakgoot verplicht kan worden hoor. Zeker in steden komt dat dikwijls voor, tis trouwens echt niet zo gezond voor uw geven zo zonder dakgoot, opspattend water kan schadelijker zijn dan je op eerste gezicht zou vermoeden.

Ik vind het wel raar dat ze zo een waarneming komen doen zonder dat er daadwerkelijk iets is naar beneden gegaan, ik denk dat dan idd mensen beginnen klagen bij stad over je huis. (buurt is bezig aan opwaardering, mensen zien niet graag zo'n huis in hun buurt hé, niet dat ik dat klagen goedkeur)

Als je wilt ken ik anders wel een architect die bij de stad werkt maar die zit denk ik op monumenten, wil hem anders wel eens vragen of hij daar iemand kent ofzo.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 22:35:33 #238
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46752570
Tis dat, tzijn de buren die even een tipje voor n inspectie hebben gegeven, dat is nog al gebeurd. Kneem ze het zeker niet kwalijk dat ze er iets van zeggen, ik zou ook niet graag een potentiele dreiging naast mn huis willen als het mijne helemaal in orde was, maar om dan direct met 5 aangetekende brieven dingen te gaan afdwingen, das jammer.
Nu goed, dat komt wel in orde, dan ist weer enkele maanden rustig en dan proberen ze weer iets. Ze hebben wel nog geen moeite gedaan om er met ons over te spreken waarom dat zo is, ik denk dat ze er gewoon van uitgaan dat we barsten van het geld en het er gewoon niet insteken.

Maar er is ook leutig nieuws, al is het niet helemaal in verhouding
4 kleine konijntjes erbij
pi_46755597
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:36 schreef Archont het volgende:
(...) urbanistie plannen (...)
Dat is een 'plan d'urbanisme' ofwel een bestemmingsplan?
pi_46757513
jep

en je hebt dan ook nog beschermde stadsgezichten, een soort bescherm monument maar je kan er niet zoveel geld voor krijgen voor renovatie, en alleen gevel is beschermd. Maar ik betwijfel of dat het geval is bij MMach

en dat zijn echt wel kleine konijntjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')