abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:11:28 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46253198
Mensen verwachten idd hier dat er 'echt' geklust wordt ipv het opruimen van je kamer. Maar goed, ik zal de titel van je topic een klein beetje aanpassen, dan is het ook gelijk duidelijk dat het niet een puur klus topic is.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:34:47 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46254886
Ik krijg altijd gelijk weer zo'n zin om te gaan verhuizen en te klussen van al die klustopics.

Of althans, om een huis op te knappen, dat verhuizen hoef niet persé.
  Moderator dinsdag 13 februari 2007 @ 11:50:51 #168
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_46255091
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ik krijg altijd gelijk weer zo'n zin om te gaan verhuizen en te klussen van al die klustopics.

Hehe wie had het er over om NOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT meer te verhuizen :p
  dinsdag 13 februari 2007 @ 12:00:37 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46255254
Daarom zeg ik dat verhuizen hoeft niet persé.

Maar dat klussen is zo leuk. Dat van niets beginnen en iets moois maken.

Ik heb helaas geen geld om krotjes te kopen en op te knappen en te verkopen enzo anders zou ik het mss nog wel doen ook.
pi_46263453
Ik heb een optie op een huis!

Nou ja, huisje

In Reeuwijk gaan ze starterswoningen bouwen, en daar had ik me dus voor ingeschreven afgelopen kerst. En vorige week de uitslag van de loting gekregen, en ik had nr. 20.
Nu net terug van een gesprek met de makelaar, en er waren nog 2 starterswoningen vrij, dus meteen een optie op genomen.
De komende week moet ik nu financieel alles op een rijtje zien te krijgen, en beslissen of ik het uberhaupt wil.

Meer info over de huizen : link Het gaat dan om het Schooleiland, woningtype A (bnr 77)

Het huis is niet zo duur in aanschaf (145,000), aangezien je de grond niet koopt, maar eigendom van de gemeente blijft, en je jaarlijks een erfpachtsom betaalt aan die gemeente.
Start van de bouw is gepland voor december pas, en dan de oplevering laatste kwartaal 2008.

maar ik weet dus nog niet of ik er wil wonen.
argumenten voor:
- compleet huis voor een gunstige prijs
- in vergelijking met overig aanbod aan woningen in de omgeving erg aantrekkelijk
- ik kan nog 1,5 jaar sparen voor de inboedel / uitzet

argumenten tegen:
- 20 minuten verder rijden naar mijn werk
- 20 minuten rijden naar mijn ouders en vrienden (maar de vraag is een beetje waar zij wonen over 1,5 jaar)
- Ik moet nog 1,5 jaar wachten voordat ik het huis uitkan

Dus; een week hard nadenken
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:24:39 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46271623
Voor de mensen die al genomineerd hadden in het verkiezings-topic:

Ok, we gaan het een klein beetje wijzigen omdat het nu een beetje lijkt op een stemronde omdat veel dezelfde mensen genoemd worden. Dan kan met straks in de stemronde kiezen uit 3 namen en dat schiet ook niet echt op.

Dus.... de vraag is of men 5 mensen/topics wil nomineren en dat hoeven dus niet persé degenen te zijn die jij het aller aller beste vond, maar gewoon topics waarvan jij vindt dat ze een kans verdienen om mee te dingen in de stemronde.

5 topics en de nominaties sluiten 25 februari

Voor de mensen die al genomineerd hebben, kunnen jullie het hieronder nog een keer doen maar dan met 5?
Onze excuses voor het rommelige maar het is even kijken wat nou het beste werkt.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:26:48 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46271734
Wat leuk Gurb! Reeuwijk is niet slecht hoor!
En die 20 minuten is echt peanuts, die zou je ook hebben als je vanaf de Korte Akkeren naar Goverwelle moet.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 14-02-2007 00:26:24 ]
pi_46273160
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:04 schreef Gurb het volgende:

Nou ja, huisje

In Reeuwijk gaan ze starterswoningen bouwen, en daar had ik me dus voor ingeschreven afgelopen kerst. En vorige week de uitslag van de loting gekregen, en ik had nr. 20.
Nu net terug van een gesprek met de makelaar, en er waren nog 2 starterswoningen vrij, dus meteen een optie op genomen.
De komende week moet ik nu financieel alles op een rijtje zien te krijgen, en beslissen of ik het uberhaupt wil.

Meer info over de huizen : link Het gaat dan om het Schooleiland, woningtype A (bnr 77)

Het huis is niet zo duur in aanschaf (145,000), aangezien je de grond niet koopt, maar eigendom van de gemeente blijft, en je jaarlijks een erfpachtsom betaalt aan die gemeente.
Start van de bouw is gepland voor december pas, en dan de oplevering laatste kwartaal 2008.

argumenten voor:
- in vergelijking met overig aanbod aan woningen in de omgeving erg aantrekkelijk

argumenten tegen:
- 20 minuten rijden naar mijn ouders en vrienden (maar de vraag is een beetje waar zij wonen over 1,5 jaar)

Leuk huis Gurb ! Voor en achter water, leuke huizen , niet dertien in een dozijn zo wat ik zag. en ach nog ander half jaar en dan je "eigen "plekkie "lekker toch? voor je het weet is het zo ver. Maar kan nog goed het gevoel naar boven halen dat ik voor het eerst in mijn "eigen"woonkamer zat hoor jaartje of 15 terug ( jaah vroeg het huis uit, don't ask )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_46279472
Gurb, leuk! En wat BE schrijft, 20 minuten is niks, op zo'n stukje wordt de auto niet eens echt goed warm.

Ik hoop op een topic
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:50:30 #175
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_46279666
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:34 schreef Brighteyes het volgende:

ik ook!!
ik ga nog wat kleine dingetjes klussen, niet groots, maar nog bakken maken, een gordijn maken en een soort van planklint door mijn slaapgedeelte en ik heb er nu al zin in!!!
put
your
clothes
on!
pi_46287392
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:46 schreef Marsepein het volgende:
Gurb, leuk! En wat BE schrijft, 20 minuten is niks, op zo'n stukje wordt de auto niet eens echt goed warm.

Ik hoop op een topic
Als alles doorgaat zal ik een topic openen, zal wel een langlopend topic zijn dan, want de start van de bouw duurt nog ff, dan nog 10 maanden bouwen, en dan pas zelf aan de slag.

En 20 minuten is niet zo heel ver idd, maar ik doe er nu al 30 minuten over, en dat vind ik al aardig de max qua reistijd.
Maar goed, er is genoeg werk te vinden als werkvoorbereider in de woningbouw, dus ook dat tegen-argument weegt niet zo zwaar
pi_46287941
Leuk huis Gurb!
  Moderator woensdag 14 februari 2007 @ 12:03:25 #178
92034 crew  Vonkenboer
pi_46291785
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:04 schreef Gurb het volgende:

Nou ja, huisje

argumenten voor:

argumenten tegen:

Leuke woning ; het enigste waar ik niet zo weg van ben is de plaatsing van de cv ketel en ik vind het toilet met portaal in het midden van de woning wat raar geplaatst; maar dat is denk ik gewoon een kwestie van wennen
pi_46294988
De CV ketel vind ik idd ook lastig zitten, maar ze zullen de leidingen via de trapkast naar beneden laten lopen, en dan in de trapkast een verdelerunit.

En het toilet zit idd erg raar, maar dat heeft te maken met de stijgleidingen vanuit de badkamer.
Het voorportaal is nodig ivm het bouwbesluit, want er moet een verkeersruimte tussen je toilet en je verblijfsruimte zitten.

Alles is natuurlijk zo eenvoudig en efficiënt mogelijk uitgevoerd, dus minder naar de esthetische kant, en meer naar de kostenbesparende kant gekeken.
  Moderator donderdag 15 februari 2007 @ 11:40:33 #180
92034 crew  Vonkenboer
pi_46325951
Gisteren diploma uitreiking gehad van mijn opleiding; hele ervaring met een rolstoel naar binnen.

Vervolgens het lokaal betreden waar de uitreiking plaatst vind en vervolgens een speld kunnen horen vallen in die ruimte en mensen die uitgebreid naar je gaan staren (He kijk iemand in een rolstoel met een gebroken been )

Diploma gekregen voor de kwalificatie Eerste Monteur Sterkstroom Installaties (EMSI) waar toch wel drie heel mooie cijfers op staan. De andere vijf kwalificaties had ik vrijstelling voor.

Maatschappelijke Culturele Vorming niv. 3 : 7
In bedrijf stellen woning en utiliteit installaties : 7
Installeren en onderhouden elektrische woning en utiliteit Installaties : 7

Nu nog bekijken welke vervolgopleiding ik ga volgen en waar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')